V6 E320 cdi:n kulutus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Toompe kirjoitti:no nyt on testit tehty. kaikki pelaa niinkuin kuuluukin ja auto on hyvässä iskussa. saa kuulema kuluttaakkin ton verran, eli normi homma :)
Tästä vielä, saitko mitään mittausprinttejä testeistä? Oliko mitään vikakoodeja? Korjaamolla ovat yleensä tyytyväisiä jos vikakoodit saa nollattua eikä heti tule takaisin. Erityisesti olisi mielenkiintoista nähdä CDI common rail diagnosis performance data (enemminkin moottorieksperteille katsottavaksi).

Vähän kaukaa haettu mutta V6-koneissa näyttää olevan pakosarjan ongelmia, palasia irtoilee sieltä läheltä kiinnityskohtaa. Voisko olla joku tollanen pala tukkimassa systeemiä. Testin mittausarvoista tuonkin pitäisi näkyä. Pakosarjaa kumivasaralla koputtelemalla voi kuulla helinää (ja saada ehkä lisää osia irtoilemaan kohti turboa...). Onko eksperteillä näistä jo kokemuksia vai onko tähän asti korjailtu vain Veholla?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Itselläni on kanssa tuo kulutus aika kova kun vertaa Pekkalin auton lukemiin.
Voiko tuo hiukkas suodatin nostaa kulutusta kuinka paljon.
Tekisi mieli poistaa koko turhake,ajan vain maantie ajoa maaseudulla ja
saasteet ei vielä haittaa.
Oliko kukaan poistanut hiukkassuodatinta ja miten toimenpide tehdään,vaatiiko mitään muutoksia ohjelmapuolelle??
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:Itselläni on kanssa tuo kulutus aika kova kun vertaa Pekkalin auton lukemiin.
Voiko tuo hiukkas suodatin nostaa kulutusta kuinka paljon.
Tekisi mieli poistaa koko turhake,ajan vain maantie ajoa maaseudulla ja
saasteet ei vielä haittaa.
Oliko kukaan poistanut hiukkassuodatinta ja miten toimenpide tehdään,vaatiiko mitään muutoksia ohjelmapuolelle??
Kyllä hiukkassuodatin varmasti lisää kulutusta mutta jos se on kunnossa niin ei lähellekään tuollaisiin lukemiin kuin tässä threadissä on puhuttu. Samasta peruskoneesta omaakin kokemusta 50 000 km ja tuolta ajalta keskikulutus ihan eri luokkaa. Jätän numerot pois kun auto ei ole sama mutta referenssiksi voisi sanoa että alle 20 km:n työmatka-ajossa ja enimmäkseen siististi ajaen olen päässyt pari desiä alle "virallisen keskikulutuksen", tankkauksista mitattuna. Ei tietenkään paljoa tarvita että tuohon saa litran lisää mutta silti puhutaan ihan eri tasosta.

Ero I6:een ilman hiukkassuodatinta ei ole iso, 7G-tronic kompensoi ison osan hiukkassuodattimen lisäkulutuksesta.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 884
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Onko termostaatti kunnossa. Sen viallisuutta ei näköjään Vehon testeissä huomata.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

Uskoisin että termari olis kunnossa, koska lämmöt nousevat aika nopeasti siihen pari viivaa yli 80.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

nautseri kirjoitti:Esson baarin juttujen mukaan ,juuri V-koneet kuluttaa enemmän.
Harmi sinänsä ,uusi 250 kone kulkee puolella ja melkein samat tehot???
:roll:

