W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tahtoo uuden S203:n. Nykynen myytiin ja uus pitäs saada. Smanlainen isommalla padalla kelpas kun muuten autosta todella tykkäsin.

Pikku kaljassa tässä heräs mielenkiinto sitten C320 CDI:hin. Tollanen C30 AMG kiinnostas myös kovasti. Kuitenki jos vanhempaa mallia katsoo niin siinä ainakin 5 lovinen loota. Onko se joku AMG erikois tuotanto aski vai samaa sarjaa kuin normi vehkeissä? C320 -05-> (facelift) saa todella edullisesti kun vertaa mitä maksaa AMG (prefacelift). Facelift AMG on hiukka kalliimpi, mutta se on jo todella tyylikäs kapistus mittareineen ja jos löytys vielä ratti vaihteilla.. :lol:

AMG on tietty aina AMG, mutta jos normi (pihille) pulliaiselle (kuten minulle) tarjotaan samaa HP määrää ja uudempaa mallia (monta tonnia) edullisempaan hintaan niin käännyn ehkä 320 puoleen. Melkein pääsin tuon AMG:n koe ajamaan kesällä mutta kun liikkeessä ei ollut kuin yhdet siirto (tms) kilvet niin koeajo jäi ja sittemmin auto myytiin.

Kertokaas kuka omaa kyseisen laitoksen (C320 CDI) tai on ajanut moista. Hinnat ei päätä huimaa Saksassa kun kyseessä facelift ja kohtuu pata C30 AMG tehoilla. Lisä herkkuna 7-geartronic (vai onko edes hyvä loota?). Myös mielellään juttua niiltä jotka kokeneet tuon AMG:n. Muutama ainakin foorumilla omaa tollasen. Tarjotkaa Testdrive :lol:

Myös vero varmasti pienempi 320 hyväksi. (päästöt pienemmät ja arvo)
Mitä teholukemia noista irtoaa lastulla käytännössä?

Kiitti vaivautuneille :)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Aamukankkusessa hieman kehuja c30:pin hyväksi...No joo,en ole ikinä ajanut c320 cdi:tä,joten siitä en voi sanoa mitään.Mulla oli viimeisimmässä katsastuksessa pakokaasumittaus erinomainen,1,16..sallittu on 3,00..
Siinä mielessä puhut asiaa,että ////AMG on amg,vaikka tehot ja suoritusarvot olisikin toisessa paremmat.Kyllä siinä ainakin mun mielestä on enemmän sitä jotain...liekkö sitten tunnetta,ja kai siinä jotain statusarvoakin on.. :oops: Omasta tehoja löytyy 282hv ja vääntöä 642nm.Noilla pärjää kevyesti normaali liikenteessä,ja reserviinkin jää vielä reilusti.Totta on,että amg:n osaset maksaa monesti enemmän,tosin itse en ole joutunut uusimaan kuin kuluvia osia,ja sitäkin harvoin.Tekniikasta tietävät kertovat siitä puolesta enemmän,minä kun keskityn lähinnä vaan ajonautinnollisiin asioihin.. :lol: Koeajoa tarjolla,mikäli liikut lähellä pääkaupunkiseutua..
C 30 cdi ////AMG
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja viheik »

C320cdi:stä sen verran voin sanoa kun olen ajanut molemmilla vaihteistoilla niin unohda manuaalivaihteisto. Se ei kertakaikkiaan liiku verrattuna automaattiin. Vääntömomenttikin sen jo kertoo 415nm vs 510nm.

Tuosta verosta tullin sivuja kun katselin niin viimeisin taulukko Maaliskuu 2009 on veroitettu yksi C30amg -03 177tkm veroja mennyt 7000€ ja C320cdi -06 60tkm veroja 9855€.

Itse kun olis ostamassa autoa niin ja laskeskelin veronmäärää niin pidin ekoake:a luotettavana lähteenä ja sain co2 arvon sieltä http://www.ake.fi/AKE/Ekoautoilu/Auton+ ... oppaat.htm ja sitä sitten vertaamaan tullin sivuille jotta saadaan veroprosentti http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/jul ... ot/025.pdf
ja kun veroprosentti tiedetään niin enää on tiedettävä auton arvo sen sain mahti laskurista mutta tällä kertaa mahti ei tunne 320cdi:tä eikä pahemmin 30amg:n niin saadaan aika todenmukaiset lukemat. Mutta lopullinen co2 määrä selviää siitä auton mukana tulevasta keltaisesta kansiosta jota se tullivirkailija katsoo. Minun kohdalla se oli jos ekoaken mukaan co2 on 172g/km niin keltaisen kansion lapussa se oli 181g/km niin eipä siinä auta oikein väittää vastaan kun on mustaa valkoisella. Ja kuulema varusteet nostaa päästöjen määrää mikä kuullostaa aika käsittömältä.

Siinä sitä on pähkäiltävää eikä kannata olla liian tiukka budjetti.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

viheik kirjoitti:C320cdi:stä sen verran voin sanoa kun olen ajanut molemmilla vaihteistoilla niin unohda manuaalivaihteisto. Se ei kertakaikkiaan liiku verrattuna automaattiin. Vääntömomenttikin sen jo kertoo 415nm vs 510nm.

Tuosta verosta tullin sivuja kun katselin niin viimeisin taulukko Maaliskuu 2009 on veroitettu yksi C30amg -03 177tkm veroja mennyt 7000€ ja C320cdi -06 60tkm veroja 9855€
Joo jäikin tuosta tarkentamattta että kun mulla oli toi 200CDI manuaalilla niin en mä ätaida enää ikinä manuaali dieseliä ostaakaan. Eli automaatti on oltava vahteiston tyyppi.
viheik kirjoitti: Tuosta verosta tullin sivuja kun katselin niin viimeisin taulukko Maaliskuu 2009 on veroitettu yksi C30amg -03 177tkm veroja mennyt 7000€ ja C320cdi -06 60tkm veroja 9855€
No juu tuo on aika vähän ajettu tuo 320. Jos laitetaan samanverran ajettu vertauskohteeks niin luulen että vero jäis pienemmäks. Ja hankintahinta Saksassa pienempi 320 hyväksi.

Kertokaas miten noi automaattiaskit eroaa (5v-aut. 5v-aut AMG, 7-G ja onko vielä eriloota amg facelift?). Onko toi amgn laatikko sama kuin esim. 270 CDI?

EDIT: Taitaapi olla sama 5-lov autoloota 02-03 C30 ja 270CDI.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

AMG:ssä ja 270:ssä on eri loota.
AMG on ns speedshift laatikko (vaihtaa nopeemmin)

Olen nyt ajanut noin 50 tkm AMG:llä ja pelkkää hymyä on ollut.

Yksi "vika" löytyy, kun ajaa hieman vauhdikkaammin ja lähtee rivakasti valoista niin takarenkaat menee kesässä sileeks
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

simppa80 kirjoitti: Kertokaas miten noi automaattiaskit eroaa (5v-aut. 5v-aut AMG, 7-G ja onko vielä eriloota amg facelift?). Onko toi amgn laatikko sama kuin esim. 270 CDI?

EDIT: Taitaapi olla sama 5-lov autoloota 02-03 C30 ja 270CDI.
Eli niinkuin joku jo kertonutkin niin AMG:ssä on speedshift laatikko. Aivan eri ajaa kuin normi laatikko.
Vaikka tehot on 320cdi ja 30cdi aika sama niin on todellisuus aivan eri.
AMG tuntuu 50heppaa pirteämmältä, luultavasti ton laatikon ansiosta kun se ei oo mikään kuminauha.

Pistä simppa yv:nä tietoa että missä majailet. Voit tulla kokeilemaan tuota minun väkerrystä ;)
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Niihän sitä sanotaan vissiinkin, että 320cdi:llä vaaditaan ennakointia eli pitää tietää pari sekuntia ennen että milloin haluaa lähteä "liikkeelle", AMG:lla sen sijaan tapahtuu hetimiten kun poljinta painaa (niin pian ku dieselillä voi tapahtua). Kyllä se 320cdi:kin tietysti lähtee jos pistää pakkovaihteella jo valmiiksi ennakkoon pienemmälle.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja tempera »

simppa80 kirjoitti:Tahtoo uuden S203:n. Nykynen myytiin ja uus pitäs saada. Smanlainen isommalla padalla kelpas kun muuten autosta todella tykkäsin.

