W124 300E
W124 300E
Mitä mieltä olette? Etsin tekniikaltaan riittävän yksinkertaista käyttöautoa Afrikkaan. W124 on yleinen malli, tosin useimmat dieseleitä. Nyt on kiikarissa -91 farkku 300 E, nettiauto id 2585163. Asiallinen peli, tosin alhaiset kilometrit epäilyttävät terveellä tavalla. Toisaalta auto tuntuu melko uudelta ajossa. Kertokaa hyvät 124-miehet ja -naiset ja muutkin kokemuksia tai miksei vaikka mutu-tietoa kyseisenkaltaisesta kiesistä, erityisesti moottorista. Hyvää kesän alkua tähtien taakse ja muuallekin.
Kyseinen M103-moottori on yksinkertainen, mutta vanhemmiten ongelmia voi olla nokka-akselin kuluminen (kyseisessä vuosimallissa se on jo vahvempaa materiaalia) ja ruiskutusjärjestelmän (mekaanis-elektroninen Bosch KE-Jetronic) sähköiset osat. Muuten moottori herää kunnolla eloon n. 3000 kierroksen tietämillä, eli vääntöä matalilla kierroksilla on vähemmän kuin nykyajan moottoreissa. Itse olen kuitenkin pitänyt moottorista coupessani.
Farmarissa on hyvin tilaa tavarankuljetukseen. Puikkomainen reilu 3000 mm pitkä esine mahtuu sisään. Tasaista, tavaratilanlevyistä lastaustilaa on n. 1700 mm muistaakseni. Itse olen kuljettanut 3 kpl 9x21 ulko-ovea päällekäin. Karmit tosin olivat 95 mm joten kuorma ei ollut kovin korkea. Tuolloin joutui kyllä ajamaan ns. polvet suussa.
Farmarissa on hyvin tilaa tavarankuljetukseen. Puikkomainen reilu 3000 mm pitkä esine mahtuu sisään. Tasaista, tavaratilanlevyistä lastaustilaa on n. 1700 mm muistaakseni. Itse olen kuljettanut 3 kpl 9x21 ulko-ovea päällekäin. Karmit tosin olivat 95 mm joten kuorma ei ollut kovin korkea. Tuolloin joutui kyllä ajamaan ns. polvet suussa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ihanko oikeaan afrikkaan vai tänne sarvikuonojen maahan? Jos oikeaan niin diesel. Jos se KE-jetti laukee keskel saharaa niin voi tulla äitiä ikävä. Mutta Kapkaupungin Mainroadilla toimii bensakone mainiosti.
Niin ja muista euroopan maista saisit tuollasen samanlaisen kuin nettiautos oleva auto kolme tonnia halvemmalla tai vastaavasti samalla hinnalla 5 vuotta uudemman.
Niin ja muista euroopan maista saisit tuollasen samanlaisen kuin nettiautos oleva auto kolme tonnia halvemmalla tai vastaavasti samalla hinnalla 5 vuotta uudemman.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Guineaan. Auton korjaus onnistuu lähes aina saman tien ja halvalla. Käytettyjä varaosia on pilvin pimein. Mutta jos joku nykyauton tietokone simahtaa, niin sepä ei olekaan niin yksinkertaista. Tosin kokemusta ei tästä ole. Ehkä joku on alkanut viemään näitäkin sinne...Sergey kirjoitti:ihanko oikeaan afrikkaan vai tänne sarvikuonojen maahan? Jos oikeaan niin diesel. Jos se KE-jetti laukee keskel saharaa niin voi tulla äitiä ikävä. Mutta Kapkaupungin Mainroadilla toimii bensakone mainiosti.
Niin ja muista euroopan maista saisit tuollasen samanlaisen kuin nettiautos oleva auto kolme tonnia halvemmalla tai vastaavasti samalla hinnalla 5 vuotta uudemman.
En ehdi muualta hakemaan. Kontti lähtee reilun viikon päästä.
[quote="Timo L."]Kyseinen M103-moottori on yksinkertainen, mutta vanhemmiten ongelmia voi olla nokka-akselin kuluminen (kyseisessä vuosimallissa se on jo vahvempaa materiaalia) ja ruiskutusjärjestelmän (mekaanis-elektroninen Bosch KE-Jetronic) sähköiset osat.
Kiitos tiedoista. Jetronicin tai sen sähköosat voisi pakata mukaan. Käykö muiden moottorien nokka-akselit M103:een?
Kiitos tiedoista. Jetronicin tai sen sähköosat voisi pakata mukaan. Käykö muiden moottorien nokka-akselit M103:een?
Täältä vahva epäilys.von Essen kirjoitti: Kiitos tiedoista. Jetronicin tai sen sähköosat voisi pakata mukaan. Käykö muiden moottorien nokka-akselit M103:een?
Myös 260E-kone on M103 joten sellainenkin voinee toimia elimenluovuttajana.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
1,5 vuorokaudessa ehtisit hakemaan tukholmasta hyvän
Mutta tosiaan jos kerran huolto toimii niin mikäs siinä, ei se KE-jettikään yleensä tienpäälle jätä, melkee aina pääsee kuitenkin nilkuttamaan kotiin jotenkuten.
Mitä sähköosiin jne tulee, niin tuossa on vielä niin vähän ja antiikkista elektroniikkaa, että esim. (melkeen?) kaikki releet voi korjata itse kotikonstein hyvällä, pienellä kolvilla ja tinalla uudelleen sulattamalla liitokset. Eli tunnettu tosiasia on se, että mersun kaikki releet ajanmyötä hapettuu ja niihin tulee kontaktihäiriöitä. Bensapumppu-, ylijännitesuoja- ja monitoimirele... Noiden vikoihin törmää jatkuvasti ja ne aiheuttaa kaikenmaailman oireita. Omista autoista kaikista saanut kolvailla ne. Yhden kolvasin ihan tien päällä 12V kolvilla.

Mitä sähköosiin jne tulee, niin tuossa on vielä niin vähän ja antiikkista elektroniikkaa, että esim. (melkeen?) kaikki releet voi korjata itse kotikonstein hyvällä, pienellä kolvilla ja tinalla uudelleen sulattamalla liitokset. Eli tunnettu tosiasia on se, että mersun kaikki releet ajanmyötä hapettuu ja niihin tulee kontaktihäiriöitä. Bensapumppu-, ylijännitesuoja- ja monitoimirele... Noiden vikoihin törmää jatkuvasti ja ne aiheuttaa kaikenmaailman oireita. Omista autoista kaikista saanut kolvailla ne. Yhden kolvasin ihan tien päällä 12V kolvilla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 300E
Juu kyllä itse olen tykästynyt malliin tietenkin pitää olettaa siitä on pidetty huolta.3000 kieltämättä rupee tapahtuun ja kyllä muita auto merkkejä kokeiltuani mersu on PARAS!!von Essen kirjoitti:Mitä mieltä olette? Etsin tekniikaltaan riittävän yksinkertaista käyttöautoa Afrikkaan. W124 on yleinen malli, tosin useimmat dieseleitä. Nyt on kiikarissa -91 farkku 300 E, nettiauto id 2585163. Asiallinen peli, tosin alhaiset kilometrit epäilyttävät terveellä tavalla. Toisaalta auto tuntuu melko uudelta ajossa. Kertokaa hyvät 124-miehet ja -naiset ja muutkin kokemuksia tai miksei vaikka mutu-tietoa kyseisenkaltaisesta kiesistä, erityisesti moottorista. Hyvää kesän alkua tähtien taakse ja muuallekin.
300 TE lähti Afrikkaan, josta juuri palasin. Kuukauden ajelin siellä ja täytyy sanoa, että kyllä mersu on mersu. Tuohon hintaan vastaavasta kyydistä ja ajamisen laadusta on varmaan turha haaveilla. Auto on vielä sen verran siisti, että tullimiehet kyselivät, että miltä 2000-luvun vuodelta se on (-91) . Ainoa moitteen sija löytyy valojen kohdalta. Sadekauden yössä valoteho tuntuu imeytyvän kokonaan märkään asfalttiin. Mikä neuvoksi? Jos lisävalot, niin minkälaiset?
Ksenonit?von Essen kirjoitti:300 TE lähti Afrikkaan, josta juuri palasin. Kuukauden ajelin siellä ja täytyy sanoa, että kyllä mersu on mersu. Tuohon hintaan vastaavasta kyydistä ja ajamisen laadusta on varmaan turha haaveilla. Auto on vielä sen verran siisti, että tullimiehet kyselivät, että miltä 2000-luvun vuodelta se on (-91) . Ainoa moitteen sija löytyy valojen kohdalta. Sadekauden yössä valoteho tuntuu imeytyvän kokonaan märkään asfalttiin. Mikä neuvoksi? Jos lisävalot, niin minkälaiset?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Ai siis ksenon-polttimot entisten tilalleko? Suomessako ei voi? Tämä on vähän uutta asiaa minulle. Kiitos tiedoista![/quote]von Essen kirjoitti:Nii oikeastaan tarkoitin ksenon lisävaloja, mutta siellä voi kai(?) laittaa ksenonit omiinkin umpioihin.
Se on vähän laitonta, jos vanhoihin hyväksymättömiin umpioihin laittaa ksenonit.
Olen kyllä kuullut sellaista tehtävän.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Se on vähän laitonta, jos vanhoihin hyväksymättömiin umpioihin laittaa ksenonit.Harri126 kirjoitti:Ai siis ksenon-polttimot entisten tilalleko? Suomessako ei voi? Tämä on vähän uutta asiaa minulle. Kiitos tiedoista!von Essen kirjoitti:Nii oikeastaan tarkoitin ksenon lisävaloja, mutta siellä voi kai(?) laittaa ksenonit omiinkin umpioihin.
Olen kyllä kuullut sellaista tehtävän.

Kiitos vinkistä
