w210 ajonesto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

w210 ajonesto

Viesti Kirjoittaja jpp »

olisiko hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa nyt sitten kartoittamaan.edc valo ei enää edes välähdä vaan ajonesto on päällä koko ajan,päärele on ehjä.-95 220d,manuaali.auto lähtee kaverille tutkittavaksi syksyllä,johan se on levännyt pihalla maatumassa jo yli vuoden mutta keväällä meni ajokyvyttömäksi.viimeiset edc valon hetket olivat seuraavat:virrat päälle,edc valo paloi ja niin myös hehkuvalo,heti kun oli hehkuttanut ja starttasi niin edc valo sammui heti eikä lähtenyt käyntiin,sen jälkeen edc valo välähti satunnaisesti kun laittoi virtoja päälle ja pois useaan kertaan.näitä ongelmia on varmasti ollut muillakin,eli missä vika on ollut???
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onko avaimen patterit kunnossa?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ei tuon ikäisessä autossa ole elektronista avainta.
Tarkistaisin vielä käynnistykseneston ohjainyksikön. Vaihda varmuudeksi kunnossaoleva tilalle.
Vikaa voi olla liittimien hapettuneissa liitoksissa, magneettiventtiilissä.
Täytyisi mittailla yleismittarilla virrankulkua järjestelmässä ja tietysti selvittää vikadiagnostiikka.
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Itsellä kytkeytyi ajonesto päälle boksien irroittelun jälkeen. Vika oli liittimessä joka näytti olevan kiinni, eli napsahtanut kiinni asentoon vaikka ei ollut ihan pohjassa. Tarkista, jos boksit olleet irti (konehuoneessa). Jos ei, veikkaisin niitä liittimiä. Akun jännite voi myös tehdä sen, että vaikka virtaa näyttäisi olevan, ei edes yritä hehkuttaa/startata. Jos kerran seissyt niin kunnon lataus saattaisi auttaa!
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Jos avaimessa ei ole pattereita, niin onko siinä dynamo? Kyseessä on kuitekin W210. Kun kerran joku ajonesto on, niin usein niihin liittyy "keskustelu" avaimen koodin kanssa.

Itse tarkistaisin ensin patterit avaimesta - ja koodaisin uusien patterien asentamisen jälkeen avaimen uudelleen auton varkaussuojan kanssa. Olikos se niin, että suunnattu painallus avaimella peiliin päin - avain lukkoon - käännetään virrat päälle - käännetään avain nollille ja otetaan lukosta pois - suunnattu painallus peiliä kohden.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Chili kirjoitti:Jos avaimessa ei ole pattereita, niin onko siinä dynamo? Kyseessä on kuitekin W210. Kun kerran joku ajonesto on, niin usein niihin liittyy "keskustelu" avaimen koodin kanssa.

Itse tarkistaisin ensin patterit avaimesta - ja koodaisin uusien patterien asentamisen jälkeen avaimen uudelleen auton varkaussuojan kanssa. Olikos se niin, että suunnattu painallus avaimella peiliin päin - avain lukkoon - käännetään virrat päälle - käännetään avain nollille ja otetaan lukosta pois - suunnattu painallus peiliä kohden.
Tässä taisi olla niin vanha malli että itse avaimessa ei ole edes transponderia vaan ajonesto kytkeytyy kaukosäätimestä? Jos kyse tuollaisesta mallista niin avaimessa on kyllä patterit tarpeeksi hyvässä kunnossa jos ovien lukot aukeavat ja menevät lukkoon.

Sellainen transponderimallinen ajonestosysteemi ei vaadi avaimen paristoa kun virtalukko syöttää sille sähköä induktiolla (iso kela siinä virtalukon juurella ja pieni avaimessa).

Itse asiassa nykyiset IR-avaimetkaan eivät tarvitse ajonestoon avaimen paristoa, ne voi ottaa pois ja silti auto lähtee käyntiin. Noissa IR-avaimissa pariostoa tarvitaan vain lukkojen kauko-ohjaukseen (ellei sitten ole KG-auto). IR-signalointi EIS:n kanssa hoituu sekin virtalukon induktiivisesti avaimelle syöttämällä sähköllä.

En kyllä itse tiedä kuinka monenlaisia avaimia ja ajonestoja 210:ssä on ollut, omassa face liftissä oli jo IR avain ja vanhempia 210:jä en tunne. Varmaan IR-avainta on edeltänyt transponderi mutta onko 210:ssä ollut myös tuo pelkkä rauta-avain?
veve
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 09.05.2009 22:24

Viesti Kirjoittaja veve »

Itsellä kanssa välillä väykyssä ei ajonesto lähtenyt pois päältä kun avainta pyöräytti, mutta vika on paikallistettu täällä releboksille ja liittimille. Peilin valot vilkkuu ja hehkun valo ei syty, eikä täten käynnisty. Pelti auki ja pari napautusta nyrkillä releboksiin niin jovain kuuluu napsaus ja rele kytkeytyy. Eli kurkkaappas relelaatikkoa ja tarkasta liittimet ja suihkauttele vaikka würthin kontaktspräytä sinne noin ensimmäisenä ensiapuna ennen boksien vaihtelua. Myöskin niitä liittimien tinnejä voi koittaa väännellä vähän josko rupeaisivat paremmin ottamaan kontaktia. Itsellä nuo keinot auttoivat tähän onkelmaan niistä niin monista..... :shock: :D :evil:
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3247
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Releboxin releiden huono tinaus (kylmäjuotos, irtoaa tärinästä) on tyyppivika, esiintyy 90-luvun lopulla ainakin W210- ja W140-dieseleissä. Kolvi kuumaksi ja kuntoon
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

no niin,täytyy kokeilla heilutella noita liittimiä.avain on linkkuveitsimalli ja toimii,pääreleen juotokset on tehty uudelleen ja saan loman jälkeen testatun ja varmasti kunnossa olevan pääreleen.maadoitusvikoja ilmeisesti on kun vähän räpsii kun kytkee akun.onkohan tuossa paljon eroja tuohon vaimon w124:seen vm-95 kun siinäkin on samanlainen avain ja jos sisään menee avaimella niin pyörittää mutta ei käynnisty eli samalla tavallahan se w210 tekee.eli siis apukuskin puolelta ja aukoo ovet sisältä.tosin 124:ssa se käynnistyksen esto toimii.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

"...olisiko hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa nyt sitten kartoittamaan.edc valo ei enää edes välähdä vaan ajonesto on päällä koko ajan,päärele on ehjä.-95 220d,manuaali.auto lähtee kaverille tutkittavaksi syksyllä,johan se on levännyt pihalla maatumassa jo yli vuoden mutta keväällä meni ajokyvyttömäksi.viimeiset edc valon hetket olivat seuraavat:virrat päälle,edc valo paloi ja niin myös hehkuvalo,heti kun oli hehkuttanut ja starttasi niin edc valo sammui heti eikä lähtenyt käyntiin,sen jälkeen edc valo välähti satunnaisesti kun laittoi virtoja päälle ja pois useaan kertaan.näitä ongelmia on varmasti ollut muillakin,eli missä vika on ollut???..."

Minulla on hiukan vaikea ymmärtää noin pitkää tekstiä. Onko tiivistettynä tarkoitus sanoa seuravaa; vai onko joku seuraavista väärin väitetty:

- Ajonesto on päällä koko ajan ja puna/vihreä valot vilkkuvat peilin alla
- Hehkut toimivat ja hehkuvalo palaa. kun virrat kääntää päälle
- Startti pyörii, mutta auto ei käynnisty
- Akussa on virtaa
- Avaimen patterit on OK ja koodattu auton kanssa yhteen
- Akun kenkää on käytetty irti ja silti ajonesto on päällä
- Releboksikin on irrotettu kolisteltu ja kiinnitetty (johdot irti ja päällä oleva jousiclipsi sivuun, niin lähtee pois kolostaan).

Vaihdoin itse releboksin uuteen (150 eur), kun tekemäni juotokset eivät pitäneet kuin muutaman kuukauden ja tuskastuin temppuiluun. Nyt olen ajellut ongelmitta. Voin myydä vanhan boksin juotokset uudelleen juotettuna; jos kiinnostaa, niin 50 eur sisältäen postituskulut.

Kuva
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

kaikki edellämainitsemasi on kokeiltu ja saan ehjän releboksin elokuussa(pomon autoon vaihdettu turhaan uusi)eli saan sen vanhan.voihan se olla että vika vielä löytyy tuosta boksista koska kaikissa kolmessa käämissä kun on ne kärjet niin niissä oli kaikissa aika paljon kulumista havaittavissa.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
tertsi7
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 19.06.2011 09:37

Re:

Viesti Kirjoittaja tertsi7 »

Chili kirjoitti:"...olisiko hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa nyt sitten kartoittamaan.edc valo ei enää edes välähdä vaan ajonesto on päällä koko ajan,päärele on ehjä.-95 220d,manuaali.auto lähtee kaverille tutkittavaksi syksyllä,johan se on levännyt pihalla maatumassa jo yli vuoden mutta keväällä meni ajokyvyttömäksi.viimeiset edc valon hetket olivat seuraavat:virrat päälle,edc valo paloi ja niin myös hehkuvalo,heti kun oli hehkuttanut ja starttasi niin edc valo sammui heti eikä lähtenyt käyntiin,sen jälkeen edc valo välähti satunnaisesti kun laittoi virtoja päälle ja pois useaan kertaan.näitä ongelmia on varmasti ollut muillakin,eli missä vika on ollut???..."

Minulla on hiukan vaikea ymmärtää noin pitkää tekstiä. Onko tiivistettynä tarkoitus sanoa seuravaa; vai onko joku seuraavista väärin väitetty:

- Ajonesto on päällä koko ajan ja puna/vihreä valot vilkkuvat peilin alla
- Hehkut toimivat ja hehkuvalo palaa. kun virrat kääntää päälle
- Startti pyörii, mutta auto ei käynnisty
- Akussa on virtaa
- Avaimen patterit on OK ja koodattu auton kanssa yhteen
- Akun kenkää on käytetty irti ja silti ajonesto on päällä
- Releboksikin on irrotettu kolisteltu ja kiinnitetty (johdot irti ja päällä oleva jousiclipsi sivuun, niin lähtee pois kolostaan).

Vaihdoin itse releboksin uuteen (150 eur), kun tekemäni juotokset eivät pitäneet kuin muutaman kuukauden ja tuskastuin temppuiluun. Nyt olen ajellut ongelmitta. Voin myydä vanhan boksin juotokset uudelleen juotettuna; jos kiinnostaa, niin 50 eur sisältäen postituskulut.

[ http://farm4.static.flickr.com/3480/3751863554_fc5a4e43f4.jpg ]





missä kohtaa autoa tuo releboxi on 220e -96
Nuoriharrastaja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 22.11.2020 23:03

Re: w210 ajonesto

Viesti Kirjoittaja Nuoriharrastaja »

Moi, mulla on ongelmaa ajoneston kanssa w210 230 -96.
Avaimen patterit vaihdettu
K40 releboxi käytin auki. Kolvasin kaikki juotokset uudelleen, ei hapettumaa yms. Releiden kontaktipinnoissa. Eli boxi on ehjä. Liittimet putsasin ja reiät tehtiin ovaaliksi (ettei ole ainakaan väljiä pinneihin). Ja liitinrasvaa laitettu sen jälkeen.
Laitoin myös 2x 0,5mm² maajohtoa lisää ettei ainakaan maadoituspuoli ole huono.
Eli avaan ovet infra-puna kaukosäätimestä. Ei mene ovet auki eikä kiinni enään (alipainepumppu naksuttaa) mutta vihreä valo vilkkuu kun ovet avaa ja kun kun sulkee punainen. Ja kun laittaa avaimen 2 asentoon alkaa punanen ja vihreä vilkkumaan.
Missä sijaitsee n
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18027
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w210 ajonesto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kahta avainta ei ole ? Avaimessa saattaa olla vika.
wiimax.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w210 ajonesto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mitä se alipainepumppu siellä raksuttaa? Ei kai pumppu käynnisty avaimesta ellei auto tunnista avainta?

Ajonesto pitää synkata noissa liikennevaloissa (ohjekirjassa ohjeet, en osaa opastaa kun ei ole tuollaista autoa itsellä koskaan ollut).
Nuoriharrastaja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 22.11.2020 23:03

Re: w210 ajonesto

Viesti Kirjoittaja Nuoriharrastaja »

Auto ei tunnista toista avainta. Avain antaa kyllä sen signaalin. Ja auto ottaa vastaan. Ja alipainepumppu toimi ennen. Nykyään vaan raksuttaa. Ja ajonesto ei lähtenyt silloinkaan kun alipaine pumppu avasi ovet..
Vastaa Viestiin