V 220 cdi koeajossa, muutama kysymys spesialisteille

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

V 220 cdi koeajossa, muutama kysymys spesialisteille

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Morjens vaan kaikille!

Koeajossa -00 V220 cdi automaatti, rullattu 230000 km.

Seuraavanlaiset asiat askarrutavat mieltä tässä ostopäätöstä tehdessä:

- Kojelauta tuntuu putoavan syliin varsinkin kun peruutusvaihteen kytkee päälle, vapaalla ja eteenpäin asennoissa joutokäynnillä lievää värinää ohjauspyörässä havaittavissa. Ominaisuus vai vika?

- Onko alkuperäiseen navigointiin saatavissa päivitystä?

- Missä cd-vaihtaja piileskelee? Navin boxi apparin penkin alla jonka vieressä näyttäs olevan vaihtajan kokoinen kolo. Puuttuu?

- Minkalaiset kulutuslukemat "normaaliajossa"?

- Onko rengasmelulle tehtävissä mitään?

Muuten autossa on kaikenlaista pikkuvikaa ja tuo "normaali" korroosiongelma, ei mitään suurempaa. Sylinterikansi on jostain syystä hiljan uusittu, samaten ilmajousituksen kompura.

Kiitos etukäteen
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 926
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

- Ratin tärinä lienee ominaisuus mutta ei sentään kojelaudan kuulu pudota syliin
- kulutus about 8l/100km
- Rengasmeluun voi vaikuttaa rengasvalinnalla (ainakin Pirellit piti kaameaa ulinaa, continentaalit on hiljaisemmat, muista ei kokemusta) tai laittamalla radiosta kesäistä hanurimusiikkia täysillä :)

Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Rengasmelu voi tulla etupyörän laakerista. Kokeile suoralla asfaltilla 80 km/h vauhdista loivasti kaarrellen puolelta toiselle; ei saisi ääni muuttua kaartosuunnnan muuttuessa, jos laakerit on ehjät.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Pesasin moottorin ja alustan töiden jälkeen. Eipä näytä ainakaan pohja pahalta, hyvin on Dinitrolit pysyny 3 vuotta, suojaus tehty -06 heti maahantulon jälkeen.

Havaittua:

- huollettu edellisen kerran 40 tkm sitten
- tarvikepakoputi hakkaa alkuperäiseen vetokoukkuun
- ahtoputkistossa kohtuullisen runsaasti öljyä
- joko moniurahihnan kiristin/iskari tai laturin ihme räikkäpyörä sökö, tyhjäkäynti kuulostaa enemmän sepelimyllyltä kuin sivistyneeltä laatutuotteelta
- vasen sisempi vetarin kumi rikki
- sähköpeilien sulake oli palanut
- toinen eberi sammuu hetikohta syttymisen jälkeen
- ilmamäärän mittarin johto irti, kun laitoin paikalleen niin kulkupuoli meni todella surkeaksi. Kas kun mikään häiriövalo ei kerro tätä?? Jätin piuhan irti, mutta kyllä kait sillä joku merkitys moisella käikäleellä moottorin toimintaan on?
- kesärenkaat ihan loppu, ehkä profiilin muutos 60:sta 65:een tois helpotusta meluasiaankin?
- kierroslukumittari ei toimi, ilmeisesti koko mittaristo vaihdettava
- cd vaihtaja puuttuu
- vasen etukaiutin sökö
- ja kaiken kukkuraksi kotimatkalla ilmajousituksen merkkivalo ensin syttyi ja alkoi sitten vilkkumaan ja perä putosi ihan alas. Magneettiventtilit naksuu ja kompura, joka on siis juuri uusittu, ei pörise.

Että sellasta pikaisen tutustumisen jälkeen... Kyllähän tässä nyt vähän arveluttaa mennä vaihtamaan 95 tkm ajettu Mazda 6 tällaseen vehkeeseen. Remonttia olisi ainakin parilla tonnilla tiedossa, jos riittäkään. Positiiviseen listaan tuli merkinnöiksi runsaat tilat, nahkapenkit ja tyylikäs ulkonäkö.

