Nyt tarvitaan apua ja pikaisesti!
Eli tänään 17.8.2009 oli C 280:n katsastus edessä (vm. -93, automaatti) ja hylsyhän siitä tuli. Motti tiputti öljyä muutamia pisaroita kun auto oli nostettu ylös. Tätä on tapahtunut jo aikaisemminkin, kun olen auton pysäköinyt. ---> Hylkäysperuste: öljyvuoto (tod. näk. startin lähellä), auton alta katsottuna motin vasemmalla puolella.
Toiseksi, päästöarvot olivat liian korkeat sekä kierroksilla, että tyhjäkäynnillä. ---> Epäillään, että happianturi viallinen.
Kysymys kuuluu: Onko tämä kannentiivisteen menoa vai onko kyse kenties jostain vielä pahemmasta? Tuo öljyn tiputtaminen noin pienellä aikavälillä arveluttaa eniten. Te arvon foorumilaiset, jotka tiedätte enemmän moottorin tekniikasta kuin minä, antakaa neuvoja! Ja pian! Kiitos!
APUA! C 280 -93, kannentiiviste menossa?!?!?
- Richard Leijonamieli
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
- Paikkakunta: Vantaa
Startin yläpuolella on öljynputsari, eli vois tulla sieltäkin, tai kannentiiviste. 
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Osaa se öljy kuljea ilmavirran mukana edestä koneen takaosaankin
Pese kone huolella jolloin vuodon löytäminen on paljon helpompaa.
Älä ruiski yhtään vettä venttiikopan päälle ja kannattaa varmuudenvuoksi kuivattaa puolat ja muut vehkeet sen muovikannen alta huolella ennen käynnistystä. Voi tulla muuten elämäsi kallein moottoripesu.
Kannattaa laittaa tänne näkyville päästöarvot niin joku osaa ehkä niistä tulkita jotain.
Käykö kone kuitenkin ihan hyvin ?
Pese kone huolella jolloin vuodon löytäminen on paljon helpompaa.
Älä ruiski yhtään vettä venttiikopan päälle ja kannattaa varmuudenvuoksi kuivattaa puolat ja muut vehkeet sen muovikannen alta huolella ennen käynnistystä. Voi tulla muuten elämäsi kallein moottoripesu.
Kannattaa laittaa tänne näkyville päästöarvot niin joku osaa ehkä niistä tulkita jotain.
Käykö kone kuitenkin ihan hyvin ?
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Richard Leijonamieli
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos kaikille vastauksista!
Kone käy tasaisesti niin kuin kuuluukin, siinä ei ole ongelmaa.
Laitan tässä myös näitä päästöarvoja, eli ylempi rivi on tyhjäkäyntiarvolla ja alempi on mitattu reilulla 2000 r/min:
HC ppm
188
121
CO%
0,37
0,66
O2%
0,89
0,93
CO2%
14,6
15,3
Lambda
0
1,02
Soittelin jo yhteen huoltopaikkaan itä-Helsingissä, ja sanoivat, että kannentiiviste näissä kuutoskoneissa yleensä menee
Kone käy tasaisesti niin kuin kuuluukin, siinä ei ole ongelmaa.
Laitan tässä myös näitä päästöarvoja, eli ylempi rivi on tyhjäkäyntiarvolla ja alempi on mitattu reilulla 2000 r/min:
HC ppm
188
121
CO%
0,37
0,66
O2%
0,89
0,93
CO2%
14,6
15,3
Lambda
0
1,02
Soittelin jo yhteen huoltopaikkaan itä-Helsingissä, ja sanoivat, että kannentiiviste näissä kuutoskoneissa yleensä menee


