Sisämelu S124 vs. W124

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Sisämelu S124 vs. W124

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Monissa farmareissa tai lyhytperäisissä autoissa normaaliin sisämeluun yhdistyy suuremman yhtenäisen sisätilan takia ylimääräistä "kuminaa". Onko tällaista havaittavissa 124-sarjan autoissa? Aikoinaan koeajoin 1983 230 TE:tä, ja siinä kyllä sisämelu oli voimakkaampi kuin tavan W123:ssa, havainnoituna ihan kuskin penkiltäkin.
Kommenttia kehiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Niinhän ne väittää ja noin sen uskoisin olevan. Onhan farkussa peräpää kuitenkin kohtalaisen avonaista tilaa ja pyöräkotelon äänet pääsevät helpommin kabiinin puolelle.
Poikkeuksen tekee tietenkin Maurin farkku, jossa äänettömyys vastaa vähintään S-luokkaa. :twisted:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ainakaan itse en ole huomannu W124:n ja S124:n välillä eroa meluissa, osaltaan Turbon pitkä perävälitys vaikuttaa asiaan hiukan, kun vertailukohtana ei ole ollut vastaavaa sedania.

Kuminaa ei ainakiin itsellä esiinny, auto on hiljainen. Paitsi perä huutaa :evil:

Ai niin, takaluukun pyöränkoteloiden verhoilussa on kyllä äänieristeet, auttanee jotain.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 29.10.2003 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra :lol:
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:Poikkeuksen tekee tietenkin Maurin farkku, jossa äänettömyys vastaa vähintään S-luokkaa. :twisted:
No siis ainakin, tuollainen ässähän on niin vanhaa suunnittelua ettei silloin 70-luvulla edes tajuttu ajatella moisia meluhaittoja :twisted:

Sitäpaitsi S124:sen mainio ilmanvastuskerroin pitää huolen siitä että suhinat ovat paljon pienemmät kuin tiilimuotoillussa W126:sessa :P

Heh hee, nyt odotellaan vaan että Day hyökkää, kuten aina tapahtuu kun ässästä heittää muuta kuin ylistävää kommenttia :lol:

Rehellisesti sanottuna farkku varmaan on hiukan äänekkäämpi kuin sedan, siis jos desibelimittari otetaan käteen. Tuohon vaikuttaa myös aika lailla tiivisteiden kunto, koneen koko, vaihteiden lukumäärä ja välitys.
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Mauri H. kirjoitti: Rehellisesti sanottuna farkku varmaan on hiukan äänekkäämpi kuin sedan, siis jos desibelimittari otetaan käteen. Tuohon vaikuttaa myös aika lailla tiivisteiden kunto, koneen koko, vaihteiden lukumäärä ja välitys.
Ja myös tietty renkaat :shock: Piruuttani kokeilin kerran tuossa omassa autossa oli nopeudella 80km/h 70db ,100km / h 73db ja 140km/h 81db

testi suoritettu normaalissa ajossa radio päällä, jne

Mutta itsellä oli alla aikas meluisat kummit.. Kun vanhat talvikumit ( Hakkapelitta ) oli korva kuulolla jopa hiljaisempi. Mutta ensi kesänä taas taidan ottaa mittarin käyttöön ja uudet kumit autoon alle :shock: :shock:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Sitäpaitsi S124:sen mainio ilmanvastuskerroin pitää huolen siitä että suhinat ovat paljon pienemmät kuin tiilimuotoillussa W126:sessa :P
Perskutarallaa Mauri...

MB W124 85- 0,29-0,30
MB W124 T 85- 0,34
MB W124 CE 87- 0,30
MB W124 Cabriolet 91- 0,33
MB 500 E 90- 0,31
MB S (W126) 79- 0,36
MB 560 SEL 87- 0,36
MB SEC (W126) 81- 0,34

Siinä sun ruumisautossas on sama ilmanvastuskerroin, kuin W126SEC:ssä.
Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
60-luvun 600:ssa taisi olla lähellä 0,50, mutta kyllä sillä mielellään kruisailis.
Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles. :evil:

Edit: W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44. :shock:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Niin, no mun ruumisauton takaluukun subi pitää kai huolen siitä että riittävä mölytaso saavutetaan sitten.

Olisikin kiva ajella ässällä vähän enemmän, ainakaan se SEL jota mä olen ajellut ei vakuuttanut hiljaisuudellaan, oli toki mersumaisen hiljainen muttei mitenkään huomattavasti erilainen kuin W124:set joita oon ajanut...
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Sisämelu S124 vs. W124

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Timo L. kirjoitti:Monissa farmareissa tai lyhytperäisissä autoissa normaaliin sisämeluun yhdistyy suuremman yhtenäisen sisätilan takia ylimääräistä "kuminaa". Onko tällaista havaittavissa 124-sarjan autoissa? Aikoinaan koeajoin 1983 230 TE:tä, ja siinä kyllä sisämelu oli voimakkaampi kuin tavan W123:ssa, havainnoituna ihan kuskin penkiltäkin.
Kommenttia kehiin.
Omia kokemuksia on parista S124:sta joissa kuuluin kyllä (ainakin huonomilla teillä, mitäs täällä Suomessa muita onkaan? :twisted: ) huomattavasti enemmän kuminaa.
Desibelitasot eivät välttämättä kummoisesti heitä, mutta mittari ei kerrokaan mikä häiritsee immeisen korvaan ja mikä ei. Minusta tuo kumina oli häiritsevämpää kuin sedanin melutaso...
Ei silti, kyllä minulle S124:n kelpaisi. Luultavasti joskus semmoisen hommaankin, kun elämäntilanne on sopiva. :)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Meikäläisen mielestä taas eroja ei juuri ole, varsinkin kun pitää tuon mainion tavarasäiliön peitteen aina näkö- ja äänisuojana. Olisiko yksi syy siinä, että järjestäen kaikki sedanit joihin kyytiin pääsee ovat jotain 200dieseleitä, joissa lyhyeksi leikattu nokikone huutaa kuolemaa aina, kun ollaan taajaman ulkopuolella... :twisted:

Vakavissaan puhuen, renkaidne laadulle auto tuntuu olevan aika herkkä.
Aiemmilla Vredesteinin kesärenkailla omakin "ruumisauto" ( :shock: :evil: :shock: ) oli kohtuuhiljainen, sitten Goodyeareilla tosihiljainen ja nyt nastagummeilla meteli on järkyttävä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös tiettyyn pisteeseen asti ole mitään väliä mitkä renkaat alla, jos auto tarpeeksi hyvin vaimennettu :? :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

olis muuten asiaa vertailla noita meluja, pitäis kyllä olla sit sama tien pätkä ja mittari et tulis vertailu kelpoiset. :wink:


elikkä miitissä 8)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Njaa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, on alla sitten S-, W -koppa :lol: Melun laatua on montaa sorttia ja ihmiset myös aistivat sen eri tavoin. Perusväittämä on, että farkku on rakenteellisesti meluisampi. Mutta siinä ei ole vielä koko totuus.
Suhinat taas riippuvat ennen muuta tiivisteiden kunnosta, joissain vehkeissä jopa taustapeilien asennosta - ei tosin ole Mersun murhe tämä. Pelkkä ilmanvastuskerroin ei yksin kerro asian laitaa. Mukaan pitää ottaa myös auton otsapinta-ala.
Renkaat näyttelevät melkoistaa roolia. Ja sen auton suunnittelun ajankohta ei ratkaise kaikkea. Viime viikolla tehty takapenkkireissu työkaverin ihkaudella Focukseksella sai etsimään E.A.R. tulppia ensimmäisestä apteekista. Radio, tai ainakin takakajarit ovat täysin turva varuste tuossa autossa yli 80 km/h nopeuksissa :shock:
Ajoalustalla on melkoinen merkitys, tienpinta antaa hyvinkin erilaisia tuloksia samalla autolla ja samalla rengastuksellakin.
Tietyillä keleillä jopa moottorin käyntiääni on eri sävyinen, hippeään yöaikaan hapekkaassa ilmanalassa hiljaisin. Koneessa olevat öljytkin sekä niiden kunto ja määrä ratkaisevat. Pieni vuoto vaikkapa raitisilmasuuttimessa muuttaa sekin tuloksia :?
Toki autoissa on tietty perusäänitaso, mutta täysin pitäviä kommentteja voi heittää oikeastaan mittaamalla pirssit täysin samoissa oloissa, mahdollisimman samoilla renkailla ja mittalaitteilla.
Forumin "kahvipöytäkeskustelut" ovat toki kiinnostavia, mutta enemmän vähemmän objektiivisia. Olipas saarna, taidan hakeutua pappisseminaariin :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no siinä se pointti juuri onkin, eihän siinä mitään hauskaa olisi jos kaikilla olis samat renkaat yms.

vaan juuri niin et sama aika ja paikka niin näkis todellisuudessa mitä eroa on ! :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no siinä se pointti juuri onkin, eihän siinä mitään hauskaa olisi jos kaikilla olis samat renkaat yms.

vaan juuri niin et sama aika ja paikka niin näkis todellisuudessa mitä eroa on ! :roll:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

epk kirjoitti:no siinä se pointti juuri onkin, eihän siinä mitään hauskaa olisi jos kaikilla olis samat renkaat yms.

vaan juuri niin et sama aika ja paikka niin näkis todellisuudessa mitä eroa on ! :roll:
Paitsi että se olisi tasa-arvoa jos kaikilla olis samanlaiset Kelly-talvirenkaat kuin meikäläisellä.
Sillä nimittäin varmistuisi se, että kellään ei varmasti ole kivempaa kuin mulla... :evil:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Petri M. kirjoitti:Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra :lol:
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...
Totta, kyllähän tuo on kuin huopatossutehtaalla ajelis :lol: , siis jos verrataan melkein mihin tahansa nykyautoon. Joissain uusissakin kun nuo koriäänet on sitä luokkaa että äänivalli tuntuu hajoavan kun saavutetaan 100km/h nopeus :lol:
Ja tietysti mitä enemmän ovia ja tilaa konttorissa on, niin sitä kovempi melutasokin.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Sisämelu S124 vs. W124

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Timo L. kirjoitti:Monissa farmareissa tai lyhytperäisissä autoissa normaaliin sisämeluun yhdistyy suuremman yhtenäisen sisätilan takia ylimääräistä "kuminaa". Onko tällaista havaittavissa 124-sarjan autoissa? Aikoinaan koeajoin 1983 230 TE:tä, ja siinä kyllä sisämelu oli voimakkaampi kuin tavan W123:ssa, havainnoituna ihan kuskin penkiltäkin.
Kommenttia kehiin.
On!
Me koeajettiin noita 124:sia vähän aikaa sitten ja uudempi ja hienompi farkku 300TD oli kovaäänisempi, kun 200D. Nimenomaan kuminaa tuli sisälle...ei kyllä häiritsevästi, mutta selvästi enemmän.
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Pasi M. kirjoitti:Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
aika paljon polttoainetta vuositasolla. Sen se tekee.

Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles. :evil:
Jos on pieni ilmanvastus niin ei tuulikaan ota kiinni. Jos on iso ilmanvastus niin tuuli ottaa kiinni. On kokonaan eri asia että miten auton alustageometria ja paino suhtautuvat tuulen riepotteluihin... Vai taisit vitsailla alun perinkin?

Edit: W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44. :shock:
Nipotan vielä että W129 ei ole olemassakaan mutta aika monen toivelistalta löytyy R129 ;-) ... tuo jälkimmäinen luku on varmaan katto alhaalla?

T: Henkka
Ilamnvastuskerroin taisi pudota iloisesti kun jaksoin lopultakin ruuvata ne auton alustan muoviset "panssarit" takaisin paikalleen...

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Boss kirjoitti:
Petri M. kirjoitti:Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra :lol:
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...
Totta, kyllähän tuo on kuin huopatossutehtaalla ajelis :lol: , siis jos verrataan melkein mihin tahansa nykyautoon. Joissain uusissakin kun nuo koriäänet on sitä luokkaa että äänivalli tuntuu hajoavan kun saavutetaan 100km/h nopeus :lol:
Ja tietysti mitä enemmän ovia ja tilaa konttorissa on, niin sitä kovempi melutasokin.
CoupE vaikuttaa ainakin mielestäni hiljaisemmalta kun sedan, vaikkei ikkunoissa olekkaan kehyksiä, tai vaikuttaako puolta pienempi ajomäärä sitten. 15" vanteilla meni tosiaan kun sukkasillaan 17":llä vähän tunnokkaampi ajaa, mutta luonnollisesti äänekkäämpi, nyt ois tulossa talveksikin 17", joten ei pääse nauttimaan maximihiljaisuudesta enää.... :?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Henri Junkkala kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
aika paljon polttoainetta vuositasolla. Sen se tekee.
Sitten voitkin selvittää, miksi tuolla meikäläisen lahnalla keskikulutus on ~10 litran tietämissä sekalaisessa ajossa, kun velipojan virtaviivainen W124 kupee vie ~15 litraa saman tyyppisessä ajossa alle 100th ajetulla tiptop-kunnossa olevalla koneella?
Ja W126:sen ilmanvastuskerroin on 0,06 isompi ja painoakin on ainakin 200kg enemmän... :P
Pasi M. kirjoitti:
Henri Junkkala kirjoitti:Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles.

Jos on pieni ilmanvastus niin ei tuulikaan ota kiinni. Jos on iso ilmanvastus niin tuuli ottaa kiinni. On kokonaan eri asia että miten auton alustageometria ja paino suhtautuvat tuulen riepotteluihin... Vai taisit vitsailla alun perinkin?
Jaa minäkö vitsailisin? Pois se...
Joskus ne väitti ettei noilla uusilla virtaviivaisilla autoilla suuntavakavuus ole kovin häävi, tais olla oikein autoilijan raamatussa, TM:ssä. Mutta ei yleistetä...
Meneehän rekat ja bussitkin kuin junat vaikka millä ilmalla...
Pasi M. kirjoitti:
Henri Junkkala kirjoitti:W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44.
Nipotan vielä että W129 ei ole olemassakaan mutta aika monen toivelistalta löytyy R129 ... tuo jälkimmäinen luku on varmaan katto alhaalla?
Jaahas, Henkalle Vara-MB-Gurun titteli. :lol:
Jälkimmäinen luku on ilman hilsettä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:Sitten voitkin selvittää, miksi tuolla meikäläisen lahnalla keskikulutus on ~10 litran tietämissä sekalaisessa ajossa, kun velipojan virtaviivainen W124 kupee vie ~15 litraa saman tyyppisessä ajossa alle 100th ajetulla tiptop-kunnossa olevalla koneella?
Ja W126:sen ilmanvastuskerroin on 0,06 isompi ja painoakin on ainakin 200kg enemmän... :P
Se on se voima joka vaatii lisää soppaa, ja automaatti tiety osansa.

Tuosta äänitasosta on hyvä vielä sanoa että täällä yhdellä kaverillani on 200 D ja 250 TD, kun kyselin tuosta äänitasosta niin ei osannut kaveri sanoa mitään siitä kumpi on meluisampi. Suurempikoneinen todennäköisesti on käytännössä hiljaisempi, kun ei tarvitse huudattaa.

Koeajossa aina istuu korva herkkänä kuuntelemassa kaikkia ääniä (varsinkin silloin kun yrittää keksiä miksi minun ei kannattaisi ostaa tätä kalliimpaa autoa), joten niihin en luottaisi, kuten sanoin ajamani 300 SEL ei todellakaan ollut hiljainen, mutta ajaessa olikin koko ajan keskittynyt hakemaan vikoja.
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Mauri H kirjoitti: Se on se voima joka vaatii lisää soppaa, ja automaatti tiety osansa.
Suurempikoneinen todennäköisesti on käytännössä hiljaisempi, kun ei tarvitse huudattaa.
.
Ja ainakin tuota 6 pyttyistä itse tulee välillä kuunneltua vaan huvikseen :lol:

On se aivan eri telakalta kuin työkaverein Rellu diesel :P vaikka onkin vaan 14 vuotta vanhempi :lol:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kyllähän tuossa farkussa 300tdt vähän tahtoo tuota matalaa murinaa kuulua,mutta kyllän tuo 3"putkikin kyllä matalia korostaa,kyllähän tuo vaimentimien lisääminen vaikutti,mutta kyllähän túon nyt sietää kun 345kaakkia menee laukkaa.tv veetu
Avatar
ioaalto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.02.2004 20:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ioaalto »

Pasi M. kirjoitti:
Henri Junkkala kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
aika paljon polttoainetta vuositasolla. Sen se tekee.
Sitten voitkin selvittää, miksi tuolla meikäläisen lahnalla keskikulutus on ~10 litran tietämissä sekalaisessa ajossa, kun velipojan virtaviivainen W124 kupee vie ~15 litraa saman tyyppisessä ajossa alle 100th ajetulla tiptop-kunnossa olevalla koneella?
Ja W126:sen ilmanvastuskerroin on 0,06 isompi ja painoakin on ainakin 200kg enemmän... :P
Pasi M. kirjoitti:
Henri Junkkala kirjoitti:Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles.

Jos on pieni ilmanvastus niin ei tuulikaan ota kiinni. Jos on iso ilmanvastus niin tuuli ottaa kiinni. On kokonaan eri asia että miten auton alustageometria ja paino suhtautuvat tuulen riepotteluihin... Vai taisit vitsailla alun perinkin?
Jaa minäkö vitsailisin? Pois se...
Joskus ne väitti ettei noilla uusilla virtaviivaisilla autoilla suuntavakavuus ole kovin häävi, tais olla oikein autoilijan raamatussa, TM:ssä. Mutta ei yleistetä...
Meneehän rekat ja bussitkin kuin junat vaikka millä ilmalla...
Pasi M. kirjoitti:
Henri Junkkala kirjoitti:W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44.
Nipotan vielä että W129 ei ole olemassakaan mutta aika monen toivelistalta löytyy R129 ... tuo jälkimmäinen luku on varmaan katto alhaalla?
Jaahas, Henkalle Vara-MB-Gurun titteli. :lol:
Jälkimmäinen luku on ilman hilsettä.
Korjataas vähän lukuja:

Coefficient of drag(roof closed)
R129 = 0.32

Lähde+(pers tuntuma):
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/R ... -26-02.pdf
SL-Mies
Avatar
jouko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 06.12.2003 18:55
Paikkakunta: Vantaa

Noise killer

Viesti Kirjoittaja jouko »

Petri M. kirjoitti:Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra :lol:
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...

Älä vaan laita alkaapi ruostumaan kulkuneuvosi noisekillieri imee kosteutta kuin sieni :cry:
Vastaa Viestiin