OLARIN VEHO

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

OLARIN VEHO

Viesti Kirjoittaja kip »

Olen ollut perustyytymätön erityisesti KAIKKIIN Veljekset Laakkosen huoltoihin SAAB, BMW jne. joten ostin Mersun ja päätin kokeilla Vehoa. Yllätyksekseni palvelu on nyt vuoden ajan ollut loistavaa Olarin Vehossa, tosin ei halpaa...
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Hyvä kokemus myös Olarin Vehosta - kyllä on halpaa kun ei tarvitse narista ja ajella ympäriinsä kyselemässä.
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

geoman kirjoitti:Hyvä kokemus myös Olarin Vehosta - kyllä on halpaa kun ei tarvitse narista ja ajella ympäriinsä kyselemässä.
Ei ole ihan hirveän hyvä maine tuolla. Joskin ei ole kokemusta MB:n huollosta, SMART ja Citroen korjattiin pariin otteeseen jo lähes huvittavan heikolla palvelulla vuosina 2004-2007.
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Loistopalvelua olen saanut minäkin.
C 30 cdi ////AMG
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

nurmi73 kirjoitti:Loistopalvelua olen saanut minäkin.
No lähtökohtaisesti MB:n ollessa kyseessä myös palvelutaso on tietenkin eri planeetalta kuin SMARTin ja Citroenin kohdalla. Sama näyttää koskevan huoltoakin. MB myyjiksikin valitut kaverit ovat siellä asiansa hyvin hoitavia kavereita.

Mutta nyt kun Olarin Vehosta puhutaan niin pakkohan se on mainita myös nuo huonot kokemukset. Enkä pienistä valita, mutta neljän heikon kokemuksen jälkeen ja tuittupää-SMART -myyntipäällikön (sellainen nuori rääväsuu) puhuttua omista työntekijöistään peetä, alkoi riittää.

Vehon kolarikorjaamo se vasta oli vitsi, piti maalauttaa kolme kertaa auto ennen kuin se vastasi lähimaillekaan alkuperäistä (uudesta autosta). Sinne kiikuteltiin autoa edes takaisin milloin mistäkin syystä, hyvänä esimerkkinä lienee oven asentaminen paikalleen siten että siinä oli melkein sentin heitto - juuri ja juuri sai paiskattua kiinni, toisaalta tekikin mieli paiskailla tavaroita kun tiedossa oli taas uusi aikaa vievä reissu sinne..
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Itse odotin tuolla noin 30 min pikahuollon tiskillä (katoin oikeen kokeeksi kellosta aikaa, että miten hyvin pikahuolto toimii), ketään ei näkyny missään koko huoltohallissa ja kello oli noin 13. Soitin Vehon palvelunumeroon ja kysyin että saisko tänne Olarin Vehoon jonkun helvetti edes tiskille - muut asiakkaat jonosta olivat jo kadonneet kyllästyttyään. Samalla tiskillä jollain oli asiakkaalla joku navi-cd-homma kesken, jätti rojut siihen ja häipyi vihaisena, poistuessaan kiroili jotain.

Puhelimessa sanoi, että yhdistää työnjohtoon sinne. Työnjohdosta sanottiin, että "oota hetki, kohta tulee tiskille henkilökuntaa". No tuli sinne sitten 2 kpl haalareissa olevia arviolta 17-vee kesäpoikia lippikset päässä, toisella lippa sivulle tyyliin East Side ja West Side... Kehtasivat kysyä, että "mitässssulle?". Kysyin pikahuollon jonotusaikaa, ja he totesivat että "ainakin tunnin joudut oottaan, eikä sittenkään oo takeita että pääsetkö jos menee myöhäseen". Piti vielä helvetti niiden siinä päteä mun autoon liittyen jotain, vaikka jätkistä näki samantien että ovat amiksen harjoittelijoita tai jotain kesäpoikia. Samalla laukkaa ilmeisesti työnjohtaja (kauluspaita) ovesta halliin ja sanoo mulle "ai sä saitkin jo palvelua" ja häipyy samantien ovesta ulos. Minä olen suu auki siinä hetken ja sitten sanon näille lippalakkipäisille pojille että "en taida nyt jäädä sitten odottamaan". No en onneksi varta vasten tuonne mennyt, aattelin vaan ohikulkumatkalla käydä kun ohi menin. Paluumatkalla kävin Lohjalla Öljysetillä ja homma hoitu 5 minuutissa ilman jonotusta, siellä kun porukka tekee oikeasti jotain eikä ole jossain takahuoneessa tekemässä mitälie hanskan hakkuuta... palvelukin on vähän eri luokkaa.

Että "pika"huoltoa nyt en ainakaan kovin lämpimästi voi suositella. Oli muuten ensimmäinen ja viimenen vierailu Olarin Vehossa.
Juh4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 23.07.2009 17:47

Viesti Kirjoittaja Juh4 »

Jos palvelua joutuu odottamaan 30min on se todella aika kohtuutonta, mutta ei varmasti työnjohtajien tai asentajien vika vaan syy löytyy ylemmästä johtoportaasta joka päättää että enempää henkilökuntaa ei tarvita tai ole varaa palkata, vaikka tosiasiassa olisi toisin.
Viimeksi muokannut Juh4, La 05.02.2011 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

Juh4 kirjoitti:Jos palvelua joutuu odottamaan 30min on se todella aika kohtuutonta, mutta ei varmasti työnjohtajien tai asentajien vika vaan syy löytyy ylemmästä johtoportaasta joka päättää että enempää henkilökuntaa ei tarvita tai ole varaa palkata, vaikka tosiasiassa olisi toisin.

Tunnut välillä kirjoittavan ikään kuin yrityksen puolesta, työnjohtajako olet? totuuden perää tuossa kirjoituksessa kyllä on. Huomasin kuitenkin rivien välistä pari asiaa:

- Jos palvelua joutuu odottamaan 30min, se on yrityksen vika. Eipä asiakasta kiinnosta onko vika johtoportaassa.

- Jos palvelua (työn tekemisen aloittamista) joutuu odottamaan tunnin, se ei ole mielestäni pikahuoltoa.

- 17v kesäpoikien paikka ei ole lähelläkään asiakaspalvelutiskiä - yrityksen vika. Onhan se hienoa, että otetaan työharjoittelijoita, mutta yllä mainitussa tapauksessa virheen teki selvästi työnjohtaja katsoessaan, että asiakasta "palvellaan".

- Ei kannata miettiä tiskillä, jos päre palaa. Vie vaan muualle auton huoltoon seuraavalla kerralla. Kyllä täältä Suomesta löytyy muitakin paikkoja, ja ne naamat painuvat vielä paremmin asiakkaan näkömuistiin.

- "tulos oli keskiarvoa parempi" - missä viite?

:roll:
Juh4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 23.07.2009 17:47

Viesti Kirjoittaja Juh4 »

Se että monella korjaamolla on pikahuollossa työnvastaanottajana asentaja on vähä väärä käytäntö, koska usein asentaja voi olla sellainen jääpala mitä ei pitäisi pistää asiakkaan kanssa samaan tilaan jos haluaa että asiakaspalvelu onnistuu vaikka asentaja kuitenkin yleensä on ammattitaitoinen ja osaa laittaa autoja. Tässäkin on ongelmana se että säästetään sinnä että esim. pikahuoltoon ei palkata asiakaspalvelutaitoista työnjohtajaa vaan asiakas asioi suoraan asentajille.
Viimeksi muokannut Juh4, La 05.02.2011 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G_O
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 21.05.2008 18:48

Viesti Kirjoittaja G_O »

Corepressor kirjoitti:- Jos palvelua joutuu odottamaan 30min, se on yrityksen vika. Eipä asiakasta kiinnosta onko vika johtoportaassa.


Tiskillä odottelu on kyllä todella suolesta, kun tuntuu siltä, että asiakaspalvelijat välillä oikein väistelevät epätietoisen ja odottavan asiakkaan katsetta. Kyseessä on kuitenkin yleensä voittoa tavoitteleva yritys, jolloin luulisi asiakkaan rahojen kelpaavan...
Corepressor kirjoitti: Jos palvelua (työn tekemisen aloittamista) joutuu odottamaan tunnin, se ei ole mielestäni pikahuoltoa.
Tässä on taas mielestäni asiakkaalla asenneongelmaa. Se oma auto ei useimmiten ole ainoa korjausta tarvitseva auto siellä korjaamolla. Aikanaan olin itsekin töissä "pikahuollossa" (tosin länsiautossa) ja porukkaa tuppasi odottelemaan ovenkahvassa kiinni jo ennen ovien avaamista. Sen jälkeen tulikin vaihdettua alaa, kun sai päivästä toiseen selitellä kuinka pikahuoltoon tulee tosiaan toistenkin ihmisten autoja ja kuinka jonotuksen ajatus menee vituiksi, jos ruvetaan juuri tätä autoa ottamaan välistä korjaukseen vaikka olisi kuinka kiire. Moneen otteeseen oli aasiakkaan toimesta vedettävä myös klassinen "minä olen sentään maksava asiakas" -kortti.


Näkemystä on tosiaan tiskin molemmilta puolilta ja pointti olikin se, että asiakaspalvelijan odottelu on tosiaan erittäin hanurista, mutta se ei vielä maata voi kaataa jos työn aloittamista joutuu odottelemaan tunnin...

Ja oon kyllä samaa mieltä kesätyöläisistä asiakaspalvelussa... ei välttämättä oikea aloituspaikka
Vastaa Viestiin