W201 Kaasrin vaihto
W201 Kaasrin vaihto
Tuli tässä mieleen onko ketään vaihtanut näihin kaasari lotkottimiin toisen merkkistä kaasaria siinä toivossa että olisi saanut kulutusta pienennettyä ja jopa muutaman lisä hepon, ja toimivuutta, Itsellä ollut mielessä kun kaikki viat mitkä kohta vuoden aikana on tässä mesessä ollut jouduttu vielä kaksi kertaa tilaamaan hinuri kun on hyytynyt tien varteen ja vika aina kaasarissa.2 kertaa käytetty kaasaria korjaamolla korjattavana säädettävänä, ja nyt lähössä kolmatta kertaa kun yks tuttu lupasi vaihtaa uimurit ja kalvot ja jotain puhu hoonaamisesta. No onneksi nykiminen ja tyhjäkäynni seilaaminen on loppunut ku siirryin käyttämään 98 säännöllisesti. Jotenkin syntynyt negatiivinen kuva kaasari mersuihin, jos ei olisi paalusta kiinni intin takia niin vaihtaisin saman tien ruisku mersuun, tai ostaisin jostakin rutatun ruisku mersun ja vaihtaisin koko tekniikan. Konehan oli 2.0B ajettu 321tkm
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Kaasarit vehkeet on joka merkillä vähän ongelma ja mersu ei tee poikkeusta.
tappelin tuon W114:n kanssa pitkään kun siinä oli 2kpl jotain ZENITH kaasareita. nyt siihen tulee ruisku. TC koneen myötä.
Mulla oli joskus bmw 316 e30 -88 sillä HV:n pierburg sähkökaasarilla ja sitä ei saanut toimimaan kunnolla.
Ja yhdessä 320 e21 -77 bemussa oli edellisen omistajan laittama 4kurkkuinen HOLLEY kaasari
sekään ei oiken tuottanut.
Suosittelen ruiskuun siirtymistä, pidemmän päälle säästää rahaa ja hermoja.
tappelin tuon W114:n kanssa pitkään kun siinä oli 2kpl jotain ZENITH kaasareita. nyt siihen tulee ruisku. TC koneen myötä.
Mulla oli joskus bmw 316 e30 -88 sillä HV:n pierburg sähkökaasarilla ja sitä ei saanut toimimaan kunnolla.
Ja yhdessä 320 e21 -77 bemussa oli edellisen omistajan laittama 4kurkkuinen HOLLEY kaasari

Suosittelen ruiskuun siirtymistä, pidemmän päälle säästää rahaa ja hermoja.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Toi meni todella lähelle auto on valkonen v 86 ja äsken selvis että tossa on todenäkösesti ASD (epäkunnossa vaan) mutta kattoluukkua tässä ei ole mut abs:sät on, tuskin ketään lähtee hitsaamaan kattoluukkua kiini tai ei sitä tiedä kun tässä oli taka kaarien ruoste korjauksetkin tehty todella hyvin kitillä ja erittäin hyvä maalaus saatu vielä päälle. No onnekse ne ruosteet ei tullut yllätyksenä esiin vaan oli jo näkyvissä kun auton ostin, mutta levisi todella kovaa vauhtia, piti molemmat kaaret vaihtaakkin.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Niinno, mä olen tehnyt useammankin topicin KE-jetronicin oikuttelusta forumille, W123:n Zenit-Strombergin pikku häiriöstä tasan yhden. Eli ei tuo nyt ihan pomminvarma homma ole. Myönnettäköön, ettää Zenitistä jalostettu Pierburg, joka W201/W124-malleissa oli, ei ole yhtä hyvä.Ville Komulainen kirjoitti:Kaasarit vehkeet on joka merkillä vähän ongelma ja mersu ei tee poikkeusta.
tappelin tuon W114:n kanssa pitkään kun siinä oli 2kpl jotain ZENITH kaasareita. nyt siihen tulee ruisku. TC koneen myötä.
Kaasarin hoonauksesta en ole ikinä kuullut. Olisi mukava tietää, mitä vikaa autoon on diagnosoitu sen jälkeen, kun se on hinurin lavalta korjaamoon ja kuntoon saatu? Usein tuon mallin kaasarin oikuttelu on kyllä enempi monen pienen vian summa -- hiukan kulumaa siellä ja kulumaa täällä ja pari letkua halkeillut, ei siinä ihmeempää tarvita. Ruiskua edullisemmaksi tulee perushuoltaa eli kunnostaa nykyinen kaasari joka hiton jousta ja letkun pätkää myöten.
Kuka toisaalta kieltää hankkimasta kerrasta myös ihan erimerkkistä vaihtokaasaria.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aina siinä on se sama vika öljy päässyt loppumaan siis kaasarista, kun tuntuu kuluttavan sen öljyn aika nopeasti pois sieltä välillä, ja välillä kestää kauemmin. Viimeksi kun auto tuotiin hinurilla pihaan, niin itse en ollut sillon ajamassa autoa, ja heti kun auto saapui pihaan niin ei muutakun pelti auki ruuvimeisselin päällä kopautus kaasariin ja auto käyntiin, oli taas öljy päässyt loppumaan. Eikä ollut kovin pitkä aika kun sitä sinne lisättiin. No pitäis vaihdattaa sinne piakkoin ainakin ne kalvot ja muut kuluneet osat, ja alipaine letkut ovat kesällä vaihdettu kaikki.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
No, kyllähän tuo nyt vahvasti viittaa siihen että kuminen ns. vaimenninkalvo on rikki. Ilmeisesti ei täysin riekaleina, koskapa auto vielä kohtuulisesti toimii, mutta halki kuitenkin.
KL-varaosat myy ainakin huoltosarjaa, jossa on kaikki uudet kalvot, jouset, neula ja muistaaksnei jotain suuttimiakin. Asiansa osaava korjaamo asentaa sarjan + säätää laitteet aamupäivän aikana. AInakin omassa ex-190:ssa tuo auttoi käytökseen selvästi, nykiminen ja huono käynti kylmänä väheni lähes olemattomiin.
Tuon huoltosarjan vaikutusta voi vielä täydentää sillä että vaihdattaa kaikki haperon näköiset letkut, joita tuossa Pierburgissakin herra paratkoon riittää. Mulla ainakin ilmeni kaasaria huollettaessa, että bensaletku oli lähes vaarallisen hauraassa kunnossa joten turvallisuussyistäkin asiaan kannattaa kiinnittää huomiota.
KL-varaosat myy ainakin huoltosarjaa, jossa on kaikki uudet kalvot, jouset, neula ja muistaaksnei jotain suuttimiakin. Asiansa osaava korjaamo asentaa sarjan + säätää laitteet aamupäivän aikana. AInakin omassa ex-190:ssa tuo auttoi käytökseen selvästi, nykiminen ja huono käynti kylmänä väheni lähes olemattomiin.
Tuon huoltosarjan vaikutusta voi vielä täydentää sillä että vaihdattaa kaikki haperon näköiset letkut, joita tuossa Pierburgissakin herra paratkoon riittää. Mulla ainakin ilmeni kaasaria huollettaessa, että bensaletku oli lähes vaarallisen hauraassa kunnossa joten turvallisuussyistäkin asiaan kannattaa kiinnittää huomiota.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Siellä on neulan säätöön liittyvä mutteri/lukitus prikka, josta o-rengas paskana, silloin menee tuota vaimenninsylinterin öljyä solkenaan, kalvossa tuskin vikaa. Ei ole vaikea vaihtaa.
PS. Se kalvo on siellä sitävarten että luistin sisällä kestää alipaine, joka taas sitä luistia nostaa. Tiivistää siis alipainekammion ja luistin välisen raon...
PS. Se kalvo on siellä sitävarten että luistin sisällä kestää alipaine, joka taas sitä luistia nostaa. Tiivistää siis alipainekammion ja luistin välisen raon...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
- Antti 190e
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 10.11.2003 18:20
- Paikkakunta: Keskipohjanmaalla...
Syö se enemmän, parhaiden pihistäjien mukaan kun ruisku kulkee maantiellä jopa 6,x lukemilla ja seka-ajossakin kahdeksalla. Kaasarimalli hörppäisee sekalaisessa kympin/sata km, ajeli sitten miten hyvänsä.
Kyseessä on enempi rakenteellinen ero, kaasarimalli on luonnostaan isoruokaisempi, kun polttoainemääriä ei hallita yhtä tarkasti eikä esim. moottorijarrutuksessa katkaista syöttöä. Osansa tulee myös esim. liian pitkään päällä makaavasta automaattirikastimesta.
Auton pitäminen joka osin kunnossa auttaa osaltaan pitämään kulutusta kohdillaan. Kovin nuukaksi ei kannata vasiten säädättää, jos ei erityisesti tykkää huonosta kylmäkäynnistä ja pateettisesta suorituskyvystä.
Kyseessä on enempi rakenteellinen ero, kaasarimalli on luonnostaan isoruokaisempi, kun polttoainemääriä ei hallita yhtä tarkasti eikä esim. moottorijarrutuksessa katkaista syöttöä. Osansa tulee myös esim. liian pitkään päällä makaavasta automaattirikastimesta.
Auton pitäminen joka osin kunnossa auttaa osaltaan pitämään kulutusta kohdillaan. Kovin nuukaksi ei kannata vasiten säädättää, jos ei erityisesti tykkää huonosta kylmäkäynnistä ja pateettisesta suorituskyvystä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Antti 190e
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 10.11.2003 18:20
- Paikkakunta: Keskipohjanmaalla...
Aikamoinen.Antti 190e kirjoitti:Minkälainen prosessi on vaihtaa kaasarista ruiskuun?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=4555
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Hehe lisäilin äsken vähän ATFää tonne kaasariin...sanoisin ensimmäisenä neuvona laittamaan sitä kyl sinne. Yllättävän paljon vaikuttaa. Mulla oli päässy aika pitkälti kuivaks. Kiihtyy pehmeemmin, ei nyi niin paljon ja tyhjäkäyntiki toimii paljon paremmin.
Toi perkule tuntuu syövän tota ATFää aika lailla et taitaa olla korjaussarja ihan oleellinen kohta.
Mut tosin kaasarimiehet laittakaa sitä ATFää ni säästy hermot vähän paremmin
Toi perkule tuntuu syövän tota ATFää aika lailla et taitaa olla korjaussarja ihan oleellinen kohta.
Mut tosin kaasarimiehet laittakaa sitä ATFää ni säästy hermot vähän paremmin

Kyllä ne kaasarit saa pelaamaan hienosti jos vain tietää mitä säätää ja että itse kaasari on kunnossa. Varmasti noi Zenithitkin saa toimimaan jos purkaa ne ensin tuhannen päreiksi ja kasaa sen huolellisesti sekä uusii kuluneet osat. Senjälkeen säädöt niin luulis toimivan. Sorvaan koululla uudet osat omiini kun siellä on aika väljiä osia mm. vivustossa. Tiivisteet teen itse koska se orkkis tiivistesetti on sikakallis. Säädöt saa sitten tehdä ammattilainen, ite kunnostan ne ensin siihen kuntoon että niitä voi ylipäätään ruveta säätämään.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/