W211 ja E-huolto
W211 ja E-huolto
Elikkäs w211 220cdi eemeli ilmoittelee että huolto E alkais olla ajan kohtainen,mitähän tuo huolto mahtaa sisältää?ja kustantaa?
Itsellä kun tuli E-huolto ja kysyin liikkeestä mitä siihen kuuluu niin sanoivat että ei voi sanoa ennen kuin auto on töpselissä kiinni, sitten se kone kertoo mitä tehdään.
Mulla muistaakseni kustansi 240 euroa, kielsin kyllä vaihtamasta sitä kallista ns.aktiivihiilisuodatinta joka suodattaa hyttiin tulevan ilman. niin ja autoni on E 270 T cdi -04
Mulla muistaakseni kustansi 240 euroa, kielsin kyllä vaihtamasta sitä kallista ns.aktiivihiilisuodatinta joka suodattaa hyttiin tulevan ilman. niin ja autoni on E 270 T cdi -04
Tosiaankin autosi itse kertoo huoltomiehelle, että mitä siihen vaihdetaan. Mitään kiinteää hintaa ei voi kertoa eri aakkosten huollolle.
Tästä löytynee kuitenkin tarkka apu asiaasi:
Oma autoni ilmoittelee parhaillaan D-huollosta ja katsoin auton huoltovalikosta, että kuinka kallis pieti on tulossa. En muista oliko alkupään aakkoset kalleimmat vai ne loppupään?
No joka tapauksessa D-huoltoni näyttää sisältävän huollot:
Service 2
Service 12
Service 13
Service 15
Hintaahan noille Veholla tulee yhteensä ilmeisesti n. 700 eur.
Viimeksi taisi olla B ta C -huolto ja se taisi kustantaa takajarrupalojen kanssa joku 650 eur, eli ilmeisesti nuo loppupään huollot on sitten kalliimpia.
Huoltovalikkoon pääset, kun käännät avainta yhden pykälän. Sen jälkeen menet ratin nuolilla siihen näyttöön, jossa lukee se "Service E in xxxx-KM" ja sitten painat resettiä pohjassa n. 5 sec. Tällöin aukeaa huoltovalikko ja valitset sieltä muistaakseni "ITEMS", jolloin tulee lista huoltotarpeista.
Listaa voi tulkita ja Vehon kiinteät huoltohinnat katsoa Vehon lehdestä, jonka voi ladata täältä:
http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland ... world.html
Ps. Yhtä noita autoni ilmoittamista huolloista en löytänyt E220 Cdi:n kohdalta, mutta bensavehkeissä se oli 250.000 km kohdalla tehtävä bensansuodattimen vaihto. Autossani on juuri tullut täyteen tuo 250 tkm, eli ilmeisesti naftapuolelle jotain suodattimia vaihdellaan...
Tästä löytynee kuitenkin tarkka apu asiaasi:
Oma autoni ilmoittelee parhaillaan D-huollosta ja katsoin auton huoltovalikosta, että kuinka kallis pieti on tulossa. En muista oliko alkupään aakkoset kalleimmat vai ne loppupään?
No joka tapauksessa D-huoltoni näyttää sisältävän huollot:
Service 2
Service 12
Service 13
Service 15
Hintaahan noille Veholla tulee yhteensä ilmeisesti n. 700 eur.
Viimeksi taisi olla B ta C -huolto ja se taisi kustantaa takajarrupalojen kanssa joku 650 eur, eli ilmeisesti nuo loppupään huollot on sitten kalliimpia.
Huoltovalikkoon pääset, kun käännät avainta yhden pykälän. Sen jälkeen menet ratin nuolilla siihen näyttöön, jossa lukee se "Service E in xxxx-KM" ja sitten painat resettiä pohjassa n. 5 sec. Tällöin aukeaa huoltovalikko ja valitset sieltä muistaakseni "ITEMS", jolloin tulee lista huoltotarpeista.
Listaa voi tulkita ja Vehon kiinteät huoltohinnat katsoa Vehon lehdestä, jonka voi ladata täältä:
http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland ... world.html
Ps. Yhtä noita autoni ilmoittamista huolloista en löytänyt E220 Cdi:n kohdalta, mutta bensavehkeissä se oli 250.000 km kohdalla tehtävä bensansuodattimen vaihto. Autossani on juuri tullut täyteen tuo 250 tkm, eli ilmeisesti naftapuolelle jotain suodattimia vaihdellaan...
Viimeksi muokannut Division, Pe 14.08.2009 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Omani, vm S210, ei avannut tuota huoltovalikkoa kuvaamallasi tavalla. Onko näissä vanhemmissa tuota mahdollisuutta ollenkaan pläräillä tulevia huoltoja.Division kirjoitti:Huoltovalikkoon pääset, kun käännät avainta yhden pykälän. Sen jälkeen menet ratin nuolilla siihen näyttöön, jossa lukee se "Service E in xxxx-KM" ja sitten painat resettiä pohjassa n. 5 sec. Tällöin aukeaa huoltovalikko ja valitset sieltä muistaakseni "ITEMS", jolloin tulee lista huoltotarpeista.
Listaa voi tulkita ja Vehon kiinteät huoltohinnat katsoa Vehon lehdestä, jonka voi ladata täältä:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html
Rollelle jo soitinkin ja siellä B-huolto kaikilla suodatinvaihdoilla ja lootan ja perän öljyjen vaihdoilla on halvempi, kuin Veholla pelkkä B-huollon starttihinta (jolla jonkun mukaan kustannettiin se Vehon hallin valaistus?). Käsittämätöntä!
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Lainaan hieman aihetta. Mercedes Driver's World -lehdessä http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 008Low.pdf on lueteltu 211:sen huoltohintoja. Vaikkei Veho pahin riistäjä olekaan niin en ainakaan itse viitsi noilla hinnoilla teettää huoltoja merkkiliikkeessä vanhaan autoon paitsi jarrunestehuoltoa voisi harkita, jos se on tällainen ns. merkkiliikkeen työ SBC-jarrujen vuoksi? Onko tietoa, pätevätkö nuo hinnat suurinpiirtein myös silloin, jos tilaa esim vain jarrunesteen vaihdon eikä muita huoltotoimenpiteitä?
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
A.N kirjoitti:Tänä syksynä Lahdessa 166 €, S211 -04.
Mutta SBC-yksikössä oli käyttötunnit täynnä. Vaihtoivat Good Will takuuseen uuden, työ sisälsi jarrunesteen vaihdon. Joten ei maksannut mitään.
No jopas oli halpa. Itse soitin äsken Hertsikan Veholle ja hinta olisi 860 euroa.
Itselläni siis tulossa E-huolto ja tuumailin Rollelle viedä. Rollen huollossa ei kaiketi kuitenkaan Good Will-juttuja tehdä?
Onko ainut konsti mennä veholle, jos haluaa tsekkauttaa SBC:n mahdollisen Good Will-vaihdon?
Re:
Tämä kiinnostaisi itseäkin. Service D:hen on ajotietokoneen mukaan vielä n.11000km mutta voisihan tota vilkasta jos saisin ronkittua sieltä että mitä se haluaa itselleen tehtävän.putukiffeli kirjoitti:A.N kirjoitti:
Onko ainut konsti mennä veholle, jos haluaa tsekkauttaa SBC:n mahdollisen Good Will-vaihdon?
Re: W211 ja E-huolto
jep huollot 3,4,6,9,11,13 ja 15. Ei liene mitään mitä ei kannattaisi ite tehdä. Kaikkee en oo tosin kerenny vielä suomentaa tosta sakemannivihosta