Vanteet + alusta W124...
Eteen joutuu laittelemaan spaceria, ottaa iskariin kiinni.
Eihän tuo 10,75" ET26 ihan heittämällä mene taakse, mutta kapealla renkaalla voi mennäkin. Jos oikeasti matalankin haluaa niin vaatii kyllä vähän työtä, ainakin 245 renkaalla. Henkisesti kun pieneen askarkteluun valmistautuu niin eiköhän ne sinne uppoa...ehkä.
Eihän tuo 10,75" ET26 ihan heittämällä mene taakse, mutta kapealla renkaalla voi mennäkin. Jos oikeasti matalankin haluaa niin vaatii kyllä vähän työtä, ainakin 245 renkaalla. Henkisesti kun pieneen askarkteluun valmistautuu niin eiköhän ne sinne uppoa...ehkä.
spacerit eteen tilasinkin jo us-partsilta valmiiksi. Tuo takavanne on ollut ennen 9", mutta muutettu 10,75". myyjä arveli et:n olevan nyt 30-35. Loppuviikosta saan ne kotia, niin pitää sitten sovitella ja katsoa. Pitää sitten tilata pienempää kumia jos näyttää tarviivan.AM kirjoitti:Eteen joutuu laittelemaan spaceria, ottaa iskariin kiinni.
Eihän tuo 10,75" ET26 ihan heittämällä mene taakse, mutta kapealla renkaalla voi mennäkin. Jos oikeasti matalankin haluaa niin vaatii kyllä vähän työtä, ainakin 245 renkaalla. Henkisesti kun pieneen askarkteluun valmistautuu niin eiköhän ne sinne uppoa...ehkä.
w124 300td
Etujousi näyttäis katkenneen edestä, uusi on 118e/kpl
Saiskohan jotain alustapakettia eteen tollasella 200-300 eurolla..?
Laitoin eteen 225/35/17 kumit ja nyt on ruma väli kaaren ja renkaan välissä.
E: Nakkasin tarjouspyyntöä DRW:lle ja Cobran madallusjouset 60/40mm ois 210e. Mitenköhän mahtaa toimia vanhojen iskareiden kanssa...?

Saiskohan jotain alustapakettia eteen tollasella 200-300 eurolla..?
Laitoin eteen 225/35/17 kumit ja nyt on ruma väli kaaren ja renkaan välissä.

E: Nakkasin tarjouspyyntöä DRW:lle ja Cobran madallusjouset 60/40mm ois 210e. Mitenköhän mahtaa toimia vanhojen iskareiden kanssa...?
Siis alkuperäisiä jousia, vai täh...? Kyllä mulle mersuliike ois myynyt pelkät etujouset.Sergey kirjoitti:Mä kävin just pari kolme viikkoo sitte utelemassa että saisko eteen madallusjousia kun on poikki. Vielä 3v sitten sai kun tota mun ekaa tenavatähtee remppasin... mutta nyt myivät vaa koko satsia kerralla.
Laitetaas nyt asiaan kuuluvaa linkkivinkkiä tännekkin!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75823
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75823
Hienoa autoa ei saa, jos se ei ole tarpeeksi matala. Ja jos mietitään, että jos autoa jollakin tavalla kaunistaa, niin eihän siinä kettu mitään järkeä ole koskaan?Marko M kirjoitti:Ei helv. Kertokaa nyt mikä järki noin matalissa autoissa on



Tarkoitin lähinnä tuota linkin autoa ja järkevyydellä sitä että pystyykö noin matalalla autolla enää edes ajamaanbäkström kirjoitti:Laitetaas nyt asiaan kuuluvaa linkkivinkkiä tännekkin!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75823


230 C 1978
Se vaan näyttää kun on tota nurmikkoa tossa ;D renkaat ottaa ensimmäisenä sisälokasuojaan, mut ei sinnekkään kun rattilinkussa mutkassa jos on töyssy..Marko M kirjoitti:Tarkoitin lähinnä tuota linkin autoa ja järkevyydellä sitä että pystyykö noin matalalla autolla enää edes ajamaanbäkström kirjoitti:Laitetaas nyt asiaan kuuluvaa linkkivinkkiä tännekkin!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75823![]()
Hidastetöyssyistäkin pääsee viel yli :]
Edit: sehän näyttää tossa että ois parikyt milliä maavaraa ovien kohdalla, pitää ottaa kuvaa tasaisella asfaltilla..
V***u, että v**uttaa erään nimeltämainitsemattoman liikkeen touhut. Tilasin ja maksoin jouset ja varmistin vielä, että kuinka kauan kestää että ehtis uusintakatsastukseen, sanottiin että puoltoistaviikkoa. Noh, se 1.5vk meni, kyselin että missä jouset menee. Ilmotettiin että menee vielä toiset 1.5vk. Nooh, nyt on menny jo kuukausi menny tähän päivään mennessä. Jousia ei oo näkyny, eikä maileihin vastata. 

- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
je
Tais menä rahat lankkulan kaivoon 

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
w124 300D laskettu noin 35mm
Kertokaapas viisaampina miten menee tälläiset vanteet tuollaiseen mersuun vai meneekö ollenkaan..?
Takavanteet 9x18 ET 35,
renkaat 265-35-18
Etuvanteet 8x18 ET 31,
renkaat 225-40-18
Autossa on sisälokasuojat asennettu suomessa eikä ole kovin siistiä työtä eli tulevat alkuperäisiltä kaarilta ulos muutaman millin..
Kiitos jo etukäteen
Takavanteet 9x18 ET 35,
renkaat 265-35-18
Etuvanteet 8x18 ET 31,
renkaat 225-40-18
Autossa on sisälokasuojat asennettu suomessa eikä ole kovin siistiä työtä eli tulevat alkuperäisiltä kaarilta ulos muutaman millin..
Kiitos jo etukäteen

Mulla meni kyseinen rengastus 124 coupessa ongelmitta, mutta ei ollut sisälokareita. Takarenkaat voi hipoa kaarien pokkauksiin pompuissa, joten varaudu mankeloimaan ne pokkaukset...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Re: w124 300D laskettu noin 35mm
[quote="saha"]Kertokaapas viisaampina miten menee tälläiset vanteet tuollaiseen mersuun vai meneekö ollenkaan..?
Takavanteet 9x18 ET 35,
renkaat 265-35-18
Etuvanteet 8x18 ET 31,
renkaat 225-40-18
Autossa on sisälokasuojat asennettu suomessa eikä ole kovin siistiä työtä eli tulevat alkuperäisiltä kaarilta ulos muutaman millin..
Kiitos jo etukäteen 8)[/quote]
Eteen ei ainakaan mene jos on paljon madallettu, itellä oli h&r -35mm jouset ja ykkösen kumit edessä ja raapi vaikka oli kaaria levitetty, mutta vaihdoin kakkosen kumit eikä raavi enää niin pahasti. Takapäästä paha sanoo, varmaan menee nuo pokkaukset taittamalla tai jos ei oo kovin matala.
Takavanteet 9x18 ET 35,
renkaat 265-35-18
Etuvanteet 8x18 ET 31,
renkaat 225-40-18
Autossa on sisälokasuojat asennettu suomessa eikä ole kovin siistiä työtä eli tulevat alkuperäisiltä kaarilta ulos muutaman millin..
Kiitos jo etukäteen 8)[/quote]
Eteen ei ainakaan mene jos on paljon madallettu, itellä oli h&r -35mm jouset ja ykkösen kumit edessä ja raapi vaikka oli kaaria levitetty, mutta vaihdoin kakkosen kumit eikä raavi enää niin pahasti. Takapäästä paha sanoo, varmaan menee nuo pokkaukset taittamalla tai jos ei oo kovin matala.
Täytyy tehdä säädettävät camber tangot.. Niitä jotkut on tehneet ja myyneet, esim allekirjoittanut, mutta nyt ei oo käytössä laitteita tehdä niitä..Sumppa124 kirjoitti:Onko mitään tehtävissä kun takarenkaat kuluu sisäreunalta? Eli pyörät on ylhäältä kallellaan sisäänpäin. Madalluksesta johtuu siis.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=76308 Tuossa on laadukkaan oloiset, kumipuslilla niin luultavasti kestävätkin.
Orkkis puslilta vaikuttaaAM kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=76308 Tuossa on laadukkaan oloiset, kumipuslilla niin luultavasti kestävätkin.

Miten R129 alkuperäiset koottavat AMG vanteet sopii w124 alle? tietääkseni vanteet on seuraavilla tiedoilla:
Eteen 18" x 8.5" ET25 (et:n oikeellisuus ei ole taattu)
Taakse 18" x 10" ET25 (et on varmistettu olevan oikea)
Eteen en näe mitään ongelmaa mutta entäs taakse?
nämä:

Eteen 18" x 8.5" ET25 (et:n oikeellisuus ei ole taattu)
Taakse 18" x 10" ET25 (et on varmistettu olevan oikea)
Eteen en näe mitään ongelmaa mutta entäs taakse?
nämä:

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021