Etutolpat vaihdettu Saksassa ennen ostoani pari vuotta sitten kilometreissä n.180 000km.
Viime kesänä vaihdettiin takailmajouset ilmiselvän materiaalivirheen vuoksi, mutta tehdas ei halunnut myöntää mitään, eikä tulla vastaan.
Nyt tänään korkkasi vasen etutolppa.
Aivan uskomattoman näköinen juttu, katsokaa vaikka itse:
1) Varokaa kuoppia moottoritiellä. Tämä kuoppa on Keimolan kohdalla, viimeinen silta joka ylittää Hämeenlinnantien ennen Klaukkalan liittymää:

Ei ole suuri, ei syvä, mutta laadun kestävyyden ylittävä...
2)Vasen pyörä meni kuopan yli ja samantien alkoi jokin kolista auton alla. Eikun tien sivuun tutkimaan, että mikäs siellä?

No kuinka ollakaan! Vasen etuiskari oli korkannut perusteellisesti. Venttiiliyksikkö oli irronnut nätisti iskarin rungosta. On varmaankin aivan normaalia, että parivuotias iskarin hitsaus pettää Mersun mielestä

3) Hitsi on pettänyt...

Venttiiliyksikkö roikkui johdon varassa auton alla ja osui maahan kimpoillen pohjan ja maan välillä.
4) Olisikohan tämä laadukkaampi asennus kuin alkuperäinen hitsaus


Täytyi viritellä nippusiteillä paikalleen, että ei roikkunut auton alla eikä jumittanut ohjausta raidetangosta...
Miksi ostaa "laatua", kun samalla rahalla saa monta yhtä "pas**a" autoa?
Taas kerran: Kokemusten perusteella ÄLÄ IKINÄ HARKITSEKAAN AUTOA JOSSA AIRMATIC:it.
Korjauskuluissa palaa tonni toisen perään ja silläkään ei saa kuin pari vuotta max ajoaikaa.
Edellisessä W124 E300 farkussa takajousituksesta meni hydraulipallot 450 000 km kohdalla ja korjaus oli vajaa 200,-
Juuri 15min ennen hajoamista ajattelin ajellessani, että täytyisikö käydä koeajamassa W212. -Ei todellakaan tarvitse näillä kokemuksilla tästä autosta ja Vehon huollosta. En edes ottaisi vakio W211 farkkkua jossa ilmajouset vain takana jos nyt kysyttäisiin.
Muistin virkistämiseksi kuvat takajousien syöpymistä viimekesältä:





http://www.mersuforum.net/forum/viewtop" onclick="window.open(this.href);return false; ... highlight=
Surullista...