Kakkapökäleestä ei saa konvehtia vaikka kuinka hieroisi.

Jos myyjä hoitaa tuon vikalistan kuntoon niin voipi kaupat syntyäkkin.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Haiskahtaa vähän eikä niin vähänkään pommilta :lol: Eikö kannattas ennemmin katella ehjiä pelejä ja maksaa se pari tonnia enempi?
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Tulikohan tehtyä elämäni suurin virhe, kun kaupat nyt sitten kuitenkin kovan tinkaamsen jälkeen syntyivät? Jää nähtäväksi.

Myyjä korjauttaa kalleimmat hommat, eli mittariston, moniurahihnahässäkät ja ilmajousituksen. Lisäksi tulee uudet kesärenkaat, vanteet pitää itse hommata.

Odotan miellyttäviä Mercedes-Benz kilometrejä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18180
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

- ilmamäärän mittarin johto irti, kun laitoin paikalleen niin kulkupuoli meni todella surkeaksi. Kas kun mikään häiriövalo ei kerro tätä?
Eipä ole autosta välitetty yhtään mitään.
Vaihda ilmamassamittari ehjään ja laita johto paikalleen niin löytyy loput kateissa olevat tehot.
wiimax.fi
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Juu siltä vaikuttaa ja sen takia olenkin juuri NYT vaihtamassa öljyjä, yms suodattimia. Sisäilmansuodatinkin oli niin tukossa että huhhuh...!

Mites noi automaatin öljyt, pittäkö "pohja" ottaa pois, vai löytyykö proppua? Onko tasauspyörästössä omat maslat? Proppuja sillä suunalla ainakin on.

PIKAISTA VASTAUSTA ODOTTAEN

Nimim. auto pukilla ja päästin vissiin peräöljyt pihalle
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Aika kallis remontti tulossa. Kerro paljon maksoit autosta.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

Ruuvaaja kirjoitti:
Että sellasta pikaisen tutustumisen jälkeen..
Jos jo pikaisen tutustumisen jälkeen havaitsee nuo viat, olisin kyllä itse jättänyt pelin myyjälle ilman enempää tinkaamista.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Kaikki on suhteellista, pikkuvikojahan näissä tuntuu olevan. Mielestäni tärkeämpää on se että auto vastaa tarvetta ja on siistissä kunnossa ja varusteet on kohdillaan. Tuleepahan tutustuttua ajopeliin syvällisemmin sitä ropatessa. Toivon vaan että kalleimmat komponentit pysyy nipussa.

Jokainen voi päätellä hinnan itse, auto on vaihdettu -03 6-Mazdaan.

Öljyt näköjään meni sieltä sivupropusta sitten sisään. KIITOS VAAN VASTAUKSESTA ARVOISAT ASIANTUNTIJAT.....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Viton automaatin öljynvaihtoon olisi löytynyt ohjeet haullakin. Itse en ehdi täällä varsinkaan kesälomalla juurikaan päivystämään.

Poistetaan alapropusta ja lisätään yläpropusta moottorin ollessa käynnissä kunnes alkaa tulla vaahtomaista öljyä ulos. Sama öljy on sekä vetopyörästössä, että laatikossa, koska ovat samaa tilaa. Automaatissa tulee käyttää juuri tähän malliin tarkoitettua erikoisöljyä, ei mitään perus ATF:ää.

Turpiinia ei tuolla konstilla saa tyhjäksi vanhasta öljystä vaan se sekoittuu uuteen, mutta harvemmin se on onglelma, jos laatikko on ehjä.

