Näistä olisi kiva kuulla lisää, iskä oli armeijan hommissa mutta siviilivakanssilla 1967-1990 ja kertoi aina kun heput lähti yk joukkoihin "mersua hakemaan". Broidi oli Libanonissa 1999 ja toi golffin samalla periaatteella.sportsman kirjoitti:Minulla oli myös samaan aikaan auto Israelissa Golanin autokentällä.
Siellä oli kerrallaan lähes 800 autoa joista suurin osa mersua.
Menee hieman ohi asian mutta on vaan pakko kommentoidakerosiini kirjoitti:onnittelut! Joko on johdonpätkä valmiina hanskalokerossa että saa vikavaloa nollailla?![]()
No jaa. Itse olen pari kertaa vetänyt 4maticin järjestelmällä olevan nelivedon jumiin lumella - eikä todellakaan menty siitä mistä haluttiin, vaan joutui menemään siitä, mistä päästiin, enkä pidä sitä kovin "todellisena" nelivetona.masa66 kirjoitti:"Maticilla mennään mistä halutaan, perusmallilla mistä pystytään".![]()
![]()
![]()
Mielenkiintoisia kommentteja. Eihän 4Matic mikään "kova" neliveto ole, mutta on se silti tähän päivään mennessä ainoa henkilöautoneliveto luokassaan, jossa on kaksi 100% kytkeytyvää tasauspyörästönlukkoa.Mesedesi kirjoitti:No jaa. Itse olen pari kertaa vetänyt 4maticin järjestelmällä olevan nelivedon jumiin lumella - eikä todellakaan menty siitä mistä haluttiin, vaan joutui menemään siitä, mistä päästiin, enkä pidä sitä kovin "todellisena" nelivetona.masa66 kirjoitti:"Maticilla mennään mistä halutaan, perusmallilla mistä pystytään".![]()
![]()
![]()
Kyllähän se varmasti avustaa liukkailla, mutta missäs ne 3 lukkoa sijaitsee, joilla kytketään voima sekä eturenkaisiin, takarenkaisiin, että niiden välille - no G:ssä ja GL:ssä ja Unimogeissa!
Et,mutta tulin nyt maininneeksi,kun tuolla liikenteessä katsoo ns.nelivetoautoja,niin enemmistö on noita japseja.Mesedesi kirjoitti:En kyllä tainnut omassa kommentoinnissa mainita mitään kauko-itään viittaavaakaan. Mielestäni puhuin vaan G:stä, GL:stä ja Unimogista.
Lantikoissahan ei vakiona ole kaikkia lukkoja, mutta hyvin monet on varustettu 100%:n lukoilla joka paikkaan, joten lukeutuvat tuohon kategoriaan. Se, että luetaanko tähän kategoriaan vain karvalakkimallit, vai saiko tähän maasturititteliin ottaa mukaan (tehdas)lisävarusteet.Mesedesi kirjoitti:En kyllä tainnut omassa kommentoinnissa mainita mitään kauko-itään viittaavaakaan. Mielestäni puhuin vaan G:stä, GL:stä ja Unimogista.
Kerran jouduin itse työntämään yhtä nelivetohiluxia, kun polonen jäi ristiriipuntaan ojanpohjalle, joten en kyllä lue niitäkään kun "mainosnelivedoiksi".
Mitkäs ne nyt muuten oli niitä automerkkejä, jotka selviää esim. juuri tuosta ristiriipunnasta (Tarkoittaen sitä, että molempien akseleitten jompikumpi pyörä on tyhjän päällä) ? Nivaska, G:t, 4maticista en ole satavarma, ja oliko joku muukin...LandRover?
T LandCruiser ymmärtääkseni invalidisoituu kanssa sellaisessa tilanteessa...
Muistelen 80-luvulla TM:ssä ollutta maasturivertailua, jossa oli (taas kerran muistellen) Niva, G, LandRover, Jeep Cherokee. Että testiryhmä pärjäsi tosiryteikössä ainoastaan G:llä ja Nivalla.pt kirjoitti:Tekisi mieli sanoa, että Nivassa ei ollut mitään lukkoja akseleissa, eikä monesti taida olla vanhemmissa Land Rovereissakaan (en laita päätäni pantiksi..)
Itse asiassa sama maasturi vertailu on mielessä ja kyllähän metsässä Niva kokonsa puolesta meni menojaan, mutta keskilukon lisäksi autosta ei muita lukkoja löydy (hyvinkään varmasti..)Mesedesi kirjoitti:Muistelen 80-luvulla TM:ssä ollutta maasturivertailua, jossa oli (taas kerran muistellen) Niva, G, LandRover, Jeep Cherokee. Että testiryhmä pärjäsi tosiryteikössä ainoastaan G:llä ja Nivalla.pt kirjoitti:Tekisi mieli sanoa, että Nivassa ei ollut mitään lukkoja akseleissa, eikä monesti taida olla vanhemmissa Land Rovereissakaan (en laita päätäni pantiksi..)
Korjataan nyt vielä, et ei ollu ainaskaan w460:ssä kaikkia lukkoja vakiona. Oiskoha ollu niin, että taka-akselilla lukko oli vakiona, mutta eteen piti tilata erikseen.pt kirjoitti:Ja toki tuo G on aina varustettu lukoilla, joita sitten noihin moniin muihin pitää muistaa vain tilailla ostettaessa.
Mutta josko toviksi palataan takaisin auton elvytykseen
No juuri tuolla kaavalla ajatellen atf:aa sopisikin käyttää, mutta eikö tässä sitten voisi alkaa tankata tavan kaksivetoisenkin tasonsäätöön atf:aa, tulisi halvemmaksikin? Aika eksoottiselta kuulostaa, semminkin kun aina on muistettu mainita että vain MB:n omaa hydrauliöljyä 124-sarjalaisten hydrauliikkaan.cuuno kirjoitti:...eikös se ollut niin että hydrauliikka öljy sinne sekoittuu ja sen takia se ottaa siipeensä
...jos sinne atf pääsis niin ei kai se silloinkaan sitä rikkois jos kerran joku sitäkin käyttää vai mitä
...saa oikaista jos olen väärässä
...mutta näin mä asiaa muistelen
Mistä ja mitä se tekee?JOHe kirjoitti:Kyllä nelikosta paineakku löytyy.Timo L. kirjoitti:No voisiko olla, että paineakut taas tykkäävät kyttyrää muusta kuin ZH-M:stä? Mullahan mitään paineakkuja ei ole kun ei ole tasonsäätöä.
Siellä se on pohjan alla venttiilikoneistossa.Timo L. kirjoitti:Mistä ja mitä se tekee?JOHe kirjoitti:Kyllä nelikosta paineakku löytyy.