mb s500 kysyy,mkä on MB 290 tds:ssä vikana,savutti nyt läpsy

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

mb s500 kysyy,mkä on MB 290 tds:ssä vikana,savutti nyt läpsy

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

Tuli ongelma toiseen meseen 290 Turbo D,ensin sammutin auton parkkin aivan normaalisti,mutta kun aamulla yritin käymään lykkäsi pukesta valkoista sauhua,no se löytyi,tukkeutunut polttoaineputki.Sit teki ihme tempun n. 50km ajon jälkeen alkoi kolista yläkerrasta ajoin varovasti kotiin ja jätin käymään konepelti auki,ihmettelin,mistä moinen nakutus tulee,kun yhttääkkiä työnsi jostain lohkon välistä öljyä n.2L ulos,sammutin ja tarkistin kaikki,en löytänyt mitään mikä olisi ollut irti tai vanaa kannen välistä.Lisäsin öljyä ylämerkkiin,mutta nyt ei enää sylkenyt niitä ulos,mutta nakutus ja kova sellainen jäi.Mistä aloitan,öljynpaineet on ok,mutta mikä tälläinen vika voi olla,onko kellään kokemusta.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Valkoinen savu viittaa lähinnä palamattomaan naftaan. Tyypilistä kun dieseliä joutuu sahaamaan käyntiin. Ettei vaan olisi hehkut loppu... En usko että nämä ilmiöt liittyvät toisiinsa.

Öljyn ohipuhallukseen viittaa tukkeutunut huohotinputki ja öljyn sekaan joutunut nafta. Toi kalke viittaa edelleen joko öljynkiertohäiriöihin tai pahimmassa tapauksessa ventiili/nokkakseli vaurioon.

Onkohan öljy ihan kunnossa. Ettei vaan öjyn sekaan olisi päässyt naftaa.

Täytyy kyllä sanoa että tässä konemallissa on luonostaan melkomoinen "kalke". Myös rikkinäinen öljypumppu aiheuttaa kalketta.

Sit peruskysymys, paljonko koneella kilometrejä takana?
W210 290TD T
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

omasta kokemuksesta

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

mulla alkoi koneesta kuulumaan aluksi tommoinen samantapainen kalkatus joka kuului vaan lämpimällä koneella ja ihmettelin että mikäs sille nyt tuli. aika pian alkoi savuttamaan runsaasti ja ekaks ajattelin ton savun olevan valkoista. Vika paikallistui tämän foorumin asiantuntijoiden avulla kannentiivisteeseen. Kannentiivisteestä pääsi vuotamaan lopulta suoraan sylinteriin oljyä. aiemmin kun vuoto oli lohkon kanavien välillä niin öljynpaine ei riitä hydraulisille nostajille eikä ketjunkiristäjälle vaikkei vielä savuttanutkaan. Ilmeisesti noita menee tosta konetyypistä toisinaan. :?
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 756
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Meillä E 290 TDT -98, ajettu kohta 380 tkm.

Olen tosiaankin kuullut, jotta kannen tiiviste olisi ko. koneen heikko kohta. Onko porukoilla menny kansipahveja ja minkälaisilla kilometreillä?

Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että joko odotettavissa...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

TIMO T T kirjoitti:Valkoinen savu viittaa lähinnä palamattomaan naftaan. Tyypilistä kun dieseliä joutuu sahaamaan käyntiin. Ettei vaan olisi hehkut loppu... En usko että nämä ilmiöt liittyvät toisiinsa.

Öljyn ohipuhallukseen viittaa tukkeutunut huohotinputki ja öljyn sekaan joutunut nafta. Toi kalke viittaa edelleen joko öljynkiertohäiriöihin tai pahimmassa tapauksessa ventiili/nokkakseli vaurioon.

Onkohan öljy ihan kunnossa. Ettei vaan öjyn sekaan olisi päässyt naftaa.

Täytyy kyllä sanoa että tässä konemallissa on luonostaan melkomoinen "kalke". Myös rikkinäinen öljypumppu aiheuttaa kalketta.

Sit peruskysymys, paljonko koneella kilometrejä takana?
Öljyt on vaihdettu 5000km välein mobil 1 5W-50W samoin suodatin,se eka vika (valkoinen sauhu)oli tukkeutunut naftaputki tankin paluu,mutta nyt tuli kolina,pesin koneen painepeellä sekä huohattimen,jota epäilin,mutta pauke senkun jatkuu.Öljynpaine on tyhj. n.1,5 ja 1200rpm 3,3-3,6 joten pitäisi riittää,yläkerta saa öljyä,nyt loppu minun keksinnöt.
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

C 124 320 kirjoitti:Meillä E 290 TDT -98, ajettu kohta 380 tkm.

Olen tosiaankin kuullut, jotta kannen tiiviste olisi ko. koneen heikko kohta. Onko porukoilla menny kansipahveja ja minkälaisilla kilometreillä?

Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että joko odotettavissa...
KIITOS KAIKILLE NYT KANSI POIS,TOSIAAN EI VOI OLLA MUUTA,KUN PÄÄSI 3KK SITTEN KUUMAKSI(TERMARI) TOIMINUT N.19TH/KM LOISTAVASTI,TUO VAAN,ETTÄ TULI AIVAN YLLÄTTÄEN,KUN SAMMUTIN AUTON PARKKIIN,EI OLLUT MITÄÄN,TÄSSTÄ KAIKKI ALKOI.KIITOS ILMOITAN KUN PÄÄSTÄÄN POIKIEN KANSSA ETEENPÄIN.Niin ajettu Mese on sisään ajo verran 642000 km, sen perän vaihdoin ja pyöränlaakerin vaihdautin,kun niitä avaimia ei taida olla kaikilla.Leimasin juuri ja läpi meni eka paikka tuli jousentukeen(ei saisi hitsata) mutta anto luvan,jos kone alkaa pelaamaan laitan uudet lokarit ja takaluukun,niin menee vielä toiset 600th/km.Nuo sen takia,että maalautin auton n. 2 vuotta sitten ja hiukan on alustavia jälkiä,mutta ensin kone.Kiitos!!
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

kiintotähti kirjoitti:
TIMO T T kirjoitti:Valkoinen savu viittaa lähinnä palamattomaan naftaan. Tyypilistä kun dieseliä joutuu sahaamaan käyntiin. Ettei vaan olisi hehkut loppu... En usko että nämä ilmiöt liittyvät toisiinsa.

Öljyn ohipuhallukseen viittaa tukkeutunut huohotinputki ja öljyn sekaan joutunut nafta. Toi kalke viittaa edelleen joko öljynkiertohäiriöihin tai pahimmassa tapauksessa ventiili/nokkakseli vaurioon.

Onkohan öljy ihan kunnossa. Ettei vaan öjyn sekaan olisi päässyt naftaa.

Täytyy kyllä sanoa että tässä konemallissa on luonostaan melkomoinen "kalke". Myös rikkinäinen öljypumppu aiheuttaa kalketta.

Sit peruskysymys, paljonko koneella kilometrejä takana?
Öljyt on vaihdettu 5000km välein mobil 1 5W-50W samoin suodatin,se eka vika (valkoinen sauhu)oli tukkeutunut naftaputki tankin paluu,mutta nyt tuli kolina,pesin koneen painepeellä sekä huohattimen,jota epäilin,mutta pauke senkun jatkuu.Öljynpaine on tyhj. n.1,5 ja 1200rpm 3,3-3,6 joten pitäisi riittää,yläkerta saa öljyä,nyt loppu minun keksinnöt.
KIITOS,lue alta,nyt kannen kimppuun.
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

C 124 320 kirjoitti:Meillä E 290 TDT -98, ajettu kohta 380 tkm.

Olen tosiaankin kuullut, jotta kannen tiiviste olisi ko. koneen heikko kohta. Onko porukoilla menny kansipahveja ja minkälaisilla kilometreillä?

Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että joko odotettavissa...
Kiitos ja katso vastaukseni alta.
Vastaa Viestiin