V6 E320 cdi:n kulutus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

V6 E320 cdi:n kulutus?

Viesti Kirjoittaja Toompe »

Tere!

Tuli ostettua tollanen vee koneella oleva E320cdi farkku. Mitä tollasen kuuluu kuluttaa? Tuolla nyt reilut tuhat kilometriä takana omassa ja vaimon ajossa ja kulutukset pyörii sekaajossa 13-15litran välillä ja maantiellä noin 9 litraa. Onko ihan ok vai syökö tuo liikaa ku jotkut kirjottelee jostain alle 7 litran lukemistakin.

Mitä tollasessa voi olla rikki, jos noi lukemat on liian kovia? Savuta se ei ja vetojakin kai on, kun muiden mukana pysyy... ei se kyllä mikään raketti ole.

Nii ja ajettu autolla on nyt 180000km.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

On liikaa jollei maantienopeus ole n. 150-160+ ja kaupunki ajossa kokoajan kaasupohjaan ja jarruaperään :lol:
Syytä en tiedä.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kyllähän nuo pikkusen korkeille kuulostaa kyllä.Itellä moottoritie nopeuksia ajettaessa keskikulutus on pyörinyt n.7,5 litran luokkaa ja kaupungissa se nousee n.8,5-9 litraan riippuen tietysti ajotavasta.
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Optimikulutus pyörii 3.2-litraisella 165 kW:n moottorilla noin 7.2...7.5 litraa/100 km ( keskikulutus ).
Jos autosi kulutus on 13-15-litraa / 100 km:lla, täytyy ohjelmassa olla jotakin pahasti vialla. Vastaava 3.2 CDI rivimoottori Mersulla mennään S-korisellakin 7-litran pintaan/100 km.
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

Juu ei pitäis olla ajotavasta kiinni, jouhevaa etenemistä :) välillä tosin hieman nopeampaakin, mutta ei mitään 150 keskinopeuksia. Huomenna menee raision veholle tutkittavaksi. Saa nähdä löytävätkö mitään, jos ei niin sitten jonnekkin ohjelmoitavaksi.. Osaisko kukaan suositella mitään paikkaa turunseudulla?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Toompe kirjoitti:Juu ei pitäis olla ajotavasta kiinni, jouhevaa etenemistä :) välillä tosin hieman nopeampaakin, mutta ei mitään 150 keskinopeuksia. Huomenna menee raision veholle tutkittavaksi. Saa nähdä löytävätkö mitään, jos ei niin sitten jonnekkin ohjelmoitavaksi.. Osaisko kukaan suositella mitään paikkaa turunseudulla?
Kyllä uskon että moottorista tai moottorin ohjainlaiteohjelmasta löytyy jokin selkeä syy huimaan kulutukseen. Kulutus on niin paljon pielessä, että moottori ei toimi kunnolla noilla polttoainelukemilla.
Sylintereihin syötettävän polttoaineen määrän on olta oikea suhteessa ilmamäärään, jotta täydellinen palaminen saadaan aikaan. Nyt palotilaan menee niin rutkasti polttoainetta, ettei ilmaseosta voida laittaa kohdilleen moottorin omilla laitteistoilla.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Voisko johtua pakoputken erilaisten pullistusten ongelmista? Katti tai hiukkasloukku?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

DBFI kirjoitti:Voisko johtua pakoputken erilaisten pullistusten ongelmista? Katti tai hiukkasloukku?
Ovat varmasti varteenotettavia vaihtoehtoja, mutta ei parane sanoa mitään, ennekuin saadaan vikadiagnostiikkaa ajolla.
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

no nyt on testit tehty. kaikki pelaa niinkuin kuuluukin ja auto on hyvässä iskussa. saa kuulema kuluttaakkin ton verran, eli normi homma :)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

On siinä joku vika jos maantiellä vie 9 litraa satasella... Kannattaa selvittää, koska voit päästä 3 litraa vähemmälläkin. Jos ajat 30 tkm vuodessa niin säästät 1000 € polttoaineissa kun ei ole vikaa. Tolla perustein kannattaa vaikka vaihdella tyyppivikaosat, ilmamassamittarista on hyvä alottaa ja tarkasta rengaspaineet...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Toompe kirjoitti:no nyt on testit tehty. kaikki pelaa niinkuin kuuluukin ja auto on hyvässä iskussa. saa kuulema kuluttaakkin ton verran, eli normi homma :)
Eli eivät osanneet etsiä vikaa jos testeri ei sitä suoraan sanonut. Kyllä tuolla koneella pääsee isommallakin korilla reilusti pienempiin kulutuslukemiin, varsinkin jos ajotyyli on edes jotenkin kohtuullinen.

Olihan nuo todellisia kulutuslukemia eikä mittaristosta luettuja? Yleensä se mittariston lukema on mesessä aika tarkka mutta mieluummin optimistinen (meillä 204:ssa kyllä selvästi pessimistinen mutta ei noin paljoa).
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Terve, en malta olla sotkematta asiaa. Itselläni V6, mutta tosin 280T CDI A vm-07 (ajettu 123tkm), eli hieman löysempi viritys(vain 140kW). Kuluttaa noin 8 ltr sekalaisessa ajossa. 20 km työmatka yhteen suuntaan, hieman kaupunki/taajama-ajoa sekä noin 200 km:n mökkireissuja. Sitten kun noin 1000kg:n asuntovaunu perässä kulutus nousi tuonne noin 11 ltr (2000km kokemus). Ajetaan tyylillä kiihdytys reipas ja sitten laki antaa rajat, "mittarivirhe" eliminoidaan ajamalla noin +10 km/h. Renkaat alla 245/45/17 ja painetta nykyisin melkein 2,5/3,0. Pitkää matkaa en ole vielä ehtinyt testata, mutta luulen että menee 7 pintaan, ellei hieman allekin.
Mutta sanoisin että kuullostaa kovilta lukemilta nuo reilusti yli 10 litran lukemat. Hain autoni Saksasta ja sielläkään kulutus ei ole ollut kuin 9,6 l/100km viimeisen 22tkm aikana. Itse olen mitannut tankatessa enkä ajotietokoneen lukemista!
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

miten toi ilmamassamittarin toimimattomuus vois käydä ilmi?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

masaf1 kirjoitti:On siinä joku vika jos maantiellä vie 9 litraa satasella... Kannattaa selvittää, koska voit päästä 3 litraa vähemmälläkin. Jos ajat 30 tkm vuodessa niin säästät 1000 € polttoaineissa kun ei ole vikaa. Tolla perustein kannattaa vaikka vaihdella tyyppivikaosat, ilmamassamittarista on hyvä alottaa ja tarkasta rengaspaineet...
Kyllä olen samaa mieltä kanssasi.
Kyllä jotakin on pielessä...mutta mitä.
Jos Vehon testeri ei näyttänyt hälyttävää, olisi se testeri syytä viedä kalibroitavaksi. :lol:
En perskuta usko, että tuollaiset kulutusmäärät voivat mennä terveessä moottorissa läpi.
Jos jollakin foorumilaisella on mahdollisuus päästä esim. autodata palvelimeen, niin sieltä löytyisi optimikäyrät polttoaineenkulutuksesta kyseiselle moottorityypille.

Esimerkiksi tämän tyyppiset tiedot moottorista;

Kuva

KuvaKuva
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

nii terve eli ei, mutta hyvin toi tuntuu pelaavan. ei savuta eikä minkäänlaista nykimistä tai muutakaan normaalista poikkeavaa havaittavissa. Renkaat on uudet 245/40 18 ja paineet kohdillaan. Toi ilmamassamittari juttu kyllä kiinnostas tietää.. et voisko sitä jotenkin testata toimiiko se oikein vai ei? Ihmetyttää kyllä noi kovat kulutuslukemat, kun edellinen S4 audi (4.2 V8) vei saman bensaa kuin tää rohmu imee diiseliä :)
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Herää tietysti epäilys, että jos moottorinohjainlaitetta on "manipuloitu ", eli moottorin ohjainlaitteen (boxin) parametrejä muutettu, ja onkin jonkin parametrin kohdalla pilkkuvirhe (piste). Tuskin Veho testasi mottorinohjelman datoja.
Jos ohjelmamuutos on tehty, kannattaisi se tarkistaa, onko kaikki kunnossa.
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

No tossa kuitissa ainakin lukee minkä sain veholta, että "lastutusta" ei havaittu...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Toompe kirjoitti:miten toi ilmamassamittarin toimimattomuus vois käydä ilmi?
Ei sen tarvi toimimaton olla. Se voi olla esim. liastunut vaan ja antaa hieman väärää dataa, eli testerillä ei näy mitenkään. Voithan sä kokeilla uusia sen tai putsata vanhan, jos vaikuttais. Ohan tossa muutenkin muitakin sellasia osia, joiden epäkuntoa tai toimimattomuutta ei hevillä huomaa, eikä testerikään sano mitään ellei nyt ihan kirjaimellisesti ole kärähtänyt tai sökösöö.

Tuli vielä mieleen, että voisko esim. jarrut tai käsijarru laahata juuri sen verran, että aiheuttaa vastusta. Ootko ajon jälkeen koittanu kuumeneeko jarrujen suunnalta / navoista.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Tuli vielä mieleen, että voisko esim. jarrut tai käsijarru laahata juuri sen verran, että aiheuttaa vastusta. Ootko ajon jälkeen koittanu kuumeneeko jarrujen suunnalta / navoista.

Muistaakseni " jarruassestentti " alkaa ulvomaan mielettömästi, jos jarrut makaa päällä.
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

Ei kyllä jarrut laahaa, ei lämpene ja hyvin rullailee.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Pitäisi tuon mennä alle 7:n maantiellä, myös nelivetoisen.
Farkkukori on tosin aika huono moottoritiellä ylinopeuksissa.
Tuommoisia 8 lukemia normi lupaa keskimäärin.

Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,06-1,10 liter
-langkjøring 0,59-0,64 liter
-snitt 0,76-0,81 liter

http://www.mercefreaken.com/

Korjauskäsikirjassa neuvotaan kulutuksen tarkistus tehtäväksi
ajamalla sopivat pätkät sopivalla nopeudella ja vertaamalla tankattua
kulutusta ohjearvoihin. Ajotietokoneeseen en luottaisi.

Olisiko vene unohtunut vetokoukkuun? Oma 300 TDT 4matic 1991
on tosin nyt mennyt alle kympin, vaikka on paljon ollut iso vene mukana
ja paljon moottoritietä. Tekniikka on jo lähes museotavaraa, auton
suunnittelu aloitettiin 1975 ja siinä on sentään kattikin paikallaan
lisäämässä kulutusta. Esikammiomoottorin pitäisi
olla kai 20% janoisampi kuin cdi:n, mutta tässä tapauksessa ero on
toisin päin. Maantiellä menee noin 7-8 ja kaupungillakin alle 10.
Tosin pumppu on PP-Dieselin säätämä (+20%).

Imeekö naapuri naftat tankista? Vai vuotaako letkut tai onko vepasto
sekaisin? Kattoteline?

Sen ilmamäärämittarin voisi puhdistaa jarrujen puhdistukseen tarkoitetulla
suihkeella.

Renkaiksi voisi laittaa Michelin Energy Saverit, putoaa kulutuksesta
vähintään 0,4 pois. Tuo nykyinen rengaskoko ei ole hyvä kulutuksen
kannalta, pieni koko (kapea ja pieni läpimitta) ja kevyt vanne olisi paras.
Optimirengastus pudottaisi luultavasti litran kulutuksista.

Pitäisikö kysyä Tuikulta ohjeita hengityksen raikastamiseen ja
syötön tarkentamiseen? Lisää voimaa ja vähemmän kulutusta luvassa.
Tuikku tietää paikan, missä auto ohjelmoidaan kuntoon. Imusarja
puhtaaksi ja katti avarammaksi samalla.

60 eurolla auton voimat saisi mittautettua dynamometrissä. Jos jotain on
pielessä, hevosvoimia luultavasti puuttuu. Sitten voisi penkittää
uudestaan, kun syöttö on ohjelmoitu.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

JarkkoN kirjoitti:Imeekö naapuri naftat tankista? Vai vuotaako letkut tai onko vepasto
sekaisin? Kattoteline?

Sen ilmamäärämittarin voisi puhdistaa jarrujen puhdistukseen tarkoitetulla
suihkeella.

Renkaiksi voisi laittaa Michelin Energy Saverit, putoaa kulutuksesta
vähintään 0,4 pois. Tuo nykyinen rengaskoko ei ole hyvä kulutuksen
kannalta, pieni koko (kapea ja pieni läpimitta) ja kevyt vanne olisi paras.
Optimirengastus pudottaisi luultavasti litran kulutuksista.
Hyvä vastaus JarkkoN :)

Niin autonhan voi jättää johonkin päiväksi seisomaan ja kattoa sen jälkeen onko lätäkkö alla, sillä noilla lukemilla luulis olevan :D

Ja jos nyt olet tyytyväinen Vehon "diagnoosin" jälkeen ja luulet että toi on normaalia, niin tuhlaa vaan se 1000 € vuodessa enemmän niihin polttoaineisiin. Jos olisin ko. auton omistaja, niin selvittäisin kyllä homman aika äkkiä ennen kuin poikii isompaa vikaa ja tulee vielä kalliimmaksi...

Ilmamassamittarin puhdistuskaan ei välttämättä auta, mutta voi toki parantaa tilannetta ja mitäänhän siinä ei ainakaan häviä. Jos viet auton nyt ohjelmoitavaksi johonkin, niin todennäköisesti se vika tulee sen ohjelmoinnin jälkeen vielä pahemmin / paremmin esiin.

Ja mitä rengastukseen tulee, niin itsellä edessä 235/40/18 ja takana 265/35/18 ja moottori tuo rivi-6 320cdi. Ajotietokoneen mukainen keskikulutus viimeseltä 2000 km:lta 6,1 litraa / 100 km. Puoli litraa tuo tietokone on liian optimistinen ku tankista on mitannut, mutta vähällä menee silti. Tankista mitattuna en ole tankillisella (tällä autolla olen ajanut nyt 40 000 km) saanut ikinä menemään edes 8 litraa / 100 km, vaikka päivittäiseen ajooni kuuluu myös kaupunkiajoa, talvella webasto pöhisee ja auto käynnistetään taivasalta. Talvella itseasiassa kulutus on vielä alhaisempi, olen päässy 4,9 l / 100 km lukemiin (todellinen kulutus tankista mitattuna 5,5 l / 100 km), koska talvirenkaat on 225/45/17.

PS. Muistakaa nyt se, että vaikka auton vikadiagnostiikka sanoo ettei ole vikoja, niin ei asia ole niin mustavalkoinen. Kyllä ne jarrutkin voi laahata, vaikkei näytöllä huutaiskaan se karmiva piippaus. Ihan hyvin edellinen omistaja on voinu repiä jotain antureita huitsin nevadaan tai asentaa jonkun "viriboxin" johonkin tai MAFfi voi olla ihan sökö, vaikka siitä ei mitään vikakoodia tuliskaan. Ei itseasiassa välttämättä tulekaan vikakoodia, jos se on täysin kaput, koska sillon tietyllä testerillä (amatöörivehkeillä tosin) ei ilmoita mitään.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18032
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ihan hyvin edellinen omistaja on voinu repiä jotain antureita huitsin nevadaan tai asentaa jonkun "viriboxin" johonkin tai MAFfi voi olla ihan sökö, vaikka siitä ei mitään vikakoodia tuliskaan. Ei itseasiassa välttämättä tulekaan vikakoodia, jos se on täysin kaput, koska sillon tietyllä testerillä (amatöörivehkeillä tosin) ei ilmoita mitään.
Aika herkkiä nämä uudemmat on ilmoittelemaan kuskille jos on revitty antureita "huitsin nevadaan" :D
Ilmamassamittarista tulee vikakoodi vain jos se on täysin kaputt.

Eräällä tutulla W211 270cdi omistajalla oli taannoin kulutusongelmaa, matkassakin kulutti 8 litran paikkeille.
Ongelma poistui viritysohjelmalla ja samalla tietysti ajettavuus muuttui miellyttävämmäksi. Kulutus putosi litran pari ajosta riippuen.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Ilmamassamittaria veikkaisin minäkin. Kokemukseen perustuen, alkaa olemaan vaihtokunnossa n. 150 tkm paikkeilla.

Mikäli se ilmamassamittari toimii hehkulangalla näissäkin peleissä niin se lanka likaantuu ajansaatossa ja kone luulee saavansa ilmaa liian vähän. Tällöin ilmaa lykitään enemmän ja samassa suhteessa täytyy pukata lisää polttonestettäkin, että seos pysyy oikeanlaisena.

Toinen juttu voi olla se, että, kun olet tottunut aiemmin bensa V8:n tehoihin, vieläpä pienikorisessa autossa niin kaasujalka on sitten aika syvällä tuossa uudessa pelissäsi jo ihan huomaamattakin, kun yrittää ajella samaan tahtiin, kun vanhalla autollasi.
Suosittelen lastuttamista. Itse vaihdoin myös oman 4.2L S6:n tähän nykyiseen nuhapumppuun ja suurin ahdistus poistui vasta kun auto ohjelmoitiin uudelleen. Toki tuossa 320:ssä on potkua ihan eri tavalla, mutta tuskin se lastutus siinäkään pahaksi olisi.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Joo...tässä tapauksessa olisi hyvä kokeilla ohjelman muutosta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

yksi hyvä konsti on tukia testerillä tuleeko antureilta/imamassa mitarilta minkä laisia lukemia(järjellisiä) vika koodia ei välttämättä tule jos antaa jotain arvoa

ohjelman pilku ym virheet on helppo tutkia ohjelma ulos autosta ja sitten sitä
tukimaan Esim WinOls ohjelmalla

jos esim sen ikäinen auto että on putkessa hiukkas loukku voi olla että tyhjenys on liian usein päälä

aika usein nähnyt myös että ilman putsari laitettu huolimattomasti paikallen(ja vielä merki huollossa, taitaa olla että on aikataulut niin tiukkoja että 3s mitä siihen menee kauemmin kun laitta kunnolaa sen paikallen on likka)
muuta ei sitten tarviikan niin alkaa ilmamassa mitari likaantumaan, sitten ihmetllän että mitä alle 200000 ajetusta toikin jo hajoo
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Varmaan onnistuu kun on vertailuarvoja kunnossaolevaan.

Mikään MB Carsoft 7.4 Multiplexelillä ei tee mitään tämän vian selvittämiseksi, täytyisi olla paremmat vehkeet asian selvittämiseksi.

Toivottavasti kysyjä malttaa selvittää ongelman :lol:
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

Kai se pitää yrittää selvitellä mikä tuotoa vaivaa. Toisaalta harmittaa, mutta toisaalta ei tuo parin litran kulutusero maailmaani kaada. Maffin ajattelin uusia nyt ens viikolla, jahka ehdin sellaisen hakea. Jos vaikutusta ei ole, niin sitten kai se täytyy kiikuttaa jonnekkin ohjelmoitavaksi. Paljastuupahan sitten todennäköisesti viimeistään mikä mättää. Hariselle ajattelin viedä, onko kellään kokemuksia? Harmillisesti seuraava vapaa aika oli vasta syyskuun alkupuolelle.

Ei ole traileri perässä :)

Eikä lammikkoa alla..

Naapuritkin taitavat olla ilmeisen omavaraista sakkia :)

Renkaista vielä sen verran, että niitten kans en ala hifistelemään. Mennään niillä mitä tehtaalla on alle ruuvattu.. Tosiaan takana oli itsellänikin toi 265/35 18.. Kuuluvat ilmeisesti ton AMG styling paketin mukaan..
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Esson baarin juttujen mukaan ,juuri V-koneet kuluttaa enemmän.
Harmi sinänsä ,uusi 250 kone kulkee puolella ja melkein samat tehot???
:roll:
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kulutus

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Eihän tuollaiset kulutukset voi olla normaaleja ja minusta joku ohjelmointimuutos ei ole asian korjaus.
Vika pitäisi paikallistaa ja sitten jos haluat lastutella, siitä vaan.

Onhan aivan perusasiat katsottu? Esim ilmansuodatin?

Otin omasta I320 moottorisesta kuvan mittarista tämänhetkisestä kulutusnäytöstä. Kulutusnäyttö on optimistinen n.0,3 litraa/100km.
Kesällä kulutukset ovat tuota tasoa, talviajossa 7,4 näytössä, todellinen himppuu alle 8 l/100km

Ei voi olla V koneiseen noin suuri ero.
Omassani ei mitään lastuja ja työmatka-ajoa n. 60 km / pvä. Aika paljon kaupungissa kun katsoo keskinopeutta, vaikka työmatkaan osuu motariakin n. 20 km/pvä

Kuva
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Vastaa Viestiin