Osuus löytyy tullin muuttoajoneuvo PDF-tiedostosta sivulta 3.1.2.1 Autoverolliset ajoneuvot, jotka tullaan rekisteröimään Suomeen
Ajoneuvoa, joka on tarkoitus rekisteröidä Suomeen, voidaan käyttää veroja suorittamatta
enintään kolmen kuukauden ajan. Edellytyksenä on, että siitä on annettu Tullille käyttöönottoilmoitus
lomakkeella nro 83 ennen ajoneuvon Suomessa tapahtuvan käytön alkamista.
Tarinointia tuontiautoista
3kk maksimissaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kiitos. Ja ilmoitettava verotettavaksi 5 pv sisällä.Sergey kirjoitti:3kk maksimissaan.
Osuus löytyy tullin muuttoajoneuvo PDF-tiedostosta sivulta 3.1.2.1 Autoverolliset ajoneuvot, jotka tullaan rekisteröimään Suomeen
Ajoneuvoa, joka on tarkoitus rekisteröidä Suomeen, voidaan käyttää veroja suorittamatta
enintään kolmen kuukauden ajan. Edellytyksenä on, että siitä on annettu Tullille käyttöönottoilmoitus
lomakkeella nro 83 ennen ajoneuvon Suomessa tapahtuvan käytön alkamista.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Onkos kellään viimehetken kokemusta auton tuomisesta ruotsista.
Eli tietenkin joku kauppakirja ja pitääkö molemmat osat rekisteriotteesta saada/ottaa.vai riittääkö kopio ? Jos myyjä ei anna lainaks kilpiä, miten on kätevin ajella suomeen laillisesti. Vaihtoehtona on tulla haaparannan kautta tai sit tukholmasta lautalla.
Jos joku viitsis rautalankaa vääntää kun on noita mielipiteitä vähän kaikenlaisii.
Pitäs pojalle käyvä audi a3 lähiaikoina
Eli tietenkin joku kauppakirja ja pitääkö molemmat osat rekisteriotteesta saada/ottaa.vai riittääkö kopio ? Jos myyjä ei anna lainaks kilpiä, miten on kätevin ajella suomeen laillisesti. Vaihtoehtona on tulla haaparannan kautta tai sit tukholmasta lautalla.
Jos joku viitsis rautalankaa vääntää kun on noita mielipiteitä vähän kaikenlaisii.
Pitäs pojalle käyvä audi a3 lähiaikoina
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Uutisia maan mainiosta Finland Sweden Import Export AB:stä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009072 ... 6_uu.shtml
Tuota onkin jo netissä spekuloitu useampi vuosi... Koska mun oma pieni sivutoimi on samaa toimintaa, en ole koskaan aikasemmin ottanut mitään kantaa ko. firman toimintaan.
Mutta muutama sana: Itse uskon että homman piti olla alunperin vilpitöntä toimintaa kunnes jotain meni pieleen ja kierrettä ei katkaistu ajoissa.
Spekuloida voi aina.
Tai ei sääntöjen vastainen mutta ei suositeltu, ja sovelias vain ruotsista pois muuttavalle.
Transportstyrelsen virallista tekstiä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009072 ... 6_uu.shtml
Tuota onkin jo netissä spekuloitu useampi vuosi... Koska mun oma pieni sivutoimi on samaa toimintaa, en ole koskaan aikasemmin ottanut mitään kantaa ko. firman toimintaan.
Mutta muutama sana: Itse uskon että homman piti olla alunperin vilpitöntä toimintaa kunnes jotain meni pieleen ja kierrettä ei katkaistu ajoissa.
Spekuloida voi aina.
Minä toin oman ja kaverin auton uusien säntöjen ollessa voimassa siten että otin kaikki paperit sekä kilvet mukaan ja reksitristä poisto ja kilpien luovutus tapahtui suomen katsastusasemalla. Se on myös yleisin tapa, sekä ruotsin sääntöjen vastainen tapaAtro kirjoitti:Onkos kellään viimehetken kokemusta auton tuomisesta ruotsista.

Transportstyrelsen virallista tekstiä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ite palautin kilvet + del2 takasin VV:lle postissa. del2 otatin kopion kats.asemalla ja leimat siihen.
rekisteröintikatsastuksessa sitten kyselivät del2 perään ja kopio ei kelvannut; tekivät retu-kyselyn ruotsiin joka tuli alle viikossa -> ei haittaa vaikka del2 puuttuu kunhan on joku luovari näyttää että kaupat on tehty.
Täällä kyllä paikallinen konttori sanoi että kilvet + del2 voi jättää suomeen konttorille ja asia hoituu niin.
rekisteröintikatsastuksessa sitten kyselivät del2 perään ja kopio ei kelvannut; tekivät retu-kyselyn ruotsiin joka tuli alle viikossa -> ei haittaa vaikka del2 puuttuu kunhan on joku luovari näyttää että kaupat on tehty.
Täällä kyllä paikallinen konttori sanoi että kilvet + del2 voi jättää suomeen konttorille ja asia hoituu niin.
joo se on outoa että ne vaatii del2 vaikka sitä ei oikeasti saisi ottaa mukaan. Muhoksen katsastuskonttorilla kyselyyn meni 10min. Ja täällä ahvenanmaalla homma hoituu suoraan internetistä. Ja hoituisi mantereellakin jos viitsisivät vähä ottaa ite selvää asioista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Jeps ... Tullin epävirallisia heittoja esim. MB:n netistä löytyvästä VIN decoderista oli että " Netistä löytyy kaikenlaista epäillyttävää sivustoa , jota voidaan käyttää jopa rikolliseen toimintaa" .Sergey kirjoitti:joo se on outoa että ne vaatii del2 vaikka sitä ei oikeasti saisi ottaa mukaan. Muhoksen katsastuskonttorilla kyselyyn meni 10min. Ja täällä ahvenanmaalla homma hoituu suoraan internetistä. Ja hoituisi mantereellakin jos viitsisivät vähä ottaa ite selvää asioista.
Pääsin kuittaamaan että " kyllä , ja mm. internetistä löytyvä AHTI sovellus on hyvä esimerkki näistä rikolliseen toimintaan käytetyistä sivustoista" .
Publikaanin palvelualttius laski huomattavasti Juppea kohtaan heiton jälkeen

-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Ihan kaikesta on syytetty mutta ei koskaan ennen veronkierrosta.kenus kirjoitti:Enemmän"veromarkkoja" valtio taitaa kuitenkin menettää siinä kun tuodaan maahan käytettyjä autoja, eikös siinäkin kuitenkin pohjimmiltaan ole kyse ns.veronkierrostaJanne kirjoitti: niin käsittämättömiä päätöksiä saa nauttia niiltä tahoilta joiden palkka maksetaan meidän veromarkoista. Olisko ihan perinteinen nokkaan tirmaisu kohta paikallaan.
Janne
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Ihan oon pihalla... eestistä auto suomeen?=
Mites jos meinaan Virosta tuoda auton suomeen ja laittaa suomen kilpiin.
Mihin virastoon pitäisi ensimmäisenä mennä?
Voiko mistään virastosta mennä kyselemään, että mitä maksaisi kaiken kaikkiaan auton rekisteröinti,katsastus ym. maksut. Et jos sen tiedon saatuani tuleekin pupu pöksyyn ja reikä lompakkoon ENKÄ HALUAKKAAN sitä autoa tuoda...
Voiko niin tehdä?
Kaverilta saisin halvalla väyrysen.
Kiitosksia vastauksista... jos niitä edes tulee
Mihin virastoon pitäisi ensimmäisenä mennä?
Voiko mistään virastosta mennä kyselemään, että mitä maksaisi kaiken kaikkiaan auton rekisteröinti,katsastus ym. maksut. Et jos sen tiedon saatuani tuleekin pupu pöksyyn ja reikä lompakkoon ENKÄ HALUAKKAAN sitä autoa tuoda...
Voiko niin tehdä?
Kaverilta saisin halvalla väyrysen.
Kiitosksia vastauksista... jos niitä edes tulee

Kerran kun mersun sain, en sitä ikuna pois vaihda.
MB E 290 w210 -98
ex: bmw 318
: vw golf II
: vw golf III
MB E 290 w210 -98
ex: bmw 318
: vw golf II
: vw golf III
Re: Ihan oon pihalla... eestistä auto suomeen?=
Tullin sivuilta saat tiedon veroista, tarkasta ne ensin. Katsastuksen hinta on noin 200€. Lisäksi tietty siirtokilvet siksi aikaa kunnes saat verot maksettua. Jos rahat riittävät veroihin ja katsastukseen, niin silloin ei ole mitään pelättävää. Ei kait noita nyt mihinkään virastoon tarvitse mennä kyselemään, kun elämme kuitenkin tietoyhteiskunnassa, jossa suurin osa tiedosta löytyy verkosta.komart80 kirjoitti:Mites jos meinaan Virosta tuoda auton suomeen ja laittaa suomen kilpiin.
Mihin virastoon pitäisi ensimmäisenä mennä?
Voiko mistään virastosta mennä kyselemään, että mitä maksaisi kaiken kaikkiaan auton rekisteröinti,katsastus ym. maksut. Et jos sen tiedon saatuani tuleekin pupu pöksyyn ja reikä lompakkoon ENKÄ HALUAKKAAN sitä autoa tuoda...
Voiko niin tehdä?
Kaverilta saisin halvalla väyrysen.
Kiitosksia vastauksista... jos niitä edes tulee
Ex. S202 cdi -99
ja viro kuuluu EU maihin joten pätee samat säännöt kuin muistakin EU maista... ja jos johonkin virastoon haluaa välttämättä mennä, niin ko. virasto on Suomen tulli. Ja kuten edellä mainittiin, niin katsastuksen hinta on mitä sinun paikallinen katsastus siitä haluaa. täällä ahvenanmaalla rekisteröinnin hinta on 76€ ja verot määrää em. tulli.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Auton hakureissu heinäkuu 2009
Moi!
Yksi autonhaku reissu on taas takana ja ajattelin hieman
kertoa kokemuksia ja havaintoija.
Lentomatkailu on nykyisin halpaa myös muilla kuin ns halpalentoyhtiöiden
siivillä eli maksoin Helsinki - Frankfurt lennosta 59 euroa.
Nyt saa 5 päivän siirtokilpiä , vakuutuksen(greencard) kanssa jo
valmiina hintaan 83 euroa. Näitä myy ainakin Offenbachin kilpitoimisto.
Myös lauantaina saa ostaa valmiin paketin.
Eli ei tarvitse jonotella kilpitoimiston ja rekisteritoimiston tiskeillä vaan
voi ostaa suoraan kilvet ja sitten vaan autokauppaan.
Frankusta ei sopivaa löytynyt sillä mobilessa olleiden autojen myynti-ilmoitukset eivät pitäneet paikaansa.
Autohusissa oli yllättävän vähän autoja tarjolla. Kentillä ei ollut kuin vajaat 800 autoa normaalin 1500 sijasta. (www.autohus.de)
Hampuriin on tullut uusi autokenttä osoitteeseen
billhorner bruckestr. 31, 20359
Häkkiliikeitä on useita kymmeniä ja paikka on oikea
124-mersua etsijän taivas. Tarjolla on paljon eri malleja ja eri kuntoisia.
Yleisesti katsoin kahta 124-sarjan 300 dieselfarkkua ja minusta
aika oli jo jättänyt ainakin nuo autot vaikka mobilen myynti-ilmoituksissa
vielä näyttivätkin hyviltä.
Yksi helmi löytyi tuon alueen läheltä ,
C280 vm 1996, musta vain yhdellä ollut ja yllättäen ei yhtään
ruostetta korissa ja todennäköisesti ajettu 153 tkm,kävi hyvin nätisti enkä huomannut johtosarjassakaan murtumia.
Myyjä olisi myynyt auton hintaan 3400 euroa , mutta ehkä olen enemmän diesel miehiä.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Katselin pitkään bmw:n 3-sarjan farkkudieseleitä,mutta sitten löysin
lähesruosteettoman , suoraan omistajalta C220 cdi stw espirit champion vm 1999 .
Ajettu vain 205 tkm (yksi aiempi omistaja).
Väriltään metallivihreä.
Varusteita sopivasti muttei tietenkään tarpeeksi kaikille
,
- automaatti, MB:n vetokoukku, ilmastointi, luistonesto, sadetunnistin, sähkölasit, webasto,vakionopeuden säädin, soitin, aluvanteet ja kaikki siis mersun alkuperäisiä.
Itse olen tyytyväinen,mutta vaimon ilme kertoi kotipihalla että
taitaa olla liian kulmikkaan muotoinen.
Eli taidan hoitaa rekisteröinnin sekä tullauksen ja ehkä laitan myyntiin.
Yksi autonhaku reissu on taas takana ja ajattelin hieman
kertoa kokemuksia ja havaintoija.
Lentomatkailu on nykyisin halpaa myös muilla kuin ns halpalentoyhtiöiden
siivillä eli maksoin Helsinki - Frankfurt lennosta 59 euroa.
Nyt saa 5 päivän siirtokilpiä , vakuutuksen(greencard) kanssa jo
valmiina hintaan 83 euroa. Näitä myy ainakin Offenbachin kilpitoimisto.
Myös lauantaina saa ostaa valmiin paketin.
Eli ei tarvitse jonotella kilpitoimiston ja rekisteritoimiston tiskeillä vaan
voi ostaa suoraan kilvet ja sitten vaan autokauppaan.
Frankusta ei sopivaa löytynyt sillä mobilessa olleiden autojen myynti-ilmoitukset eivät pitäneet paikaansa.
Autohusissa oli yllättävän vähän autoja tarjolla. Kentillä ei ollut kuin vajaat 800 autoa normaalin 1500 sijasta. (www.autohus.de)
Hampuriin on tullut uusi autokenttä osoitteeseen
billhorner bruckestr. 31, 20359
Häkkiliikeitä on useita kymmeniä ja paikka on oikea
124-mersua etsijän taivas. Tarjolla on paljon eri malleja ja eri kuntoisia.
Yleisesti katsoin kahta 124-sarjan 300 dieselfarkkua ja minusta
aika oli jo jättänyt ainakin nuo autot vaikka mobilen myynti-ilmoituksissa
vielä näyttivätkin hyviltä.
Yksi helmi löytyi tuon alueen läheltä ,
C280 vm 1996, musta vain yhdellä ollut ja yllättäen ei yhtään
ruostetta korissa ja todennäköisesti ajettu 153 tkm,kävi hyvin nätisti enkä huomannut johtosarjassakaan murtumia.
Myyjä olisi myynyt auton hintaan 3400 euroa , mutta ehkä olen enemmän diesel miehiä.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Katselin pitkään bmw:n 3-sarjan farkkudieseleitä,mutta sitten löysin
lähesruosteettoman , suoraan omistajalta C220 cdi stw espirit champion vm 1999 .
Ajettu vain 205 tkm (yksi aiempi omistaja).
Väriltään metallivihreä.
Varusteita sopivasti muttei tietenkään tarpeeksi kaikille

- automaatti, MB:n vetokoukku, ilmastointi, luistonesto, sadetunnistin, sähkölasit, webasto,vakionopeuden säädin, soitin, aluvanteet ja kaikki siis mersun alkuperäisiä.
Itse olen tyytyväinen,mutta vaimon ilme kertoi kotipihalla että
taitaa olla liian kulmikkaan muotoinen.
Eli taidan hoitaa rekisteröinnin sekä tullauksen ja ehkä laitan myyntiin.
Viimeksi muokannut sportsman, Ma 31.08.2009 10:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
olihan mullakin tullin huutokaupasta ostettu ässä, sieltä sain vain osto kuitin missä näky kaikki auton tiedot muttei mittään muita papereita (eivät antaneet)
no ensin kysyin omalta katsastus konttorilta miten onnistuu katsastus ja sanoivat että hyvin
sitten kun se oli ajankohtanen niin vaativat rekisteri otetta, että muuten ei katsasteta
no eihän sitä saanut tullilta vaikka kuinka yritin
no tulin konttorilta takasin ja ajoin ässän talliin ja illalla se sitten olikin varaosina koko paska
mulle riitti tälläset paperi hommat ja vanhat tuonti autot
nythän niitä on sitten purettuna kolme ja parin kuun päästä neljä
saattaa olla kohta oikein myytäväksikin osia
no ensin kysyin omalta katsastus konttorilta miten onnistuu katsastus ja sanoivat että hyvin




mulle riitti tälläset paperi hommat ja vanhat tuonti autot

nythän niitä on sitten purettuna kolme ja parin kuun päästä neljä

saattaa olla kohta oikein myytäväksikin osia

mullon pelkkiä romuja vaan
On se Tulli vaan reilutouhottaja kirjoitti:olihan mullakin tullin huutokaupasta ostettu ässä, sieltä sain vain osto kuitin missä näky kaikki auton tiedot muttei mittään muita papereita (eivät antaneet)
no ensin kysyin omalta katsastus konttorilta miten onnistuu katsastus ja sanoivat että hyvinsitten kun se oli ajankohtanen niin vaativat rekisteri otetta, että muuten ei katsasteta
no eihän sitä saanut tullilta vaikka kuinka yritin
no tulin konttorilta takasin ja ajoin ässän talliin ja illalla se sitten olikin varaosina koko paska
![]()

Olin kerran tullihuutokaupassa ja muistaakeseni kaikki autot oli kilvettömiä. Mitäs jos siellä on jonkun rötöstelyn takia takavarikossa auto joka on ollut suomen rekisterissä jo (oliko omasi ? ) , jos ei saa enää rekisteriin niin vaadit auton jo maksettuja veroja (tai jäljelle jäänyttä osuutta) takaisin

Mitä jos olisi tilannut AKE:lta uuden otteen kun vanha olikin päässyt katoamaan


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Jatkan hieman juttua jos joitain vielä kiinnostaa.
Käytin auton rekisteröintikatsastuksessa ja huomasin
että kyllä tuontiautoilu tukee myös katsastusbisnestä.
