Vaparisuodin kimppatilaus, autometer mittarit ja lastutus
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Vaparisuodin kimppatilaus, autometer mittarit ja lastutus
EDIT 1.3.04
Tilaus on jätetty, uusia en enään ota vastaan.
Kiitos kaikille osallistuneille
Terve!
Jotkut ehkä muistavat, kun aikoinaan yritettiin tilata kimpassa vapaavirtaussuodattimia mersuihin. www.jmtech.fi on ollut passivisella tuulella, eikä homma ole edennyt lupauksia pidemmälle.
Nyt haussa onkin uusi toimittaja ja kiinnostuneet voivat lyödä kortensa kekoon. Tähän listaan voidaan kerätä myös nimiä kimppatilausta varten sekä ehdotuksia toimittajasta. Myös yv.nä voitte laittaa minulle ehdotuksia, voin ottaa sitten yhteyttä mahdollisiin toimittajiin.
Tämä ketju ei ole tarkoitettu väittelyyn:
Tarviiko suodatinta, onko ne huonompia kuin vakiot jne.... Ketju tarkoitettu vain siis kimppatilausta haluaville!
Jos keskustelu ajautuu väittelytasolle ylimääräiset viestit poistetaan.
Väittelyä voitte jatkaa tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... paavirtaus
EDIT:
Toimittaja on löytynyt!
Tilaus on jätetty, uusia en enään ota vastaan.
Kiitos kaikille osallistuneille
Terve!
Jotkut ehkä muistavat, kun aikoinaan yritettiin tilata kimpassa vapaavirtaussuodattimia mersuihin. www.jmtech.fi on ollut passivisella tuulella, eikä homma ole edennyt lupauksia pidemmälle.
Nyt haussa onkin uusi toimittaja ja kiinnostuneet voivat lyödä kortensa kekoon. Tähän listaan voidaan kerätä myös nimiä kimppatilausta varten sekä ehdotuksia toimittajasta. Myös yv.nä voitte laittaa minulle ehdotuksia, voin ottaa sitten yhteyttä mahdollisiin toimittajiin.
Tämä ketju ei ole tarkoitettu väittelyyn:
Tarviiko suodatinta, onko ne huonompia kuin vakiot jne.... Ketju tarkoitettu vain siis kimppatilausta haluaville!
Jos keskustelu ajautuu väittelytasolle ylimääräiset viestit poistetaan.
Väittelyä voitte jatkaa tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... paavirtaus
EDIT:
Toimittaja on löytynyt!
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ma 01.03.2004 16:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
jippijai!
Yhteistyökumppani on löytynyt!
www.turbohuoltosriikonen.fi
Riikonen lähettää kotiin luettelot sekä K&N, että Green filsuista. Valitsemme sopivat ja kysymme tarjouksen. Edullisesti ne jokatapauksessa saadaan.
Laitelkaahan yv:nä auton mallia tulemaan, niin teen listan ensiviikoksi Riikoselle. Myös mahdollinen puhdistussarjan tarve ilmoittakaa.
www.turbohuoltosriikonen.fi
Riikonen lähettää kotiin luettelot sekä K&N, että Green filsuista. Valitsemme sopivat ja kysymme tarjouksen. Edullisesti ne jokatapauksessa saadaan.
Laitelkaahan yv:nä auton mallia tulemaan, niin teen listan ensiviikoksi Riikoselle. Myös mahdollinen puhdistussarjan tarve ilmoittakaa.
Hiukka yleisenä kysymyksenä, tai sitten olen ainut ketä askarruttaa. Eli koskee molemmanlaisia suodattimia, niin kartio kuin orginaalin paikalle kotelon sisälle tulevia? Kun monelle tuo vapaavirtaussuodatin on yleensä pelkkä kartio..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Toihan on ihan kiinni siitä mitä haluaa, itse menen tänään hakemaan Greenin alkuperäiskoteloon menevää, sen takia että imuilman otto on lokarin rivoituksesta, mistä saadaan viileää ilmaa kikkailematta.PT kirjoitti:Hiukka yleisenä kysymyksenä, tai sitten olen ainut ketä askarruttaa. Eli koskee molemmanlaisia suodattimia, niin kartio kuin orginaalin paikalle kotelon sisälle tulevia? Kun monelle tuo vapaavirtaussuodatin on yleensä pelkkä kartio..
Kartiossa saadaan paremmat imuäänet, ja alkuperäiskotelosta riippuen ehkä paremmin tehoa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Juu, kaikkia koskee. Kartioita tai alkuperäiseen tulevia. Itselle tulee molemmat. Toiseen alkuperäiseen koteloon menevä ja toiseen autoon kartio.PT kirjoitti:Hiukka yleisenä kysymyksenä, tai sitten olen ainut ketä askarruttaa. Eli koskee molemmanlaisia suodattimia, niin kartio kuin orginaalin paikalle kotelon sisälle tulevia? Kun monelle tuo vapaavirtaussuodatin on yleensä pelkkä kartio..
Luettelot lähti tänään matkaan...ehkä huomenna pääsee ihailemaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Esittee saapuivat
Esitteet saapui eilen. Hyvä palvelu Riikosella.
Esitteitä tuli Green filters, K&N filters ja autometer mittaristoista.
Filttereistä itse valitsisin Greenin. Esite oli selkeälukuinen varsinkin kartiofilttereissä tarjonta oli laajempaa.
Kaikkiin mersun malleihin on saatavana Greenin vapaavirtaussuodin vakio paikalle. Lisäksikartiofilsuja millä koolla vaan ja millä tehoalueella vaan.
Laittakaa tulemaan yv:nä tai tähän ketjuun autonne tietoja, niin etsin koodin ja kysyn hinnan alkuperäiseen koteloon tulevasta filsusta.
Tai toiveita ja kysymyksiä koskien kartiofiltteriä. Kartiofilsut ovat edullisia kumisella sisäänmenolla. Filtterissä on 15mm pitkä putken pätkä johon sitten klemmari ympärille ja se isketään kiinni metalli/muoviputkeen jatkoksi. Helppo asentaa esim. vakio ilmanputsarin kotelon ilmanottoputken jatkoksi. Tarvitsen putken koon johon filtteri tulee ja auton maximitehon. Niillä pärjää....
Selvitän kumpi on edullisempi vaihtoehto, halvin kartio vai vakiokotelofilsu.
Kartioita saa myös rosterisella pidemmällä putkella, jonka saa kiinni vaikka kumiletkuun klemmarilla. Niiden hinnat ovat sitten kalliimpia. ..mutta ne on sikahienon näköisiä.
Voin faksailla kopiota esitteestä jos joku haluaa itse tutkia....
Ottakaa yhteyttä, niin on ensiviikolla edes jotain kysyttävää Riikoselta.
Tällä hetkellä tilattavana on 2+1+1+1=5kpl
Esitteitä tuli Green filters, K&N filters ja autometer mittaristoista.
Filttereistä itse valitsisin Greenin. Esite oli selkeälukuinen varsinkin kartiofilttereissä tarjonta oli laajempaa.
Kaikkiin mersun malleihin on saatavana Greenin vapaavirtaussuodin vakio paikalle. Lisäksikartiofilsuja millä koolla vaan ja millä tehoalueella vaan.
Laittakaa tulemaan yv:nä tai tähän ketjuun autonne tietoja, niin etsin koodin ja kysyn hinnan alkuperäiseen koteloon tulevasta filsusta.
Tai toiveita ja kysymyksiä koskien kartiofiltteriä. Kartiofilsut ovat edullisia kumisella sisäänmenolla. Filtterissä on 15mm pitkä putken pätkä johon sitten klemmari ympärille ja se isketään kiinni metalli/muoviputkeen jatkoksi. Helppo asentaa esim. vakio ilmanputsarin kotelon ilmanottoputken jatkoksi. Tarvitsen putken koon johon filtteri tulee ja auton maximitehon. Niillä pärjää....
Selvitän kumpi on edullisempi vaihtoehto, halvin kartio vai vakiokotelofilsu.
Kartioita saa myös rosterisella pidemmällä putkella, jonka saa kiinni vaikka kumiletkuun klemmarilla. Niiden hinnat ovat sitten kalliimpia. ..mutta ne on sikahienon näköisiä.
Voin faksailla kopiota esitteestä jos joku haluaa itse tutkia....
Ottakaa yhteyttä, niin on ensiviikolla edes jotain kysyttävää Riikoselta.
Tällä hetkellä tilattavana on 2+1+1+1=5kpl
Mauri H. kirjoitti:Turbomiehille vinkiksi, tuo Autometerin ahtomittari on todella asiallinen, laadukas ja erittäin tarkka, halvat tusinamittarit näyttävät jo kilon hujakoilla ihan omiaan, joten tuossa asiassa pieni satsaus kannattaa.


Tietysti jotkut "equus" merkkiset on ihan kivoja ,kun niissä on jo viisari valmiiksi ahtojen puolella!

Hyvät on perät.......
Auti
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Homma etenee....
Suodatintilauksia on jo useampia.
Lisäksi kysyn tarjousta autometerin ahtipainemittareista 0-2,5barin asteikolla. Kiinnostuneet laittakaa yv:tä.
Kysyn myös tarjousta bensamersun lastutuksesta ja lastun vaikutuksesta yleensäkkin. Kiinnostuneet yhteydenotot myös yv:llä, niin ei tarvitse tehdä itseään naurettavaksi turbomiesten silmien alla.
Lisäksi kysyn tarjousta autometerin ahtipainemittareista 0-2,5barin asteikolla. Kiinnostuneet laittakaa yv:tä.
Kysyn myös tarjousta bensamersun lastutuksesta ja lastun vaikutuksesta yleensäkkin. Kiinnostuneet yhteydenotot myös yv:llä, niin ei tarvitse tehdä itseään naurettavaksi turbomiesten silmien alla.
Mä ostin Autometerin Blower-mittarin, maksoin muistaakseni joku 120 €, asteikkoa riittää 4 bariin asti ja on tosi tarkasti luettavissa.Raimok kirjoitti:Paljon tuommoinen autometerin ahtomittari kustantaa ja mikä malli on paras.
"Isän Valmettiin vaan kyselen"
DD voi saada halvemmalla.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 06580.jpeg
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Moi
Ensimmäinen lista on lähtenyt matkaan. Se ei ole lopullinen vaan tarkoitus on kysyä noin hinnat. Ensiviikon alussa laitetaan lopullinen tilaus matkaan.
Suodattimia löytyy nyt myös seuraaviin moottoreihin:
300E -24 (W124,W140)
200B (W123)
Vanhempiinkin mersuihin löytyy W115, W116 jne.....
Suodattimia löytyy nyt myös seuraaviin moottoreihin:
300E -24 (W124,W140)
200B (W123)
Vanhempiinkin mersuihin löytyy W115, W116 jne.....
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...
Noniin:
Hommassa on päästy niin pitkälle, että hinnat alkaa olla tiedossa.
Ne vaihtelee 45-116€-n välillä. Kartiot on halvimpia ja alkuperäiselle paikalle tulevat kalleimpia. Olen laittanut hinnat yv:nä kyselijöille ja lopulliset sitovat tilaukset ensiviikon maanantaihin (1.3.) mennessä.
Pari hintaesimerkkiä alkuperäispaikoille tulevista:
M103: 85€ GREEN
300 E -24: 116€ K&N
M102: 66€ GREEN
Esimerkki kartiosta: 280hv:n kestävä kartiofiltteri ~60mm inletholella maksaa 50€. Turboautoihin vallan mainioita. Käy toki muihinkin jos haluaa hiukan modifoida. Minä laitan kartiofilsun M103:n jatkoksi. Vakioilmanottoputken perään. Viileän Ilmanotto siitä syylärin vasemmalta puolelta muovilätkään tehdyn loven kautta. Samasta paikasta siis mistä vakiokin ottaa.
pesusetit maksaa 19€/kpl
Osalla filsuista toimitusaika 3-4 viikkoa.
Laitelkaapa yv:tä ja toiveet, niin selvitän ainakin noin hinnan ja ulkomitat (kartiofilsut) ennen maanantaita.
EDIT:
Jos haluatte esitteestä sivuja, voin faksata niitä. Varsinkin kartiofiltterien mittoja haluavat voisivat olla kiinnostuneita. Laittakaa vaan faksinumeroa tulemaan....
Hommassa on päästy niin pitkälle, että hinnat alkaa olla tiedossa.
Ne vaihtelee 45-116€-n välillä. Kartiot on halvimpia ja alkuperäiselle paikalle tulevat kalleimpia. Olen laittanut hinnat yv:nä kyselijöille ja lopulliset sitovat tilaukset ensiviikon maanantaihin (1.3.) mennessä.
Pari hintaesimerkkiä alkuperäispaikoille tulevista:
M103: 85€ GREEN
300 E -24: 116€ K&N
M102: 66€ GREEN
Esimerkki kartiosta: 280hv:n kestävä kartiofiltteri ~60mm inletholella maksaa 50€. Turboautoihin vallan mainioita. Käy toki muihinkin jos haluaa hiukan modifoida. Minä laitan kartiofilsun M103:n jatkoksi. Vakioilmanottoputken perään. Viileän Ilmanotto siitä syylärin vasemmalta puolelta muovilätkään tehdyn loven kautta. Samasta paikasta siis mistä vakiokin ottaa.
pesusetit maksaa 19€/kpl
Osalla filsuista toimitusaika 3-4 viikkoa.
Laitelkaapa yv:tä ja toiveet, niin selvitän ainakin noin hinnan ja ulkomitat (kartiofilsut) ennen maanantaita.
EDIT:
Jos haluatte esitteestä sivuja, voin faksata niitä. Varsinkin kartiofiltterien mittoja haluavat voisivat olla kiinnostuneita. Laittakaa vaan faksinumeroa tulemaan....
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Mullekin varmaan riittäisi mittari 1.5bar asti. Onko hintaluokkaa, niissä esitteissähän ei ollut hintoja...
Pitäisikö toisaalta jättää mittariin kasvun varaa jos vaikka virittäjäpirulainen iskee toisenkin kerran ja vielä pahemmin?
Pitäisikö toisaalta jättää mittariin kasvun varaa jos vaikka virittäjäpirulainen iskee toisenkin kerran ja vielä pahemmin?

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Autometer
Ahtomittareista:
0-2,5 bar löytyy 90€
0-4 bar löytyy 90€
ja
-30PSI - 2,0bar n.90€ Tässä viimeisessä on myös imupuoli mukana.
Lisäksi asennuskotelo krominen 22,50€
Yksi ahtomittaritilaus lähti jo eilen, mutta toimitus on 4 viikkoa, joten samaan tilaukseen saa varmaan vielä muitakin.
0-2,5 bar löytyy 90€
0-4 bar löytyy 90€
ja
-30PSI - 2,0bar n.90€ Tässä viimeisessä on myös imupuoli mukana.
Lisäksi asennuskotelo krominen 22,50€
Yksi ahtomittaritilaus lähti jo eilen, mutta toimitus on 4 viikkoa, joten samaan tilaukseen saa varmaan vielä muitakin.
Kyllähän se 1,5 bar riittää näin alkuun ...Olli Lajunen kirjoitti:Mullekin varmaan riittäisi mittari 1.5bar asti. Onko hintaluokkaa, niissä esitteissähän ei ollut hintoja...
Pitäisikö toisaalta jättää mittariin kasvun varaa jos vaikka virittäjäpirulainen iskee toisenkin kerran ja vielä pahemmin?


Ahtopaineillakin ilo alkaa vasta yli 2,5 barin jälkeen...

Se virittäjäpirulainen vie ensin pikkusormen ...sitten jo koko hybridisiivikon...

345 # 650
No eihän tuollaisa ahtoja tarvii kuin TDi:ssä ja CDi:ssä, nämä vanhat esikammioiset toimivat vähintään tyydyttävästi jo 1.5 barilla.earl kirjoitti:Kyllähän se 1,5 bar riittää näin alkuun ...Olli Lajunen kirjoitti:Mullekin varmaan riittäisi mittari 1.5bar asti. Onko hintaluokkaa, niissä esitteissähän ei ollut hintoja...
Pitäisikö toisaalta jättää mittariin kasvun varaa jos vaikka virittäjäpirulainen iskee toisenkin kerran ja vielä pahemmin?,koska 30 CDI:ssäkin on "vain" 0,9 barin ahdot ja silläkin jo "köröttelee" vain ja ainoastaan kirkkoajoja ja niissäkin tahtoo jäädä peränpitäjäksi
![]()
Ahtopaineillakin ilo alkaa vasta yli 2,5 barin jälkeen...![]()
Se virittäjäpirulainen vie ensin pikkusormen ...sitten jo koko hybridisiivikon...
Paljonkos sulla sitten on niitä paineita?
Mullahan ei ole paineita minkään asian suhteen...
lääkärikin totesi verenpaineen olevan "urheilijanuorukaisen" tasolla ...eli se siitä.
Kokemuksia on kertynyt "jonkin aikaa" 2,7 barin ahdoista joilla E 270 CDI liikkuu sopivan irtonaisesti verrattuna esim. 500 E:hen joka häviää jo pienessä karstanpoltossa...männät sulivat
Nykyisin ajellaan 1,8 barin tasoilla joka on tuplaten verrattuna esim. 30 CDI:hin verrattuna ja tuntuu olevan optimi mielestäni niin kulutuksen kuin kulkemisen suhteen

lääkärikin totesi verenpaineen olevan "urheilijanuorukaisen" tasolla ...eli se siitä.
Kokemuksia on kertynyt "jonkin aikaa" 2,7 barin ahdoista joilla E 270 CDI liikkuu sopivan irtonaisesti verrattuna esim. 500 E:hen joka häviää jo pienessä karstanpoltossa...männät sulivat

Nykyisin ajellaan 1,8 barin tasoilla joka on tuplaten verrattuna esim. 30 CDI:hin verrattuna ja tuntuu olevan optimi mielestäni niin kulutuksen kuin kulkemisen suhteen

345 # 650
1.8 on varmaan aika hyvä, ei tarvii ihan hervotonta cooleria että pysyy lämmöt kurissa.earl kirjoitti:Mullahan ei ole paineita minkään asian suhteen...![]()
lääkärikin totesi verenpaineen olevan "urheilijanuorukaisen" tasolla ...eli se siitä.
Kokemuksia on kertynyt "jonkin aikaa" 2,7 barin ahdoista joilla E 270 CDI liikkuu sopivan irtonaisesti verrattuna esim. 500 E:hen joka häviää jo pienessä karstanpoltossa...männät sulivat![]()
Nykyisin ajellaan 1,8 barin tasoilla joka on tuplaten verrattuna esim. 30 CDI:hin verrattuna ja tuntuu olevan optimi mielestäni niin kulutuksen kuin kulkemisen suhteen
Paljonkos noilla ahdoilla CDi:stä irtoaa tehoa / vääntöä?
Millainen turbo löytyy pellin alta?
IC on niin iso kuin suosiolla sopii E:n keulaan (pientä modifiointia vaati tosin),mitoitus 350 pollen mukaan ...lämmöt eivät ole koskaan vielä nousseet normaaleja suuremmiksi yleensä 80 C:n tasoa.(Cooleri toimii hyvin)
Vääntöjä löytyy jo joutokäynnistä lähtien 540 Nm ja jatkuu tuonne 650 Nm(2200 rpm) huipuille ja 4500 rpm:llä vielä tuo 540 Nm eli 500 E kalpenee jo alkuun
Valitettavasti dynolappu on "kateellisilla kavereilla" ihailtavana eikä argumenttina foorumia varten ole
Polleja löytyy vähän vajaa 350 ,eivätkä ne tunnu ainakaan ponivoimilta
Maksimikulutus 9,4 l ...matkaajokulutus jopa 5,9 l eli vähällä mennään verrattuna vastaaviin bensakoneisiin...keskikulutus pyörinyt 6,8 l:n tasolla juuri riittävän väännön perusteella...eipä tarvitse juuri huudattaa viimeisillä kierroksilla kuin bensamyllyjä
Lyhyesti... tehoja ja vääntöjä on siis tuplaten vakioon verrattuna...ajokilometrejä kertynyt koneelle jo 300 tkm eli hyvin on kestänyt
Puhaltimena Garrett-hybridi ,siivikoita(halkaisijoita) ja AR:iä en nyt muista mutta kulkee "iloisesti"...
Vääntöjä löytyy jo joutokäynnistä lähtien 540 Nm ja jatkuu tuonne 650 Nm(2200 rpm) huipuille ja 4500 rpm:llä vielä tuo 540 Nm eli 500 E kalpenee jo alkuun

Valitettavasti dynolappu on "kateellisilla kavereilla" ihailtavana eikä argumenttina foorumia varten ole

Polleja löytyy vähän vajaa 350 ,eivätkä ne tunnu ainakaan ponivoimilta

Maksimikulutus 9,4 l ...matkaajokulutus jopa 5,9 l eli vähällä mennään verrattuna vastaaviin bensakoneisiin...keskikulutus pyörinyt 6,8 l:n tasolla juuri riittävän väännön perusteella...eipä tarvitse juuri huudattaa viimeisillä kierroksilla kuin bensamyllyjä

Lyhyesti... tehoja ja vääntöjä on siis tuplaten vakioon verrattuna...ajokilometrejä kertynyt koneelle jo 300 tkm eli hyvin on kestänyt

Puhaltimena Garrett-hybridi ,siivikoita(halkaisijoita) ja AR:iä en nyt muista mutta kulkee "iloisesti"...

345 # 650
Meinasitko D.D laittaa tämmösen?,paljonkohan tuo putken halkaisija on,kun ei pääse nyt mittaamaan,ja entäs tuo huohotinputki joka tulee venttiilikopasta,sen "päästelemät" höyrythän eivät tuon jälkeen mene enää suodattamatta koneen sisälle takaisin



-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Huohotinputkihan on tuossa kuvassakin vedetty alas, ei sitä kannata putsarikoteloon vetää.make kirjoitti:Meinasitko D.D laittaa tämmösen?,paljonkohan tuo putken halkaisija on,kun ei pääse nyt mittaamaan,ja entäs tuo huohotinputki joka tulee venttiilikopasta,sen "päästelemät" höyrythän eivät tuon jälkeen mene enää suodattamatta koneen sisälle takaisin![]()