Mittarissa on 302 tkm, mitä sinällään voidaan monien mielestä pitää melko arveluttavana lukemana hankkia monimutkaista nelivetotekniikkaa sisältävä, KE-Jetronicilla varustettu vanha auto. Vioitta ei auto saapune minulle, ensimmäisen perään jo kyselinkin. Lisäksi auto lähtee käymään joskus "hömpöttämällä" aivan kuten coupekin, eli tuntuu että ei käy kaikilla n. 5-10 sek. käynnistyksestä. Liekö määränjakajassa häikkä vai missä? Katsotaan mitä muuta paljastuu.
Plussapuolina voitaneen pitää auton kohtuullista ruostetilannetta; koeajolla paljastui etutunkinreikien rusehtavuus ja vas. takavaloaukon kontin puolella n. sentin kuplima. Venttiilinnostimet oli vaihdettu pari-kolmekymmentä tuhatta kilometriä sitten, moottori kävi nätisti ja vetoja oli mielestäni mukavasti. Alusta oli äänetön, tosin myyjän mukaan toinen alapallo mennee vaihtoon lähiaikoina.
Ulkoväri on kakkossarjassa harvinaisehko 254 nachtgrün, sisätila varustettu vihreällä kangassisustuksella. DB254 tuli siis W123:n aikakauden 876 zypressengrünin jälkeen vuoden 1986 alussa ja vuoden 1991 alussa sitä seurasi farmaristamme tuttu 249 malachit. Sävynä se on aavistuksen tummempi kuin malachit.
Sisällä on ollut penkinpäälliset lähes uudesta saakka, tosin nykyinen omistaja myönsi tehneensä virheen ottaessaan ne etuistuimilta pois. Näin ollen kuskin penkin kulma on kulunut nyt kolmen vuoden aikana siten, että pintakangas on rikki mutta sen alla oleva valkea vahvikekangas (?) on ehjä. Tuo kannattanee vaihdattaa koko palana? Puut ovat kohtuukunnossa, paitsi vaihdekulissin ympärillä olevan lakkapinta on maidottunut, kuten tuntuu useissa 1- ja 2-sarjalaisissa tapahtuneen.
Kaikinpuolin auton on tarkoitus toimia käyttöautona... vaan eiköhän tästäkin jokapäiväinen käyttö- ja harrasteauto tule... Katsellaan.
Varusteet
240 ulkolämpötilanmittari
260 mallimerkinnän poisto 260 E
261 mallimerkinnän poisto 4MATIC
341 sivuvilkut
420 automaattivaihteisto
430 takaniskatuet
440 tempomat
483 jäykemmät jouset ja pohjapanssarit
512 Becker Europa cassette (vaihdettu Pioneeriin, tulee myyntiin

553 vetokoukku ja varashälytin
570 etukyynärnoja
580 ilmastointilaite
593 sävylasit
603 lampunpyyhkimet ja ASD-öljyä
630 ECE varoituskolmio
640 15-reikäiset taotut alumiinivanteet 5 kpl
673 suurempi akku
682 tulensammutin
812 takakaiuttimet
873 istuinlämmitys eteen
Mitenkä on, eikö 4Maticissa yleensä ole vakiona jäykemmät jouset etc.? Mm. JarkkoN:n TDT:ssä ei ole koodia 483. Yleensä 4Matic-autot ovat selvästi vakiota korkeampia. Tehdäänkö korkeus pelkästään jousikumeilla vai onko ne jouset korkeampia sinällään? Pitäisi käydä klubitallilta lainaan huoltotöiden johdantovihko, siitä varmaan selviäisi mukavasti knoppitietoa. Jatkoa seuraa ja uusia kuvia kunhan auto noudetaan.