Päästömittauksen kanssa maksu oli 215 euroa. No toisaalta
seuraavan kerran pitää käydä katsastamassa vasta 12/2010.
Katsastuksessa ei muita ihmeitä kuin, että katsastus mies tutki tarkasti , että turvavyöiden kiristäjät toimivat. Takaisistuimen halusi irti ja etsi
sieltä alta jotakin aikansa , niinpä kysyin mitä etsitään , voinko auttaa?
Etsi kuulema keskipaikan lantiovyötä , mutta ei löydy . Kerroin , että
tässä mallissa on tuo keskipaikan vyö tavallinen rullavyö joka löytyy omalta paikaltaa takapenkin selkänojasta. Sitten takapenkki nopeasti kiinni ja ei siitä asiasta enempää.
Vikoja ei löytynyt. Tosin lappujen mukaan katsatettu viimeksi 12/2007 ilman huomautuksia ja ajettu sen jälkeen vajaat 20 tkm.
Suomen tulli jaksaa aina vaan yllättää.
Kävin tullaamassa auton maanantaina ja odotin , että tullipäätös varmaankin kestään pari-kolme viikkoa, mutta yllättäen tullipäätös tuli jo tänään perjantaina postissa.
Itse olen odotellut aikaisemmasta mersun tullipäätöksestä vuodelta 2002 vielä vastausta oikaisuvaatimukseen alvin suhteen , muttei ole vielä kuulunut.
Nyt sitten tullin määrää autovero maksuun ja Suomen kilpien hakuun
katsatuskonttorilta.
Ehkä jos vielä jättäisi valituksen autoveropäätöksestä niin kenties 2016 saattaisi saada tietää mikä oli oikea autoveron määrä.
Edit. Siirretty saman aiheen ketjuun. Timo L.
Käytin auton rekisteröintikatsastuksessa ja huomasin
että kyllä tuontiautoilu tukee myös katsastusbisnestä.
Päästömittauksen kanssa maksu oli 215 euroa. No toisaalta
seuraavan kerran pitää käydä katsastamassa vasta 12/2010.
Katsastuksessa ei muita ihmeitä kuin, että katsastus mies tutki tarkasti , että turvavyöiden kiristäjät toimivat. Takaisistuimen halusi irti ja etsi
sieltä alta jotakin aikansa , niinpä kysyin mitä etsitään , voinko auttaa?
Etsi kuulema keskipaikan lantiovyötä , mutta ei löydy . Kerroin , että
tässä mallissa on tuo keskipaikan vyö tavallinen rullavyö joka löytyy omalta paikaltaa takapenkin selkänojasta. Sitten takapenkki nopeasti kiinni ja ei siitä asiasta enempää.
Vikoja ei löytynyt. Tosin lappujen mukaan katsatettu viimeksi 12/2007 ilman huomautuksia ja ajettu sen jälkeen vajaat 20 tkm.
Suomen tulli jaksaa aina vaan yllättää.
Kävin tullaamassa auton maanantaina ja odotin , että tullipäätös varmaankin kestään pari-kolme viikkoa, mutta yllättäen tullipäätös tuli jo tänään perjantaina postissa.
Itse olen odotellut aikaisemmasta mersun tullipäätöksestä vuodelta 2002 vielä vastausta oikaisuvaatimukseen alvin suhteen , muttei ole vielä kuulunut.
Nyt sitten tullin määrää autovero maksuun ja Suomen kilpien hakuun
katsatuskonttorilta.
Ehkä jos vielä jättäisi valituksen autoveropäätöksestä niin kenties 2016 saattaisi saada tietää mikä oli oikea autoveron määrä.
Edit. Siirretty saman aiheen ketjuun. Timo L.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Niin kyllähän sama aihe ja samat jutut .
Tosin luettavuuden kannalta voisi olla parempi ollut jutut erikseen.
Hyvä myös huomata, että jopa Lahden mega-auto myy tuontimersuja.
Heillä on myynnissä yksi E270 cdi vm 2000, myyjän mukaan ei heillä ole
koskaan ollut mitään tuonti autoja vastaan mitään ::)
Eihän tälläkään foorumilla ole kenellekään niitä mitään vastaan
Tosin luettavuuden kannalta voisi olla parempi ollut jutut erikseen.
Hyvä myös huomata, että jopa Lahden mega-auto myy tuontimersuja.
Heillä on myynnissä yksi E270 cdi vm 2000, myyjän mukaan ei heillä ole
koskaan ollut mitään tuonti autoja vastaan mitään ::)
Eihän tälläkään foorumilla ole kenellekään niitä mitään vastaan

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
"jopa Lahden mega-auto"sportsman kirjoitti:Niin kyllähän sama aihe ja samat jutut .
Tosin luettavuuden kannalta voisi olla parempi ollut jutut erikseen.
Hyvä myös huomata, että jopa Lahden mega-auto myy tuontimersuja.
Heillä on myynnissä yksi E270 cdi vm 2000, myyjän mukaan ei heillä ole
koskaan ollut mitään tuonti autoja vastaan mitään ::)
Eihän tälläkään foorumilla ole kenellekään niitä mitään vastaan

Kyseinen liikehän on ollut jo vuosia, jos ei suomen suurin niin yksi suurimpia tuontiautojen maahandumppaajia. En tiedä nykytilaa, mutta näin oli ainakin aikoinaan.
Käyppä tarjoamassa sinne 25.000 euron reaaliarvoista omaa tuontiautoasi vaihdossa niin varaudu yllätykseen, kun siellä on niitä kiiltäviä, uudempia ja vähemän ajettuja rivissä puoleen hintaan.
Aikoinaan, kun katselin SLK mersua itselleni niin silloin samanlaiset autot kustansivat kaikkialla muualla 30-35 t€ ja siellä niitä myytiin 18 t€, samoilla specseillä ja kaikilla varusteilla. Tuli ihan mieleen silloiset Sports car centerin Italian-tuonnit...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kyllä suurimpia tuojia on olllut Mikkelisestä Karikon autotalo sekä
autokilta, Seinäjoen firmojen jälkeen.
Kyllä mega-autossa irvisteltiin vielä 2 vuotta sitten tuonti-autoille.
Varaosapuoli on ihan ok, vaikka touhu onkin vähän neuvostomeinkiä.
Ei muuten tule mieleenkään mennä sieltä autoa hankkimaan.
Itse olen hakenut Saksasta ja myynti suoraan pois ja hakenut seuraavan.
Tällä tiellä tiellä aioin jatkaa . Nyt katselen CLK -cabrioita Saksasta ja
toden näköisesti vielä tulevan talven aikana sellaisen hankin.
autokilta, Seinäjoen firmojen jälkeen.
Kyllä mega-autossa irvisteltiin vielä 2 vuotta sitten tuonti-autoille.
Varaosapuoli on ihan ok, vaikka touhu onkin vähän neuvostomeinkiä.
Ei muuten tule mieleenkään mennä sieltä autoa hankkimaan.
Itse olen hakenut Saksasta ja myynti suoraan pois ja hakenut seuraavan.
Tällä tiellä tiellä aioin jatkaa . Nyt katselen CLK -cabrioita Saksasta ja
toden näköisesti vielä tulevan talven aikana sellaisen hankin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Ostin oman w201:sen autoliikkeestä tuusulasta 2004. Auto oli just uitettu saksasta. Mittarissa oli silloin 92 vuoden mesessä n. 95000. Auto näytti päällisin puolin hyvältä lukuunottamatta muutamia naarmuja ym. käytön jälkiä. Ei mennyt vuottakaan kun alkoi kuskinpuolen takaoven maali hilseileen, oli ilmeisesti joku paikallinen Günther saksassa tehny pienen pika fiksauksen. Kittiä oli ovessa ainakin sentin verran, kun ei ilmeisesti ovea sen pahemmin siellä viitsitty oikoa...kuulemma yleisiä tämän tyyliset fiksaukset saksassa.
Meinaatko ettei Suomessa osata autoja fiksata? Mistä sen tietää kuka sen on kitannut?MikkoF kirjoitti:Ostin oman w201:sen autoliikkeestä tuusulasta 2004. Auto oli just uitettu saksasta. Mittarissa oli silloin 92 vuoden mesessä n. 95000. Auto näytti päällisin puolin hyvältä lukuunottamatta muutamia naarmuja ym. käytön jälkiä. Ei mennyt vuottakaan kun alkoi kuskinpuolen takaoven maali hilseileen, oli ilmeisesti joku paikallinen Günther saksassa tehny pienen pika fiksauksen. Kittiä oli ovessa ainakin sentin verran, kun ei ilmeisesti ovea sen pahemmin siellä viitsitty oikoa...kuulemma yleisiä tämän tyyliset fiksaukset saksassa.