Pikku kaljassa tässä heräs mielenkiinto sitten C320 CDI:hin. Tollanen C30 AMG kiinnostas myös kovasti. Kuitenki jos vanhempaa mallia katsoo niin siinä ainakin 5 lovinen loota. Onko se joku AMG erikois tuotanto aski vai samaa sarjaa kuin normi vehkeissä? C320 -05-> (facelift) saa todella edullisesti kun vertaa mitä maksaa AMG (prefacelift). Facelift AMG on hiukka kalliimpi, mutta se on jo todella tyylikäs kapistus mittareineen ja jos löytys vielä ratti vaihteilla.. :lol:

AMG on tietty aina AMG, mutta jos normi (pihille) pulliaiselle (kuten minulle) tarjotaan samaa HP määrää ja uudempaa mallia (monta tonnia) edullisempaan hintaan niin käännyn ehkä 320 puoleen. Melkein pääsin tuon AMG:n koe ajamaan kesällä mutta kun liikkeessä ei ollut kuin yhdet siirto (tms) kilvet niin koeajo jäi ja sittemmin auto myytiin.

Kertokaas kuka omaa kyseisen laitoksen (C320 CDI) tai on ajanut moista. Hinnat ei päätä huimaa Saksassa kun kyseessä facelift ja kohtuu pata C30 AMG tehoilla. Lisä herkkuna 7-geartronic (vai onko edes hyvä loota?). Myös mielellään juttua niiltä jotka kokeneet tuon AMG:n. Muutama ainakin foorumilla omaa tollasen. Tarjotkaa Testdrive :lol:

Myös vero varmasti pienempi 320 hyväksi. (päästöt pienemmät ja arvo)
Mitä teholukemia noista irtoaa lastulla käytännössä?

Kiitti vaivautuneille :)
Olen ajellut jonkin aikaa MB320 CDIllä ja olen ihan tyytyväinen. Siinä on kaikki mahdolliset herkut että suosittelen.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tempera kirjoitti: Olen ajellut jonkin aikaa MB320 CDIllä ja olen ihan tyytyväinen. Siinä on kaikki mahdolliset herkut että suosittelen.
Mitä sää näilä herkuila tarkotat? Laatikkoa vai mitä? Varusteita? Varusteethan on autokohtaisia. Siis oot ajellut nimenomaan C320 CDI:LLÄ?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja tempera »

simppa80 kirjoitti:
tempera kirjoitti: Olen ajellut jonkin aikaa MB320 CDIllä ja olen ihan tyytyväinen. Siinä on kaikki mahdolliset herkut että suosittelen.
Mitä sää näilä herkuila tarkotat? Laatikkoa vai mitä? Varusteita? Varusteethan on autokohtaisia. Siis oot ajellut nimenomaan C320 CDI:LLÄ?
Esim: Älykäs vaihdelaatikko eli se tunnistaa ajotyylin ja vaihtaa sen mukaan.
Eberin lämmitin.
Automaatti ilmastointi
Ahdin
Xenon valot
Peileissä automaatti himmennykset
Sähköpenkit
Ratissa tietokoneen + radion ohjainnäppäimet
Vakionoeussäädin + Huippunopeusrajoitin.(saa itse säätää.
Huippunopeus tuplasti moottoritie nopeuden
Renkaat 215/55/R16
Kulutus 5,5-8 lt riippuu ajotavasta
Voimaa 200 h ja ESP
Ym ym eli viimeisen päälle hyvä auto että SUOSITTELEN
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

noi em mainitut on vakiona C30 amg:ssä paitsi eberi, joka on aina lisävaruste. senkin voi jälkiasentaa.

mutta eipä ole 320
sportti alustaa, parempia jarruja, eikä AMG imagoa
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja makketee »

Hokke kirjoitti:noi em mainitut on vakiona C30 amg:ssä paitsi eberi, joka on aina lisävaruste. senkin voi jälkiasentaa.

mutta eipä ole 320
sportti alustaa, parempia jarruja, eikä AMG imagoa
Eikä myöskään AMG-ulkonäköpakettia!
Avatar
Hakkapeliitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
Paikkakunta: Tampere

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

Nyt aktivoitui tämä omalla kohdallani.

Kelpo peli 200CDI meni kaupan ja saan vihdoin kutosen alle. Jee.

C30:siä alkaa olemaan aika harvassa myynnissä joten ei niitä oikein valkkaamaan pääse, edes Saksasta.
Yksi mahdollinen löytyy Kamuxilta tällä hetkellä mutta tuon historiasta en ole varma, onko se kunnossa. Onko kellään täällä tietoa?
Tuotu ilmeisesti 2010 Saksasta ja ollut sitten yhdellä Suomessa?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6171535

C320cdi:tä taas on Saksassakin jonkun verran, 2005-2007 mallisia eli Faceliftiä, 7G-vaihteistolla.
Olen laskenut että hankinta hinta 8000, verot n. 4000, tuontikulut 1200, talvirenkaat ja lohkolämppäri 1000 niin ollaan n. 14 000€.
Tällä rahalla saadaan viimeisiä S203 mallin 320CDItä, fiksuilla varusteilla ja kohtuumetreillä.

Eli hinnassa noissa ei olisi paljoakaan eroa. Kertokaa toki mielipiteitänne aiheesta.
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ilman muuta C30 ja mielellään faceliftinä ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Teemup
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 07.09.2004 17:15

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja Teemup »

Jos sen kutosen haluaa alleen niin eipä se tuo C30 auta siihen :wink:
W163, S124
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei taida ihan tuo 8000 riittää hankinta hinnaksi (jos kilometrit alle 200 tkm )ja myös tulli arponee veroa n 4500 euroa . Päästöt lienevät hieman yli 200 co2/km joten veroprosentti on tällä hetkellä 36.6-36,8.

Tässä 2 C30 , joista toinen Italian tuonti :
http://suchen.mobile.de/auto/mercedes-b ... Country=DE" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä taas c320 joista tuo ensimäinen autoliikkeen myymä aika mielenkiintoinen :

http://suchen.mobile.de/auto/mercedes-b ... Country=DE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja simoks »

niin eikös tuo amg oo tosiaan viispyttynen :)
W210 E320cdi
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

sportsman kirjoitti:Ei taida ihan tuo 8000 riittää hankinta hinnaksi (jos kilometrit alle 200 tkm )ja myös tulli arponee veroa n 4500 euroa . Päästöt lienevät hieman yli 200 co2/km joten veroprosentti on tällä hetkellä 36.6-36,8.

Tässä 2 C30 , joista toinen Italian tuonti :
http://suchen.mobile.de/auto/mercedes-b ... Country=DE" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa suhtautua varauksella 129thkm ajettuun Italialaiseen. Tuosta puuttuu myös penkinlämmittimet (niinku makaronien autoista yleensä) ja voin sanoa että se on tuskaa nahkapenkeillä -30 asteen pakkasella :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

Mersu kuume alkaa taas nostamana päätänsä keväällä. 10v tullut ajeltua erinäisillä Skoda Octavioilla. Kai se on tää 40v kriisi kun haluaa mersun. Kovasti tuo C30 T kiinnostaa erityisesti facelitinä, paremman näköinen mittaristo. Kovasti olen noita kulutuksia selaillut maailmalla ja kotomassa, ei tuolla Skodalle pärjää. Taitaa mennä 8-9L seka-ajossa. Nettiautossakin pari myynnissä. Ellei sitten euroopasta uita tälläistä. Kevät on vaarallista aikaa...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7140162" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7099516" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

RSOCUstin kirjoitti:Mersu kuume alkaa taas nostamana päätänsä keväällä. 10v tullut ajeltua erinäisillä Skoda Octavioilla. Kai se on tää 40v kriisi kun haluaa mersun. Kovasti tuo C30 T kiinnostaa erityisesti facelitinä, paremman näköinen mittaristo. Kovasti olen noita kulutuksia selaillut maailmalla ja kotomassa, ei tuolla Skodalle pärjää. Taitaa mennä 8-9L seka-ajossa. Nettiautossakin pari myynnissä. Ellei sitten euroopasta uita tälläistä. Kevät on vaarallista aikaa...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7140162" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7099516" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten sää voit verrata 3l tehodieselin kulutusta johon skeidaan? Mulla näytteli aikoinaan Ajotietokone sellasta 7-8l eli kyllä tuo mitä totesit on varmaan aika kohdillaan. Matka-ajossa tietokone näytti jotain 5 alkavia lukuja. Hienoa auto on c30 ja vieläpä facelifinä ja ohjelmoituna vielä mukavampi. Kulutus on samaa luokkaa vaikka tehoa on 300hp/700Nm. Tietty soppaa sitten kans menee kun innostuu mutta on joka litran arvoista ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja S202 »

No joku 2 litran ero keskikulutuksessa vois olla lähellä todellista. Tekee 20tkm/vuosi ajolla sen 600€. Onhan se rahaa tuokin mutta ompa tuossa autoillakin eroa. Tosin aikamoinen rouskutin tuo amg on käynniltään, vitoskone nyt ylipäätäänkin. Perus 320cdi 7 vaihteisella askilla on aikapaljon sivistyneempi, ja vakiona tehoa samanverran. Onhan amg nyt amg, ja moottori on oikeasti koottu sen ajan parhaista mahdollisista palikoista.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

simppa80 kirjoitti:
RSOCUstin kirjoitti:Mersu kuume alkaa taas nostamana päätänsä keväällä. 10v tullut ajeltua erinäisillä Skoda Octavioilla. Kai se on tää 40v kriisi kun haluaa mersun. Kovasti tuo C30 T kiinnostaa erityisesti facelitinä, paremman näköinen mittaristo. Kovasti olen noita kulutuksia selaillut maailmalla ja kotomassa, ei tuolla Skodalle pärjää. Taitaa mennä 8-9L seka-ajossa. Nettiautossakin pari myynnissä. Ellei sitten euroopasta uita tälläistä. Kevät on vaarallista aikaa...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7140162" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7099516" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten sää voit verrata 3l tehodieselin kulutusta johon skeidaan? Mulla näytteli aikoinaan Ajotietokone sellasta 7-8l eli kyllä tuo mitä totesit on varmaan aika kohdillaan. Matka-ajossa tietokone näytti jotain 5 alkavia lukuja. Hienoa auto on c30 ja vieläpä facelifinä ja ohjelmoituna vielä mukavampi. Kulutus on samaa luokkaa vaikka tehoa on 300hp/700Nm. Tietty soppaa sitten kans menee kun innostuu mutta on joka litran arvoista ;)
Juu eihän noita voi verrata missään nimessä :) Suurin piirtein hain missä kantturoissa se ero olisi. Seatilla ajelin 6,58L/tkm , nyt mennään pyhällä hengellä 5,3L/63tkm.
Päiväajot on 60km/pv kantateitä Nummelasta Espooseen. Espoossa pyörimistä sellanen 60km/pv = n.120km/pv noin.

Kuten sanoit: On varmasti joka litran arvoista AMG kyyti :)
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

RSOCUstin kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
RSOCUstin kirjoitti:Mersu kuume alkaa taas nostamana päätänsä keväällä. 10v tullut ajeltua erinäisillä Skoda Octavioilla. Kai se on tää 40v kriisi kun haluaa mersun. Kovasti tuo C30 T kiinnostaa erityisesti facelitinä, paremman näköinen mittaristo. Kovasti olen noita kulutuksia selaillut maailmalla ja kotomassa, ei tuolla Skodalle pärjää. Taitaa mennä 8-9L seka-ajossa. Nettiautossakin pari myynnissä. Ellei sitten euroopasta uita tälläistä. Kevät on vaarallista aikaa...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7140162" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/7099516" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten sää voit verrata 3l tehodieselin kulutusta johon skeidaan? Mulla näytteli aikoinaan Ajotietokone sellasta 7-8l eli kyllä tuo mitä totesit on varmaan aika kohdillaan. Matka-ajossa tietokone näytti jotain 5 alkavia lukuja. Hienoa auto on c30 ja vieläpä facelifinä ja ohjelmoituna vielä mukavampi. Kulutus on samaa luokkaa vaikka tehoa on 300hp/700Nm. Tietty soppaa sitten kans menee kun innostuu mutta on joka litran arvoista ;)
Juu eihän noita voi verrata missään nimessä :) Suurin piirtein hain missä kantturoissa se ero olisi. Seatilla ajelin 6,58L/tkm , nyt mennään pyhällä hengellä 5,3L/63tkm.
Päiväajot on 60km/pv kantateitä Nummelasta Espooseen. Espoossa pyörimistä sellanen 60km/pv = n.120km/pv noin.

Taitaa olla 17" vanne pienin mikä sopii tuohon alle. Tankin koko on 62L .
Tässä hyvä linkki tiedoista.
http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... t_amg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuten sanoit: On varmasti joka litran arvoista AMG kyyti :)
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

Pakko laittaa tänne, kun TM 19/03 on ollut testissä C30 AMG.

Kuva
Kuva
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

Tänään tuli tollanen C30 pongattua Forssassa. Jäätävä ääni oli kun löi nätisti tulille. Melkeen voisi sanoa että oli brutaali ääni. Useempi tippa lirahti. Ja se turbon ääni ja möreä matala koneen kumina kun lipui nätisti pois. Kutosten ääni ei oo mitään ton rinnalla.
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

Noni.
Nyt sitten paukahti. kettu.
C30:stä on menny kannen tiiviste ja ilmeisesti yks hehkutulppa on niin jumissa ettei sitä saa irti. Tämä siis ilmeni huollossa. Ei paljoo vituta nyt…
Onko mitään käryä kellään minkälaisista summista puhutaan kansirempan kohdalla ja kannattaako esim. vaihtaa samalla ketju vai mennä vanhalla?
On vissiin edellinen omistaja lähtiäisiksi polkenut sitä sen verran perkeleesti koska nyt kahden kuukauden päästä tämä ilmeni. Ostaessakin oli renkaista kankaat näkyvillä. Oireita oli kun jäähdytysneste haisee sisällä. Me ollaan ajettu sillä erittäin nätisti no mitä nyt rampeista tulee lähdettyä mutta siinä kaikki.
Kaikki neuvot ovat nyt tarpeen.
Itellä pysyy kyllä työkalut kädessä ja alan koulutuskin on mutta töitä ei ole tullut tehtyä kun edellisen laman aikaan piti mennä sitten muualle töihin.
Oli tää päivä taas.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja S202 »

No varmista nyt että onko se kannentiiviste mennyt vai ei. Tunaroiko ne huollossa hehkun poikki, ja haluavat nyt vaihtaa kannentiivisteen että saavat tulpan pois? Asiansa osaava korjaamo saa kaivettua katkenneen tulpan pois, ja vielä ammattitaitoisemmat kaivaa sen jämän pois sieltä kun hehkun erikoisirrotustyökalut on ensin hajotettu.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18032
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja dealer »

C30:stä on menny kannen tiiviste ja ilmeisesti yks hehkutulppa on niin jumissa ettei sitä saa irti.
No tuolla tulpallahan ei ole mitään merkitystä tässä, koneistamolla ottavat pois kun kansi on siellä. Tulpan saa kyllä irti irrottamattakin kantta, eipä silti.
Kansiremontille voisi heittää hinta-arviota puolentoista tonnin paikkeille.
wiimax.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Nuissahan joskus vuotaa välijäähytin nestettä imusarjaan. Se varmaan kannattaa tarkistaa ennen kannen irrotusta.
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

Sysää painetta jäähdytysjärjestelmään. Pulputtaa paisuntasäiliössä kuulemma. Koitin ehdottaa että olisko vaikka termostaatti jumissa niin ei kuulemma. Että ilmeisesti se on sitten pahvi palanut. Niitä on kuulemma mennyt tuolla saksan maalla jos ajetaan baanalla lämä tiskissä ja sammutetaan auto liian äkkiä. Me ollaan kauppöareissujenkin jälkeen aina annettu ruksuttaa vähän aikaa. Entiä. Laskua tulee joka tapauksessa.
Vastaa Viestiin