elikkäs, vaihdoin juuri etu ja takajarru palat w202 250td farmarii.. hioin levyn reunasta kynnykset pois ja paloista otin ihan pikkusen ylä ja ala reunasta.!! nyt kun tein koe ajon ni ne vinkuu jarruttaesa aivan ku ne olis loppuun ajetut palat (rauta rautaa vasten).!! tätä ilmiöö ei oo havaittavissa ku jarrut on kylmät... ???? kuinka sen saa loppumaan ????? tai mitä oon tehny väärin ?????
En nyt välttämättä ymmärtänyt minkälaista vinkumista ne pitää, mutta jos ääni muistuttaa linja-auton jarrujen vinkunaa. Niin tee pari kunnon jarrutusta. Esim. 80km/h ->0km/h niin että tuntuu.
Onneksi olkoon, taitaa olla motonetin palat. Joskus ammoin noiden kanssa taistelleena, totesin, ettei Märssuihin voi ko kaltaisia paloja sieltä hakea. Kitinä levy/massa palan ja männän väliin auttaa asiaa, mutta ei poista välttämättä kokonaan tilannetta.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
JeremyH kirjoitti:En nyt välttämättä ymmärtänyt minkälaista vinkumista ne pitää, mutta jos ääni muistuttaa linja-auton jarrujen vinkunaa. Niin tee pari kunnon jarrutusta. Esim. 80km/h ->0km/h niin että tuntuu.
Moi!
Ensimmäinen postaus tänne forumille mutta minua alkoi askarruttaa tämä. Mitsä tämä johtuu ^^? Kävin Veholla kun hain uutta alustaa mun tuontikilville ja sitten olin huomannut muutamana päivänä, että kun jarruttaa (hitaassa vauhdissa) tulee nimenomaan tollainen bussimainen jarrujen vinkuna ja se on melko kova se ääni.
Mekaanikko siel sanoi, että jarruta pari kunnon lukkojarrutusta ni eiköhän se sillä lähde. Oon niitä nyt muutamia tehnyt mutta tosin vaan about 40km/h -->0km/h ja vieläkin vinkuu, joskin ehkä snadisti vähemmän.
Mistä tämä siis johtuu?
Kyseessä on siis CL203 Sportcoupé 180 Kompre 30t ajettu.
Jos levyn tai rummun pinta on kauniin lasittunut ni sekin voi vinkua. Sen voi rikkoo karkealla hiomanauhalla mut taitaa olla helpompi keino tua äreä jarrutus.
Motonetin palat on mullakin tupanneet vinkumaan,aina kun hiekkapaperilla pyyhkäs niin pysy jonkun viikon hiljaa,sit tarkastelin alkuperäisiä paloja ja niissä kulki urat palan keskellä,no otin rautasahan käteen ja tein palaan pystysuunnassa kaks uraa,eipä ole sen jälkeen vinkunut, ( | | ) eli tuon näkösesti jos tuo sulkukuvais jarrupalaa
Uusasin omaani parivuotta sitten kaikki levyt ja kaikki palat kaikkine osineen. (Ferodon palat)
Jonkin ajan kulutta kaameaa vinkuna. Uusia levyillä ei paljon kannata hehkuttaa. Menevät helposti kieroiksi. No Arvelin että vinkukoot paskat. Pikkasen kyllä jurppi. Osien valinnassa kun ei katottu hintaa. Meni puoli vuotta ja vikuivat enää joskus ja nyt ei enää ollenkaan.
Meinaan vaan sitä että osaa ne merkkipalatkin vinkua jos Ferodo nyt mikään merkki edes on?