Sisämelu S124 vs. W124
Sisämelu S124 vs. W124
Monissa farmareissa tai lyhytperäisissä autoissa normaaliin sisämeluun yhdistyy suuremman yhtenäisen sisätilan takia ylimääräistä "kuminaa". Onko tällaista havaittavissa 124-sarjan autoissa? Aikoinaan koeajoin 1983 230 TE:tä, ja siinä kyllä sisämelu oli voimakkaampi kuin tavan W123:ssa, havainnoituna ihan kuskin penkiltäkin.
Kommenttia kehiin.
Kommenttia kehiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niinhän ne väittää ja noin sen uskoisin olevan. Onhan farkussa peräpää kuitenkin kohtalaisen avonaista tilaa ja pyöräkotelon äänet pääsevät helpommin kabiinin puolelle.
Poikkeuksen tekee tietenkin Maurin farkku, jossa äänettömyys vastaa vähintään S-luokkaa.
Poikkeuksen tekee tietenkin Maurin farkku, jossa äänettömyys vastaa vähintään S-luokkaa.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Ainakaan itse en ole huomannu W124:n ja S124:n välillä eroa meluissa, osaltaan Turbon pitkä perävälitys vaikuttaa asiaan hiukan, kun vertailukohtana ei ole ollut vastaavaa sedania.
Kuminaa ei ainakiin itsellä esiinny, auto on hiljainen. Paitsi perä huutaa
Ai niin, takaluukun pyöränkoteloiden verhoilussa on kyllä äänieristeet, auttanee jotain.
Kuminaa ei ainakiin itsellä esiinny, auto on hiljainen. Paitsi perä huutaa

Ai niin, takaluukun pyöränkoteloiden verhoilussa on kyllä äänieristeet, auttanee jotain.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 29.10.2003 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...

Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
No siis ainakin, tuollainen ässähän on niin vanhaa suunnittelua ettei silloin 70-luvulla edes tajuttu ajatella moisia meluhaittojaPasi M. kirjoitti:Poikkeuksen tekee tietenkin Maurin farkku, jossa äänettömyys vastaa vähintään S-luokkaa.

Sitäpaitsi S124:sen mainio ilmanvastuskerroin pitää huolen siitä että suhinat ovat paljon pienemmät kuin tiilimuotoillussa W126:sessa

Heh hee, nyt odotellaan vaan että Day hyökkää, kuten aina tapahtuu kun ässästä heittää muuta kuin ylistävää kommenttia

Rehellisesti sanottuna farkku varmaan on hiukan äänekkäämpi kuin sedan, siis jos desibelimittari otetaan käteen. Tuohon vaikuttaa myös aika lailla tiivisteiden kunto, koneen koko, vaihteiden lukumäärä ja välitys.
Ja myös tietty renkaatMauri H. kirjoitti: Rehellisesti sanottuna farkku varmaan on hiukan äänekkäämpi kuin sedan, siis jos desibelimittari otetaan käteen. Tuohon vaikuttaa myös aika lailla tiivisteiden kunto, koneen koko, vaihteiden lukumäärä ja välitys.

testi suoritettu normaalissa ajossa radio päällä, jne
Mutta itsellä oli alla aikas meluisat kummit.. Kun vanhat talvikumit ( Hakkapelitta ) oli korva kuulolla jopa hiljaisempi. Mutta ensi kesänä taas taidan ottaa mittarin käyttöön ja uudet kumit autoon alle


Perskutarallaa Mauri...Mauri H. kirjoitti:Sitäpaitsi S124:sen mainio ilmanvastuskerroin pitää huolen siitä että suhinat ovat paljon pienemmät kuin tiilimuotoillussa W126:sessa![]()
MB W124 85- 0,29-0,30
MB W124 T 85- 0,34
MB W124 CE 87- 0,30
MB W124 Cabriolet 91- 0,33
MB 500 E 90- 0,31
MB S (W126) 79- 0,36
MB 560 SEL 87- 0,36
MB SEC (W126) 81- 0,34
Siinä sun ruumisautossas on sama ilmanvastuskerroin, kuin W126SEC:ssä.
Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
60-luvun 600:ssa taisi olla lähellä 0,50, mutta kyllä sillä mielellään kruisailis.
Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles.

Edit: W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin, no mun ruumisauton takaluukun subi pitää kai huolen siitä että riittävä mölytaso saavutetaan sitten.
Olisikin kiva ajella ässällä vähän enemmän, ainakaan se SEL jota mä olen ajellut ei vakuuttanut hiljaisuudellaan, oli toki mersumaisen hiljainen muttei mitenkään huomattavasti erilainen kuin W124:set joita oon ajanut...
Olisikin kiva ajella ässällä vähän enemmän, ainakaan se SEL jota mä olen ajellut ei vakuuttanut hiljaisuudellaan, oli toki mersumaisen hiljainen muttei mitenkään huomattavasti erilainen kuin W124:set joita oon ajanut...
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Sisämelu S124 vs. W124
Omia kokemuksia on parista S124:sta joissa kuuluin kyllä (ainakin huonomilla teillä, mitäs täällä Suomessa muita onkaan?Timo L. kirjoitti:Monissa farmareissa tai lyhytperäisissä autoissa normaaliin sisämeluun yhdistyy suuremman yhtenäisen sisätilan takia ylimääräistä "kuminaa". Onko tällaista havaittavissa 124-sarjan autoissa? Aikoinaan koeajoin 1983 230 TE:tä, ja siinä kyllä sisämelu oli voimakkaampi kuin tavan W123:ssa, havainnoituna ihan kuskin penkiltäkin.
Kommenttia kehiin.

Desibelitasot eivät välttämättä kummoisesti heitä, mutta mittari ei kerrokaan mikä häiritsee immeisen korvaan ja mikä ei. Minusta tuo kumina oli häiritsevämpää kuin sedanin melutaso...
Ei silti, kyllä minulle S124:n kelpaisi. Luultavasti joskus semmoisen hommaankin, kun elämäntilanne on sopiva.

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Meikäläisen mielestä taas eroja ei juuri ole, varsinkin kun pitää tuon mainion tavarasäiliön peitteen aina näkö- ja äänisuojana. Olisiko yksi syy siinä, että järjestäen kaikki sedanit joihin kyytiin pääsee ovat jotain 200dieseleitä, joissa lyhyeksi leikattu nokikone huutaa kuolemaa aina, kun ollaan taajaman ulkopuolella...
Vakavissaan puhuen, renkaidne laadulle auto tuntuu olevan aika herkkä.
Aiemmilla Vredesteinin kesärenkailla omakin "ruumisauto" (
) oli kohtuuhiljainen, sitten Goodyeareilla tosihiljainen ja nyt nastagummeilla meteli on järkyttävä.

Vakavissaan puhuen, renkaidne laadulle auto tuntuu olevan aika herkkä.
Aiemmilla Vredesteinin kesärenkailla omakin "ruumisauto" (



S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Njaa
Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, on alla sitten S-, W -koppa
Melun laatua on montaa sorttia ja ihmiset myös aistivat sen eri tavoin. Perusväittämä on, että farkku on rakenteellisesti meluisampi. Mutta siinä ei ole vielä koko totuus.
Suhinat taas riippuvat ennen muuta tiivisteiden kunnosta, joissain vehkeissä jopa taustapeilien asennosta - ei tosin ole Mersun murhe tämä. Pelkkä ilmanvastuskerroin ei yksin kerro asian laitaa. Mukaan pitää ottaa myös auton otsapinta-ala.
Renkaat näyttelevät melkoistaa roolia. Ja sen auton suunnittelun ajankohta ei ratkaise kaikkea. Viime viikolla tehty takapenkkireissu työkaverin ihkaudella Focukseksella sai etsimään E.A.R. tulppia ensimmäisestä apteekista. Radio, tai ainakin takakajarit ovat täysin turva varuste tuossa autossa yli 80 km/h nopeuksissa
Ajoalustalla on melkoinen merkitys, tienpinta antaa hyvinkin erilaisia tuloksia samalla autolla ja samalla rengastuksellakin.
Tietyillä keleillä jopa moottorin käyntiääni on eri sävyinen, hippeään yöaikaan hapekkaassa ilmanalassa hiljaisin. Koneessa olevat öljytkin sekä niiden kunto ja määrä ratkaisevat. Pieni vuoto vaikkapa raitisilmasuuttimessa muuttaa sekin tuloksia
Toki autoissa on tietty perusäänitaso, mutta täysin pitäviä kommentteja voi heittää oikeastaan mittaamalla pirssit täysin samoissa oloissa, mahdollisimman samoilla renkailla ja mittalaitteilla.
Forumin "kahvipöytäkeskustelut" ovat toki kiinnostavia, mutta enemmän vähemmän objektiivisia. Olipas saarna, taidan hakeutua pappisseminaariin

Suhinat taas riippuvat ennen muuta tiivisteiden kunnosta, joissain vehkeissä jopa taustapeilien asennosta - ei tosin ole Mersun murhe tämä. Pelkkä ilmanvastuskerroin ei yksin kerro asian laitaa. Mukaan pitää ottaa myös auton otsapinta-ala.
Renkaat näyttelevät melkoistaa roolia. Ja sen auton suunnittelun ajankohta ei ratkaise kaikkea. Viime viikolla tehty takapenkkireissu työkaverin ihkaudella Focukseksella sai etsimään E.A.R. tulppia ensimmäisestä apteekista. Radio, tai ainakin takakajarit ovat täysin turva varuste tuossa autossa yli 80 km/h nopeuksissa

Ajoalustalla on melkoinen merkitys, tienpinta antaa hyvinkin erilaisia tuloksia samalla autolla ja samalla rengastuksellakin.
Tietyillä keleillä jopa moottorin käyntiääni on eri sävyinen, hippeään yöaikaan hapekkaassa ilmanalassa hiljaisin. Koneessa olevat öljytkin sekä niiden kunto ja määrä ratkaisevat. Pieni vuoto vaikkapa raitisilmasuuttimessa muuttaa sekin tuloksia

Toki autoissa on tietty perusäänitaso, mutta täysin pitäviä kommentteja voi heittää oikeastaan mittaamalla pirssit täysin samoissa oloissa, mahdollisimman samoilla renkailla ja mittalaitteilla.
Forumin "kahvipöytäkeskustelut" ovat toki kiinnostavia, mutta enemmän vähemmän objektiivisia. Olipas saarna, taidan hakeutua pappisseminaariin

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Paitsi että se olisi tasa-arvoa jos kaikilla olis samanlaiset Kelly-talvirenkaat kuin meikäläisellä.epk kirjoitti:no siinä se pointti juuri onkin, eihän siinä mitään hauskaa olisi jos kaikilla olis samat renkaat yms.
vaan juuri niin et sama aika ja paikka niin näkis todellisuudessa mitä eroa on !
Sillä nimittäin varmistuisi se, että kellään ei varmasti ole kivempaa kuin mulla...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Totta, kyllähän tuo on kuin huopatossutehtaalla ajelisPetri M. kirjoitti:Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra![]()
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...


Ja tietysti mitä enemmän ovia ja tilaa konttorissa on, niin sitä kovempi melutasokin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Sisämelu S124 vs. W124
On!Timo L. kirjoitti:Monissa farmareissa tai lyhytperäisissä autoissa normaaliin sisämeluun yhdistyy suuremman yhtenäisen sisätilan takia ylimääräistä "kuminaa". Onko tällaista havaittavissa 124-sarjan autoissa? Aikoinaan koeajoin 1983 230 TE:tä, ja siinä kyllä sisämelu oli voimakkaampi kuin tavan W123:ssa, havainnoituna ihan kuskin penkiltäkin.
Kommenttia kehiin.
Me koeajettiin noita 124:sia vähän aikaa sitten ja uudempi ja hienompi farkku 300TD oli kovaäänisempi, kun 200D. Nimenomaan kuminaa tuli sisälle...ei kyllä häiritsevästi, mutta selvästi enemmän.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
aika paljon polttoainetta vuositasolla. Sen se tekee.Pasi M. kirjoitti:Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
Jos on pieni ilmanvastus niin ei tuulikaan ota kiinni. Jos on iso ilmanvastus niin tuuli ottaa kiinni. On kokonaan eri asia että miten auton alustageometria ja paino suhtautuvat tuulen riepotteluihin... Vai taisit vitsailla alun perinkin?
Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles.
Nipotan vielä että W129 ei ole olemassakaan mutta aika monen toivelistalta löytyy R129
Edit: W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44.

T: Henkka
Ilamnvastuskerroin taisi pudota iloisesti kun jaksoin lopultakin ruuvata ne auton alustan muoviset "panssarit" takaisin paikalleen...
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
CoupE vaikuttaa ainakin mielestäni hiljaisemmalta kun sedan, vaikkei ikkunoissa olekkaan kehyksiä, tai vaikuttaako puolta pienempi ajomäärä sitten. 15" vanteilla meni tosiaan kun sukkasillaan 17":llä vähän tunnokkaampi ajaa, mutta luonnollisesti äänekkäämpi, nyt ois tulossa talveksikin 17", joten ei pääse nauttimaan maximihiljaisuudesta enää....Boss kirjoitti:Totta, kyllähän tuo on kuin huopatossutehtaalla ajelisPetri M. kirjoitti:Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra![]()
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307..., siis jos verrataan melkein mihin tahansa nykyautoon. Joissain uusissakin kun nuo koriäänet on sitä luokkaa että äänivalli tuntuu hajoavan kun saavutetaan 100km/h nopeus
Ja tietysti mitä enemmän ovia ja tilaa konttorissa on, niin sitä kovempi melutasokin.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Sitten voitkin selvittää, miksi tuolla meikäläisen lahnalla keskikulutus on ~10 litran tietämissä sekalaisessa ajossa, kun velipojan virtaviivainen W124 kupee vie ~15 litraa saman tyyppisessä ajossa alle 100th ajetulla tiptop-kunnossa olevalla koneella?Henri Junkkala kirjoitti:aika paljon polttoainetta vuositasolla. Sen se tekee.Pasi M. kirjoitti:Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
Ja W126:sen ilmanvastuskerroin on 0,06 isompi ja painoakin on ainakin 200kg enemmän...

Jaa minäkö vitsailisin? Pois se...Pasi M. kirjoitti:Henri Junkkala kirjoitti:Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles.
Jos on pieni ilmanvastus niin ei tuulikaan ota kiinni. Jos on iso ilmanvastus niin tuuli ottaa kiinni. On kokonaan eri asia että miten auton alustageometria ja paino suhtautuvat tuulen riepotteluihin... Vai taisit vitsailla alun perinkin?
Joskus ne väitti ettei noilla uusilla virtaviivaisilla autoilla suuntavakavuus ole kovin häävi, tais olla oikein autoilijan raamatussa, TM:ssä. Mutta ei yleistetä...
Meneehän rekat ja bussitkin kuin junat vaikka millä ilmalla...
Jaahas, Henkalle Vara-MB-Gurun titteli.Pasi M. kirjoitti:Nipotan vielä että W129 ei ole olemassakaan mutta aika monen toivelistalta löytyy R129 ... tuo jälkimmäinen luku on varmaan katto alhaalla?Henri Junkkala kirjoitti:W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44.

Jälkimmäinen luku on ilman hilsettä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Se on se voima joka vaatii lisää soppaa, ja automaatti tiety osansa.Pasi M. kirjoitti:Sitten voitkin selvittää, miksi tuolla meikäläisen lahnalla keskikulutus on ~10 litran tietämissä sekalaisessa ajossa, kun velipojan virtaviivainen W124 kupee vie ~15 litraa saman tyyppisessä ajossa alle 100th ajetulla tiptop-kunnossa olevalla koneella?
Ja W126:sen ilmanvastuskerroin on 0,06 isompi ja painoakin on ainakin 200kg enemmän...
Tuosta äänitasosta on hyvä vielä sanoa että täällä yhdellä kaverillani on 200 D ja 250 TD, kun kyselin tuosta äänitasosta niin ei osannut kaveri sanoa mitään siitä kumpi on meluisampi. Suurempikoneinen todennäköisesti on käytännössä hiljaisempi, kun ei tarvitse huudattaa.
Koeajossa aina istuu korva herkkänä kuuntelemassa kaikkia ääniä (varsinkin silloin kun yrittää keksiä miksi minun ei kannattaisi ostaa tätä kalliimpaa autoa), joten niihin en luottaisi, kuten sanoin ajamani 300 SEL ei todellakaan ollut hiljainen, mutta ajaessa olikin koko ajan keskittynyt hakemaan vikoja.
Ja ainakin tuota 6 pyttyistä itse tulee välillä kuunneltua vaan huvikseenMauri H kirjoitti: Se on se voima joka vaatii lisää soppaa, ja automaatti tiety osansa.
Suurempikoneinen todennäköisesti on käytännössä hiljaisempi, kun ei tarvitse huudattaa.
.

On se aivan eri telakalta kuin työkaverein Rellu diesel


Korjataas vähän lukuja:Pasi M. kirjoitti:Sitten voitkin selvittää, miksi tuolla meikäläisen lahnalla keskikulutus on ~10 litran tietämissä sekalaisessa ajossa, kun velipojan virtaviivainen W124 kupee vie ~15 litraa saman tyyppisessä ajossa alle 100th ajetulla tiptop-kunnossa olevalla koneella?Henri Junkkala kirjoitti:aika paljon polttoainetta vuositasolla. Sen se tekee.Pasi M. kirjoitti:Sitäpaitsi, mitä nyt joku 0,02 ero vielä tekee...
Ja W126:sen ilmanvastuskerroin on 0,06 isompi ja painoakin on ainakin 200kg enemmän...
Jaa minäkö vitsailisin? Pois se...Pasi M. kirjoitti:Henri Junkkala kirjoitti:Onhan se paljon hauskempaa ajella autolla, joka pysyy kuin liimattuna tiessä, eikä tuuli heittele ojasta toiseen niinku just noilla pienen ilmanvastuksen ihmeillä tekee pjerkeles.
Jos on pieni ilmanvastus niin ei tuulikaan ota kiinni. Jos on iso ilmanvastus niin tuuli ottaa kiinni. On kokonaan eri asia että miten auton alustageometria ja paino suhtautuvat tuulen riepotteluihin... Vai taisit vitsailla alun perinkin?
Joskus ne väitti ettei noilla uusilla virtaviivaisilla autoilla suuntavakavuus ole kovin häävi, tais olla oikein autoilijan raamatussa, TM:ssä. Mutta ei yleistetä...
Meneehän rekat ja bussitkin kuin junat vaikka millä ilmalla...
Jaahas, Henkalle Vara-MB-Gurun titteli.Pasi M. kirjoitti:Nipotan vielä että W129 ei ole olemassakaan mutta aika monen toivelistalta löytyy R129 ... tuo jälkimmäinen luku on varmaan katto alhaalla?Henri Junkkala kirjoitti:W129:ssä on kertoimet 0,35 / 0,43-0,44.
Jälkimmäinen luku on ilman hilsettä.
Coefficient of drag(roof closed)
R129 = 0.32
Lähde+(pers tuntuma):
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/R ... -26-02.pdf
SL-Mies
Noise killer
Petri M. kirjoitti:Aattelin talvella purkaa tuon coupen osiin ja vedellä kaikki peltipinnat sisältäpäin noisekillerillä (r)...eihän se kauheasti maksa litra![]()
Ei maar kyllä tuo tosi hiljainen on kun vertaa noihin uusiinkiin rimpuloihin focus, peugeot 307...
Älä vaan laita alkaapi ruostumaan kulkuneuvosi noisekillieri imee kosteutta kuin sieni
