W109 300 SE L 6.3 1971, myyty pois

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti:
W111 kirjoitti:Tuossa kun kattelin noita kuvia,niin ihmettelin mikä musta häksötin tuossa bensatankin täyttöluukussa on?
(Keskus-) lukon sylinteri.

Näin muute viime tai toissa yönä sellasta unta, että olin mukana museotarkastuksessa ja ihmetykseksemme tarkastaja olikin lukenu tätä foorumia ja osas sen perusteella ettiä autosta puutteita Kuitenki auto ois siinä unessaki sittenki saanu hyväksynnän.
Tosiaankin keskuslukko toimii kiinnipäin normaalisti. Kun menen takaisin autoon niin avaimella kuskin ovi auki. Sitten kun virrat laittaa päälle niin oikea takaovi aukeaa hitaasti...kun moottori käynnistyy niin muutkin ovet rapsahtaa auki. Eli vakuumikanisteri vuotaa ( melkein 40 v vanhoja systeemejä...) :) .

Oli miulla tarkastuksessa mukana se orkkis potkupahvi, joka on siis sinisellä plyyshillä nyt verhoiltu. Ja oli virranjakajasta prujut myös jotta on mersun M100 moottorille tehty jakaja, vaikkakin siis modernisoitu. 6.9:ssä oli transistoroity sytkä alusta lähtien eli vuodesta 1975, esittestä oli printti matkassa :wink: .

Ostin akun tänään maakaapeliin "pääkatkaisijan" :

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva065.jpg
Viimeksi muokannut karra, Ma 15.06.2009 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Oisko pelkästään vakuumikanisteri. Saattaahan siellä falskata ne ovien elementitkin.

Liekköhän tuon auton keskuslukkojärjestelmässä samanlaisia letkuliitoksia kun esim. W123:ssa, eli kumiletkun pätkiä, joilla kovamuoviset alipaineletkut liitetään toisiinsa. Nekin osaa ajan kanssa hapantua.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

On kyllä siisti 6,3 karralla 8) .Mitä puulajia tuon mersun kojelaudan ja ovien koristeluun on käytetty?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

jari_w123 kirjoitti:Mitä puulajia tuon mersun kojelaudan ja ovien koristeluun on käytetty?
Rio Palisanteri
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mesedesi kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Mitä puulajia tuon mersun kojelaudan ja ovien koristeluun on käytetty?
Rio Palisanteri
Täällä mainitaan että "macassar", liekö sitten myyntinimi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Timo L. kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Mitä puulajia tuon mersun kojelaudan ja ovien koristeluun on käytetty?
Rio Palisanteri
Täällä mainitaan että "macassar", liekö sitten myyntinimi.
Tuo "Macassar" on ilmeisesti myyntinimi.

Tuon puun syyt ja värisävyhän ovat samat, kun esim. W123:n ja W124:n "Zebrano", joka on puulajikkeena juuri Rio Palisanteri.

Joskus pienenä tyttönä etsin ko. puulajin oikeaa nimeä ja kävin paikallisella Ingmanin käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksen puu-artesaani (tjsp) osaston kirjoja pläräämässä ja löysin ko. puulajin sillä nimellä.

Etsinnän jälkeen löysin Lahdesta eräästä puutavaraliikkeestä jonkun huonekalufirman konkurssipesän jäämistä erän puun viiluja ja ostin sitä jemmaan nipun. Tämä oli joskus kultaisen 1990 luvun aikaan...

Muoks: Jaa...Näyttää sitä olevan sellastakin puulajiketta, kun Macassar Ebony. Värisävy ja puunsyyt ovat RP:n kanssa samoja, mutta syyt ovat harvemmassa.

Sanos Karra näyttääkö tuo pöytä samanlaiselle petäjälle kun ässäsi parketit?

Kuva
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ainaki naapurin w112 parketit o justiin ku tuo pöytä... Etenkin tuo oikean etujalan yläpuolinen pöytälevyn sivun kohta on täsmälleen samanlainen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:Sanos Karra näyttääkö tuo pöytä samanlaiselle petäjälle kun ässäsi parketit?
No vaikuttaisi pikemmin että syyt ovat autossani tiheämmällä kuin tuossa pöydässä :roll: .
karra kirjoitti:Code 880:
Wood in very light Macassar
Eli tehtaan tilauslapussa lukee "sehr hellem Macassar" tai jotain sinnepäin.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... ortti1.jpg

Ihme juttu kävi tänään; ajattelin sommitella tuota varsinaista potkupahvia paikalleen ja siellä uumenissa oli radiolle vedetty oma virtakytkin ja sähköantennin moottorin kytkin minun toimesta piilotettu pois näkyvistä. Tössin sen radion virtapiuhan maahan ja kipinät lenti sekä radio sammui :evil: . Tässä piuhassa oli lisäksi rele jossa sulake...tarkistin sen ja varsinaiset sulakkeet sekä konehuoneessa olevat erilliset sulakerasiat. Antennihan on jälkeenpäin vaihdettu uudempaan, näkee sinne menevistä johdoista. Ei toimi radio eikä antennikaan vaikka liitin piuhat.

Kun vaihdoin releen toiseen sulakkeettomaan sain radion pelaamaan mutta se toimikin aina, vaikka virta-avain ei ollut ACC asennossakaan :shock: . Piti purkaa radio irti, ja jotta sen sai takaisin niin kojelaudan kaiutinritilä piti irroittaa ja sen alla oleva "dummy"-levy myös. Lopuksi hansikaslokero irti ja sielä uumenista paljastui soittimen vahvistinosa ja sähköantennin rele joka oli läpinäkyvä ja kaksine kärkineen ja 7 kpl johtoineen erittäin teknisen näköinen.

Radio toimi siis aina ja antenni ei taas ollenkaan :evil: :evil: .

Sitten mittaamaan piuha piuhalta mihin tulee virtaa ja milloin ja mihin ei ja mikä on maa. Lopputulos, asia selvisi mutta koko operaatiossa meni varmaan 3 tuntia, prkl. Olin tilapäistä potkupahvia asentaessani sekoittanut antennin ja radion piuhat vissiin, tai en saanut enää lopuksi yhtään mitään tolkkua...ihan sekaisin oli. Kuitenki, antennin piuha kaipasi virtaa - ja nyt siinä on katkasija jolla sen saa jäämään joko ylös tai alas. Ja radion heräte on myös katkaisijan takana - rele lensi hittoon. Laitoin sulakkeen antennia syöttävälle piuhalle tosin koska se oli ryöstetty ennen varsinaista sulakerasiaa.

Eli aivan vaatimaton kokeilu aikaansai helkkarinmoisen hässäkän; mutta nyt tiedä miten nuo laitteet toimii ihan, paitsi se että miksi radiolle ja vahvistimelle tulee perusvirta on vielä kysymysmerkki (siksi katkaisija on hyvä jolla saa sen vahvistimen pimeäksi myös).
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

On muutes viimesen päälle hieno laite Karralla :!: :D
Tänään tuli tutkittua lähemmin sitä Mäntsälässä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Samoin tuli ihmeteltyä autoa siinä kaverin kanssa. Tyylikäs on.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiitos vaan! Eli neitsytmatka (maantiellä) tuli tehtyä tänään ilman mitään ongelmia.

Kovassa moottorijarrutuksessa tosin tuprauttaa öljysavut pakoputkesta, mutta sen vasta siis kun tekee moottorijarrutuksen reilusta 100-120 vauhdista :P .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ohhoh, tankkasin tänään taas (kanistereista :oops: ) piripintaan ja vain 67 litraa meni tankkiin, hieman alle puolta tankkia näytti mittari. Outoa tässä on se että ajoin maantiellä noin 380 km ja siihen päälle kaupuinkiajoa noin 30 km. Tekeepi kulutukseksi 16.1 litraa sadalle :shock: .

No tunnustan että olin siellä tien tukkona ajamalla noin 85...90 km/h nopeutta ja tein vain kaksi ohitusta aikaansaaden ne kaksi savupilveä moottorijarrutuksessa - ei polkaistaessa (jos kikkarin vetää pohjaan niin savu on sinisenmustaa :wink: ).

