MB 300 CE -91 tyhjäkäyntiongelma??????

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
yco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ke 21.07.2004 19:27
Paikkakunta: Muhos

MB 300 CE -91 tyhjäkäyntiongelma??????

Viesti Kirjoittaja yco »

Mistähän johtuu ko. mersun sammahtelu tyhjäkäynnillä??
Ajossa risteyksissä ikävä kun kytkimen painaa pohjaan niin usein moottori sammuu.
Autoon on vaihdettu lLAMBDA-ANTURI, VIRRANJAKAJA YM JA YRITETTY SAADA LIIKKEESSÄ VAIVAA KORJATTUA MUTTA VIKA VAAN EI OLE LÄHTENYT.

Olisko jollakin tietoa vastaavasta viasta?
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
yco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ke 21.07.2004 19:27
Paikkakunta: Muhos

asiantuntijat hoi!!

Viesti Kirjoittaja yco »

Antakaapas vinkkejä tänne.
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Re: asiantuntijat hoi!!

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

yco kirjoitti:Antakaapas vinkkejä tänne.
Itellä vähän samanlaista vikaa, mutta auto on w202 c280 ja vm 1994.

Itse en ole vielä lambda vaihtanut enkä ilmassa mittaria. mutta seuraavat asiat olen katsonut läpi ja ne sunkin varmaan kannattaa katsoa.

Eli ensimmäisenä kannattaa kattoa sen ylijännite releen juotokset.

Rele sijaitsee vänkärinpuolella muovisen kannen alla konetilassa Siis C mallissa. sen nokassa on sulake oliskohan 10 - 15A ollut. Rele pitää avata vähän väkisen kampeamalla se alumiini koppa alanurkasta auki ja vetää ulos kun alumiini kantta on tarpeeksi levitetty.

Toisena kannattaa katsoa sytytyspuolille tulevien piuhojen kunto Ja myöskin tulpanjohtojen kunto.

Ne sytytyspuolille tulevat johdot on kääritty eristysnauhan sisään C mallissa. Nauhat pois piuhojen päältä, ja piuhojen tarkistus jos näkyy kuparia mistään on se joko uuden johtosarjan osto tai kolvaamalla uusien piuhojen vaihto.

Samalla kun irroittelet puolia on myös hyvä vaihtaa / tarkastaa tulppien kunto. Hyvin palavalla seoksella tulppien pitäisi näyttää kahvin ruskealta siis "noin kuvainnollisesti" ja jos käy laihalla on tulppien väri valkoinen.
Rikkaalla tulpat taasen karstoittuvat

Sitten kannattaa etsiä imuilma vuotoja suihkuttamalla esimerkiksi crc tai vaikka sprii vesi sekoitusta imusarjan liitoksiin ja jos kuplintaa ilmenee on liitoksessa ilmavuoto.

nämä varmaan kannattaa tarkastaa
ke!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Samaa tekee mullakin mut TOSI harvoin.
Ja ylijänniterele on jo tinattu mut silti saattaa tehdä temput.

Varsinkin jos antaa kunnolla runtua ja sit hidastaa seuraavaan liittymään niin voi sammua.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin