KUUSSATASEN ONGELMAT,ONKO NIITÄ?
Kiva että edes joku on puolestakin!Mihaline kirjoitti:Joopa näin pikaisen kokemuksien perusteella erinomainen moottori ja miksei autokin... Osta ihmeessä, suomen olosuhteisiin voimaa riittävästi.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Sitä jos kaikkia pelottelijoita ja kummin kaiman kaverin sedältä kuultuja juttuja kuuntelee ei ikinä saa tai voi ostaa itselleen sellaisia autoja mistä tykkää. Olen ajanut myös sitä legendaarista 500E:tä 124:sen korissa eikä se tuottanut samanlaista lähes pakonomaista tarvetta hankkia kyseinen kehonsiirrin, toisin kun ässä. Mikäli 600:sta vähänkään haluaa nyt sellainen on järkevää hankkia kun niitä saa vielä kohtuu hintaan...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
No en minä ole ainakaan missäänkohtaa edes vihjaissut etteikö tuollaista kuussatasta kannattaisi ostaa, eikä ole kyllä käynyt mielessäkään alata ohjailemaan omien ajatuksien pohjalta toisen autokauppaa
Kyllä minä ainakin voisin tuollaisen ostaa, jos sellaista kuumetta olisi päällä......
Ainut mitä minä tässä koitin aiemmin kertoa, oli totuuksia, joita voi kohdata kyseisen mallin kohdalla, ja käsittääkseni ketjun aloittaja otsikosta päätellen niitä halusi kuullakkin
Vai olisiko pitänyt lakaista kaikki mahdolliset vastoinkäymiset matonalle ja fiilistellä kuinka mahtavaa kyytiä kyseinen laitos tarjoaa ja miten kivalta se näyttää mistäkin kulmasta katseltuna, eikä niissä "varmaan" mitään ihmeellistä tule vastaan ja sitten jos kuitenkin jotain sattuu....ihmetellä silmät ymmyrräisenä että "kuinka se nyt noin, en oo ikinä kuullutkaan että tuollaisia vikoja voi olla noin kalliissa autossa
"
Se pitää vielä muistuttaa, että jos noita kuussatasia katselee sieltä "hinnat alkaen" päästä bisnes mielessä ja dollarinkuvat silmissä, niin se on ainakin varmaa, että aiemmin ketjussa mainittuja ominaisuuksia tulee vastaan

Ainut mitä minä tässä koitin aiemmin kertoa, oli totuuksia, joita voi kohdata kyseisen mallin kohdalla, ja käsittääkseni ketjun aloittaja otsikosta päätellen niitä halusi kuullakkin


Se pitää vielä muistuttaa, että jos noita kuussatasia katselee sieltä "hinnat alkaen" päästä bisnes mielessä ja dollarinkuvat silmissä, niin se on ainakin varmaa, että aiemmin ketjussa mainittuja ominaisuuksia tulee vastaan

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Jep se on taas niitä jos ja voi olla juttuja joihin tietysti on hyvä varautua tai ainakin tiedostaa se että ongelmia voi tulla tai sitten ei... Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin jos 600:sta haluaa sellainen kannattaa nyt ostaa, hinnat on halpoja enkä usko että ne enää tuosta 6-10k€ väliltä hyvin paljoa putoaa...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Niin olisi minultakin jäänyt S 350 TD ostamatta jos olisin kaikkia tarinoita koneen heikkoudesta jäänyt vatvomaan. Monta nautinnollista ajo hetkeä olis jääny kokematta....Mihaline kirjoitti:Sitä jos kaikkia pelottelijoita ja kummin kaiman kaverin sedältä kuultuja juttuja kuuntelee ei ikinä saa tai voi ostaa itselleen sellaisia autoja mistä tykkää....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Kuitenkin uskon että jsmaa on saanut hyviä vihjeitä ja ohjeita kaikkeen mitä sen 600:n kanssa voi tulla eteen. Ja fiksuna kaverina osaa päätellä niiden perusteella mihin kaikkeen varautuu. Ymmärsin jotta kyselyn tarkoituksena oli nimenomaan välttää "puun takaa" tulevia juttuja ja niitä on tässä ketjussa ruodittu aika hyvin. Ehjää ja toimivaa autoa jokainen hakee, mutta ikävä fakta on että toisissa autoissa ne eteen tulevat viat maksaa enemmän kuin toisissa.
