Mikä meni w124 dieselin vaihdelaatikosta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
savondiesel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:30

Mikä meni w124 dieselin vaihdelaatikosta?

Viesti Kirjoittaja savondiesel »

Auttakaapa hyvät mersumiehet kokematonta. Jäi äsken 200 d mersu rantasaunalle, kun ei sitten yllättäen suostunut vaihdekeppi liikkumaan kuin eteen ja taakse. Pesässä on ykkönen, mutta mitään vaihteita ei voi vaihtaa, sillä keppi ei liiku kuin eteen ja taakse. Koko perus h-kuvio on siis kadoksissa pakki mukaan lukien. Pikaista apua odottaen ja asiantuntevista vastauksista kiittäen.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ja mulla jäi joskus kymmenen vuotta sitten myös 200D, mutta korityyppiä W123, också på rantasauna samantapaisen vaivan saattelemana. Oli ottanut jostain pajukosta mukaansa auton alle ylimääräistä kuljetettavaa vaihdevivuston väliin. Kesti hetken hoksata, miksi vaihteet lakkasi menemästä päälle... :? :wink: :lol:
savondiesel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:30

Viesti Kirjoittaja savondiesel »

Kiitokset. Jotain mystistä todellakin tapahtui, sillä aivan normaaalisti laatikko pelitti saunomaan mentäessä ja sitten kun kohti kotia startattiin niin keppi jumissa ja päälle jääneellä ykkösellä matkaan.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

laatikon kyljessä oleva vivun pultti löysällä.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Melko varmasti tuossa vika.
savondiesel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:30

Viesti Kirjoittaja savondiesel »

Jos vika vivun pultissa niin ei kuullosta kovinkaan pahalle korjattavalle vai kuinka?
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä se tarvitse kuin kiristyksen. kuusiokoloavaimella.

Ja se hyvä puolihan tuollaisissa on ettei "uusi" laatikkokaan maksa juuri mitään vaikka vika olisi laatikon sisälläkin, varsinkin jos 4 vaihteinen.Muutamalla kympillä saa jo toimivan lootan. Eikä vaihtokaan ole mikään älytön homma.
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Timope »

Mulla kävi takavuosina hieman vastaava tapaus 123 200D:llä. Olin Tampereella Hämeenkadulla valoissa ja pistin ykkösen päälle. Lähti siirtovivusta sokka pois ja jäi ykkönen päälle. Mitään muuta vaihdetta ei saanut päälle. Lähdin siitä ajelemaan klo. 16 ruuhkassa kohti Sääksjärveä ja Heleniusta. Eihän toi 200d mikään raketti oo millään vaihteella, mutta ykkösellä se ei kulje kyllä mitään. Oli hieno ajaa jonon kärjessä kolmeakymppiä, kun torvet soi ! :lol: Eihän matkaa ollut kuin kymmenisen kilometriä. Aluksi työnsi mustaa sauhua, mutta loppumatkasta oli karstat takuulla lähteneet. No Heleniuksen Jussille pääsin heti ja se oli minuutin homma nosturilla.Kyllä nyt naurattaa, mutta kyllä silloin niska punotti!
savondiesel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:30

Viesti Kirjoittaja savondiesel »

itse odottelen tässä puolta yötä, jotta saan ykkösellä körötellä 15 km matkan korjaamolle. Huomenna ollaan viisaampia laatikon suhteen, mutta kiitän teitä kaikkia neuvoja ja vinkkejä antaneita. Olenkin viisastellut japsiautojen ystävilleni, että tokkopa näin nopeaa ja asiantuntevaa apua löytyy jaappaninpoikien nettisivustoilta. Hyvvee kessee toivotellen
Vastaa Viestiin