Kai se ruiskupumpun rempannut Hans Utke oli oikeassa kun sanoi puhelimessa että "you should get a better mileage with the new pump now".

Tankissa oli puolet Lukoilin 95 oktaanista ja puolet Pietarin Nesteen 98:a terästettynä oktaanibuusterilla ja tänään täytin (Viipurin) Nesteen 98:lla :) .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Ohhoh, tankkasin tänään taas (kanistereista :oops: ) piripintaan ja vain 67 litraa meni tankkiin, hieman alle puolta tankkia näytti mittari. Outoa tässä on se että ajoin maantiellä noin 380 km ja siihen päälle kaupuinkiajoa noin 30 km. Tekeepi kulutukseksi 16.1 litraa sadalle :shock: .

No tunnustan että olin siellä tien tukkona ajamalla noin 85...90 km/h nopeutta ja tein vain kaksi ohitusta aikaansaaden ne kaksi savupilveä moottorijarrutuksessa - ei polkaistaessa (jos kikkarin vetää pohjaan niin savu on sinisenmustaa :wink: ).

Kai se ruiskupumpun rempannut Hans Utke oli oikeassa kun sanoi puhelimessa että "you should get a better mileage with the new pump now".

Tankissa oli puolet Lukoilin 95 oktaanista ja puolet Pietarin Nesteen 98:a terästettynä oktaanibuusterilla ja tänään täytin (Viipurin) Nesteen 98:lla :) .
Edellisestä karran tekstistä ei nyt oikein saanut selvää olitko posetiivisesti vai negatiiviisti yllättynyt :-D . Mielestäni tuo on aika hyvä keskikulutus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vois olla ensitalvena Karran tallissa projektina vaihtaa venttiilivarren posliinit kumisiin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Siis positiivinen yllätys kulutuksessa, tajusin myöhemmin että nurkka-ajoa oli vielä reilut 15 km kotiin tultuani... eli vähällä menee :P .

Ensi talven tallissani on oma coupé; listalla:
oven tiivisteet ja osa ikkunan tiivisteistä
hattuhyllyn verhoilu
etupenkkien selkänojien verhoilu
etupalkin ja korin väliset isot puslat
tehostimen pumpun stefa
kaikki öljyletkut uusiksi
bensasuodattimen vaihto (sujuu helpommin kun rojut pois tieltä)
mahdollinen automaattilaatikon remppa (riippuu Forten tehosta :wink: )

Savuttakoon mammutti jos tuon enempää ei äidy tuprauttelemaan :)
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Polttoaineen siirtopumpu alkoi mehiä ja lopulta käynnissä ollessaan vuoti reippaammin ulos.

Pikainen haku M100 foorumilla kertoi että kaapeleiden läpiviennit falskaa mikä sopii kuvioon. Pumppu purettu ja nuo o-renkaat ihan murusina. Yritetään ettiä uudet.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270101.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270102.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270103.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270104.jpg

6.3ssa on kaksi siirtopumpun varianttia; omassa uudempi.

http://www.dbdepot.de//data/artikel/3106_14703.jpg

PS jackie elä ihmettele en palannut mökille vaan olin selvinpäin bailuissa Lemin kirkolla ja v*tutus oli niin suuri että käänsin luotettavan chervolet-auton keulan kotiin ja suuntasin Raittiseen :D
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

karra kirjoitti:...luotettavan chervolet-auton keulan kotiin ja suuntasin Raittiseen :D
Yks Lappeenrannassa asuva Mercedes harrastaja (Et Karra taida tuntea :wink: - sillä on pari 60-luvun mersua ja yksi W124 kasikoneella...), kävi tuossa joku aika sitten Venäjän puolella jollain jenkkiautolla...tais olla Chevroletin Tahoe.

Jotenkin muistelen, että se Chevroletinkin luotettavuus taisi olla vähän niin ja näin ainankin silläreissulla...

Jos sen miehen nimi tulee tuossa päivän aikana mieleen, niin mää kerron sen sitten... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti: Jos sen miehen nimi tulee tuossa päivän aikana mieleen, niin mää kerron sen sitten... :lol:
Joo näin on :oops: :D ja itse asiassa kumpakaan mersu ei tielle jättänyt vaan kotiin pääsin molemmilla peleillä.

Pitääpä lähteä kohta Auto-Killan rastille, en jaksa Savitaipaleelle nyt mennä. Yksi Jyväskylän Klubilanen toimitaa minulle puuttuvat kaapeleiden peitelistat 6.3:n takakonttin.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

karra kirjoitti: Yksi Jyväskylän Klubilanen toimitaa minulle puuttuvat kaapeleiden peitelistat 6.3:n takakonttin.
Samainen herra möi mulle männä viikolla uuden W115 type 1. Hellan valonheittimen lasin 20 €:llä - ja antoi hyväkuntoisen Hellan valonheittimen rungon kaupan päälle.

Halpaa. Elämä ei oo!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tilasin tänään Etolasta kaikki siirtopumpun o-renkaat, materiaalina viton eli FPM/FKM-kumi (fluoroelastomeeri).

http://www.timcorubber.com/materials/viton.htm

Etolan myyjä vaan totesi että vuonna 1971 ei vitonia oltu vielä keksitty joten orkkikset o-renkaat saattaa olla esin nitriilikumia (NBR).

Joka tapauksessa nykybensatkin on seosteisempia kuin ennen ja esim. se etanolipitoisuus saattaa jo vaatia parempaa kumia kuin nitriili on. Nitriili kestää kyllä öljyjä ja rasvoja jne ja sitä käytetään hydrauliikan tiivisteinä.

Sähköliitäntöjen läpivientiin otin varmuudeksi kahta eri kokoa: 8 x 2 ja 8 x 2.5 mm koska tuo kara on lievä kartio. Jos homma pelaa niin teen listan minkä kokoisia meni jos jollain muulla on vastaavaa tarvetta sitten :) .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pumppu ehjätty nyt :D . Eilen piti kertaalleen tinata hiiliä irti kun läpivientien kohdalta vuoti vielä ja piti survoa paksummat kumit. Sitten moottorin ja pumpun välinen o-rangas leikkautui poikki ja aiheutti harmaita hiuksia. Varmaan 4 kertaa piti purkaa ja kasata... eri kokoisilla tiívisteillä kokeillen, vielä illalla piti ajella ynpäri kaupunkia tiivisteiden perässä vaan havaitakseni että pikaliima ei tarvtu viton-materiaaliin :shock: . Kolme pikaliimatuubiakin piti avata enen kun uskoin. Nitriilin se puree :) .

Yöllä sain vissiin unessa valaistuksen koska aamulla herättyäni tajusin että o-rengas oli väärässä paikassa ja pääsi pullahtamaan sisälle ellei sitten leikkautunut poikki. Kasasin pumpun aamulla vanhalla nitriilirenkaalla asettaen sen eri saumaan ja a vot nyt pitää. Täytyy hommata vitoninen tilalle siihen varalle sitten.

Tällaisia käytin, materiaali viton paitsi viimeinen:

8 x 2.5 sähköliittimille
18 x 2.5 pumpun akselin alatiiviste
55 x 2.0 moottorin koppa
70.5 x 2.4 pohjalevy
71.5 x 1.8 moottorin ja pumpun välinen sauma, en tiedä mikä on oikea koko mutta tuolla mitalla oleva nitriilinen toimii
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Jakoketjua tässä odotellaan, on tilauksessa merkkiliikkeen kautta Saksasta.

Ajattelin tässä jo tilailla renkaitakin, päädyin tähän kokoon 215/75 R 14 orkkiskoon ollessa 205VR14.

http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_ ... 4/cat/5446

Toinen vaihtoehto olisi myös Cooperin, mutta 215/70 R 14.

http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_ ... 4/cat/5382

Coupessa on tuollaiset isomman kokoiset ja hyvin pyörii alla joten taidan ottaa nuo Trendsetterit siis. Ja kaverilla on Trendsetterit Rollssissakin, painava auto sekin.

Ei siis kestä lompakko ostaa orkkis misukoita, yli kolme ja puolisataa on kappalehintaa niillä VR-luokitelluilla. Ja tätäkin hankintaa pitää vissiin lykätä koska pitäisi talviautoon ostaa setti vanteita ja renkaita, tonnilla just just selviää (Bridgestonen Blizzakeita meinasin 265/70R16)
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sun pitäs hommaa tähä kunnon tuninkivanteet kans. Koska... jos sulla olis tuossa jotku klassikot asiaankuuluvineen kapeine kumeineen, se olisi maailmanvalloittaja auto. kaks kärpästä yhdellä iskulla, tuning ja veteraani yhdessä paketissa. Tilaisuuden mukaisesti sitten vaihtelisi vanteita :P Saattas ratakierroksetki vähä parantua ku olis vähä jämäkämpää gumesta alla. 8) Oha BBS 3 osaiset sentää ollu olemassa jo 1972 yms.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kylläpä uskoisin, että järkiostos tuohon hintaan - ja vielä valkosivulla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:Sun pitäs hommaa tähä kunnon tuninkivanteet kans. Koska... jos sulla olis tuossa jotku klassikot asiaankuuluvineen kapeine kumeineen, se olisi maailmanvalloittaja auto. kaks kärpästä yhdellä iskulla, tuning ja veteraani yhdessä paketissa. Tilaisuuden mukaisesti sitten vaihtelisi vanteita :P Saattas ratakierroksetki vähä parantua ku olis vähä jämäkämpää gumesta alla. 8) Oha BBS 3 osaiset sentää ollu olemassa jo 1972 yms.
Hyväksyn ainoastaan 15-tuumaiset barokit :D . Ne olisi piilo-tuninkia, eli ulkopuolinen ei huomaa ja luulee orkkiksiksi. Ja saa jo paremmat (rata)ajo-ominaisuudet :P .

Kuka myisi sellattiset? Nimittäin tuollaisiin tuotteisiin aina löytyy rahaa siis järkihintaan, mikä noiden osalta ei vaimoväen mielestä varmaan ole ns. järki-hinta :wink: .

Minkä kokoisia noita antique-BBS:ssiä on sitten?
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

karra kirjoitti: Hyväksyn ainoastaan 15-tuumaiset barokit :D
Tuosta ebayssä viistoistatuumaset parokit...

Ja tässä lisää
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:
karra kirjoitti: Hyväksyn ainoastaan 15-tuumaiset barokit :D
Tuosta ebayssä viistoistatuumaset parokit...

Ja tässä lisää
Kas niimpäs on. Noiden hinnat vaan saattaa kohota aika ylös, muistatkos mitä noista on jouduttu yleensä pulittamaan?

Tykkään enemmin kuitenkin kapseleiden ulkonäöstä. Jos olis vaan rahaa ostaa ne misukat... :(

EDIT joo jälkimmäisessä on osviittaa...
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

löytyy 15 tuumasia beebeeässiäki. Mutta hankalampi homma kai löytää oikeella jaolla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minä joudun sitten kun joskus saan auton Jyvikseen saakka niin laittaan satakasiin ilmaiseksi saadut barokit, hieman kunnostustoimenpiteitä tulee suorittaa..

Kuva

Harmi, ettei noi sovi 304 Horizontblau -pystäriini ollenkaan. Siinä pitää olla pölärit. Kokonaisvaikutelma on tällöin elämänmyönteinen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Minä joudun sitten kun joskus saan auton Jyvikseen saakka niin laittaan satakasiin ilmaiseksi saadut barokit, hieman kunnostustoimenpiteitä tulee suorittaa..

http://www.kamera-petteri.fi/W123raatoalut.jpg

Harmi, ettei noi sovi 304 Horizontblau -pystäriini ollenkaan. Siinä pitää olla pölärit. Kokonaisvaikutelma on tällöin elämänmyönteinen.
Nuo on varmaan ajettu hiekkatiellä ensin huulten osalta maalipuhtaaksi ja sitten käyty venäjällä tankkaamassa lipeäloskassa joka tunnetusti on myrkkyä alumiinille.

No onko nuo sitten alumiinia ja lipeäkään siellä ei ole varmaan kovin väkevää mutta roisiin kuntoon valssit on saatu :P .

Saattaa olla oma autoni huomenna illalla Kymen suunnassa liikkeellä... jos ketä kiinnostaa. Klubin tapahtuma siis :wink: .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin