w210 etujousen ylätuenta irtos!?!
w210 etujousen ylätuenta irtos!?!
Emäntä ajoi väyrysen pihaan ja sano että: nyt jotain kolahti.
Vasemman etu-renkaan jousi ja jousen ylä tuenta tipahtivat heti kun sain tunkilla eturenkaan ylös.
Ei oo vissiin ihan - tee se itse homma?
Onko tää sattumaa vai joku tyyppivika, auto on -98 E 290 TDi
Onko kellään tietoa mitä maksaa korjaaminen, siihen tietysti tulee lisäks 2x etujouset ja ilmeisesti 2x etu iskaritkin hankkia.
Kiitokset
Vasemman etu-renkaan jousi ja jousen ylä tuenta tipahtivat heti kun sain tunkilla eturenkaan ylös.
Ei oo vissiin ihan - tee se itse homma?
Onko tää sattumaa vai joku tyyppivika, auto on -98 E 290 TDi
Onko kellään tietoa mitä maksaa korjaaminen, siihen tietysti tulee lisäks 2x etujouset ja ilmeisesti 2x etu iskaritkin hankkia.
Kiitokset
Kerran kun mersun sain, en sitä ikuna pois vaihda.
MB E 290 w210 -98
ex: bmw 318
: vw golf II
: vw golf III
MB E 290 w210 -98
ex: bmw 318
: vw golf II
: vw golf III
Tere! Jousikupin ruostuminen/repeäminen ei ole uutta W210:ssa. Katsopa ensi töiksi hakua hakusanalla jousikup* .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mukavasti kävi kun hajosi kotipihaan eikä tien päälle.
Tuo on yksi tunnetuimmista tyyppivioista ja pakollinen tarkistuksen
kohde kaikille Väyrysen omistajille.
Korjaustarinoita löytynee haulla täältä tai Mesen puolelta.
Luullakseni tuo niittikorjaus liittyy kolariturvallisuuteen. Osan tulee antaa
sopivasti periksi kolarissa. Samasta syystä autojen korisaumoja ei
hitsata 100% saumalla vaan sieltä täältä.
Tuo on yksi tunnetuimmista tyyppivioista ja pakollinen tarkistuksen
kohde kaikille Väyrysen omistajille.
Korjaustarinoita löytynee haulla täältä tai Mesen puolelta.
Luullakseni tuo niittikorjaus liittyy kolariturvallisuuteen. Osan tulee antaa
sopivasti periksi kolarissa. Samasta syystä autojen korisaumoja ei
hitsata 100% saumalla vaan sieltä täältä.
Eikös se alkuperäinen ole siellä koko matkalta hitsisaumalla kiinni.JarkkoN kirjoitti:Luullakseni tuo niittikorjaus liittyy kolariturvallisuuteen. Osan tulee antaa
sopivasti periksi kolarissa. Samasta syystä autojen korisaumoja ei
hitsata 100% saumalla vaan sieltä täältä.
Mersulla ovat vaan tehneet sen massauksen päin persettä siihen sauman päälle jolloin jää paska sinne alle muhimaan.
Itselläni oli toinen puoli täysin virheetön, mutta oikealla oli 1/3 saumasta ruostunut/revennyt. Hitsattiin takas kuntoon ja suojattiin paremmin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ei tuo ole mahdollista, palstan mukaan vain ilma-jousitus voi mennä rikki tuolla tavalla.
Eikö se 210:n ongelma ollut jotenkin niissä ruostesuojaukseen liittyvissä aineissa, joko pellissä tai sitten siinä massassa tai ainakin niitten yhteisvaikutuksessa eikä niinkään massauksen puutteessa?
Itsellä ei mitään kokemusta tollasista peltitöistä mutta eikö niittaus pidä isommatkin koneet kasassa (yleensä), onko korjatuissa autoissa ollut ongelmia niittausten kanssa?

