Mikä meni w124 dieselin vaihdelaatikosta?
-
savondiesel
- Sisäänajossa

Mikä meni w124 dieselin vaihdelaatikosta?
Auttakaapa hyvät mersumiehet kokematonta. Jäi äsken 200 d mersu rantasaunalle, kun ei sitten yllättäen suostunut vaihdekeppi liikkumaan kuin eteen ja taakse. Pesässä on ykkönen, mutta mitään vaihteita ei voi vaihtaa, sillä keppi ei liiku kuin eteen ja taakse. Koko perus h-kuvio on siis kadoksissa pakki mukaan lukien. Pikaista apua odottaen ja asiantuntevista vastauksista kiittäen.
-
savondiesel
- Sisäänajossa

- laineracing
- Mersumies

-
savondiesel
- Sisäänajossa

Mulla kävi takavuosina hieman vastaava tapaus 123 200D:llä. Olin Tampereella Hämeenkadulla valoissa ja pistin ykkösen päälle. Lähti siirtovivusta sokka pois ja jäi ykkönen päälle. Mitään muuta vaihdetta ei saanut päälle. Lähdin siitä ajelemaan klo. 16 ruuhkassa kohti Sääksjärveä ja Heleniusta. Eihän toi 200d mikään raketti oo millään vaihteella, mutta ykkösellä se ei kulje kyllä mitään. Oli hieno ajaa jonon kärjessä kolmeakymppiä, kun torvet soi !
Eihän matkaa ollut kuin kymmenisen kilometriä. Aluksi työnsi mustaa sauhua, mutta loppumatkasta oli karstat takuulla lähteneet. No Heleniuksen Jussille pääsin heti ja se oli minuutin homma nosturilla.Kyllä nyt naurattaa, mutta kyllä silloin niska punotti!
-
savondiesel
- Sisäänajossa

itse odottelen tässä puolta yötä, jotta saan ykkösellä körötellä 15 km matkan korjaamolle. Huomenna ollaan viisaampia laatikon suhteen, mutta kiitän teitä kaikkia neuvoja ja vinkkejä antaneita. Olenkin viisastellut japsiautojen ystävilleni, että tokkopa näin nopeaa ja asiantuntevaa apua löytyy jaappaninpoikien nettisivustoilta. Hyvvee kessee toivotellen