W211 ESP defective - visit workshop

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

W211 ESP defective - visit workshop

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Eli otsikon mukaista varoitusilmoitusta on pukannut tauluun nyt jo kolme kertaa n. kahden viikon aikana. Elikä tuo ilmoitus tulee autoa käynnistettäessä ja katoaa, kun auton sammuttaa ja käynnistää myöhemmin uudelleen. Tuolloin ei toimi myöskään vakionopeudensäädin.

Onko kellään ollut samanlaista onkelmaa? Kuulemma akussa ei olisi vikaa, mutta ajattelin illalla kuitenkin mitata jännitteen kun moottori ei käynnissä.

Pitää ilmeisesti vikakoodit luetuttaa..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
perros
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.10.2005 18:58
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja perros »

Jep, jännitteet finaalissa. Meikällä auto ollut Veholla viikkoja eikä ongelmaa löydy. Autoon vaihdettiin kytkinpaneeli, jossa mm. penkinlämppärit, ei apua asiaan, lasku 500€.
Ilmeisesti lyö jonkin laitteen päälle, eikä näin ollen rekisteröidy viaksi.
Talvella ei, noiden häiriöiden jälkeen, tarvitse aamulla startatakkaan.
Ilmoittele, jos saat asiaan selvyyttä.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

mulla tuli tuo viesti kun laturista meni hiilet. hetken päästä sitten tuli joukko muitakin herjoja, jotka kiusasivat. Itseltäni homma korjautui uudella lataussäätimellä.
Koita laittaa auto lataukseen yöksi, tuleeko sama ilmoitus silti?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Noita vikailmoituksia ei enää ota ainakaan meikäläinen tosissaan :D
Tosiaan voi johtua latausjännitteestä, lataussäätimestä, hiilistä jne...

Minulla pukkaa joskus näyttöön DISPLAY DEFEKT ja heti perään COOLANT LEVEL, jos sattuu pesunestesäiliön pinta laskemaan sen verran alas että siitä tulee häly... :roll:
Ilmeisesti joku maadoitusvika...

ABS/ESP sentään onneksi useimmiten vielä viittaa vialliseen jarruvalokatkaisimeen eli siihen voi siinä mielessä luottaa :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Akun jännite oli 12,53V ja käydessä 14.00V, eli akussa ei ole vikaa..
Nyt tuota vikailmoitusta ei ole tullut taas toistaiseksi.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Tämä voi kuulostaa hullulta, mutta vielä muutama päivä sitten omistamassani Audi A6:ssa juuri nuo viat aiheutti viallinen jarruvalokatkaisija... Eli ESP:in kytkeytymisen pois ja vakionopeuden säätimen toimimattomuuden. Lisäksi vilkkui hehkuvalo.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ari66 kirjoitti:.

Minulla pukkaa joskus näyttöön DISPLAY DEFEKT ja heti perään COOLANT LEVEL, jos sattuu pesunestesäiliön pinta laskemaan sen verran alas että siitä tulee häly... :roll:
Jos tuosta "Display defekt" ilmoituksesta tule jossain vaiheessa jatkuvaa niin vaihda pesunestesäiliön anturi. :D
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Nyt on pari kertaa toi tehny, kun on auton juuri käynnistänyt ja lähtee liikkeelle niin oikean puoleinen etujarru jarruttaa itsestään muutaman kerran.. samalla sieltä on kuulunut sellainen outo krohina ja sitten syttyy tuo ESP defective-valo.

Päällisin puolin missään ei näy mitään erikoista, mutta huomasin että vaihdelaatikon pohjapanssari on aivan täynnä vettä. Eipä taida liittyä em. vikaan, mutta onkohan tuo normaalia, että vesi pääsee tuolla tavoin pohjapanssarin eristeeseen. Auton alle jää oikein kunnon lätäkkö kun seissyt yön yli..?

Ajattelin kuitenkin vielä odotella seuraavan huoltoon, jos nyt ei satu kokonaan lettaamaan.. :roll:
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

arto79 kirjoitti:Nyt on pari kertaa toi tehny, kun on auton juuri käynnistänyt ja lähtee liikkeelle niin oikean puoleinen etujarru jarruttaa itsestään muutaman kerran.. samalla sieltä on kuulunut sellainen outo krohina ja sitten syttyy tuo ESP defective-valo.

Päällisin puolin missään ei näy mitään erikoista, mutta huomasin että vaihdelaatikon pohjapanssari on aivan täynnä vettä. Eipä taida liittyä em. vikaan, mutta onkohan tuo normaalia, että vesi pääsee tuolla tavoin pohjapanssarin eristeeseen. Auton alle jää oikein kunnon lätäkkö kun seissyt yön yli..?

Ajattelin kuitenkin vielä odotella seuraavan huoltoon, jos nyt ei satu kokonaan lettaamaan.. :roll:
Siis toinen etujarru jarruttelee itsekseen mutta ajattelit ajella silti seuraavaan huoltoon asti? Montako kilometriä seuraavaan huoltoon on?

Se jarruvalokytkin voisi antaa ESP-vian (ja vakkari lakkaa toimimasta) mutta ei se laita yksittäisiä pyöriä jarruttelemaan itsekseen.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Seuraavaan huoltoon on vielä 11tkm. Tarvii soittaa huoltoon aika testerille.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Kyselin asiasta tarkemmin mersun huollosta (ei veho) ja epäilivät pyörän nopeustunnisinta. Vian pystyy todentamaan testerillä.

Toi jarrutusilmiö on tapahtunut nyt pari kertaa ja aina ihan pienessä vauhdissa heti kun on lähtenyt liikkeelle, joten taidanpa uskaltaa ajaa vielä ton 10tkm seuraavaan huoltoon. :roll:
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

arto79 kirjoitti:Kyselin asiasta tarkemmin mersun huollosta (ei veho) ja epäilivät pyörän nopeustunnisinta. Vian pystyy todentamaan testerillä.

Toi jarrutusilmiö on tapahtunut nyt pari kertaa ja aina ihan pienessä vauhdissa heti kun on lähtenyt liikkeelle, joten taidanpa uskaltaa ajaa vielä ton 10tkm seuraavaan huoltoon. :roll:
Miten tuo toisen etujarrun jarruttaminen tuntuu ajossa? Luulisi auton lähtevät puoltamaan voimakkaasti jarruttavalle puolelle päin?

Poikkeaako tuo jarrujen hurina huomattavasti siitä normaalista SBC-jarrujen hurinasta, jonka ne pitävät yleensä aina, kun autolla lähtee ajamaan, kun ne testaavat sen oman toimintansa? Lisäksi testailevat ajossa erilaisissa tilanteissa muutenkin toimintaansa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Division kirjoitti:
arto79 kirjoitti:Kyselin asiasta tarkemmin mersun huollosta (ei veho) ja epäilivät pyörän nopeustunnisinta. Vian pystyy todentamaan testerillä.

Toi jarrutusilmiö on tapahtunut nyt pari kertaa ja aina ihan pienessä vauhdissa heti kun on lähtenyt liikkeelle, joten taidanpa uskaltaa ajaa vielä ton 10tkm seuraavaan huoltoon. :roll:
Miten tuo toisen etujarrun jarruttaminen tuntuu ajossa? Luulisi auton lähtevät puoltamaan voimakkaasti jarruttavalle puolelle päin?

Poikkeaako tuo jarrujen hurina huomattavasti siitä normaalista SBC-jarrujen hurinasta, jonka ne pitävät yleensä aina, kun autolla lähtee ajamaan, kun ne testaavat sen oman toimintansa? Lisäksi testailevat ajossa erilaisissa tilanteissa muutenkin toimintaansa.
Jarruttaessa kuului siis krohinaa, mutta vauhtia oli niin vähän etten ainakaan tuota mahdollista puoltamista huomannut? Jarrutus oli sellaista pätkittäistä, aivan kuin olisi jarruttanut nopeasti muutaman kerran peräkkäin..

Tänään aamulla töihin lähtiessäni syttyi taas tuo ESP-varoitus noin 15s käynnistyksen jälkeen, heti kun autolla lähdin liikkeelle.

Elikä joka kerta kun tuo varoitus on syttynyt, on autolla lähdetty juuri liikkeelle käynnistyksen jälkeen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

ESP valo syttyy noin joka toinen kerta kun auton käynnistää. Tuon jarrutusilmiön tuo on tehnyt nyt yhteensä kolme kertaa ja aina heti kun autolla on lähtenyt liikkeelle ja pienessä vauhdissa.

Auto kävi veholla pikatesterissä ja näytti tallentaneen vikamuistiin sellaisen vian kuin ohjauskulma-anturivika. Uusi anturi ei kuulemma ole kovin kallis ja ajattelin sen vaihdattaa sitten seuraavassa huollossa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

arto79 kirjoitti:ESP valo syttyy noin joka toinen kerta kun auton käynnistää. Tuon jarrutusilmiön tuo on tehnyt nyt yhteensä kolme kertaa ja aina heti kun autolla on lähtenyt liikkeelle ja pienessä vauhdissa.

Auto kävi veholla pikatesterissä ja näytti tallentaneen vikamuistiin sellaisen vian kuin ohjauskulma-anturivika. Uusi anturi ei kuulemma ole kovin kallis ja ajattelin sen vaihdattaa sitten seuraavassa huollossa.
Käy kyllä järkeen, että jos se tekee jarruilla tuollaista ja herjailee ESP:tä niin pakko olla anturivika. Jos olisi akun jännitteestä kyse niin jarrut ei temppuilisi.

Ps. Oma "ESP visit work shop" on nyt ainakin toistaiseksi kadonnut kokonaan akun vaihdon yhteydessä. Omassani tuo herja tuli ilmeisesti siitä, että ei riittänyt kylmillä ilmoilla liikkeelle lähtiessä virtaa ESP:lle...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

Division kirjoitti:
arto79 kirjoitti: Ps. Oma "ESP visit work shop" on nyt ainakin toistaiseksi kadonnut kokonaan akun vaihdon yhteydessä. Omassani tuo herja tuli ilmeisesti siitä, että ei riittänyt kylmillä ilmoilla liikkeelle lähtiessä virtaa ESP:lle...
Alijännitteestä tulee kaikkea hassua. Surrealistisin tähän mennessä on mittariston kello, joka alkoi käynnistettäessä kelata ensin myötäpäivään ja sitten vastapäivään ikäänkuin jatkuvaa kesäaika-talviaika vaihtoa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Täällä samaa vikaa ,varsinkin jos auto oli sateessa vuorokauden,yleensä
pidän katoksen alla.
Niin rupes olee vaikka mitä varoituksia,tuntui välilä ,että kaikkea se voi keksiä,
Mittarissa kaikkea mahdollista vika valoa,ilmastointi mykkänä,radio mykkänä.
Vaihdoin akun ,vaikka lähti vielä hyvin käyntiin.
Akku oli EXIKE ,jossa oli se silmä jonka mukaan akku oli vajaa vaikka millä latasi,näytti mustaa,vihreä ok.
Uusikin on saman merkkinen,en löytänyt parempaa.
On ainakin2 vuoden takuu
:shock:
No kohta on testejä, niin täytyy odotella oliko hyvä ostos, :wink:
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

nautseri kirjoitti:Täällä samaa vikaa ,varsinkin jos auto oli sateessa vuorokauden,yleensä
pidän katoksen alla.
Niin rupes olee vaikka mitä varoituksia,tuntui välilä ,että kaikkea se voi keksiä,
Mittarissa kaikkea mahdollista vika valoa,ilmastointi mykkänä,radio mykkänä.
Vaihdoin akun ,vaikka lähti vielä hyvin käyntiin.
Akku oli EXIKE ,jossa oli se silmä jonka mukaan akku oli vajaa vaikka millä latasi,näytti mustaa,vihreä ok.
Uusikin on saman merkkinen,en löytänyt parempaa.
On ainakin2 vuoden takuu
:shock:
No kohta on testejä, niin täytyy odotella oliko hyvä ostos, :wink:
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että minkä hintainen (kuinka halpa) tuollainen Exiden akku on, kun et ostanut 95 Ah alkuperäisakkua? Sekin kun kustantaa muistaakseni vain jonkun 180 eur.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

190e oli lähtöhinta.
Taisi 160€ olla minkä maksoin.
Webasto ja lyhyet ajomatkat talvella rasittaa akkua aika lailla.
Myös noita sähkölaitteita on näissä nykyautoissa aika lailla.
Vastaa Viestiin