Niin, tässä ollessani Lapin reissulla vartalovaununi (300 TE 24 vm -92) heittäytyi vallan mahrottomaksi. Ensimmäinen stoppi oli Jyväskylän jälkeen Hirvaskankaalla. Kurvasin auton hienosti pysäköintialueen takareunaan ja käänsin virta-avaimen asentoon nolla, revin avaimet irti ja tungin ne taskuuni.
Loikkasin ulos ja ryntäsin takaluukulle päästämään koirat ulos autosta. Siinä takaluukulla seisoessani ihmettelin, että pakoputkenpää höpöttää ihan kuin auto olisi käynnissä. Katsaus mittaristoon, voi V se käy edelleen. No tungin avaimet takaisn virtalukkoon ja toivoin mielessäni, että rotisko ei vaan nyt sammu ennen Pyhätunturia.
Perille päästyäni klo 23:00 (pimeetä ja V:tun kylmää rupesin miettimään kuinka moottorin saa sammutettua). Akun kenkää ei tietääkseni kannata repiä irti, sillä se saattaa jättää moottorin ohjausyksikköön häiriön päälle.
Sulakerasian takaa ( sulakerasian ja rintapellin välissä olevista releistä ensimmäinen edestäpäin katsottuna) löytyi rele, jonka heilutteleminen sai moottorin pysähtymään. Elikkäs ko rele vaihtoon.
Ei muuta ku tilaamaan uus rele.
300 TE 24 moottorin sammumisongelma
300 TE 24 moottorin sammumisongelma
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti