c220 lämmöt nousee liika korkealle. auttakaa
c220 lämmöt nousee liika korkealle. auttakaa
mersun lämmöt nousee normaali ajolla jopa 120 asteeseen. Lämmöt tippuu kun laittaa puhaltamaan sisälle lämpöä. Mikähän mahtaa olla vikana termostaatti on uusittu pari kuukautta sitten.
Jos kyseessä on bensakone ja siinä on magneettivisko, niin silloin epäilisin kannessa olevaa anturia, joka ohjaa tuota viskoa. Lämmöt ilmeisesti nousee silloin, kun olet paikallaan ja lämpimällä ilmalla. Maantienopeuksissa ei pitäisi kyllä nostaa lämpöjä. Tuo vika kannattaa korjata välittömästi-tuhoat kannentiivisteen ennen pitkää.
Putooko lämmöt, jos lyöt avokämmenellä mittaritaulun yläpuolelle kojelaudan päälle voimakkaasti?
Sellainen on hyvin yleinen vika, että moottorin lämpöanturin johtoliitos on joko moottorin päässä tai kojetaulun päässä huonosti sähköä johtava.
Tällöin lämmöt nousevat ajossa yli normaalin 80 asteen. Pysyvät esim. 85 asteessa pitkään ja joskus nousevat yli 100 asteeseenkin. Tämä siis pelkästään mittarin näytössä oleva lukema. Oikeasti moottorin lämmöissä ei ole mitään vikaa.
Onko keittänyt nesteitä pihalle ollenkaan?
Heilahtaako lämmöt joskus - siis heoilahtaako viisari joskus äkillisesti 2 - 4 mm ylös? Jos näin tekee, niin vika on johtoliitoksessa joko moottorin päässä tai mittaritaulun takana. Mittaritaulun taakse voisit työntää käden ja räplätä johtoja koneen ollessa käynnissä ja lämmöt ylhäällä - tarkkaile samalla heilahteleeko viisari.
Sellainen on hyvin yleinen vika, että moottorin lämpöanturin johtoliitos on joko moottorin päässä tai kojetaulun päässä huonosti sähköä johtava.
Tällöin lämmöt nousevat ajossa yli normaalin 80 asteen. Pysyvät esim. 85 asteessa pitkään ja joskus nousevat yli 100 asteeseenkin. Tämä siis pelkästään mittarin näytössä oleva lukema. Oikeasti moottorin lämmöissä ei ole mitään vikaa.
Onko keittänyt nesteitä pihalle ollenkaan?
Heilahtaako lämmöt joskus - siis heoilahtaako viisari joskus äkillisesti 2 - 4 mm ylös? Jos näin tekee, niin vika on johtoliitoksessa joko moottorin päässä tai mittaritaulun takana. Mittaritaulun taakse voisit työntää käden ja räplätä johtoja koneen ollessa käynnissä ja lämmöt ylhäällä - tarkkaile samalla heilahteleeko viisari.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
On joltain ainakin mennyt W124 200 D:stä vesipumpun "ratas" rikki, kun se oli sellainen muovinen malli. Siinä muuten on varmaan magneettivisko tuossa 220 D:ssäkin, mutta tuo on outoa, että maantienopeuksissa kuumenee. Mitä tapahtuu paikallaan ollessa lämmöille?
Avaa varovasti paisuntasäiliön korkki, jotta paineet katoaa ja laita kone käymään. Katso paisuntasäiliöön, kun annat koneelle kierroksia-jos sieltä nousee kuplia, niin se on sitten kansi/kannentiivistevaurio. Kyllä noilla lämmöillä tiiviste ainakin antautuu.
Onko koneen lämpö todellinen vai näyttääkö mittari omiaan?
Paljon koneella ajettu?
Avaa varovasti paisuntasäiliön korkki, jotta paineet katoaa ja laita kone käymään. Katso paisuntasäiliöön, kun annat koneelle kierroksia-jos sieltä nousee kuplia, niin se on sitten kansi/kannentiivistevaurio. Kyllä noilla lämmöillä tiiviste ainakin antautuu.
Onko koneen lämpö todellinen vai näyttääkö mittari omiaan?
Paljon koneella ajettu?
Se on niin pienestä kiinni. Tiedä vaikkapa se lämmityslaite lämmittää sitä mittaritaulun taustaa, jolloin se saa paremman kosketuksen. Kokeilisin sieltä ensin heilutella umpimähkään niitä piuhoja mittaritaulun takalevyllä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Pitää kokeilla jos se oliski vain piuhoissa vika. Mutta kyllä se moottori tuntu aika lämpöiseltä.Chili kirjoitti:Se on niin pienestä kiinni. Tiedä vaikkapa se lämmityslaite lämmittää sitä mittaritaulun taustaa, jolloin se saa paremman kosketuksen. Kokeilisin sieltä ensin heilutella umpimähkään niitä piuhoja mittaritaulun takalevyllä.
Jos on harvakseen vaihdettu jäähdytysnesteitä, niin jäähdytin voi mennä tukkoon. Minulla on ollut kahdessakin autossa sellainen vika noilla oireilla. Voi yrittää jäähdyttimen puhdistus aineella, mutta jos on kunnolla tukossa, niin tilanne vain pahenee, eli kaikki muualta irti lähtenut lika kerääntyy tukkoiseen jäähdyttimeen. Toisella kerralla jouduin uusimaan jäähdyttimen, toiseen auttoi vielä puhdistus.