Kyllä Esson jutut pitää paikkansa E320CDI 211 suora-6 kulutus keskimäärin 6,9l/100km päästöt 183g,V-6 keskimäärin 7,3l/100km päästöt 194g ja 212 E250CDI saman kuin E220CDI eli 5,23l/100km päästöt 139g melkoinen puotos,vaikkei puoleen putoakkaan,tuo V6 kulutus vähän ihmetyttää,miksi se on noussut suoraan 6 verrattuna vaikka pienempi kuutiotilavuus!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussilampi kirjoitti: Kyllä Esson jutut pitää paikkansa E320CDI 211 suora-6 kulutus keskimäärin 6,9l/100km päästöt 183g,V-6 keskimäärin 7,3l/100km päästöt 194g ja 212 E250CDI saman kuin E220CDI eli 5,23l/100km päästöt 139g melkoinen puotos,vaikkei puoleen putoakkaan,tuo V6 kulutus vähän ihmetyttää,miksi se on noussut suoraan 6 verrattuna vaikka pienempi kuutiotilavuus!
Mistäs nuo numerot on peräisin? Saattaa olla vaihtelu vuosien varrella mutta omissa papereissa I6:lle ilmoitetaan yhdessä esitteessä 6.9 - 7.3 yhdistetyksi kulutukseksi ja toisessa esitteessä 7.3 - 7.6. Jälkimmäinen on kyllä saksalainen vuodelta 2005, olisko silloin ollut hiukkassuodatin mukana?

V6:lle suomalainen esite sanoo 7.3 - 7.6 litraa sadalla. Kulutukseen vaikuttaa tietenkin muutkin emissiotasot joissa V6 on paljon "parempi" eli aika varmasti samoilla arvoilla I6 kuluttaisi aika tarkaan saman verran. Eri juttu kiinnostaako omistajaa nuo emissiot mutta se nyt vaan pitää huomioida kun ihmetellään miksi tehtaat myyvät nykyään tätä kun ennen oli tuota toista.

250CDI on hieno kone, tekniikka kehittyy mutta ei siinä samoja tehoja ole kuin vanhassa V6:ssa vaikka huippulukemat ovatkin samat, riippuen mistä V6:sta puhutaan. V6 antoi sen 165 kW E-sarjassa, 173 kW S-sarjassa ja nyt 170 kW uudessa E-sarjassa kun se 250CDI on edelleen se 150 kW (kuten vanhassa I:ssä). Niin ja onhan uudessa E:ssä se Bluetec-konekin jossa vaivaiset 155 kW.

Tämä lähti nyt aika lailla sivuraiteille mutta tarkoitus oli palauttaa maan pinnalle se ajatus että V6-kone saisi kuluttaa tuon mitä tämä kyseinen auto näyttää kuluttavan. Eiköhän siirretä nuo muut vertailut muihin threadeihin jos niillä ei selity tämä kulutusongelma.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DBFI kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Kyllä Esson jutut pitää paikkansa E320CDI 211 suora-6 kulutus keskimäärin 6,9l/100km päästöt 183g,V-6 keskimäärin 7,3l/100km päästöt 194g ja 212 E250CDI saman kuin E220CDI eli 5,23l/100km päästöt 139g melkoinen puotos,vaikkei puoleen putoakkaan,tuo V6 kulutus vähän ihmetyttää,miksi se on noussut suoraan 6 verrattuna vaikka pienempi kuutiotilavuus!
Mistäs nuo numerot on peräisin? Saattaa olla vaihtelu vuosien varrella mutta omissa papereissa I6:lle ilmoitetaan yhdessä esitteessä 6.9 - 7.3 yhdistetyksi kulutukseksi ja toisessa esitteessä 7.3 - 7.6. Jälkimmäinen on kyllä saksalainen vuodelta 2005, olisko silloin ollut hiukkassuodatin mukana?

V6:lle suomalainen esite sanoo 7.3 - 7.6 litraa sadalla. Kulutukseen vaikuttaa tietenkin muutkin emissiotasot joissa V6 on paljon "parempi" eli aika varmasti samoilla arvoilla I6 kuluttaisi aika tarkaan saman verran. Eri juttu kiinnostaako omistajaa nuo emissiot mutta se nyt vaan pitää huomioida kun ihmetellään miksi tehtaat myyvät nykyään tätä kun ennen oli tuota toista.

250CDI on hieno kone, tekniikka kehittyy mutta ei siinä samoja tehoja ole kuin vanhassa V6:ssa vaikka huippulukemat ovatkin samat, riippuen mistä V6:sta puhutaan. V6 antoi sen 165 kW E-sarjassa, 173 kW S-sarjassa ja nyt 170 kW uudessa E-sarjassa kun se 250CDI on edelleen se 150 kW (kuten vanhassa I:ssä). Niin ja onhan uudessa E:ssä se Bluetec-konekin jossa vaivaiset 155 kW.

Tämä lähti nyt aika lailla sivuraiteille mutta tarkoitus oli palauttaa maan pinnalle se ajatus että V6-kone saisi kuluttaa tuon mitä tämä kyseinen auto näyttää kuluttavan. Eiköhän siirretä nuo muut vertailut muihin threadeihin jos niillä ei selity tämä kulutusongelma.



Numerot löytyy,jokaisen auton rekisteriotteesta,hiilidioksiidi päästöistä,jonka mukaan määräytyy autoverokin ,eli 100g hiilidioksiidipäästöt tarkoittaa3,77l naftan kulutusta,ja tämän mukaan näkee auton ilmoitetun keskikulutuksen eli esim. V-6 320CDI päästöt on 194g eli tarkoittaa 7,3 keskikulutusta,se mitä viestin aloittajan V-6 kuluttaa on jo aivan ihmelukemilla,mutta tosiasia on että V-6 ilmoitettu kulutus on 0,4l/100km suurempi,kuin suoralla kuutosella ilmoitettu.Saakait sitä ihmetellä,miksi uudempi kone,ja pienemmällä kuutiotilavuudella kuluttaa enempi,on mennyt tuotekehitys vähän takapakkia!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3253
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Osaselitys takapakkiin on juuri tuo hiukkassuodatin.

Esimerkiksi S-korissa rivikutosen hiilidioksidipäästöt EU3:na 204 g/km ja EU4:na 209 g/km. Vaikutus on n. 0,2 litraa satasella tai 2,5%
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

Rehellistä kulutustietoa

Viesti Kirjoittaja r3333 »

Teimme reissun n.250 km, tasaista ajoa ,ei kovin paljon yli sataa, muutama pysähdys. Kulutus ajotietokoneen mukaan tällä matkalla 5,7 l/100 km. Lähtiessä auton moottori kylmä.
Tullessa sama matka ja sama kulutus.
Keväällä vaihdatin termostaatin ja lämmöt nousivat jonkin verran.
Vaikutti kulutukseen jonkin verran.

MB E320 CDI -04
RP
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussilampi kirjoitti: Numerot löytyy,jokaisen auton rekisteriotteesta,hiilidioksiidi päästöistä,jonka mukaan määräytyy autoverokin ,eli 100g hiilidioksiidipäästöt tarkoittaa3,77l naftan kulutusta,ja tämän mukaan näkee auton ilmoitetun keskikulutuksen eli esim. V-6 320CDI päästöt on 194g eli tarkoittaa 7,3 keskikulutusta,se mitä viestin aloittajan V-6 kuluttaa on jo aivan ihmelukemilla,mutta tosiasia on että V-6 ilmoitettu kulutus on 0,4l/100km suurempi,kuin suoralla kuutosella ilmoitettu.Saakait sitä ihmetellä,miksi uudempi kone,ja pienemmällä kuutiotilavuudella kuluttaa enempi,on mennyt tuotekehitys vähän takapakkia!
Siis kävit OP:n autosta tarkistamassa? Nuohan vaihtelevat yksilöittäin varustuksen mukaan. Minulla ei ainakaan ole mahdollisuutta käydä tuon takia Turussa ja auton ovetkin saattavat olla kiinni, siksi minusta on ihan kohtuullista pysytellä julkisissa numeroissa. Jos katsoit omasta autosta niin se ei edusta OP:n autoa sen paremmin kuin nuo esitteestä. Tuo mainitsemani vaihtelualue "virallisissa" luvuissa sisältää varustevaihtoehdot.

Joka tapauksessa nyt siis kyse ihan eri kertaluokan eroista, nuo varustelusta johtuvat erot voi jättää kokonaan huomiotta. No, ei tämäkään valitus auta alkuperäisen ongelman ratkaisua...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Rehellistä kulutustietoa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

r3333 kirjoitti:Teimme reissun n.250 km, tasaista ajoa ,ei kovin paljon yli sataa, muutama pysähdys. Kulutus ajotietokoneen mukaan tällä matkalla 5,7 l/100 km. Lähtiessä auton moottori kylmä.
Tullessa sama matka ja sama kulutus.
Keväällä vaihdatin termostaatin ja lämmöt nousivat jonkin verran.
Vaikutti kulutukseen jonkin verran.

MB E320 CDI -04
Tätä ei tietenkään pidä verrata siihen tehtaan ilmoittamaan keskikulutukseen mutta vastaavan reissun voisi OP ajella huvikseen ja vertailun vuoksi. Pieni ero erilaisista autoista johtuen saa tulla mutta sekin peittyy tuollaisenkin matkan aikana ajotavasta johtuviin eroihin, suuruusluokka selviää.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DBFI kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Numerot löytyy,jokaisen auton rekisteriotteesta,hiilidioksiidi päästöistä,jonka mukaan määräytyy autoverokin ,eli 100g hiilidioksiidipäästöt tarkoittaa3,77l naftan kulutusta,ja tämän mukaan näkee auton ilmoitetun keskikulutuksen eli esim. V-6 320CDI päästöt on 194g eli tarkoittaa 7,3 keskikulutusta,se mitä viestin aloittajan V-6 kuluttaa on jo aivan ihmelukemilla,mutta tosiasia on että V-6 ilmoitettu kulutus on 0,4l/100km suurempi,kuin suoralla kuutosella ilmoitettu.Saakait sitä ihmetellä,miksi uudempi kone,ja pienemmällä kuutiotilavuudella kuluttaa enempi,on mennyt tuotekehitys vähän takapakkia!
Siis kävit OP:n autosta tarkistamassa? Nuohan vaihtelevat yksilöittäin varustuksen mukaan. Minulla ei ainakaan ole mahdollisuutta käydä tuon takia Turussa ja auton ovetkin saattavat olla kiinni, siksi minusta on ihan kohtuullista pysytellä julkisissa numeroissa. Jos katsoit omasta autosta niin se ei edusta OP:n autoa sen paremmin kuin nuo esitteestä. Tuo mainitsemani vaihtelualue "virallisissa" luvuissa sisältää varustevaihtoehdot.

Joka tapauksessa nyt siis kyse ihan eri kertaluokan eroista, nuo varustelusta johtuvat erot voi jättää kokonaan huomiotta. No, ei tämäkään valitus auta alkuperäisen ongelman ratkaisua...

En nyt ymmärrä,mitä tarkoittaa OP-autoa tarkistamassa,en ole puhunut mistään Osuuspankin autosta,jokainenhan näkee päästöt omasta rekisteriotteestaan,ja pääosa Saksassa myynnissä olevissa 211 sedan V-6 2006-2007 malleista on päästöt sen 194g/km,joissakin 202g/km,en tiedä kyllä syytä,kun sama kone ja kori 4-Matic 210g/km neliveto ja paino nostaa kulutusta.Kyllä ne päästöt on vakioita,ei niitä joka yksilölle omia lukuja heitellä,eikä muutaman kilon painon muutokset varusteiden takia niitä muuta,jos ilmanvastus pysyy samana.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Pepe raportoi tällaista toisessa topicissa:

