Paras tapa ruostesuojata ???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jpketone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 26.06.2009 08:30
Paikkakunta: Pori

Paras tapa ruostesuojata ???

Viesti Kirjoittaja jpketone »

Minulle on tarjottu kahta erilaista ruostesuojaustapaa eri asiantuntijaliikkeistä.

Toinen autonsuojausfirma kertoi irroittavansa ovien listat yms, samoin kuin konepellin sisäosat ja takaluukusta myös. Näin oviin, konepeltiin ja takaluukkuun ei tarvitse porata reikiä. Myös alustan suojamuovit yms. lupasivat purkaa, pestä, kuivata yms.

Tuo em. vaikutti aika asialliselta vaikkakin tuplasti kalliimpi kuin toinen vaihtoehto. Toisessa liikkeessä siis aiottiin porata reiät konepellin, takaluukun ja ovien sisäreunoihin, jotta pääsisi siten käsittelemään auton asianmukaisesti. Samoin tässä luvattiin pestä ja kuivata alusta yms..

Onko kellään kokemuksia ? Kumpi näistä em. tavoista on parempi tapa suojata auto ruosteelta ?

Olen jälleen kerran kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista.
C 230 Kompressor Sport, -05
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ensimmäinen vaihtoehto on ilman muuta parempi koska kun muovit on irti nähdään että menikö ainetta oikeaan paikkaan vai ei.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Taisivat vähän liiotella, ei kai kukaan ota kylkilistoja pois autoa massattaessa... :shock:

Ja toi reikien poraaminen... reikiä oo tarvinnu porata 10 vuoteen yhteenkään autoon :D
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1227
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

jari_w123 kirjoitti:Ensimmäinen vaihtoehto on ilman muuta parempi koska kun muovit on irti nähdään että menikö ainetta oikeaan paikkaan vai ei.
Juu ja vaikka miten olisi piilossa ei innosta tuo uusien reikien porailu. Prkl pystäriin on porattu kynnyslistojen alle reiät suojausta varten kun olisi riittänyt kynnyslistan irroitus! Tehty vuosikymmeniä sitten tosin - luulin että olisi jo reikien porailusta päästy. :roll:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Ei reikiä lisää

Viesti Kirjoittaja geoman »

Älä anna porta reikiä lisää. Reikiä on tarpeeksi ja verhoiluja voi raottaa. Ruostuminen alkaa poratuista rei'istä?
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja viheik »

Minä tein sen itse ammattilaisten ohjeiden mukaan.
Työläs hommahan se on mutta onneksi omistan kompuran ja massaruiskun jossa oli 50cm letkun pätkä ja hajottava suutin ja säästin 800€. Yllättävän helppo mersu on purkaa.

Purin pyöräkotelot muovit ja huovat pois ja kaikki kumi tulpat esim.takapyöräkotelossa oli 9 kumitulppaa joten kotelosuojaainetta sai hyvin joka paikkaan ja päälle vielä massa Kylkilistat pois ja sieltä reijistä ovet. Kylkilistojen alle vahapohjainen suoja-aine. Peräkontista ja kannesta verhous pois ja sinne kotelosuoja-aine niin että valui kunnolla, takaluukun rekisterikilven alus muovi pois ja sinne vahapohjainen suoja-aine.
Pohjasta kaikki muovit pois ja kotelosuoja-aine primeriksi ja massa päälle. Kynnyslistat ehkä käytän vielä pois niin eiköhän se sitten ala olemaan valmis.

Aineita varasin 4L kotelosuoja-ainetta ja 4L massaa.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1559
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Paras tapa ruostesuojata ???

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jpketone kirjoitti:Minulle on tarjottu kahta erilaista ruostesuojaustapaa eri asiantuntijaliikkeistä.

Toinen autonsuojausfirma kertoi irroittavansa ovien listat yms, samoin kuin konepellin sisäosat ja takaluukusta myös. Näin oviin, konepeltiin ja takaluukkuun ei tarvitse porata reikiä. Myös alustan suojamuovit yms. lupasivat purkaa, pestä, kuivata yms.

Tuo em. vaikutti aika asialliselta vaikkakin tuplasti kalliimpi kuin toinen vaihtoehto. Toisessa liikkeessä siis aiottiin porata reiät konepellin, takaluukun ja ovien sisäreunoihin, jotta pääsisi siten käsittelemään auton asianmukaisesti. Samoin tässä luvattiin pestä ja kuivata alusta yms..

Onko kellään kokemuksia ? Kumpi näistä em. tavoista on parempi tapa suojata auto ruosteelta ?

Olen jälleen kerran kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista.


Eikai nuin uutta tarvi suojata,täyskalvanoitu kori ja paksut muovit alustassa estää kivenhakkaamat,kasittääkseni MB-valmistaja ei edes suosittele uusintakäsittelyä,koska se poistaa vahapitoisen alkuperäisen kotelosuoja aineen.
Tekniikan mailma purki W211 vm.2002,pohjamuovit ja helmamuovit pois ja alusta oli täysin virheetön.Takakontin kohdalla on alustassa yksi poikittais palkki,jota kivet pääsee hakkaamaan ja kuluttaa maalin,ja siihen olen laittanut hautatervaa suojaksi samoin kuin pakoputken kannakkeeseen,pari vuotta sitten eikä ole vieläkään terva kuivunu,suosittelen sitä! Toimenpide maksaa muutaman euron,(aitoa tervaa saa vaikka Biltemasta)ja haisee kyllä muutaman viikon kuin kelomäkin sauna.
Autossahan on 30 vuoden puhkiruostumistakuu,ja varmaan tulee takuun kanssa ongelmia jos sitä mennään suojauttamaan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Jossain Keski-Suomessahan oli ainakin joitain vuosia sitten se paja, joka teki koko ruostesuojauksen tervalla.

Naapurin pappa teetti aikoinaan riisikippoonsa sellaisen ja voi pojat sitä tervan lemua, kun automme olivat samassa katoksessa vierekkäisillä paikoilla. Enemmän tai vähemmän se vaarin auto tuoksahti tervalle ekat pari vuotta. En oikein tiennyt, että pidinkö vai vihasinko sitä hajua autossa. Aika eksoottistahan se olisi vetäistä Eemeliin tervat pohjaan. Haju herättäisi varmaankin kohtuu kummeksuntaa kauppakeskuksen parkkihallissa :D
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

w210 -99, siinähän on se puhkiruostumattomuus takuu 20 vuotta (tai jotakin sinne päin kuitenkin)

Tuo auto on ollut uudesta asti tutulla ja on pidetty kuin papin mulkkua. Joka viikko talvella pesty ja annettu kuivaa viikonlopun yli. Auto on maalaus korjattu vehon toimesta 3 kertaa. (Näistä on osan joutunut maksamaan)

Ko autosta kun purki pohjamuovit ja puskurit pois niin olipas se melko surullista katseltavaa. Samoin nuo ne kolmeen kertaan korjatut lokasuojan kaaret oli paskan päälle maalattu, maali lähti isoina laattoina irti.

Eihän tuomosessa takuussa ole mitään järkeä, vai onko jonkun muun mielestä????

Nyt väykkä on kunnolla maalattu ja tervattu. Haisee jonkun aikaa pahalle, mutta ei pitäisi ruostua enää...... :lol: Ei ainakaan niin kokonaisvaltaisesti.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

25 vuoden puhkiruostumattomuustakuu... Ei koske kurasta, suolasta tai muista ulkosista tekijöistä johtuvaa ulkoista ruostumista vai miten se virallisesti menee :D

Viime viikolla oli nosturilla hyvä esimerkki tosta väyrysmersun ruostumisesta kun 3 poikkipalkista 2 oli ihan terveitä ja etummainen oli siinä kunnossa että meni takuukorjaukseen vehoon. Noiden etupalkkien suhteen valmistaja on ollut suhteellisen avokätinen kun niitä vahdetaan uusiin vielä 2000 vuosimallin autoihin...

Niin ja kyseinen auto oli 2002 vuosimallin juuri saksasta uitettu väyrynen.
Vastaa Viestiin