Ässän ajonautinto on kuitenkin ihan omaa luokkaansa, oli se sitten 280:n tai peräti 600:n.
Naapurin setä totesi kun oli kyydissä jotta: "p*rhana, täähän on ku olohuoneen sohvalla istuis."
Jsmaa, ostat sitten millä koneella tahansa olevan ässän, niin toivotan vilpittömästi huolettomia kilometrejä.
Auto on pelkästään sinun, nautit siitä sitten yksin tai hyvässä seurassa.

Ässän ajonautinto on kuitenkin ihan omaa luokkaansa, oli se sitten 280:n tai peräti 600:n.
Naapurin setä totesi kun oli kyydissä jotta: "p*rhana, täähän on ku olohuoneen sohvalla istuis."

Jsmaa, ostat sitten millä koneella tahansa olevan ässän, niin toivotan vilpittömästi huolettomia kilometrejä.
Auto on pelkästään sinun, nautit siitä sitten yksin tai hyvässä seurassa.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Joopa,kiitos vaan kannustuksista...Kyllä se edelleenkin keittää...Juselius kirjoitti:Kuitenkin uskon että jsmaa on saanut hyviä vihjeitä ja ohjeita kaikkeen mitä sen 600:n kanssa voi tulla eteen. Ja fiksuna kaverina osaa päätellä niiden perusteella mihin kaikkeen varautuu. Ymmärsin jotta kyselyn tarkoituksena oli nimenomaan välttää "puun takaa" tulevia juttuja ja niitä on tässä ketjussa ruodittu aika hyvin. Ehjää ja toimivaa autoa jokainen hakee, mutta ikävä fakta on että toisissa autoissa ne eteen tulevat viat maksaa enemmän kuin toisissa.![]()
Ässän ajonautinto on kuitenkin ihan omaa luokkaansa, oli se sitten 280:n tai peräti 600:n.
Naapurin setä totesi kun oli kyydissä jotta: "p*rhana, täähän on ku olohuoneen sohvalla istuis."![]()
Jsmaa, ostat sitten millä koneella tahansa olevan ässän, niin toivotan vilpittömästi huolettomia kilometrejä.
Auto on pelkästään sinun, nautit siitä sitten yksin tai hyvässä seurassa.
Mutta uusi asia,minkälainen jousitus on autossa.Nykyisen autonkin jousitus tuntuu ihan hyvältä,mutta kuussatasen meno tuntui kuin ilmatyynyn päällä leijuvalta.Kun en sitä vielä nosturille laittanut,en voinut jousitukseen sen paremmin perehtyä.Suoraansanoen teki mieli vaan ajaa.
Mutta ehkä otan sen vielä paremmin tekniseen tarkasteluun.Eli mitä siellä alla on? Ja mitenkä vikaherkkää/kallista.Selväähän on että ton auton huoltoon/korjaukseen pitää varata vähän tavallista enemmän sitä paperirahaa.Mutta kun asiantuntijoita ja kokeneita haluan kuunnella,siksi kyselen,ettei tulisi suurta pettymystä.Ja mitenkä tää jousituspuoli sitten kestää nää vuodet -92 alkaen hapertumatta.Kilometrit yli 60t näyttäis pitävän paikkaansa.Mitä mieltä olette hinnasta,18500 on viimeisin tarjous mulle.Tuskin siitä kovinpaljon alemmas mennään.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Muistaakseni 600 SE/L:ssä on vakiona taka-akseliston automaattinen tasonsäätö (tuttu keskiluokan farkuista). Muuten takatuenta on tuttu monivarsituenta.jsmaa kirjoitti:
Joopa,kiitos vaan kannustuksista...Kyllä se edelleenkin keittää...
Mutta uusi asia,minkälainen jousitus on autossa.Nykyisen autonkin jousitus tuntuu ihan hyvältä,mutta kuussatasen meno tuntui kuin ilmatyynyn päällä leijuvalta.Kun en sitä vielä nosturille laittanut,en voinut jousitukseen sen paremmin perehtyä.Suoraansanoen teki mieli vaan ajaa.
Mutta ehkä otan sen vielä paremmin tekniseen tarkasteluun.Eli mitä siellä alla on? Ja mitenkä vikaherkkää/kallista.
Ota selvää onko autossa ADS eli Adaptives Dämpfungssystem. Kotoisammin adaptiivinen (hydropneum.) jousitus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
no onko niissäkin erilaisia systeemejä? no voi h....jsmaa kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Muistaakseni 600 SE/L:ssä on vakiona taka-akseliston automaattinen tasonsäätö (tuttu keskiluokan farkuista). Muuten takatuenta on tuttu monivarsituenta.jsmaa kirjoitti:
Joopa,kiitos vaan kannustuksista...Kyllä se edelleenkin keittää...
Mutta uusi asia,minkälainen jousitus on autossa.Nykyisen autonkin jousitus tuntuu ihan hyvältä,mutta kuussatasen meno tuntui kuin ilmatyynyn päällä leijuvalta.Kun en sitä vielä nosturille laittanut,en voinut jousitukseen sen paremmin perehtyä.Suoraansanoen teki mieli vaan ajaa.
Mutta ehkä otan sen vielä paremmin tekniseen tarkasteluun.Eli mitä siellä alla on? Ja mitenkä vikaherkkää/kallista.
Ota selvää onko autossa ADS eli Adaptives Dämpfungssystem. Kotoisammin adaptiivinen (hydropneum.) jousitus.
no ei selvittänyt mitään...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Kaverillani on autokorjaamo/maalaamo ja hän hankki itselleen projektiksi
600 SEL:in vuodelta -94. Auto on alunperin Espanjasta. Autosta oli palanut takakontti ja syy tähän oli hapertunut johtosarja. Kun kaikki pytyt ei sytyttänyt, niin kone työnsi raakaa bensaa pakoputkeen, joka oli syttynyt
saatuaan happea pakoputken päästä. Johtosarja löytyi halvemmalla venäjältä, mutta maksoi silti maltaita. Käytettynä tällaista osaa ei kannata hankkia koska se voi olla yhtä huono. Eli huonon onnen sattuessa osat on kalliita, eikä niitä löydy purkaamoista Suomesta. Myös Saksan e-baystä kannattaa aina etsiä harvinaisempia osia.
600 SEL:in vuodelta -94. Auto on alunperin Espanjasta. Autosta oli palanut takakontti ja syy tähän oli hapertunut johtosarja. Kun kaikki pytyt ei sytyttänyt, niin kone työnsi raakaa bensaa pakoputkeen, joka oli syttynyt
saatuaan happea pakoputken päästä. Johtosarja löytyi halvemmalla venäjältä, mutta maksoi silti maltaita. Käytettynä tällaista osaa ei kannata hankkia koska se voi olla yhtä huono. Eli huonon onnen sattuessa osat on kalliita, eikä niitä löydy purkaamoista Suomesta. Myös Saksan e-baystä kannattaa aina etsiä harvinaisempia osia.
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
jsmaa kirjoitti:Suoraansanoen teki mieli vaan ajaa.
Niimpä, se oli se ensimmäinen fiilis mullakin W140:sen kanssa. Se vaan hiipii eteenpäin.

jsmaa kirjoitti:Kilometrit yli 60t näyttäis pitävän paikkaansa.Mitä mieltä olette hinnasta,18500 on viimeisin tarjous mulle.Tuskin siitä kovinpaljon alemmas mennään.
Noilla kilometreillä ja olettaen että auto on muutenkin erittäin hyvässä kuosissa, saattaa olla lähellä lopullista hintaa. Itse en tuota maksaisi, mutta mulla onkin erilainen mielipide 600:sta. Heitä oma tarjous vastaan ja kato mitä tapahtuu. Ei se kuitenkaan viimenen 600:n ole tässä maassa. Aina niitä on myynnissä, syystä tai toisesta, joten ei paniikkia. Saat sen tai se menee ohi, tilanteen mukaan siirryt eteenpäin.

Faktahan on, että 600:n ostajat ovat huomattavasti harvemmassa kuin tavallisen perheauton, joten sekin kannattaa muistaa...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
No kun moni nyt puhuu siitä johtosarjasta niin mikä siinä sitten pätkii?koja kirjoitti:Kaverillani on autokorjaamo/maalaamo ja hän hankki itselleen projektiksi
600 SEL:in vuodelta -94. Auto on alunperin Espanjasta. Autosta oli palanut takakontti ja syy tähän oli hapertunut johtosarja. Kun kaikki pytyt ei sytyttänyt, niin kone työnsi raakaa bensaa pakoputkeen, joka oli syttynyt
saatuaan happea pakoputken päästä. Johtosarja löytyi halvemmalla venäjältä, mutta maksoi silti maltaita. Käytettynä tällaista osaa ei kannata hankkia koska se voi olla yhtä huono. Eli huonon onnen sattuessa osat on kalliita, eikä niitä löydy purkaamoista Suomesta. Myös Saksan e-baystä kannattaa aina etsiä harvinaisempia osia.
Millätavoin se vioittuu? Vuotaa runkoon? Onko siinä satsissa jotain muutakin kuin vain ne johdot? Ja mikä on maltaiden hinta? Eli täsmällisempää tekstiä.Siis vaikka euroina mieluummin kuin ruplina.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Johtosarjaa vaivaa eristeiden häipyminen....eli lämpö ja huono eristemateriaali yhdessä aikaansaa johtojen eristeen pilkkoutumaan noin 3mm paloiksi ja lopulta ne putoilevat pois, varsinkin jos johtoja liikutetaan, jolloin esim. 30 johdon nipussa paljaat kuparipiuhat ottavat yhteen
jokainen tietää mitä siitä seuraa
Minulla johdot alkoivat kenkkuilla tuossa viissatasessa -04 vuonna ja silloin koko moottorin johtosarja maksoi 1200€ tehdastoimituksena, mutta ilmeisesti viimetietojen mukaan hinnat hieman laskeneet ja toimittajia on useampia.
Täällä on muuten muutama kuvatus mitä tuleman pitää->
- http://v12uberalles.com/throttle_actuator_rewire.htm (kaasuläppien uudelleen johdotus...joita noissa V12 koneissa on kaksi. Kun taas tässä omassa V8 koneessa vain yksi ja sekin meni minulla vaihtoon juurikin johtojen takia-> maksoi noin 900€ )
- http://v12uberalles.com/MAF_rewire.htm
Ja tämäkin on ihan yleinen vika noissa/näissä V8 ja V12 koneissa, eli iloisena killuva ASR valo, jonka ehkä yleisin aiheuttaja, heti johtosarjan jälkeen on tämä samainen sähköinen kaasuläppä-> http://www.k6jrf.com/MB_asr.html
Nämä sivut kannattaa kahlata muutenkin läpi, koska noista saa melko hyvän käsityksen minkälaisten ongelmien parissa tässä painitaan (hyvin pitkälle samaa tekniikkaa nämä V8 ja V12 koneet...toisessa vaan enempi osia
) ->
http://www.k6jrf.com/MB_S500.html
http://v12uberalles.com/


Minulla johdot alkoivat kenkkuilla tuossa viissatasessa -04 vuonna ja silloin koko moottorin johtosarja maksoi 1200€ tehdastoimituksena, mutta ilmeisesti viimetietojen mukaan hinnat hieman laskeneet ja toimittajia on useampia.
Täällä on muuten muutama kuvatus mitä tuleman pitää->
- http://v12uberalles.com/throttle_actuator_rewire.htm (kaasuläppien uudelleen johdotus...joita noissa V12 koneissa on kaksi. Kun taas tässä omassa V8 koneessa vain yksi ja sekin meni minulla vaihtoon juurikin johtojen takia-> maksoi noin 900€ )
- http://v12uberalles.com/MAF_rewire.htm
Ja tämäkin on ihan yleinen vika noissa/näissä V8 ja V12 koneissa, eli iloisena killuva ASR valo, jonka ehkä yleisin aiheuttaja, heti johtosarjan jälkeen on tämä samainen sähköinen kaasuläppä-> http://www.k6jrf.com/MB_asr.html
Nämä sivut kannattaa kahlata muutenkin läpi, koska noista saa melko hyvän käsityksen minkälaisten ongelmien parissa tässä painitaan (hyvin pitkälle samaa tekniikkaa nämä V8 ja V12 koneet...toisessa vaan enempi osia

http://www.k6jrf.com/MB_S500.html
http://v12uberalles.com/
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
No mikskä se nyt hyppäs tonne sisään... Mutta uudelleen.
Nyt tuli hyviä linkkejä,exactia tietoa.Kirjoitat koko moottorin johtosarjasta,mitä siihen kuuluu? Täydellisetkö johtosarjat liittimineen?
Sytytyskaapeleista muiden härpäkkeiden johtoihin?Jos näin,en silloin pidä hintaa hirvittävänä,onhan siellä varmasti melkoinen määrä johtoja.Mitäs sillä sun viissatasella oli silloin ajettu kun näitä vikoja alko tulemaan ja missäpäin mualimaa hän on ollut enimmäkseen käytössä? Todennäköisesti sillä lämmöllä on siinä ratkaiseva vaikutus,koska en ainakaaan omassa d kolmesatasessa ole havainnut johdoissa näitä ongelmia.Samaa materiaalia varmaan kuitenkin ovat molemmat.Ehkä ei näiden ässienkään johtosarjoihin ole viherpiipertäjät vielä saaneet ohjelmoiduksi mitään recycling geeniä.
Nyt tuli hyviä linkkejä,exactia tietoa.Kirjoitat koko moottorin johtosarjasta,mitä siihen kuuluu? Täydellisetkö johtosarjat liittimineen?
Sytytyskaapeleista muiden härpäkkeiden johtoihin?Jos näin,en silloin pidä hintaa hirvittävänä,onhan siellä varmasti melkoinen määrä johtoja.Mitäs sillä sun viissatasella oli silloin ajettu kun näitä vikoja alko tulemaan ja missäpäin mualimaa hän on ollut enimmäkseen käytössä? Todennäköisesti sillä lämmöllä on siinä ratkaiseva vaikutus,koska en ainakaaan omassa d kolmesatasessa ole havainnut johdoissa näitä ongelmia.Samaa materiaalia varmaan kuitenkin ovat molemmat.Ehkä ei näiden ässienkään johtosarjoihin ole viherpiipertäjät vielä saaneet ohjelmoiduksi mitään recycling geeniä.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Johtosarja minun tapauksessa käsitti kaikki moottoriin tulevat sähköjohdot, poislukien sytytysjohtimet. Elikkä karkeasti kaikki anturit & tunnistimet, suuttimet, virrat startille ja lauturille yms. nokkien asentotunnistimet ja onhan siinä karva poikineen.....
Auto on siis -94 mallia ja sillä oli tuon johtosarjamurheen sattumahetkellä ajettu just tasan 200tkm (eli asiaa veholta tiedustellessa saivat käännettyä sen tuohon 200tkm piikkiin, että ei mennyt takuuseen) ja auto on asustanut pääasiassa augsburgissa saksassa, mutta sillä on asustettu muutaman vuoden talvet espanjassa...että lämmintäkin on ollut
Mutta mitä olen tässä vuosien aikana aiheesta opiskellut, niin näyttäisi että ikä tulee useimmin vastaan kuin auton sijainti noiden hapertumien kohdalla, eli ihan sama onko auto ollut elämänsä norjassa tai californiassa, niin ainakin näissä viissatasisssa tuo moottorin lähes helvetillinen kuuman hohka ne tappaa ajan kanssa.....siis näissä se ilmanputsarikotelo peittää lähes koko moottorin ja tähän kun lisätään TODELLA ahdas konehuone, saadaan yhtälö jossa voisi keittää perunat aina ajon aikana konehuoneessa
Ja jostainsyystä näitä johtoja on käytetty vain bensakoneisissa 90-96 vuoden mersuissa....eli ongelma on sama oliko alla -92 320E tai -92 600SEL
Auto on siis -94 mallia ja sillä oli tuon johtosarjamurheen sattumahetkellä ajettu just tasan 200tkm (eli asiaa veholta tiedustellessa saivat käännettyä sen tuohon 200tkm piikkiin, että ei mennyt takuuseen) ja auto on asustanut pääasiassa augsburgissa saksassa, mutta sillä on asustettu muutaman vuoden talvet espanjassa...että lämmintäkin on ollut


Ja jostainsyystä näitä johtoja on käytetty vain bensakoneisissa 90-96 vuoden mersuissa....eli ongelma on sama oliko alla -92 320E tai -92 600SEL
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Tätä samaa hapertumis vikaa myös diesel vehkeissä.
Itsellä auto mallia 1995 MB300TD.
Siinä myös johdot katoavaa kansanperinnettä.Kyseessä johtosarja jossa piuhoitus hehkuille,ilmastointiin,elr ym.
Tämä aiheutti kierroslukumittarin toimimattomuutta,tyhjäkäynti oli outo ja ilmastointi toimi -10 pakkasella.Oli oikea pakkosyöttö kylmää riitti kabiiniin.
Ongelmat loppui samantien kun uusi johtosarja tuli vaihdettua.
Ihmetyttää kyllä johtosarjan laatu.Ei ole mulla tullut vastaan yhdessäkään autossa tuommoista johtojen hapertumista.Noh ei kai ole autonvalmistajan tarkoituskaan et näin pitkään autolla ajetaan.
Itsellä auto mallia 1995 MB300TD.
Siinä myös johdot katoavaa kansanperinnettä.Kyseessä johtosarja jossa piuhoitus hehkuille,ilmastointiin,elr ym.
Tämä aiheutti kierroslukumittarin toimimattomuutta,tyhjäkäynti oli outo ja ilmastointi toimi -10 pakkasella.Oli oikea pakkosyöttö kylmää riitti kabiiniin.
Ongelmat loppui samantien kun uusi johtosarja tuli vaihdettua.
Ihmetyttää kyllä johtosarjan laatu.Ei ole mulla tullut vastaan yhdessäkään autossa tuommoista johtojen hapertumista.Noh ei kai ole autonvalmistajan tarkoituskaan et näin pitkään autolla ajetaan.
Jassoh! Pitääpä huom...siis tänään tarkistaa johtoja vähän tarkemmin,siis oikeen syynätä.Sen kyllä huomasin kun vaihdoin 123:sta 124:n niin johtojen paksuus oli muuttunut aivan naurettavan ohueksi.Sisävedot ja takaluukun ja takavalojen johdot aivan hiuksia.Mutta että vielä eristeetkin...Eihän tollanen tule edes kellekkään mieleen ennenkuin näkee.DB605A kirjoitti:Tätä samaa hapertumis vikaa myös diesel vehkeissä.
Itsellä auto mallia 1995 MB300TD.
Siinä myös johdot katoavaa kansanperinnettä.Kyseessä johtosarja jossa piuhoitus hehkuille,ilmastointiin,elr ym.
Tämä aiheutti kierroslukumittarin toimimattomuutta,tyhjäkäynti oli outo ja ilmastointi toimi -10 pakkasella.Oli oikea pakkosyöttö kylmää riitti kabiiniin.
Ongelmat loppui samantien kun uusi johtosarja tuli vaihdettua.
Ihmetyttää kyllä johtosarjan laatu.Ei ole mulla tullut vastaan yhdessäkään autossa tuommoista johtojen hapertumista.Noh ei kai ole autonvalmistajan tarkoituskaan et näin pitkään autolla ajetaan.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Samaa ihmettelen minäkin. Omassa -63:ssa W111 koppasessa alkuperäiset johtosarjat. Samoin isäukon -36 Chevroletissa alkuperäiset johtosarjat. Ja silläkin kuitenkin on ajettu jo jonkin verran. Tosin niitä piuhojakaan ole hyvin monta....DB605A kirjoitti: Ihmetyttää kyllä johtosarjan laatu.Ei ole mulla tullut vastaan yhdessäkään autossa tuommoista johtojen hapertumista.Noh ei kai ole autonvalmistajan tarkoituskaan et näin pitkään autolla ajetaan.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ota 4mm kuusiokolo mukaan kun lähdet kattelemaan autoa, päästä johtokourun kuusiokolot irti imusarjojen välistä ja raottele kaikki tulipellissä koneen puolella olevat johtokaukalot auki ja tutki taskulampun kans läpi. Vika näkyy selvästi päälleppäin ja imusarjojen päällä on hyvä istua tutkimassa.jsmaa kirjoitti:Jassoh! Pitääpä huom...siis tänään tarkistaa johtoja vähän tarkemmin,siis oikeen syynätä.Sen kyllä huomasin kun vaihdoin 123:sta 124:n niin johtojen paksuus oli muuttunut aivan naurettavan ohueksi.Sisävedot ja takaluukun ja takavalojen johdot aivan hiuksia.Mutta että vielä eristeetkin...Eihän tollanen tule edes kellekkään mieleen ennenkuin näkee.
Ite osan vaihto ei oo amerikan temppu, liitin vänkärin lokasuojasta irti niks naks ja uudet johdot tupaan, liittimet käy vaan yksiin joten väärin kytkentä vaatii jo jonkin sortin osaamista. Uuden johtosarjan hinta alle 700€ suomessa, paljon ei kannata ite alkaa turaamaan. Tai jos tykkää niin mikäs siinä, se iso liitin lokarin puolelta on vaan pikkasen vattumainen purkaa kun läpivienti on turattu jollain silikoonilla umpeen.
Viallisiin johtoihin vetoaminen ja vian näyttäminen aiheuttaa kosteutta myyjän kainaloissa ja helpottaa hintaneuvotteluita huomattavasti.
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Joo siis tarkoitin oman kolmestasen d:n tutkimista,kun DB605A kirjoitti dieseleissäkin olevan samaa vikaa.Ja sinä nähtävästi sen kuussatasen,vai? Kiitos vaan,hyvä vinkki,jos sit enää menen uudelleen...Mihaline kirjoitti:Ota 4mm kuusiokolo mukaan kun lähden kattelemaan autoa, päästä johtokourun kuusiokolot irti imusarjojen välistä ja raottele kaikki tulipellissä koneen puolella olevat johtokaukalot auki ja tutki taskulampun kans läpi. Vika näkyy selvästi päälleppäin ja imusarjojen päällä on hyvä istua tutkimassa.jsmaa kirjoitti:Jassoh! Pitääpä huom...siis tänään tarkistaa johtoja vähän tarkemmin,siis oikeen syynätä.Sen kyllä huomasin kun vaihdoin 123:sta 124:n niin johtojen paksuus oli muuttunut aivan naurettavan ohueksi.Sisävedot ja takaluukun ja takavalojen johdot aivan hiuksia.Mutta että vielä eristeetkin...Eihän tollanen tule edes kellekkään mieleen ennenkuin näkee.
Ite osan vaihto ei oo amerikan temppu, liitin vänkärin lokasuojasta irti niks naks ja uudet johdot tupaan, liittimet käy vaan yksiin joten väärin kytkentä vaatii jo jonkin sortin osaamista. Uuden johtosarjan hinta alle 700€ suomessa, paljon ei kannata ite alkaa turaamaan. Tai jos tykkää niin mikäs siinä, se iso liitin lokarin puolelta on vaan pikkasen vattumainen purkaa kun läpivienti on turattu jollain silikoonilla umpeen.
Viallisiin johtoihin vetoaminen ja vian näyttäminen aiheuttaa kosteutta myyjän kainaloissa ja helpottaa hintaneuvotteluita huomattavasti.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Meikäläisen ameriikanhyytelössä meni kaikki pannuhuoneen piuhat uusiin, kun eristeet oli sentin välein katki...eikä oo kun vuosmallia 1975W111 kirjoitti:Samaa ihmettelen minäkin. Omassa -63:ssa W111 koppasessa alkuperäiset johtosarjat. Samoin isäukon -36 Chevroletissa alkuperäiset johtosarjat. Ja silläkin kuitenkin on ajettu jo jonkin verran. Tosin niitä piuhojakaan ole hyvin monta....DB605A kirjoitti: Ihmetyttää kyllä johtosarjan laatu.Ei ole mulla tullut vastaan yhdessäkään autossa tuommoista johtojen hapertumista.Noh ei kai ole autonvalmistajan tarkoituskaan et näin pitkään autolla ajetaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Silloin kun tuon johtosarjan vaihdoin,niin tuli vanhaakin lähemmin tutkittua.
Päällisen kun kuorin johtojen päältä pois,niin ihan rapeat oli eristeet johdoissa.Kuparit vaan paistoi ja ei sille loppua tullut varmaan ihan pilalla koko johtosarja.Ei ihme että auto toimi miten sattui.Uuden johtosarjan oli valmistanut Delphi Portugalissa.Veholla hinta 570 euroa.
Kyllä niitä johtosarjoja kannattaa tutkia.Itsekkin tuli ostettua ylijänniterele kun ei kierroslukumittari toiminut.Vika löytyikin sitten näistä johdoista.
Noh rele ei varmaan hukkaan mene ja löytyy sit hyllystä jos vanha poikii.
Päällisen kun kuorin johtojen päältä pois,niin ihan rapeat oli eristeet johdoissa.Kuparit vaan paistoi ja ei sille loppua tullut varmaan ihan pilalla koko johtosarja.Ei ihme että auto toimi miten sattui.Uuden johtosarjan oli valmistanut Delphi Portugalissa.Veholla hinta 570 euroa.
Kyllä niitä johtosarjoja kannattaa tutkia.Itsekkin tuli ostettua ylijänniterele kun ei kierroslukumittari toiminut.Vika löytyikin sitten näistä johdoista.
Noh rele ei varmaan hukkaan mene ja löytyy sit hyllystä jos vanha poikii.
itsellä tällähetkellä kenkkuilee ilmeisesti jompikumpi kaasuläpistä kun asr valo syttyy silloin tällöin. Omaan autoon on kyllä korjattu tasonsäätöä, vaihdelaatikkoa, virtalukkoa ja muuta pientä. Henkilökohtaisesti olen päättänyt että makso mitä makso pidän auton ja korjaan sitämukaa kun pystyn, koska kyllä se toimiessaan niin mahtavan kyydin tarjoaa ja tehoakin löytyy tarvittaessa.
Kyllä 600 kannattaa ostaa jos sen ostaa harrasteautoksi ja ei masennu pienistä ikä murheista.
Rahaa autoon palaa kyllä, jos ei korjauksiin niin bensaan
Kyllä 600 kannattaa ostaa jos sen ostaa harrasteautoksi ja ei masennu pienistä ikä murheista.
Rahaa autoon palaa kyllä, jos ei korjauksiin niin bensaan

Dodge Charger 440 R/T 1969
Millaista mittarilukemaa näytti kun noita korjauksia tuli ja tarkemmin minkälaisia vikoja korjattiin?Ville126 kirjoitti:itsellä tällähetkellä kenkkuilee ilmeisesti jompikumpi kaasuläpistä kun asr valo syttyy silloin tällöin. Omaan autoon on kyllä korjattu tasonsäätöä, vaihdelaatikkoa, virtalukkoa ja muuta pientä. Henkilökohtaisesti olen päättänyt että makso mitä makso pidän auton ja korjaan sitämukaa kun pystyn, koska kyllä se toimiessaan niin mahtavan kyydin tarjoaa ja tehoakin löytyy tarvittaessa.
Kyllä 600 kannattaa ostaa jos sen ostaa harrasteautoksi ja ei masennu pienistä ikä murheista.
Rahaa autoon palaa kyllä, jos ei korjauksiin niin bensaan
Kesäautoksihan minä sitä ajattelin,eihän sillä kurakeleillä ja suolan joukossa...Siis leikittelin ajatuksella.Mutta kun se päivän mulla oli niin olin jo tosissani hankkimassa sitä.Nää kirjoitukset foorumilla sitten pikkuhiljaa rauhoitti suurinta intoa.Syksykin tulee...Mutta yhtä varmasti uusi kesä.Ja kuka tietää...Ja onhan syksykin usein kuiva ja lämmin.eihän sitä vielä tiedä kuinka tulee innostuttua.Pitäis vaan hakea se pariksi päiväksi syyniin,viimex kun teki vaan mieli ajaa...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Tuohon kilometriasiaan haluaisin kommentoida, että kilometrilukuhan nyt ei välttämättä kerro yhtään mitään siitä, että milloin noita sähköongelmia tulee. Aika sen ratkaisee, ei ajetut kilometrit.
Se on vähän niinkuin kytkinlevy. Joku voi ajaa yhdellä kiekolla 60 tkm, toinen voi ajaa samalla levyllä 600tkm, eikä silloinkaan kilometriluvulla ole merkitystä, vaan käytöllä ja käyttötavalla.
Se on vähän niinkuin kytkinlevy. Joku voi ajaa yhdellä kiekolla 60 tkm, toinen voi ajaa samalla levyllä 600tkm, eikä silloinkaan kilometriluvulla ole merkitystä, vaan käytöllä ja käyttötavalla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.