"Irroitin imusarjan ja egr:n -99 320cdi:stä savutuksen takia. Aika tukossa, läpät kuitenkin kunnossa. Egr:än alipaineventtiilin kalvot tuntuvat imemällä olevan kunnossa, mutta akseli on pikkuisen törröllä eli kun ruuvaa kiinni niin joutuu vähän painamaan venttiiliä ja pakokaasuventtili aukeaa ja on hieman auki kun ruuvit ovat kiinni. Pitäisiköhän vena varoiksi vaihtaa? Ei kai sais tolleen kantaa?
Vehon mukaan näissä alipaineventtiileissä on ollu jotain vaikeasti löydettäviä vikoja.
Savuttaa ihan tolkuttomasti toisinaan, ahdot ja alipaineet kuitenkin kunnossa. Keskikulutus noussut n. litran-1,5 litraa."
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti:Pepe raportoi tällaista toisessa topicissa:

"Irroitin imusarjan ja egr:n -99 320cdi:stä savutuksen takia. Aika tukossa, läpät kuitenkin kunnossa. Egr:än alipaineventtiilin kalvot tuntuvat imemällä olevan kunnossa, mutta akseli on pikkuisen törröllä eli kun ruuvaa kiinni niin joutuu vähän painamaan venttiiliä ja pakokaasuventtili aukeaa ja on hieman auki kun ruuvit ovat kiinni. Pitäisiköhän vena varoiksi vaihtaa? Ei kai sais tolleen kantaa?
Vehon mukaan näissä alipaineventtiileissä on ollu jotain vaikeasti löydettäviä vikoja.
Savuttaa ihan tolkuttomasti toisinaan, ahdot ja alipaineet kuitenkin kunnossa. Keskikulutus noussut n. litran-1,5 litraa."
Nuo läppäsysteemit vaan on aika erilaiset tuossa V6:ssa. Noki varmaan samaa tavaraa kummassakin. Enpä muista että kukaan olisi palstoilla esitellyt V6:n imusarjaa malliksi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussilampi kirjoitti:
En nyt ymmärrä,mitä tarkoittaa OP-autoa tarkistamassa,en ole puhunut mistään Osuuspankin autosta,jokainenhan näkee päästöt omasta rekisteriotteestaan,ja pääosa Saksassa myynnissä olevissa 211 sedan V-6 2006-2007 malleista on päästöt sen 194g/km,joissakin 202g/km,en tiedä kyllä syytä,kun sama kone ja kori 4-Matic 210g/km neliveto ja paino nostaa kulutusta.Kyllä ne päästöt on vakioita,ei niitä joka yksilölle omia lukuja heitellä,eikä muutaman kilon painon muutokset varusteiden takia niitä muuta,jos ilmanvastus pysyy samana.
Sorry, tai siis anteeksi huolimaton kommentti, OP tarkoittaa "original poster" eli tämän threadin aloittaja ja OP:n auto hänen autoaan.

Ja ne CO2 arvot tulevat autoilla todella yksilöllisesti. Tietenkin samoilla varusteilla tulee samat arvot, väri ei vaikuta CO2-numeroihin jne. mutta jos tilaat tehtaalta auton 225/55/16 renkailla tai muuten saman mutta 245/45/17 renkailla niin CO2 on eri. Edes auton myyjä ei tiedä tuota numeroa ennen kuin tehdas sen antaa. Sopii mennä autokauppaan kyselemään.
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