Ostin aikoinaan Suomesta VW LT:n. myyjä kehui autoa hyvä peltiseksi, miltä se myös näyttikin. Puolen vuoden päästä huomasin kyljessä maalipinnassa halkeaman ja hieman ruostetta. Päätin hioa ruosteet heti pois ettei mene muuten niin täydellisessä kunnossa oleva auto pilalle. Yllätys oli suuri kun ensimmäisen kerran näytin hiomalaikkaa ruosteelle. Kyljestä putosi lähes neliömetrin kokoinen pala pakkelia jonka alta paljastui koko pakkelikasan kokoinen ruoste läiskä. (eipä onnistunut fiksaus enään minun kilikoli pullollani, vaan piti viedä kalliimmalle miehelle)MikkoF kirjoitti:Ostin oman w201:sen autoliikkeestä tuusulasta 2004. Auto oli just uitettu saksasta. Mittarissa oli silloin 92 vuoden mesessä n. 95000. Auto näytti päällisin puolin hyvältä lukuunottamatta muutamia naarmuja ym. käytön jälkiä. Ei mennyt vuottakaan kun alkoi kuskinpuolen takaoven maali hilseileen, oli ilmeisesti joku paikallinen Günther saksassa tehny pienen pika fiksauksen. Kittiä oli ovessa ainakin sentin verran, kun ei ilmeisesti ovea sen pahemmin siellä viitsitty oikoa...kuulemma yleisiä tämän tyyliset fiksaukset saksassa.
LT oli ilmeisesti joskus kolhastu johonkin ja sen jälkeen jäljet peitetty pakkelilla. (kolhaistu johonkin keltaiseen)
Jälkeenpäin olen ihmetellyt että miten se pakkeli pysyi niinkin kauan paikoillaan puhdistamattomalla pinnalla.
Joku paikallinen Pentti tehny pienen pika fiksauksen. Useita muitakin saman tapaisia tarinoita olen saanut kuulla suomi-autoista. Mutta onneksi itselleni ei ole osunut kohdalle. Kuulemma yleisiä tämän tyyliset fiksaukset suomessa.
Kaksi tuonti autoa minulla on ollut, ja olen ollut todella tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen.
Enkä ihmettelisi yhtään jos mainitsemasi pakkellointi olisi tehty suomessa.
Etenkin jos ostit auton Sulan alueelta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Onkohan Division erehtynyt nyt liikkeestä?Division kirjoitti:"jopa Lahden mega-auto"sportsman kirjoitti:Niin kyllähän sama aihe ja samat jutut .
Tosin luettavuuden kannalta voisi olla parempi ollut jutut erikseen.
Hyvä myös huomata, että jopa Lahden mega-auto myy tuontimersuja.
Heillä on myynnissä yksi E270 cdi vm 2000, myyjän mukaan ei heillä ole
koskaan ollut mitään tuonti autoja vastaan mitään ::)
Eihän tälläkään foorumilla ole kenellekään niitä mitään vastaan![]()
Kyseinen liikehän on ollut jo vuosia, jos ei suomen suurin niin yksi suurimpia tuontiautojen maahandumppaajia. En tiedä nykytilaa, mutta näin oli ainakin aikoinaan.
Käyppä tarjoamassa sinne 25.000 euron reaaliarvoista omaa tuontiautoasi vaihdossa niin varaudu yllätykseen, kun siellä on niitä kiiltäviä, uudempia ja vähemän ajettuja rivissä puoleen hintaan.
Aikoinaan, kun katselin SLK mersua itselleni niin silloin samanlaiset autot kustansivat kaikkialla muualla 30-35 t€ ja siellä niitä myytiin 18 t€, samoilla specseillä ja kaikilla varusteilla. Tuli ihan mieleen silloiset Sports car centerin Italian-tuonnit...
Ainakin Porvoon mega-autossa ollaan niin naama väärinpäin kuin vain voi, jos rupeaa puhumaan tuonti autoista. (edes niiden varaosista)
Samaa ketjuahan ovat ja Lahti taitaa olla se "pääkonttori"
Ja hinnathan ovat päinvastoin kuin Division kuvaili.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Eihän sitä tiedäkkään. Günther kävi ekana mielessä, mut voihan se joku perus Penakin ollaVäisänen kirjoitti:Meinaatko ettei Suomessa osata autoja fiksata? Mistä sen tietää kuka sen on kitannut?MikkoF kirjoitti:Ostin oman w201:sen autoliikkeestä tuusulasta 2004. Auto oli just uitettu saksasta. Mittarissa oli silloin 92 vuoden mesessä n. 95000. Auto näytti päällisin puolin hyvältä lukuunottamatta muutamia naarmuja ym. käytön jälkiä. Ei mennyt vuottakaan kun alkoi kuskinpuolen takaoven maali hilseileen, oli ilmeisesti joku paikallinen Günther saksassa tehny pienen pika fiksauksen. Kittiä oli ovessa ainakin sentin verran, kun ei ilmeisesti ovea sen pahemmin siellä viitsitty oikoa...kuulemma yleisiä tämän tyyliset fiksaukset saksassa.

Maalinpaksuusmittari on aika hyvä väline kun
tutkii autoa.
Itselläni on käytössä ihan magneetilla ja valoilla toimiva
Crashchek , maksoi n 300 euroa.
Näyttää samaa laitetta saavan jo Suomestakin ja maksaa
enää vain reilun 100 euroa.
Katselin kerran Saksalaisessa liikkeessä kun venäläinen tuli ostamaan autoja rahasalkun kanssa. Kierteli liikkeen autoja ja tarkasti samanlaisella
maalinpakuusmittarilla autot. Jos valo pysyi vihreän niin osti ja jos
valoi muuttui keltaiseksi tai punaiseksi niin jätti ostamatta. Taisi
ostaa lähemmäs 8 autoa samalla kertaa.
tutkii autoa.
Itselläni on käytössä ihan magneetilla ja valoilla toimiva
Crashchek , maksoi n 300 euroa.
Näyttää samaa laitetta saavan jo Suomestakin ja maksaa
enää vain reilun 100 euroa.
Katselin kerran Saksalaisessa liikkeessä kun venäläinen tuli ostamaan autoja rahasalkun kanssa. Kierteli liikkeen autoja ja tarkasti samanlaisella
maalinpakuusmittarilla autot. Jos valo pysyi vihreän niin osti ja jos
valoi muuttui keltaiseksi tai punaiseksi niin jätti ostamatta. Taisi
ostaa lähemmäs 8 autoa samalla kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Ainahan se naama on väärinpäin, jos menee tarjoamaan omaa tuontiautoa. Liikkeen itsensä tuomia taas ylistetään.JeremyH kirjoitti:Onkohan Division erehtynyt nyt liikkeestä?Division kirjoitti:"jopa Lahden mega-auto"sportsman kirjoitti:Niin kyllähän sama aihe ja samat jutut .
Tosin luettavuuden kannalta voisi olla parempi ollut jutut erikseen.
Hyvä myös huomata, että jopa Lahden mega-auto myy tuontimersuja.
Heillä on myynnissä yksi E270 cdi vm 2000, myyjän mukaan ei heillä ole
koskaan ollut mitään tuonti autoja vastaan mitään ::)
Eihän tälläkään foorumilla ole kenellekään niitä mitään vastaan![]()
Kyseinen liikehän on ollut jo vuosia, jos ei suomen suurin niin yksi suurimpia tuontiautojen maahandumppaajia. En tiedä nykytilaa, mutta näin oli ainakin aikoinaan.
Käyppä tarjoamassa sinne 25.000 euron reaaliarvoista omaa tuontiautoasi vaihdossa niin varaudu yllätykseen, kun siellä on niitä kiiltäviä, uudempia ja vähemän ajettuja rivissä puoleen hintaan.
Aikoinaan, kun katselin SLK mersua itselleni niin silloin samanlaiset autot kustansivat kaikkialla muualla 30-35 t€ ja siellä niitä myytiin 18 t€, samoilla specseillä ja kaikilla varusteilla. Tuli ihan mieleen silloiset Sports car centerin Italian-tuonnit...
Ainakin Porvoon mega-autossa ollaan niin naama väärinpäin kuin vain voi, jos rupeaa puhumaan tuonti autoista. (edes niiden varaosista)
Samaa ketjuahan ovat ja Lahti taitaa olla se "pääkonttori"
Ja hinnathan ovat päinvastoin kuin Division kuvaili.
Tosin ei ainakaan Lahdessa näy enää myynnissä niitä omiakaan tuomia. olisiko tullut liikaa takkiin, takuukorjauksien myötä ja homma loppunut lyhyeen kokeiluun tai sitten sekoitan johonkin toiseen lahden liikkeeseen...?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tässä muuten vielä aiheeseen liittyvä, tosin jo hieman ikääntynyt Kuningaskuluttajan raportti näistä tuontiauto asioista:
http://74.125.77.132/search?q=cache:O9q ... lr=lang_fi
Oma kokemukseni tuontiauton eteenpäin kauppaamisesta vuoden 2008 alusta tosin tukee sitä asiaa, että tilanne oli silloin vielä täysin raportin mukainen.
http://74.125.77.132/search?q=cache:O9q ... lr=lang_fi
Oma kokemukseni tuontiauton eteenpäin kauppaamisesta vuoden 2008 alusta tosin tukee sitä asiaa, että tilanne oli silloin vielä täysin raportin mukainen.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv