Eli viivapiirros sivulta ja ylhäältä. Mahtaskohan tällänen jostain löytyä. Päivän etsimisellä en löytänyt, joten ilmiselvästi etsin vääristä paikoista
Mistä Sprinterin mittapiirros? + muuta sprintterijorinaa
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Mistä Sprinterin mittapiirros? + muuta sprintterijorinaa
Hankintalistalle on ilmestynyt isompi auto. Olen päätymässä pitkään ja korkeaan Sprinteriin, mutta suunnitelmia varten ja niiden varmistukseksi tarvitsisin kuvan josta löytyy mitat.
Eli viivapiirros sivulta ja ylhäältä. Mahtaskohan tällänen jostain löytyä. Päivän etsimisellä en löytänyt, joten ilmiselvästi etsin vääristä paikoista
Eli viivapiirros sivulta ja ylhäältä. Mahtaskohan tällänen jostain löytyä. Päivän etsimisellä en löytänyt, joten ilmiselvästi etsin vääristä paikoista
Viimeksi muokannut Rantarosvo, Ke 22.07.2009 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rosmo
Tuolta löytää alustavat tiedot ja ohjeet:
https://bb-infoportal.mercedes-benz.com ... /ar.0.html
MBAS-Web / Aufbaurichtlinien / Transporoter ja sitten valitsee oikean mallin ja kielen (PDF-tiedosto)
Tarkemmat rakennesuunnittelutiedot saa sitten kun rekisteröityy päälysrakennevalmistajaksi. MB tarkistaa tiedot Veholta joka sitten torpedoi rekisteröitymisesi.
https://bb-infoportal.mercedes-benz.com ... /ar.0.html
MBAS-Web / Aufbaurichtlinien / Transporoter ja sitten valitsee oikean mallin ja kielen (PDF-tiedosto)
Tarkemmat rakennesuunnittelutiedot saa sitten kun rekisteröityy päälysrakennevalmistajaksi. MB tarkistaa tiedot Veholta joka sitten torpedoi rekisteröitymisesi.
Näyttäis muuten Sprinterin piirustukset löytyvän UK:n sivuilta ilman rekisteröitymistä:
http://www.mbbi.co.uk/MBBISec/Default2. ... 3=196&PDF=#
http://www.mbbi.co.uk/MBBISec/Default2. ... 3=196&PDF=#
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
http://fi.diplodocs.com/kayttoohje-kayt ... PRINTER-_Q
Tuolta sivulta kun lataat tuon "rakennemuutos ja päällysrakenneohjeet" kirjan niin sieltä löytyy aika paljon mittoja yms. sprinttereistä. (Suomeksi)
(klikkaat sitä "Lataa täydellinen käyttäjänopas (3919 Ko)" kohtaa siinä tuollaisen kuvakkeen alla
)
Tuolta sivulta kun lataat tuon "rakennemuutos ja päällysrakenneohjeet" kirjan niin sieltä löytyy aika paljon mittoja yms. sprinttereistä. (Suomeksi)
(klikkaat sitä "Lataa täydellinen käyttäjänopas (3919 Ko)" kohtaa siinä tuollaisen kuvakkeen alla
)Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Englannin sivuilta löytyy, muttei kaikkia malleja PDF:änä (ainoastaan DXF eli pitää olla jonkun sortin cad-ohjelma)
koetas vielä tuosta:
http://www.mbbi.co.uk/MBBISec/Default2.aspx
-Archive Chassis Line Drawings
-sitten malli
-sitten akseliväli ja kattokorkeus
Suurin sisäleveys näytti olevan 1780 mm
koetas vielä tuosta:
http://www.mbbi.co.uk/MBBISec/Default2.aspx
-Archive Chassis Line Drawings
-sitten malli
-sitten akseliväli ja kattokorkeus
Suurin sisäleveys näytti olevan 1780 mm
No tuo ensimmäinen linkki ei auennut minulle...Rantarosvo kirjoitti:Sama pumaska oli kun ensimmäisessä linkissä. Mokomasta ei vaan löydy sisäleveyttä. Sisäkorkeus kyllä ja sivukuvankin sain suurenneltua ja tulosteltua sen kokosena että näkee ja voi piirrellä päälle suunnitelmia. Yläkuva tai sisämitta leveydelle pitäs vielä jostain keksiä.
Olisiko noista ambulanssi kuvista hyötyä?
http://www.profilevehicles.com/images/s ... tukset.pdf
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Vähän on touhu ko bingopallon pyöritystä, kun mie etin sitä oikeeta mallia. Tietenkään ei nyt sitten suostu Cad kuvat tulostumaan, mutta toi 178 on riittävän tarkka mitta tässä vaiheessa. Kyllä sillä suunnitelmat saa alulle.
Nyt pitää vielä konsultoida katsastusmiestä, että mitä rajoituksia mahtaa olla. Esim. onko kuorma-autoksi katsastetussa Sprinterissä tavaratilalla korkeudessa mitään vähimmäisvaatimuksia.
Nyt pitää vielä konsultoida katsastusmiestä, että mitä rajoituksia mahtaa olla. Esim. onko kuorma-autoksi katsastetussa Sprinterissä tavaratilalla korkeudessa mitään vähimmäisvaatimuksia.
Rosmo
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Konsultointi tuotti vahvistuksen omalle epäilykselle, että ei oo kuorma-auton tavaratilalla mitään koko vaatimuksia. Eli "joutuu" madaltamaan tavaratilaa 1m korkuseks 270cm perästä päin ja tekemään punkan siihen päälle. Tavaratilaan sitten sellanen ulos vedettävä alusta, jotta pääsee helposti käsiks tavaroihin(työkaluihin) penkit 5 hengelle ja ois huoltoauto siinä. Huussin jos sais viel mahtumaan, mut tiukkaa tekee. Jos ei muu niin takapuolen ujuttaminen sinne huussiin jos lipsahttaa liian pieneks 
Meinaa mennä OT:ksi
Meinaa mennä OT:ksi
Rosmo
Sitten joskus kun saat valmiiksi, niin KUVIA TÄNNE!
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Pitää myydä yks 25m hinaaja ensin, tosin ostaja on jo olemassa 
Sellasta tietoa tosta vehon sivuilta ettiskelin että mikä mahtaa olla jännite sprintterin sähköjärjestelmässä 12 vai 24 volttia. Selviää täältä nopeemmin ko vehon sivuilta. Voi olla että sieltä ei selvii ollenkaan
edit:
Löytyhän se sieltä kauppiaankin sivulta
http://www.vehotrucks.mercedes-benz.fi/ ... o_35t.html
Sellasta tietoa tosta vehon sivuilta ettiskelin että mikä mahtaa olla jännite sprintterin sähköjärjestelmässä 12 vai 24 volttia. Selviää täältä nopeemmin ko vehon sivuilta. Voi olla että sieltä ei selvii ollenkaan
edit:
Löytyhän se sieltä kauppiaankin sivulta
http://www.vehotrucks.mercedes-benz.fi/ ... o_35t.html
Rosmo
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Meikäläisen hakukriteereillä on tarjokkaita sen verran vähän, että pitää tiedustella kriteereiden löysäämisen mielekkyyttä.
Kertokaapa te joilla on kokemusta onko vaivan arvoista ja järkevää seuraavat toimenpiteet. Toki saa kertoa mitä ne pitää käytännössä sisällään ja onko mutkia matkassa. Hinta-arvionkin saa toimenpiteelle asettaa.
- rekisteröinti pakettiautosta kuorma-autoksi
- 2 istuttava hanttimiehen penkki 1 istuttavaksi
- Sivuikkuna kuskin puolelle
- sivuikkuna sivuoveen
- penkkien lisääminen kuorma-autoon (yht. 4-5henk.)
Kertokaapa te joilla on kokemusta onko vaivan arvoista ja järkevää seuraavat toimenpiteet. Toki saa kertoa mitä ne pitää käytännössä sisällään ja onko mutkia matkassa. Hinta-arvionkin saa toimenpiteelle asettaa.
- rekisteröinti pakettiautosta kuorma-autoksi
- 2 istuttava hanttimiehen penkki 1 istuttavaksi
- Sivuikkuna kuskin puolelle
- sivuikkuna sivuoveen
- penkkien lisääminen kuorma-autoon (yht. 4-5henk.)
Rosmo
Osta Saksasta valmiiksi halutun mallinen kuorma-auto, sen saa maahantuoda verotta. Kotimaisissa pakettiautoissa vero nostaa hintaa.
Kun et tarkkaan sanonut mittoja niin piti arvata:
-kokonaispaino 3500 kg tai suurempi = 300-sarja jotta sen saa kuorma-autoksi (katsasta ensin Saksassa vähintään 3510 kg kokonaispainolle)
-akseliväli 4025 mm
-mixto/teilverglast (1 ikkuna ovessa, toinen vastakkkaisella puolella kyljessä)
Esimerkiksi nyt löytää MB:n oma hakukone parikymmentä passelia vaihtoautoa alkaen 7900 EUR
Penkin saa jälkikäteen lisättyä mutta kannattaa laitattaa liikkeessä kiinnitykset lattiaan tai ostaa auto jossa ne on valmiiksi jotta ne voi todistaa katsastuksessa normit täyttäväksi.
Kun et tarkkaan sanonut mittoja niin piti arvata:
-kokonaispaino 3500 kg tai suurempi = 300-sarja jotta sen saa kuorma-autoksi (katsasta ensin Saksassa vähintään 3510 kg kokonaispainolle)
-akseliväli 4025 mm
-mixto/teilverglast (1 ikkuna ovessa, toinen vastakkkaisella puolella kyljessä)
Esimerkiksi nyt löytää MB:n oma hakukone parikymmentä passelia vaihtoautoa alkaen 7900 EUR
Penkin saa jälkikäteen lisättyä mutta kannattaa laitattaa liikkeessä kiinnitykset lattiaan tai ostaa auto jossa ne on valmiiksi jotta ne voi todistaa katsastuksessa normit täyttäväksi.
Meidän Sprinter 313CDI MAXI muutettiin pakusta KA:ksi
Muistaakseni siihen ei tarvinnut tehdä muuta kuin taakse kuralätkät ja sammutin piti laittaa hyttiin.
Muistaakseni siihen ei tarvinnut tehdä muuta kuin taakse kuralätkät ja sammutin piti laittaa hyttiin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Pitkää ja korkeeta kuorma-autoksi rekisteröityä tässä on silmäilty. Istuinpaikkoja sais olla 5 ja joudun ite istumaan hanttimiehen penkillä senverran paljon että penkki saa olla kunnollinen. Siks ton 2-istuttavan saa unohtaa
Kätevää kun emäntä ajelee rekkaa työkseen, niin ei tarvii aatella riittääkö kirjaimet jos tällää kärriä perään. Itellä pitäs riittää, kun on kaikki mitä kortissa voi olla.
Lähinnä noita kysymyksiä laitoin, kun on tullut joitakin mielenkiintosia ja lähes samassa hinnassa olevia pakettiautoversioita vastaan. Lisäksi on paljon kuorma-autoja joissa on istuimet kolmelle ja ikkuna puuttuu kuskin puolelta.
Ulkomailta ostoa en ole suuremmin mietiskellyt, kun en tiedä ketään luotettavaa yhteistyökumppania moiseen. Ite en osaa sanaakaan saksaa, joten se tekee hommasta mahdottoman.
Kantavuuttahan en tarvitse, kun huoltoauto tyyppisestä käytöstä on kyse. Kuorma-autoa siksi, että on vapaammat kädet rakennella ja halvempikin se tulee olemaan. Suuremmasta kokonaispainosta ei myöskään ole haittaa, kun molemmilta löytyy riittävät ajokortit.
Ainoat ongelmat tulee naapureille kun mein parkkiruudussa seisoo nykyistä (transporter) reilumman kokonen kiesi
No ite saadaan auto ruutuun ja se on naapureiden murhe jos eivät saa omiaan 
Kätevää kun emäntä ajelee rekkaa työkseen, niin ei tarvii aatella riittääkö kirjaimet jos tällää kärriä perään. Itellä pitäs riittää, kun on kaikki mitä kortissa voi olla.
Lähinnä noita kysymyksiä laitoin, kun on tullut joitakin mielenkiintosia ja lähes samassa hinnassa olevia pakettiautoversioita vastaan. Lisäksi on paljon kuorma-autoja joissa on istuimet kolmelle ja ikkuna puuttuu kuskin puolelta.
Ulkomailta ostoa en ole suuremmin mietiskellyt, kun en tiedä ketään luotettavaa yhteistyökumppania moiseen. Ite en osaa sanaakaan saksaa, joten se tekee hommasta mahdottoman.
Kantavuuttahan en tarvitse, kun huoltoauto tyyppisestä käytöstä on kyse. Kuorma-autoa siksi, että on vapaammat kädet rakennella ja halvempikin se tulee olemaan. Suuremmasta kokonaispainosta ei myöskään ole haittaa, kun molemmilta löytyy riittävät ajokortit.
Ainoat ongelmat tulee naapureille kun mein parkkiruudussa seisoo nykyistä (transporter) reilumman kokonen kiesi
Rosmo
Käsittääkseni homma menee sillä tavalla, että se ikkuna vaaditaan kulkureitiksi takapenkiltä pois jos auto sattuu kaatumaan sille liuku-oven puoleiselle kyljelle. Mutta jos edessä on vain kaksi jakkaraa, eli niiden välistä pääsee takapenkiltä pois vastaavassa tilanteessa, niin ikkunaa ei tarvita.Rantarosvo kirjoitti:Lisäksi on paljon kuorma-autoja joissa on istuimet kolmelle ja ikkuna puuttuu kuskin puolelta.
Tämä ei ole varmaa tietoa, joten varmista asia joltakin joka tietää, ennen kuin tuhlaat rahojasi
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
Rantarosvo
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 22.07.2009 08:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
- Viesti:
Juu, ei tässä hätäilemässä olla. Muutama kuukaus saa mennä helposti, eikä haittaa mitään. Niin kauan etitään että se oikee tulee vastaan.
Sellasia ilmotuksia oon nähnyt, joissa sanotaan olevan lisäpenkin raudat tavaratilassa, muttei ikkunaa kuskin puolella. Sitähän ei sanota mitä vaaditaan että niihin rautoihin saa penkit kiinnittää
Ois kiva kuulla kokemuksista joissa lisätään ikkuna ja penkit. Etenkin se mitä mutkia on ollut matkassa ja mitä suurinpiirtein maksoi.
Valikoima tuplaantuu, ellei jopa monikertaistu jos voi penkittömät ottaa vaihtoehdoiksi mukaan
Sellasia ilmotuksia oon nähnyt, joissa sanotaan olevan lisäpenkin raudat tavaratilassa, muttei ikkunaa kuskin puolella. Sitähän ei sanota mitä vaaditaan että niihin rautoihin saa penkit kiinnittää
Ois kiva kuulla kokemuksista joissa lisätään ikkuna ja penkit. Etenkin se mitä mutkia on ollut matkassa ja mitä suurinpiirtein maksoi.
Valikoima tuplaantuu, ellei jopa monikertaistu jos voi penkittömät ottaa vaihtoehdoiksi mukaan
Rosmo
-
ribaabbariba
- Vakiokalustoa

- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Laittelin penkit kuorkki-sprintteriin joku vuosi takaperin. Edessä on penkit kahdelle ja väliseinän tein 19 mm vanerista. En ruvennu rustaamaan turvavyöllisiä penkkejä, kun takapenkkien käyttö on niin satunnaista.
Jos laittaa vyölliset penkit, niin ainoastaan viralliset käy. Toinen vaihtoehto on laittaa istuinosa kääntyväksi. Tällöin penkit ovat tilapäiskäyttöön eikä vöitä tarvita.
Takaseinä piti hyväksyttää yrityksellä, jolla on luvat rakentaa koreja kuoma-autoihin. Paperi maksoi huimat 20.
Jos laittaa vyölliset penkit, niin ainoastaan viralliset käy. Toinen vaihtoehto on laittaa istuinosa kääntyväksi. Tällöin penkit ovat tilapäiskäyttöön eikä vöitä tarvita.
Takaseinä piti hyväksyttää yrityksellä, jolla on luvat rakentaa koreja kuoma-autoihin. Paperi maksoi huimat 20.
Tämä paperi tarvitaan vaikka käyttäisit alkuperäistä seinää. (siis esim. jos siirrät seinää johonkin suuntaan)ribaabbariba kirjoitti:Takaseinä piti hyväksyttää yrityksellä, jolla on luvat rakentaa koreja kuoma-autoihin. Paperi maksoi huimat 20.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...