Ei saakelin saakeli.. nyt alkaa olemaan mitta täynnä Vehon toimintaa. Ilmamassamittaria ei kuulema kannata alkaa vaihtamaan ennen kuin on vanha testattu. On kuulema niin kallis.. 385€. No ei kait siinä varattiin aika massamittarin testaukseen.. 20.8.. Nii tollasia hommia ei vissiin mihinkään väleihin sit työnnetä, katsellaan seuraava vapaa päivä. Noo ei siinä, lievässä vitutuksessa kohti kotia upouusi navi dvd mukana (275€) Kotona sit tyytyväisenä laitoin sen peräloosterissa olevaan dvd lukijaan.. No kappas prkl näyttöön tulee kahdeksi kolmeksi sekunniksi asennuksesta kertovat palkit ja sen jälkeen teksti No DVD, insert Navi DVD.. Hmm.. no sehän on siellä.. toistin paniikissa homman varmaan sata kertaa ja aina sama homma.. No ei muutaku veholle. Auto halliin.. Mihin EI missään tapauksessa itse pääse mukaan! Menee 20min ja auto takas pihalle..
-ei kyllä osata auttaa, ei oo kyllä kellään koskaan noin tehnyt. Voitaisiinko katsoa sitä sitten 20 päivä tarkemmin?
-Mitä kettua! Ette saa yhtä navia pelaamaan...
-Noku noku ei oo muilla ollu tällaista...

että sellasia täällä..
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kuullostaa selvästi Raision Vehon toiminnalta. :lol:
Tuttava vei taannoin W211 Mersun takuuna korjattavaksi, kun vaihteiston toiminta ei toiminut niikuin piti. Vehossa juoksutettiin neljä kertaa, ja aina testattiin ja kokeiltiin jotakin uutta osaa. Lopuksi olivat tilalanneet tehtaalta koko vaihdekeppisysteemin ja asentaneet senkin paikalle, eikä vika korjaantunut. Siinä sitten kun vikamahdollisuudet loppuivat, huomasivat ettei kyseistä toimintaa ollutkaan sedan-versiossa. :lol: :lol: :lol:
Sellainen paikka Raision Veho.
Olisi kyllä pitänyt heidänkin ymmärtää, tai viimeistään tehtaan päässä, ettei tuollainen osa kuulu kyseiseen autoon. :lol:
Avatar
Toompe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 30.07.2007 21:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Toompe »

No nyt navi toimii. Käytin peräkontissa olevasta dvd vehkeestä johot pois persuuksista ja alka heti pelaamaan ku nappasin ne takas paikalleen. Melkoinen merkkiliike jos ei tollasta edes älytä koittaa.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: V6 E320 cdi:n kulutus?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Toompe kirjoitti:Tere!

Tuli ostettua tollanen vee koneella oleva E320cdi farkku. Mitä tollasen kuuluu kuluttaa? Tuolla nyt reilut tuhat kilometriä takana omassa ja vaimon ajossa ja kulutukset pyörii sekaajossa 13-15litran välillä ja maantiellä noin 9 litraa. Onko ihan ok vai syökö tuo liikaa ku jotkut kirjottelee jostain alle 7 litran lukemistakin.

Mitä tollasessa voi olla rikki, jos noi lukemat on liian kovia? Savuta se ei ja vetojakin kai on, kun muiden mukana pysyy... ei se kyllä mikään raketti ole.

Nii ja ajettu autolla on nyt 180000km.

Terve Toompe;


Itsellä myös 3 litran V6 CDI, hiukkassuotimella.

Vakiona ja lastutettuna hiukkassuodin mallin kulutus suurinpiirtein sama;

eli noin 7 litraa normi maantie, pihistämällä parhaimmillaan 5,9 l/100 km, noin 100 km/h keskinopeus. Kaupunki noin 8,8 litraa lämpimänä.

Jos poistaisin hiukkassuotimen + ohjelma uudelleenkalibroitaisiin, tippuisi noin litra pois maantiellä; lähellä lammenjussin rivi kuutosen saavutuksia...

Kyllä terve 3 litran V6 pitäisi kulkea keskivertodatsunia ripeämmin; itsellä menee vielä pintakaasulla noin 240 km/h matkavauhdissa...

Katso ensimmisenä ilmansuodattimet; ne tukkeutuu vanhaa rivi neljä CDI:tä nopeammin.... ja ne on "helppo" asentaa väärin...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin