Katsastaminen madallusjousilla
Katsastaminen madallusjousilla
Eli kyselisin tosta katsastuksesta madallusjousilla et meneekö se läpi?
Sit jos menee ni mistä ne katsastusmiehet kattoo et onko ne ostettu madallusjousi sarja vai onko ne itse tehty rälläkkämadallus? Kun kuulin et ei menis rälläkkämadalluksella mut kumminki menis läpi jos on ostettu madallus sarja? Onko tommone nyt totta vai pelkkää paskapuhetta?
Sit jos menee ni mistä ne katsastusmiehet kattoo et onko ne ostettu madallusjousi sarja vai onko ne itse tehty rälläkkämadallus? Kun kuulin et ei menis rälläkkämadalluksella mut kumminki menis läpi jos on ostettu madallus sarja? Onko tommone nyt totta vai pelkkää paskapuhetta?
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Madallus
En tiädä kumpi pitää paikkasa. Mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä.
Että ei saisi hyvksyä kumpiakaan
On järjen köyhyyttä mennä rikkomaan ehjää autoa ja tehdä liikkuminen
vielä vaikeammaksi kuin se jo ennestään on. Em.124 malli on jo senverran
pitkä akselinväli että jos sen tästä vielä madaltaa niin eihän sillä pääse
mihinkään .Eihän joka paikassa ole sileää asfalttia. Sitten valitetaan että kulmat ovat vinksin vonksin ja renkaat kuluu.
Antakaa auton olla siinä mihin se on tehtaalla suunniteltu. niitä on testattu kokeiltu. se on valmis .Ei sitä tarvitse mennä muuttamaan .
Ja jos teillä on rahaa liikaa "mikä ei aina sitä näytä" Niin ostakaa kunnon
renkaat autoonne ja antakaa näitten jousien olla katkomatta ne tuppaaa
katkeamaan muutenkin Ja vielä tähän rahaan kyllä tuntuu ettei sitä
oikein olekkaa tai sitten siitä ei luovuttaisi. tai sitten on osamaksulla
tullut ostettua liian kallis Mersu. tämä porukka on ahkeria ostamaan
kaikenlaista kamaa kuten esimerkiksi näitä kyynnärnojia ja laatikoita.Eräskin oli ostamassa minulta laatikkoa penkkien väliin.
minun olisi pitänyt se verhoilla se hänen auton väreihin minä pyysin
100€ hän tarjoi 50€ kuluineen Pitäisi vetää hame Päähän minulla on parhaillaan 4 tyynyä mutta seisokoon varastossa. j.s.lehti.
Että ei saisi hyvksyä kumpiakaan
On järjen köyhyyttä mennä rikkomaan ehjää autoa ja tehdä liikkuminen
vielä vaikeammaksi kuin se jo ennestään on. Em.124 malli on jo senverran
pitkä akselinväli että jos sen tästä vielä madaltaa niin eihän sillä pääse
mihinkään .Eihän joka paikassa ole sileää asfalttia. Sitten valitetaan että kulmat ovat vinksin vonksin ja renkaat kuluu.
Antakaa auton olla siinä mihin se on tehtaalla suunniteltu. niitä on testattu kokeiltu. se on valmis .Ei sitä tarvitse mennä muuttamaan .
Ja jos teillä on rahaa liikaa "mikä ei aina sitä näytä" Niin ostakaa kunnon
renkaat autoonne ja antakaa näitten jousien olla katkomatta ne tuppaaa
katkeamaan muutenkin Ja vielä tähän rahaan kyllä tuntuu ettei sitä
oikein olekkaa tai sitten siitä ei luovuttaisi. tai sitten on osamaksulla
tullut ostettua liian kallis Mersu. tämä porukka on ahkeria ostamaan
kaikenlaista kamaa kuten esimerkiksi näitä kyynnärnojia ja laatikoita.Eräskin oli ostamassa minulta laatikkoa penkkien väliin.
minun olisi pitänyt se verhoilla se hänen auton väreihin minä pyysin
100€ hän tarjoi 50€ kuluineen Pitäisi vetää hame Päähän minulla on parhaillaan 4 tyynyä mutta seisokoon varastossa. j.s.lehti.
Re: Katsastaminen madallusjousilla
Meneehän se madallusjousilla läpi kun lyö katsastusmiehelle TUV-hyväksyntäpaperit käteen. Tilasin brabus jouset ja mukana tuli paperit että jouset on hyväksytyt yms.. Jouset on jo alla mutta ei vielä muutoskatsastettu.WathPl0x kirjoitti:Eli kyselisin tosta katsastuksesta madallusjousilla et meneekö se läpi?
Sit jos menee ni mistä ne katsastusmiehet kattoo et onko ne ostettu madallusjousi sarja vai onko ne itse tehty rälläkkämadallus? Kun kuulin et ei menis rälläkkämadalluksella mut kumminki menis läpi jos on ostettu madallus sarja? Onko tommone nyt totta vai pelkkää paskapuhetta?
Papereihin tulee sitten vaan merkintä että esim " mitta renkaan keskeltä kaareen 25cm" tai jotain sinnepäin. Eli ne mittaa sen visiinki sitten.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tuokin riippuu täysin kuun ja tähtien asennosta. Osa konttoreista itkee kaikesta mahdollisesta, osaa kiinnostaa enempi oikeet asiat, kuten onko nivelissä välyksiä ym.
Pyöränkulmat jne. on aikalailla säätökysymys, siihenkin on yleensä ratkaisu, jos säätövara loppuu kesken.
Ulkonäkökysymyksiä, naisetkin meikkaa, nyppii karvojaan (ja kuulemma kärsii), miksi ei siis ulkonäön johdosta, voisi vähän huonontaa käytettävyyttä..
Nimimerkillä maavaraa katin laipasta 5cm, kesäkäytössä, eikä sinällään ongelmia.
Rälläkkämadallusta en pitäisi hyvänä ratkaisuna, kuitenkin madallusjouset lienee kaikki ns. progressiivisia.
Pyöränkulmat jne. on aikalailla säätökysymys, siihenkin on yleensä ratkaisu, jos säätövara loppuu kesken.
Ulkonäkökysymyksiä, naisetkin meikkaa, nyppii karvojaan (ja kuulemma kärsii), miksi ei siis ulkonäön johdosta, voisi vähän huonontaa käytettävyyttä..
Nimimerkillä maavaraa katin laipasta 5cm, kesäkäytössä, eikä sinällään ongelmia.
Rälläkkämadallusta en pitäisi hyvänä ratkaisuna, kuitenkin madallusjouset lienee kaikki ns. progressiivisia.
Itellä on molemmissa autoissa (w202 ja w201) rälläkkämadallukset. Kyllä se ajaa täysin saman asian kuin madallusjouset. Sitäpaitsi se jousen progressiivinen osuus on yläpäässä ja jousethan katkotaan aina alapäästä. eli progressiivisuus pysyy.quattro kirjoitti:Tuokin riippuu täysin kuun ja tähtien asennosta. Osa konttoreista itkee kaikesta mahdollisesta, osaa kiinnostaa enempi oikeet asiat, kuten onko nivelissä välyksiä ym.
Pyöränkulmat jne. on aikalailla säätökysymys, siihenkin on yleensä ratkaisu, jos säätövara loppuu kesken.
Ulkonäkökysymyksiä, naisetkin meikkaa, nyppii karvojaan (ja kuulemma kärsii), miksi ei siis ulkonäön johdosta, voisi vähän huonontaa käytettävyyttä..
Nimimerkillä maavaraa katin laipasta 5cm, kesäkäytössä, eikä sinällään ongelmia.
Rälläkkämadallusta en pitäisi hyvänä ratkaisuna, kuitenkin madallusjouset lienee kaikki ns. progressiivisia.
Iskarit ovat tietty asia erikseen, että mikä sopii matalille jousille ja mitkä ei...
Niin ja aina mennyt katsastuksesta läpi. toinen vm. 89 ja toinen -94
C36
Muutoskatsastuksella saa leimat paperiin ihan normaalisti, mikäli madallussarjaan löytyy TÜV-laput. Nehän löytyvät käytännössä kaikista yleisimmistä madallussarjamerkeistä.
Mikäli madalluksen lisäksi on aikeissa hommata isompia renkaita, mitä rekisteriotteessa lukee niin kannattaa ruuvata ne samalla alle niin menee yhdellä muutoskatsastusmaksulla molemmat.
Suosittelen tätä myös siinä tilanteessa vaikka renkaiden koko menisi vielä sallitun ylitysrajan puitteisiin, koska ainakin itse sain vääntää poliisin kanssa kättä rengasratsiassa, kun ei ollut merkintää rekisteriotteessa.
Mikäli madalluksen lisäksi on aikeissa hommata isompia renkaita, mitä rekisteriotteessa lukee niin kannattaa ruuvata ne samalla alle niin menee yhdellä muutoskatsastusmaksulla molemmat.
Suosittelen tätä myös siinä tilanteessa vaikka renkaiden koko menisi vielä sallitun ylitysrajan puitteisiin, koska ainakin itse sain vääntää poliisin kanssa kättä rengasratsiassa, kun ei ollut merkintää rekisteriotteessa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Eli periaatteessa pitäs mennä katastuksesta läpi jos on rälläkkämadallus. Ku ite oon semmosta miettiny tohon omaan 190E citymasturiinmikklotj kirjoitti:Itellä on molemmissa autoissa (w202 ja w201) rälläkkämadallukset. Kyllä se ajaa täysin saman asian kuin madallusjouset. Sitäpaitsi se jousen progressiivinen osuus on yläpäässä ja jousethan katkotaan aina alapäästä. eli progressiivisuus pysyy.quattro kirjoitti:Tuokin riippuu täysin kuun ja tähtien asennosta. Osa konttoreista itkee kaikesta mahdollisesta, osaa kiinnostaa enempi oikeet asiat, kuten onko nivelissä välyksiä ym.
Pyöränkulmat jne. on aikalailla säätökysymys, siihenkin on yleensä ratkaisu, jos säätövara loppuu kesken.
Ulkonäkökysymyksiä, naisetkin meikkaa, nyppii karvojaan (ja kuulemma kärsii), miksi ei siis ulkonäön johdosta, voisi vähän huonontaa käytettävyyttä..
Nimimerkillä maavaraa katin laipasta 5cm, kesäkäytössä, eikä sinällään ongelmia.
Rälläkkämadallusta en pitäisi hyvänä ratkaisuna, kuitenkin madallusjouset lienee kaikki ns. progressiivisia.
Iskarit ovat tietty asia erikseen, että mikä sopii matalille jousille ja mitkä ei...
Niin ja aina mennyt katsastuksesta läpi. toinen vm. 89 ja toinen -94

- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Biltema taitaa myydä edukkaastikkin ihan käypäsiä.alpinweiss kirjoitti:Ei kellään olisi ylimääräsiä jousipuristimia näihin hommiin?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Minulla oli autossa ostettaessa Eibachin madallusjouset. Vaati muutoskatsastuksen jossa mitattiin keskinavasta mitta suojankaareen. Näkyy nykyisin rekisteriotteessa. Rälläkkä katkaisua katsastus mies ei todennäköisesti huomaa jos muotoilee pään kuten vanhassa. Mutta jos siellä lukee esim. Eibach, niin senpä huomaa ja lisämaksu heilahtaa.
Samoin vanteet renkaineen piti muutoskatsastaa (225/45/17", oli silloin alla, pienemmät saa laittaa)
Samoin vanteet renkaineen piti muutoskatsastaa (225/45/17", oli silloin alla, pienemmät saa laittaa)