EeKin s211/w209 + ex mursut

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nyt on takakaaret mankeloitu ja takavalot lainattu kaverilta. Tulossa kyllä toiset tummat valot, kun ei suostu myymään valoja...

http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+w201/2009/BBS/

Suurin osa mun ottamia, pari kuvaa kavereiden ottamia. Oltiin NPS-porukan kanssa Tampereen suunnalla...
Kuvissa myös evolutionin lintta :wink:
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Erittäin hienoja kuvia! Ketuttaa kun ei päässyt itse paikan päälle :?
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Olitko eilen Pirkkahallilla 100+ miitissä?? Katoin vaan et toi yks kuva oli ainakin Hervannan valtaväylältä napattu??
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Toijalassa ja Tampereella vaikutettiin, eilen illall siinä pirkkahallilla oltiin Mansecruisingeissa.
100+ miiteistä en tiiä mitään :)
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

No eikös siinä Pirkkahallin sisäänkäynnillä lukenut 100+ jotain, vai oonko ollu ihan pihalla?? :) Harmi kun en sun autoa siel nähny, olisin kernaasti tullut potkimaan vanteita :lol:
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Auto on hieno ja vanteet :idea:
Takavanteet vain "ehkä" jo liian överit omaan mieleen. Jos tulis takana kaarelle kuten edessä ja joku "asiallinen" rengas päällä, olis täydellinen. Parempi tämä nykyinen vaihtoehto kuitenkin kuin joku lintulautaviritys tusinavanteineen ;) .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

näin sitä lomaillessa missaa heti kaikki jännät jutut :D mutta minä en siis missannutkaan mitäään koska turussa näin auton etäältä, ke to tai pe? (kait?)! jokatapaukses En vain tiennyt että oli vanteet vaihtunut niin mä vaan ajattelin että "Näköjää turussa on muitaki hyvännäkösiä tenavia".
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Onko noi takavalot jotenki sinertävät? hommaa nyt sit ainaki ihan tumma tummat eikä mitää säväytyksiä,ainaki näyttää kuvissa. Punaset sopi mun mielestä hyvi toho..
Merseedespents
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

eepi kirjoitti:Tulossa kyllä toiset tummat valot...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3550
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nätti peli tuli 8) 8) 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Eilen nähty livenä ja täytyy sanoa, että on kyllä erittäin maukas peli! Livenä tuo venytys näytti paljon paremmalta kuin mitä kuvista ymmärtää 8)
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

Jouns kirjoitti:Eilen nähty livenä ja täytyy sanoa, että on kyllä erittäin maukas peli! Livenä tuo venytys näytti paljon paremmalta kuin mitä kuvista ymmärtää 8)
täysin samaa mieltä 8)
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Noniin tuli käytyä tuolla Alastarolla e-xtreme päivillä, top10 tuli pokattua ja iltalehden äänestykseen.

Kuva
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Kyllähän se tuon pystin ansaitsikin :wink: Onnittelut!
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Onneks olkoon ja muuten oli se sairaan hieno. Tuli kuolailtua
Dodge Charger 440 R/T 1969
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

OHO. Kerranki joku muu, kuin lasikuitukamikaze saa arvostusta. 8)
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

ja se on oikein ettei ne kitti purkit aina vaan pärjää :D
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja C280 »

Olise komian näköönen livenä ku tuli sitä kuolailtua alastaros vierestä ja kuvattuakin ja tuli samalla tuota omaa farmariakin ulkoilutettua 8)
Ja mukava muutenkin nähdä porukkaa nimimerkkien takaa.. asiallinen auto ja omistaja.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Ai että, on kyllä jäänyt liian vähälle huomiolle tämä eepin 190. Pakko kyllä sanoa että on kyllä H**vetin hyvällä maulla rakennettu auto! Keep on germanluukking! :o
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nyt on valot mallia tummat, samalla tein tuommoiset usa-look parkit vilkkuihin.

Kuva
Kuva

Lisää kuvia:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/2+x+w201++Mikon+w202/
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Aina vain se auto hienonee 8) Hyvin sopii nuo parkit tonne vilkkuihin :!:
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Öökkani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 04.06.2008 23:57
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Öökkani »

on se komia 8)
190E-88 2.0
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

äänestin puolesta :D ku on niin komia
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kyllähän tuo on ylivoimaisesti hienoin noiden lasikuitupulkkien joukossa :)
230 C 1978
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

auto joo, ihan ok... mutta tuo rengastus/vanteet, hyi kettu :evil:

herää epäilys, onko auton rakentaja nakattu lapsena kolme kertaa ilmaan, mutta otettu kiinni vain kahdesti...
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Kyyllä sitä on kaatuiltu pienenä paljonkin, nykyään viel enemmän. Rengastus on ihan 16" vanteelle. Leveyksistä ei tarvii kyllä mitään puhua.

Taitaa olla maailmassa ihan helvetisti näitä kun pienenä päät kolhinu..
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1&start=30

Päätin jatkaa tätä täällä eli
eepi kirjoitti:Eli nyt tapahtui sitä mitä ikinä ei olis edes arvannut. Tulin töistä kotiin, rupesin satamaan oikeen kunnolla. Siis todella paljon, aivan kaatamalla näkyvyys oli todella huono. Ajoin tiellä jossa vaihtuu rajoitukset aina välillä (siis näyttötaulut) sitä 50-60km/h. Rajoituksena tuolloin oli 60 km/h.
Noh, about 500m ennen kotia, havahduin kun jono hidastuu. Huomasin myös sen että jono kaartaa hieman vasemmalle. Toisin sanoen kaikki suoraan ajavat menevät jostain syystä kääntyvien kaistan kautta suoraan. Syy selvisi heti, 20-50 cm syvyinen lätäkkö on rankkasateen aiheuttamana syntynyt risteykseen. Jarrutin ja väistin vasemmalle, mutta liian myöhään. Auto suorastaan vesihiihti lätäkön keskelle, auto heitti virrat pois ja aivan keskelle lätäkköä. Koitin hirveeessä paniikissa käynnistellä, ei vaan käynnistynt. Samantein hätävilkut päälle. Noin 5 min käynnistys yritysten jälkeen kone vihdoin jysähti käyntiin. Pakkokakkonen päälle ja kaasulla pois, valkoisen savu vain seurana. Pääsin ajoin 200-300 m parkkipaikalle ihmettelemään, vettä satoi kaatamalla vieläkin. Auto sammui ajossa, sain just ja just parkkipaikalle rullattua. Hetken päästä auto käynnistyi suhtkoht hyvin, pätkis ja räkis. Sammutin uudestaan ja menin katokseen miettimään että mitä kettua äsken tapahtui.
Siinä miettisin että ei kai tässä mitään, kone hörppis vettä, kait se tuolta lähtee kun vähän ajaa. Noh, lähdin kotiin päin ja tajusin katsoa takapenkille. Takalattiat LÄPIMÄRKIÄ! Hirveellä kiireellä kotiin ja auto talliin. Sitten tajusin että autoon on päässyt vettä, ja paljon.

Koko auton lattia läpimärkä, etenkin takapuolelta. Konehuone oli sen näköinen kuin olisi pari ämpärillistä kaatanut päälle.
En tässä erikseen rupee mitän selittämään, kuvat kertoo, kuvissa löytyy tapahtumapaikka ja seuraukset:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+w201/Stna/
Jossain vaiheessa samaan linkkiin ilmestyy video, niin saadaan koneen oireita paremmin selitettyä. Eli tässä:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... anstna.mpg

Eli auto on nyt siinä kunnossa että sisustaa on purettu, koneestä öljyt/öljynsuodatin vaihdettu ja ilmanputsari irroitettu. Putsari oli imupuolelta läpimärkä, koko putsari kostea.
Auto hieman röpöttää ja pätkii välillä, taitaa virranjakajassa kosteutta vain olla?
Ja tuo putki, mikä nyt onkaan mikä menee ilmanputsarille, kun kaasuttaa sieltä tulee tuollaista vesihöyryä.

Nyt kysymys kuuluu, mitä kaikkea vahinkoa tuosta mahdollisesti tulee koneelle sun muulle tekniikalle? Ja ennenkaikkea mitä kuulu tämmöisessä tapauksessa tehdä että varmasti ei mikän osa nalkkaa kiinni tms.!?

Ja toinen juttu, kuka korvaa? Sama risteys kuulemma tulvisi noin pari viikko sitten, pienemmästä sateesta. Ajokeli oli tänään todella huono, ainakin näin näkyvyyden kannalta.
Huomenna soitan vakuutusyhtiöön jos ne tietäis asiasta, miten menetellä. Myös jatkan sisustan purkamista...

Nyt on kyllä niin wtf fiilis, ketuttaa ja ennenkaikkea pelottaa menikö jotain paskaksi enemmänkin?
Koska tämä enemmänkin menee projektin puolelle... eli suunnitelmissa on nyt vaihtaa kaikki öljyt, laatikko perä ym. Sun muuta tuohon pikku onnettomuuden seurauksena + pestä joka nurkka, uutta osaa sekä vaimentaa.
Tilanne on nyt siinä vaiheessa, että sisusta rupeaa olemaan kuiva, takaluukku on uudestaan märkä koska pesin sen ja samalla löytyi pari pienen pientä pintaruostetta, joten pientä maalausta tiedossa. Kun auto on saatu kuivaksi, aion vaimentaa lattiat sun muut bitumimatolla. Sillä kalliimmalla tavaralla, mikä sen nimi nyt olikaan, en aio päällystää, kuulemma ero ei ole mikään hurja muutos, joten en aio maksaa niin pienestä niin paljon.

Ja pieni kyssäri tähän, mikä tänä nuppi on, vaikuttaako mihinkään jos asento on muuttunut ja missä asennossa sen pitäisi olla? Menin tuohon sörkkimään ja tajusin että jotain merkintöjä siinähä on, mitenkö mahtoi olla :D

Kuva missä namiska sijaitsee:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... va+001.jpg

Itse säätöjuttu
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... va+002.jpg
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tuo on polttoaine valitsin/sytytysennakko käyntiä ja kattiakin ajatellen, eli se säätö pitää olla kohdassa S eli super. Sulla näköjään pikkusen heittää se säätö.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Kiitos!
Vastaa Viestiin