Tuolla on noita muita tarinoita vanhemmasta V mallista mitä olen joskus jaksanut kirjoitella:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Kokeilin kyllä hakua, mutten kait osannut valita oikeita sanoja. Peliohjeet löytyi sitten sakemannien sivuilta.Tuosta öljystä jäin vielä pohtimaan, että menisköhän Dexron III jos sitä vaihtelis säännöllisesti, vai miksi erikoisöljy kun tämä 4HP20 ei ymmärtääkseni ole mitenkään rakenteeltaan erikoisempi kuin muut. Surffaillessani törmäsin muuten siihen että Libanonissa on 55 tml ohjekirjassa vaihtoväli.

Tuossa iltavuorosta ajellessani kotia tuli ensimmäiset spontaanit positiiviset kokemukset. Tietenkään tätä ei voi verrata Mazdaan, mutta kuitenkin:

- vaihteisto toimii kuin ajatus, Mazda mietti ja vaihtoi aina väärään aikaan
- radio todella herkkä, Mazdan orkkiksella hiipui City ennen Veikkolaa (25 km), tällä kuuluu Lohjalle (65 km) kotipihaan asti ilman rutinoita.

Tuli myös ilmeisesti orastavia mersumiehen tuntoja tyyliin jossei ihan nyt helmiä sioille niin ainakin arjen luksusta (vaimon sanoin).
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Niin ja vähän palautetta arvoisalle moderaattorille tästä foorumin järjestelystä; eikö näitä malleja voisi laittaa omiin ryhmiinsä? Nyt kun kaikki on sikinsokin tekniikassa, on itselle tärkeän akuutin tiedon haku aikaavievää pläräilyä.

Muilla näyttäisi olevan pääsääntöisesti järjestelty niin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei näitä enää jälkikäteen voi järjestellä, eikä ylläpito, joka asiasta päättää halua niin tehdä. Asiasta on tarinoitu parin viimeisen vuoden aikana useamman kerran palautetta ylläpidolle palstalla.

Itse en uskalla laittaa sinne laatikkoon kuin niitä öljyjä mitä sinne on luokiteltu. Kyseessä kun on sähkölaatikko. Se Vehon (tai KL:n) myymä Viton laatikkoöljy on törkeän hintaista. Itse laitoin viimeksi Castrolin öljyn (transmax X vai mikä se oli), joka sopii myös tuohon. Se oli myös törkeän hintaista, eli silloin monta vuotta sitten 17 €/litra ostettuna autohuollosta omaan purkkiin.

Pikkuisen hankala tosiaan on löytää sitä tietoa näinkin suuresta tietomäärästä, mutta näköjään hausanalla "ZF4HP20" löytyy tämä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 071#232071

ja jossakin muualla oli juttua miten turbiinin voisi saada tyhjäksi irroittamalla niitä letkuja, mutta se on turhaa hienostelua.

Tässä vielä öljyasiaa:

http://www.benzworld.org/forums/v-class ... fluid.html
http://www.autoshoppingcenter.com/trans ... guide.html
In accordance with spare part number of vehicle manufacturer:
Esso ATF LT 71141 in acc. with ZF Order Specification ZFB 838

=>Audi Oil No. G 052 162A1
=>BMW Oil No. 8 322 940 7807
=>Citrogen Oil No. Z 000 169 756
=>Jaguar Oil No. JLM 20238
=>Mercedes Benz Oil No. A 001 989 2203
=>Peugot Oil No. Z 000 169 756
=>Porsche Oil No. 999 917 547 00
eli öljyn tulisi olla synteettinen. En tiedä miksi. Eli jos dexronIII on synteettinen niin se on OK.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Arjen luxusta

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Myyjä hoiteli kaikki viat kuntoon ja olimmekin varsin tyytyväisiä uuteen perheenjäseneen. 2000 km ajeltu ja kulutus todella maltilliset 7,5 l / 100 km. Asiaan vaikuttaa osaltaan varmastikin se että alla on nyt 216/65R16 Michelin Latitude kumit, joilla suurempi dynaaminen vierintäsäde. Rengasmelukin vaimeni varmaan pari desibeliä.

Tuska alkoi sähkönhajun ja -savun saattelemana. Häiriövalot vilkkui miten sattuu jäähdyttäjän flekti pöhisi välillä täydellä teholla ja käynti oli todella raskasta. Lopulta moottori sammui ja eikä lähtenyt käyntiin

Soitto Vehon päivystysnumeroon josta asentaja tulikin tunnin odottelun jälkeen vehkeineen ihmettelemään kanssamme tapahtunutta. Lopulta hinurilla korjaamolle syvällisempiä tutkimuksia varten.

Lauantai iltana 19.00 (!) päivystäjä soitti ja kertoi hyvät ja huonot uutiset; vika on löytynyt. Moottorinohjainlaitteen liittimessä seissyt vesi (ilmeisesti tuulilasi joskus vuotanut) ja pinnit aivan hapettuneet, kunnes menneet oikariin ja ohjainlaite kärähtynyt niin perusteellisesti, että piirilevyyn on palanut reikä. Huonot uutiset tietysti vaatimaton 1800€:n hinta.

Katotaan miten auton myyjä suhtautuu asiaan, toivottavasti on vastuuntuntoinen liike.

Tuosta 24 h servicestä täytyy kyllä sanoa etten uskonut sen pelaavan näin hienosti. Päivystäjä oli selvästi tehtäviensä tasalla ja otteet olivat todella prot.

ARJEN LUXUSTA.........
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Arjen luxusta

Viesti Kirjoittaja veskola »

No sinä se et pitkään päässyt nauttimaan V mallin Viton kyydistä ennen kuin piti turvautua hinausautoon. Itsellä sentään meni 10 kk. Tosiaan nuo Vehon päivystyspalvelut toimivat kohtuu hienosti. Mekin saatiin auto ajoon noin tunti sen jälkeen kun saatiin se hinautettettua korjaamolle ja kokonaisuudessaan aikaa paloi hukkaan 2 tuntia. Se aika oli juuri sen verran liikaa, että myöhästyttiin Tallinan lautasta ja matka jatkui sitten seuraavana aaumuna.

Sinänsä aika selkeä tapaus tuo, minun mielestä. Ohjauslaitetta tietysti voisi koittaa hankkia halvemmallakin, eikös siihen voi koodata jonkin purkuauton boxin, vai onko se Vehon filosofiaa vastaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Juu, jos jostain löytyy 112 cdi moottorin- ja ajonestonohjainlaitteet, linkkuavaimet ja valmistenumero. Tämä vaihtoehto esitettiin kyllä ihan Vehon toimesta.

Mutta kauankohan siinä menee, että sopiva luovuttaja jostain romikselta löytyy ja kuka sen etsii? Nyt ei rouvalla ole autoa ja voit arvata onko kotona hivenen karhea ilmapiiri kun verkkoaitakauppias kusetti tuollatavoin autoinsinööriä.
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noo, tuskinpa edes se autokauppias on tuosta voinut tietää. Mutta sen piikkiinhän tuon pitäisi mennä. Tosin tuskin ihan suosiolla maksaa...veikkaisin.

Minullakin on Vitoon vaihdettu moottorinohjausboksi, edellisen omistajan toimesta. Olisikohan syy sitten sama en tiedä. Pitääpä kurkata silti varmuudeksi ettei vaan pääse tapahtumaan uudestaan. Siinä kojetaulun alla taitaa olla tuo boksi?
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Muistaakseni kuluttajansuojalaissa on määritelty autokauppaankin jonkinlainen myyjän takuu ilman erillistä sopimustakin. Olisiko ollut puoli vuotta, ja koskien juuri näitä "ei normaalista kulumisesta" johtuvia asioita. Kannattaa ainakin tiedustella.

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/7d6 ... 7b0b5.aspx

Ja tuolla tuo kohta "Jos virhe ilmenee 6 kuukauden kuluessa ostohetkestä"
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Kyllä ton pitäis mennä piikkiin koska vika on ollu olemassa jo ostohetkellä, ja myyjän kuluttajasuojan mukainen takuu autoille on vähintään se puoli vuotta... :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli jostakin löytyy Vitoon osia niin se on tämä:

http://www.auto-lehtinen.fi/

Soitappa tuonne ja kysäise.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- jos menee myyjän piikkiin niin laita liikkeen nimi yv:llä niin tulen ostamaan kaikki autoni ko. firmasta.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ruuvaaja kirjoitti:Juu, jos jostain löytyy 112 cdi moottorin- ja ajonestonohjainlaitteet, linkkuavaimet ja valmistenumero. Tämä vaihtoehto esitettiin kyllä ihan Vehon toimesta.

Mutta kauankohan siinä menee, että sopiva luovuttaja jostain romikselta löytyy ja kuka sen etsii? Nyt ei rouvalla ole autoa ja voit arvata onko kotona hivenen karhea ilmapiiri kun verkkoaitakauppias kusetti tuollatavoin autoinsinööriä.
On kuulunut kentältä sellaisia huhuja, että Veho ei välttämättä koodaa romikselta hankittua ohjainlaitetta, ja jos koodaa, laskuttavat lähes saman hinnan kuin uudenkin hinta. :roll:
Nyt olisi ammattilaisen makatroniikan ohjelmoinnin hallitsevan automekaanikon,teknikon, insinöörin paikka näyttää osaamistaan. :lol:
Ei tuo niin kummonen tehtävä ole , kunhan löytyy sopiva lukulaite ohjelmineen ja vähän mikrokontrollereihin perehtynyt ja kekenevä elektroniikkasuunnittelija kyllä ottaa äkkiä selville kyseisen ohjenmakielen datat.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä tuossa nyt kannata itse alkaa mitään romiksia kaivelemaan. Myyjäliikkeeseen vaan heti yhteyttä, olisi pitänyt jo ottaa ennenkuin aletaan korjaamaan. Minusta ainakin selvä tapaus minkä pitäisi mennä myyjän piikkiin. Parissa viikossa hajoaa laite minkä hajoaminen ei todellakaan ole normaalia. Jos joku pikku häkkifirma niin voihan ne sanoa ensin etteivät korjaa, mutta sitten vaan yhteyttä kuluttajaneuvojaan vai mikä onkaan nimeltään :roll: Ei tuon hintaista korjausta kannata alkaa omasta pussista maksamaan ihan helpolla.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kuluttajansuojalaki määrittelee tälläiset tapaukset tuotteen ostohinnan mukaan, mikäli auto on maksanut esim.1000 euroa...kaikki remppakulut maksat itse, mutta jos auton hinta on esim. 5000 euroa, maksat korjauskuluista vähintään puolet. Tämä pätee siis vain käytetyn auton hankintaa autoliikkeestä.
Tämä on fakta tietoa, lääninhallituksen kuluttajaviranomaiselta saatua tietoa.
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

No eipä tuo kauppias alkanut yskimään. Taitaa olla silläpuolella kate kohdillaan tässä kaupassa. Halusi että kokeillaan ensin korjata kärähränyt ohjainlaite ja jos ei onnistu sitten tilataan uusi. Sopii minulle.

Vaasassa kuulemma www.mekatronics.fi joka menestyksekkäästi korjaillut kaikenmerkkisiä ohjainlaitteita ja mm. mittaristoja.

Ohjainlaitteessa oleva Boschin 9 merkkisen numerosarjan 6 ensimmäistä numeroa määrittelee boxin piirilevyn fyysisen olemuksen ja väylän topografian. Viimeiset kolme versiokoodauksen eli varustetason. Nyt vaihdetaan kärähtäneestä ajoneston ja moottorin piirit varaosana hankittuun ja näinollen versiokoodaus ja ajonesto eivät tuota tuskaa. Siis näin sen PITÄISI mennä, toivon tietysti että onnistuu.

Lehtisen hajottamolta Salosta löytyi sopiva ohjainlaite (300 €) ja nyt molemmat matkalla lääkäriin.
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ruuvaaja kirjoitti:No eipä tuo kauppias alkanut yskimään. Taitaa olla silläpuolella kate kohdillaan tässä kaupassa. Halusi että kokeillaan ensin korjata kärähränyt ohjainlaite ja jos ei onnistu sitten tilataan uusi. Sopii minulle.

Vaasassa kuulemma www.mekatronics.fi joka menestyksekkäästi korjaillut kaikenmerkkisiä ohjainlaitteita ja mm. mittaristoja.

Ohjainlaitteessa oleva Boschin 9 merkkisen numerosarjan 6 ensimmäistä numeroa määrittelee boxin piirilevyn fyysisen olemuksen ja väylän topografian. Viimeiset kolme versiokoodauksen eli varustetason. Nyt vaihdetaan kärähtäneestä ajoneston ja moottorin piirit varaosana hankittuun ja näinollen versiokoodaus ja ajonesto eivät tuota tuskaa. Siis näin sen PITÄISI mennä, toivon tietysti että onnistuu.

Lehtisen hajottamolta Salosta löytyi sopiva ohjainlaite (300 €) ja nyt molemmat matkalla lääkäriin.
Vaasassa oleva " korjauspaja " meni vihannes puolelle, mutta kaitpa sellainen sitten on olemassa :roll:
Eipä nuo ohjelmoititekniikat alan ammattilaiselle ole mikään kummonenkaan selvittää, toivotaan että kuntoon saatte.
Se että myyjä on lupautunut korjauttamaan koko lystin, on hieno osoitus vastuullisesta kaupanteosta :lol:
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

En osaa kirjoittaa....

Se on veellä: www.vekatronics.fi

On muuten typerästi päin tuo ohjainlaite sijoiteltu. Liittimet yläpuolella, eli jos sinne jostain syystä jotain nestemäistä joutuu, niin ei tule pois. Olisko siksi että rosvojen olisi hankalmpi irroitella liittimet, nyt vaatii ainakin tällaiselta rumilukselta (190 cm ja 125 kg) aikamoista akrobatiaa ja ähinää että saa käden tunnustelemaan telinettä.

No eipä ainakaan johtosarjaa pitkin ole vedet kampaan päässeet valumaan johtosarja kun tulee alhaalta päin. Liekö jonkun painepesuri suhauttanut joskus ovien välejä pestäessä kojetaulun päästä väärään osoitteeseen, tai tuulilasi joskus vuotanut. Tai muodostuiskohan sopivissa olosuhteissa lämpötilaeron seurauksena ilmakanaviin kosteutta, joka sitten jostain liitoksesta tippuu sopivasti tuonne pistokkeisiin?

Tuli vielä mieleen noi nykyään myytävät ilmastoinnin tai ilmakanavien "pesuaineet". Edelliseen autoon purostin ohjeiden mukaan vaahdot kennolle ja kanaviin ja odotin 15 minuuttia. Ja kas, se vaahtohan muuttaa olomuotoaan enemmän nestemäiseen suuntaan.

Oli miten oli pitänee tarkistaa myös vaihteiston ohjainlaitteen tilanne, se on siinä vieressä, mutta pistoke alapuolella. Ja tietenkin tiukkaa seurantaa tilanteen kehittymisestä jahka saadaan kuntoon.
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Auto tuli kuntoon! Eli kyllä ohjainlaitteitakin näköjään voi korjata. Kustannukset olivat alle 25% verrattuna marmoritiskiin, Eli Lehtisen hajottamolta ohjainlaite 300€ ja piirien vaihto 150€.
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Vastaa Viestiin