W211 ESP defective - visit workshop
W211 ESP defective - visit workshop
Eli otsikon mukaista varoitusilmoitusta on pukannut tauluun nyt jo kolme kertaa n. kahden viikon aikana. Elikä tuo ilmoitus tulee autoa käynnistettäessä ja katoaa, kun auton sammuttaa ja käynnistää myöhemmin uudelleen. Tuolloin ei toimi myöskään vakionopeudensäädin.
Onko kellään ollut samanlaista onkelmaa? Kuulemma akussa ei olisi vikaa, mutta ajattelin illalla kuitenkin mitata jännitteen kun moottori ei käynnissä.
Pitää ilmeisesti vikakoodit luetuttaa..
Onko kellään ollut samanlaista onkelmaa? Kuulemma akussa ei olisi vikaa, mutta ajattelin illalla kuitenkin mitata jännitteen kun moottori ei käynnissä.
Pitää ilmeisesti vikakoodit luetuttaa..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Jep, jännitteet finaalissa. Meikällä auto ollut Veholla viikkoja eikä ongelmaa löydy. Autoon vaihdettiin kytkinpaneeli, jossa mm. penkinlämppärit, ei apua asiaan, lasku 500€.
Ilmeisesti lyö jonkin laitteen päälle, eikä näin ollen rekisteröidy viaksi.
Talvella ei, noiden häiriöiden jälkeen, tarvitse aamulla startatakkaan.
Ilmoittele, jos saat asiaan selvyyttä.
Ilmeisesti lyö jonkin laitteen päälle, eikä näin ollen rekisteröidy viaksi.
Talvella ei, noiden häiriöiden jälkeen, tarvitse aamulla startatakkaan.
Ilmoittele, jos saat asiaan selvyyttä.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Noita vikailmoituksia ei enää ota ainakaan meikäläinen tosissaan
Tosiaan voi johtua latausjännitteestä, lataussäätimestä, hiilistä jne...
Minulla pukkaa joskus näyttöön DISPLAY DEFEKT ja heti perään COOLANT LEVEL, jos sattuu pesunestesäiliön pinta laskemaan sen verran alas että siitä tulee häly...
Ilmeisesti joku maadoitusvika...
ABS/ESP sentään onneksi useimmiten vielä viittaa vialliseen jarruvalokatkaisimeen eli siihen voi siinä mielessä luottaa

Tosiaan voi johtua latausjännitteestä, lataussäätimestä, hiilistä jne...
Minulla pukkaa joskus näyttöön DISPLAY DEFEKT ja heti perään COOLANT LEVEL, jos sattuu pesunestesäiliön pinta laskemaan sen verran alas että siitä tulee häly...

Ilmeisesti joku maadoitusvika...
ABS/ESP sentään onneksi useimmiten vielä viittaa vialliseen jarruvalokatkaisimeen eli siihen voi siinä mielessä luottaa

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Tämä voi kuulostaa hullulta, mutta vielä muutama päivä sitten omistamassani Audi A6:ssa juuri nuo viat aiheutti viallinen jarruvalokatkaisija... Eli ESP:in kytkeytymisen pois ja vakionopeuden säätimen toimimattomuuden. Lisäksi vilkkui hehkuvalo.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Nyt on pari kertaa toi tehny, kun on auton juuri käynnistänyt ja lähtee liikkeelle niin oikean puoleinen etujarru jarruttaa itsestään muutaman kerran.. samalla sieltä on kuulunut sellainen outo krohina ja sitten syttyy tuo ESP defective-valo.
Päällisin puolin missään ei näy mitään erikoista, mutta huomasin että vaihdelaatikon pohjapanssari on aivan täynnä vettä. Eipä taida liittyä em. vikaan, mutta onkohan tuo normaalia, että vesi pääsee tuolla tavoin pohjapanssarin eristeeseen. Auton alle jää oikein kunnon lätäkkö kun seissyt yön yli..?
Ajattelin kuitenkin vielä odotella seuraavan huoltoon, jos nyt ei satu kokonaan lettaamaan..
Päällisin puolin missään ei näy mitään erikoista, mutta huomasin että vaihdelaatikon pohjapanssari on aivan täynnä vettä. Eipä taida liittyä em. vikaan, mutta onkohan tuo normaalia, että vesi pääsee tuolla tavoin pohjapanssarin eristeeseen. Auton alle jää oikein kunnon lätäkkö kun seissyt yön yli..?
Ajattelin kuitenkin vielä odotella seuraavan huoltoon, jos nyt ei satu kokonaan lettaamaan..

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Siis toinen etujarru jarruttelee itsekseen mutta ajattelit ajella silti seuraavaan huoltoon asti? Montako kilometriä seuraavaan huoltoon on?arto79 kirjoitti:Nyt on pari kertaa toi tehny, kun on auton juuri käynnistänyt ja lähtee liikkeelle niin oikean puoleinen etujarru jarruttaa itsestään muutaman kerran.. samalla sieltä on kuulunut sellainen outo krohina ja sitten syttyy tuo ESP defective-valo.
Päällisin puolin missään ei näy mitään erikoista, mutta huomasin että vaihdelaatikon pohjapanssari on aivan täynnä vettä. Eipä taida liittyä em. vikaan, mutta onkohan tuo normaalia, että vesi pääsee tuolla tavoin pohjapanssarin eristeeseen. Auton alle jää oikein kunnon lätäkkö kun seissyt yön yli..?
Ajattelin kuitenkin vielä odotella seuraavan huoltoon, jos nyt ei satu kokonaan lettaamaan..
Se jarruvalokytkin voisi antaa ESP-vian (ja vakkari lakkaa toimimasta) mutta ei se laita yksittäisiä pyöriä jarruttelemaan itsekseen.
Kyselin asiasta tarkemmin mersun huollosta (ei veho) ja epäilivät pyörän nopeustunnisinta. Vian pystyy todentamaan testerillä.
Toi jarrutusilmiö on tapahtunut nyt pari kertaa ja aina ihan pienessä vauhdissa heti kun on lähtenyt liikkeelle, joten taidanpa uskaltaa ajaa vielä ton 10tkm seuraavaan huoltoon.
Toi jarrutusilmiö on tapahtunut nyt pari kertaa ja aina ihan pienessä vauhdissa heti kun on lähtenyt liikkeelle, joten taidanpa uskaltaa ajaa vielä ton 10tkm seuraavaan huoltoon.

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Miten tuo toisen etujarrun jarruttaminen tuntuu ajossa? Luulisi auton lähtevät puoltamaan voimakkaasti jarruttavalle puolelle päin?arto79 kirjoitti:Kyselin asiasta tarkemmin mersun huollosta (ei veho) ja epäilivät pyörän nopeustunnisinta. Vian pystyy todentamaan testerillä.
Toi jarrutusilmiö on tapahtunut nyt pari kertaa ja aina ihan pienessä vauhdissa heti kun on lähtenyt liikkeelle, joten taidanpa uskaltaa ajaa vielä ton 10tkm seuraavaan huoltoon.
Poikkeaako tuo jarrujen hurina huomattavasti siitä normaalista SBC-jarrujen hurinasta, jonka ne pitävät yleensä aina, kun autolla lähtee ajamaan, kun ne testaavat sen oman toimintansa? Lisäksi testailevat ajossa erilaisissa tilanteissa muutenkin toimintaansa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Jarruttaessa kuului siis krohinaa, mutta vauhtia oli niin vähän etten ainakaan tuota mahdollista puoltamista huomannut? Jarrutus oli sellaista pätkittäistä, aivan kuin olisi jarruttanut nopeasti muutaman kerran peräkkäin..Division kirjoitti:Miten tuo toisen etujarrun jarruttaminen tuntuu ajossa? Luulisi auton lähtevät puoltamaan voimakkaasti jarruttavalle puolelle päin?arto79 kirjoitti:Kyselin asiasta tarkemmin mersun huollosta (ei veho) ja epäilivät pyörän nopeustunnisinta. Vian pystyy todentamaan testerillä.
Toi jarrutusilmiö on tapahtunut nyt pari kertaa ja aina ihan pienessä vauhdissa heti kun on lähtenyt liikkeelle, joten taidanpa uskaltaa ajaa vielä ton 10tkm seuraavaan huoltoon.
Poikkeaako tuo jarrujen hurina huomattavasti siitä normaalista SBC-jarrujen hurinasta, jonka ne pitävät yleensä aina, kun autolla lähtee ajamaan, kun ne testaavat sen oman toimintansa? Lisäksi testailevat ajossa erilaisissa tilanteissa muutenkin toimintaansa.
Tänään aamulla töihin lähtiessäni syttyi taas tuo ESP-varoitus noin 15s käynnistyksen jälkeen, heti kun autolla lähdin liikkeelle.
Elikä joka kerta kun tuo varoitus on syttynyt, on autolla lähdetty juuri liikkeelle käynnistyksen jälkeen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
ESP valo syttyy noin joka toinen kerta kun auton käynnistää. Tuon jarrutusilmiön tuo on tehnyt nyt yhteensä kolme kertaa ja aina heti kun autolla on lähtenyt liikkeelle ja pienessä vauhdissa.
Auto kävi veholla pikatesterissä ja näytti tallentaneen vikamuistiin sellaisen vian kuin ohjauskulma-anturivika. Uusi anturi ei kuulemma ole kovin kallis ja ajattelin sen vaihdattaa sitten seuraavassa huollossa.
Auto kävi veholla pikatesterissä ja näytti tallentaneen vikamuistiin sellaisen vian kuin ohjauskulma-anturivika. Uusi anturi ei kuulemma ole kovin kallis ja ajattelin sen vaihdattaa sitten seuraavassa huollossa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Käy kyllä järkeen, että jos se tekee jarruilla tuollaista ja herjailee ESP:tä niin pakko olla anturivika. Jos olisi akun jännitteestä kyse niin jarrut ei temppuilisi.arto79 kirjoitti:ESP valo syttyy noin joka toinen kerta kun auton käynnistää. Tuon jarrutusilmiön tuo on tehnyt nyt yhteensä kolme kertaa ja aina heti kun autolla on lähtenyt liikkeelle ja pienessä vauhdissa.
Auto kävi veholla pikatesterissä ja näytti tallentaneen vikamuistiin sellaisen vian kuin ohjauskulma-anturivika. Uusi anturi ei kuulemma ole kovin kallis ja ajattelin sen vaihdattaa sitten seuraavassa huollossa.
Ps. Oma "ESP visit work shop" on nyt ainakin toistaiseksi kadonnut kokonaan akun vaihdon yhteydessä. Omassani tuo herja tuli ilmeisesti siitä, että ei riittänyt kylmillä ilmoilla liikkeelle lähtiessä virtaa ESP:lle...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Alijännitteestä tulee kaikkea hassua. Surrealistisin tähän mennessä on mittariston kello, joka alkoi käynnistettäessä kelata ensin myötäpäivään ja sitten vastapäivään ikäänkuin jatkuvaa kesäaika-talviaika vaihtoa.Division kirjoitti:arto79 kirjoitti: Ps. Oma "ESP visit work shop" on nyt ainakin toistaiseksi kadonnut kokonaan akun vaihdon yhteydessä. Omassani tuo herja tuli ilmeisesti siitä, että ei riittänyt kylmillä ilmoilla liikkeelle lähtiessä virtaa ESP:lle...
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Täällä samaa vikaa ,varsinkin jos auto oli sateessa vuorokauden,yleensä
pidän katoksen alla.
Niin rupes olee vaikka mitä varoituksia,tuntui välilä ,että kaikkea se voi keksiä,
Mittarissa kaikkea mahdollista vika valoa,ilmastointi mykkänä,radio mykkänä.
Vaihdoin akun ,vaikka lähti vielä hyvin käyntiin.
Akku oli EXIKE ,jossa oli se silmä jonka mukaan akku oli vajaa vaikka millä latasi,näytti mustaa,vihreä ok.
Uusikin on saman merkkinen,en löytänyt parempaa.
On ainakin2 vuoden takuu
No kohta on testejä, niin täytyy odotella oliko hyvä ostos,
pidän katoksen alla.
Niin rupes olee vaikka mitä varoituksia,tuntui välilä ,että kaikkea se voi keksiä,
Mittarissa kaikkea mahdollista vika valoa,ilmastointi mykkänä,radio mykkänä.
Vaihdoin akun ,vaikka lähti vielä hyvin käyntiin.
Akku oli EXIKE ,jossa oli se silmä jonka mukaan akku oli vajaa vaikka millä latasi,näytti mustaa,vihreä ok.
Uusikin on saman merkkinen,en löytänyt parempaa.
On ainakin2 vuoden takuu

No kohta on testejä, niin täytyy odotella oliko hyvä ostos,

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että minkä hintainen (kuinka halpa) tuollainen Exiden akku on, kun et ostanut 95 Ah alkuperäisakkua? Sekin kun kustantaa muistaakseni vain jonkun 180 eur.nautseri kirjoitti:Täällä samaa vikaa ,varsinkin jos auto oli sateessa vuorokauden,yleensä
pidän katoksen alla.
Niin rupes olee vaikka mitä varoituksia,tuntui välilä ,että kaikkea se voi keksiä,
Mittarissa kaikkea mahdollista vika valoa,ilmastointi mykkänä,radio mykkänä.
Vaihdoin akun ,vaikka lähti vielä hyvin käyntiin.
Akku oli EXIKE ,jossa oli se silmä jonka mukaan akku oli vajaa vaikka millä latasi,näytti mustaa,vihreä ok.
Uusikin on saman merkkinen,en löytänyt parempaa.
On ainakin2 vuoden takuu
![]()
No kohta on testejä, niin täytyy odotella oliko hyvä ostos,
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv