C36 AMG -94

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

nyffikaakoo kirjoitti:Mitenkäs... Menneekö noita vanteita tasatahtiin renkaitten kansa kun on suht matalaprofiiliset...?

(Meinaan tulee ykskaks mieleen ku viimme talavena ajoin Capriisilla lumisella tiellä kuskin puolen eturenkaan suorraan johonkin jäämöykkyyn (halk. n. 15cm) ja kuulosti hyttiin siltä kuin ois joku lyöny moukarilla runkoon, mutta ei sitten muita havaintoja tutkailuista huolimata.)
Mulla vissiin ymmärryksessä vikaa, kun en saa selvää kysymyksestä ? :D Matalaprofiiliset on juu...
C36
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei niihin monttuihin tarvii ajaa joka ikiseen, säästyy vanteet... loput korvaa tielaitos :lol:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Samajuttu kun ajetaan kanttareihin ja ihmetellään, no jumalauta kun renkaat ei suojannu! :lol: :lol:
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

epk kirjoitti:ei niihin monttuihin tarvii ajaa joka ikiseen, säästyy vanteet... loput korvaa tielaitos :lol:
eepi kirjoitti:Samajuttu kun ajetaan kanttareihin ja ihmetellään, no jumalauta kun renkaat ei suojannu!


Juu näinhän se menee. eli vastaus edelliseen on, että vanteita ei mene sama määrä kuin renkaita :lol:
C36
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Joo, kiitoksia vastauksista... :lol:

Tottahan 35:set on matalaprofiiliset ja niiden itsevaimennus on vähäisempää kuin korkeampiprofiilisissa joten vanteeseen kohdistuu suurempi voima epätasaisuuksiin eli kuoppiin yms. ajellessa plus että kun vanteen kehä kasvaa, niin homma menee ihan samaan tyyliin kuin putken läpimitan kasvaessa sen seinämän täytyy myös vahvistua. Varmaan niin on myös vannevalmistajat tehneetkin, tosin eräs sukulainen joka toimi sillä alalla taannoin moitiskeli vanteiden kestävyyttä aika voimallisesti. Ehkä oli aivan väärässä hän.

Toisaalta vanteiden hinnat on aika lailla laskeneetkin, ehkä se käyttöikäkin samoin.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

Siksi ajelenkin Lorinserin laatuvanteilla, enkä millään turkkilaisilla basaarivanteilla :wink:
C36
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

jumalauta! sopii kyllä kuin nenä päähän nuo vanteet+tontitus :D asiallista. Itsellä kans samat vanteet tulossa väykkyyn, tosin vain 17x8"

kunhan nyt vaan kevät tulis nopiaa niin sais ne alle!
W210 E320cdi
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

Nonii. Kirjoitellaas tännekin pitkästä aikaa!
Rupee olee auto maalauskunnossa pikkuhiljaa :)
reijät tukittu ja sillee :D pakoputkee vailla vielä, pitäis katit laittaa uudet..
Maalarille soittelin ja ruvetaa pohjii tekee tos ensviikolla. Tarkoitus olis kuukauden pääst värit niskassa ja auto kasattuna!
C36
Vastaa Viestiin