Eikö se 210:n ongelma ollut jotenkin niissä ruostesuojaukseen liittyvissä aineissa, joko pellissä tai sitten siinä massassa tai ainakin niitten yhteisvaikutuksessa eikä niinkään massauksen puutteessa?
Itsellä ei mitään kokemusta tollasista peltitöistä mutta eikö niittaus pidä isommatkin koneet kasassa (yleensä), onko korjatuissa autoissa ollut ongelmia niittausten kanssa?
Ei se mahdollista ole, mutta niin vain tapahtuu aika useinDBFI kirjoitti:Ei tuo ole mahdollista, palstan mukaan vain ilma-jousitus voi mennä rikki tuolla tavalla.![]()
Eikö se 210:n ongelma ollut jotenkin niissä ruostesuojaukseen liittyvissä aineissa, joko pellissä tai sitten siinä massassa tai ainakin niitten yhteisvaikutuksessa eikä niinkään massauksen puutteessa?
Itsellä ei mitään kokemusta tollasista peltitöistä mutta eikö niittaus pidä isommatkin koneet kasassa (yleensä), onko korjatuissa autoissa ollut ongelmia niittausten kanssa?

kyllä siellä sitä massaa on melkein sentin kerros, ainut vaan että sen massan ja pellin väliin pääsee setä-korroosio syömään lautasta...
Kyllähän niittauskin kestää jos se on tehty hyvin. Veho kun ilmeisesti on kyseessä niin en luottaisi kovinkaan paljoa

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Se syy miksi se laitetaan niittaamalla kiinni on sama kuin lentokoneissakin. Tuollasessa rasituksessa se niittaaminen on sittenkin se kestävämpi kiinnitysmenetelmä.
On niitä irtoillut kakkosnelosestakin ruosteen takia, muuten se kyllä pysyy.
Tuo paikka kannattaa katsoa vuosittain ettei pääse syntymään ikäviä yllätyksiä.
On niitä irtoillut kakkosnelosestakin ruosteen takia, muuten se kyllä pysyy.
Tuo paikka kannattaa katsoa vuosittain ettei pääse syntymään ikäviä yllätyksiä.

Joo noinhan se menee alumiinissa mistä nuo lentokonekset yleensä on tehdään mutta vielä en oo (valitettavasti) nähny alumiinista Mersuabarton kirjoitti:Se syy miksi se laitetaan niittaamalla kiinni on sama kuin lentokoneissakin. Tuollasessa rasituksessa se niittaaminen on sittenkin se kestävämpi kiinnitysmenetelmä.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Voisihan se kestää jos se niitti laitettaisiin sinne kunnollabarton kirjoitti:Se syy miksi se laitetaan niittaamalla kiinni on sama kuin lentokoneissakin. Tuollasessa rasituksessa se niittaaminen on sittenkin se kestävämpi kiinnitysmenetelmä.

Vehon poikien hennoilla kätösillä kun se sinne tökätään ja jätetään sinne hölkkäämään niin se pultti syö itsensä poikki. Sama kun laittaisi jollain kattopelti ruuvilla.

Ja toivottavasti ei tulekkaan. (muistelen tässä vain Land Rover Defenderin korjaamista)jarkki kirjoitti:vielä en oo (valitettavasti) nähny alumiinista Mersua

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
No jaa... myönnetään... taisi taas Veho-viha nousta pintaanAM kirjoitti:Siltikään ei ole tainnut tulla yhtään hajonnutta niitattua kuppia vastaan? En ole ainakaan kuullut sellaisesta.

Kaksi tapausta tiedän joihin on niittien lisäksi laitettu kemppi-liimaa. En sitten tiedä oliko se välttämätöntä/tarpeellista

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
AM kirjoitti:Tehtaaltahan nuo vaihto-ohjeet ovat varmasti tulleet. Voihan olla että syynä on vain nopeampi tai helpompi asennus![]()
Jotenkin heräsi epäilys että tehdas ei taida luottaa Vehon hitsaus taitoihin. Ovat katsoneet että parempi että niittaavat eivätkä roiski kemppi-räkää sinne tännebarton kirjoitti:Ei kannata väheksyä niittausta metallien liittämistapana. Sitä käytetään edelleenkin vain niissä paikoissa missä siitä on todellista apua. Eikä se ole halpa tapa hoitaa homma.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
W 210:n Jousen ylätuenta.
Oulun Veholla tuki laitettiin kiinni niin että kunnollinen puhdistus ensin sitten joku 3M:n koriliima väliin ja sitten niittaus,sen jälkeen kunnollinen ruostesuojaus päälle. Pitäisi kuulemma kestää paremmin kun alkuperäinen kiinnitys.
MB W-210 200cdi vm 99
Ei se sitten ehkä olekaan kolariturvallisuutta. Tehtaalla varmasti onJeremyH kirjoitti:Eikös se alkuperäinen ole siellä koko matkalta hitsisaumalla kiinni.JarkkoN kirjoitti:Luullakseni tuo niittikorjaus liittyy kolariturvallisuuteen. Osan tulee antaa
sopivasti periksi kolarissa. Samasta syystä autojen korisaumoja ei
hitsata 100% saumalla vaan sieltä täältä.
Mersulla ovat vaan tehneet sen massauksen päin persettä siihen sauman päälle jolloin jää paska sinne alle muhimaan.
Itselläni oli toinen puoli täysin virheetön, mutta oikealla oli 1/3 saumasta ruostunut/revennyt. Hitsattiin takas kuntoon ja suojattiin paremmin.
joku hyvä syy, miksi se korjataan niittaamalla.
Joskus on tehty huonosti kestäviä rakenteita vaikeasti arvattavista syistä.
Ympäristöturvallisuus on ainoa helposti arvattava syy. Esim. murenevat
johtosarjat tai vesiohenteiset heikot maalit johtuivat ympäristösyistä.
Musta tuntuu että nuo alkujaan korjattu niittaamalla sen takia että olis aika huonoa mainosta Mersulle että parin vuoden ikäisiä Mersuja olisi jouduttu jo hitsailemaan
Mitenkäs väykän jälkeisissä malleissa nuo kupit on kiinni hitsaamalla vai niittaamalla?

Mitenkäs väykän jälkeisissä malleissa nuo kupit on kiinni hitsaamalla vai niittaamalla?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Taitaa olla kysymys enempi korroosion kestosta kun kestävyydestä noin muuten. Jokainen omaa autoaan vuosien varrella hitsaillut on varmaan huomannut, ettei hitsattu kohta kestä kovin kauan jos paikkausta ei pääse
molemmin puolin kunnolla putsaan ja maalaan.
Tommonen iskarin yläpää on varmaan useammasta pellistä yhteen hitsattu
ja liimattu ja kun siihen sitten menee sitä sähkölinnun kakkaa laittaan, niin
ei välttämättä kovin monta vuotta kestä.
molemmin puolin kunnolla putsaan ja maalaan.
Tommonen iskarin yläpää on varmaan useammasta pellistä yhteen hitsattu
ja liimattu ja kun siihen sitten menee sitä sähkölinnun kakkaa laittaan, niin
ei välttämättä kovin monta vuotta kestä.
W204 220cdi
Kyllä se vesi ja paska pääsee niihin niiteille kairattuihin reikiinkin vaikka ne suojaisi miten hyvin eikä asiaa ainakaan auta että yleensä nuo niitit valmistetaan ruostumattomasta materiaalista.Peetus kirjoitti:Taitaa olla kysymys enempi korroosion kestosta kun kestävyydestä noin muuten. Jokainen omaa autoaan vuosien varrella hitsaillut on varmaan huomannut, ettei hitsattu kohta kestä kovin kauan jos paikkausta ei pääse
molemmin puolin kunnolla putsaan ja maalaan.
Tommonen iskarin yläpää on varmaan useammasta pellistä yhteen hitsattu
ja liimattu ja kun siihen sitten menee sitä sähkölinnun kakkaa laittaan, niin
ei välttämättä kovin monta vuotta kestä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Minun 290 TD:stä meni vasen jousikuppi ajossa. Korjaus maksoi n. 400 eur Kouvolan Auto-Sompassa - mersun edustaja.
Kupit vaihdettiin molemmille puolille ja kiinnitys niittaamalla.
Iskareita, eikä jousia vaihdettu. 6 kk myöhemmin petti se iskari ja tuli konetilaan rikkoen sähköisen "kaasupolkimen" mutikan. Se olisi uutena maksanut 700 eur.
Kupit vaihdettiin molemmille puolille ja kiinnitys niittaamalla.
Iskareita, eikä jousia vaihdettu. 6 kk myöhemmin petti se iskari ja tuli konetilaan rikkoen sähköisen "kaasupolkimen" mutikan. Se olisi uutena maksanut 700 eur.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Kuppi maksaa noin 25 euroa ja sen vaihtamisessa menee tunnista puoleentoista aikaa, meillä on laitettu hitsaamalla kiinni.
Omassa väykyssäni kupit vaihdettiin ennen kuin ne pettivät, ihmeen pitkään olivat kestäneet; -98 yli 500tkm ajettu Suomiauto.
Jousia ja / tai iskareita ei tarvitse vaihtaa jousikupin pettämisen takia kuin poikkeustapauksessa.
Omassa väykyssäni kupit vaihdettiin ennen kuin ne pettivät, ihmeen pitkään olivat kestäneet; -98 yli 500tkm ajettu Suomiauto.
Jousia ja / tai iskareita ei tarvitse vaihtaa jousikupin pettämisen takia kuin poikkeustapauksessa.
wiimax.fi