Sprinter jarrut täristää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Sprinter jarrut täristää

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Kyseessä 208CDI ja jarrupoljin iskee takaisin normi jarrutuksessa kuin ABS jarruttaisi täysjarrutuksessa. Vaihdoin eteen uudet levyt niin tärinä lakkasi hieman. Vielä iskee polkimeen ihan vähänkin poljinta painettaessa. Selvästi tuntuu vika olevan hantin etupäässä. Voiko huono/paska iskari vaikuttaa??voiko etunapa mennä kieroon? mielestäni se on niin vahvaa tekoa että ei kovin äkkiä perää. entä vaikuttaisko ABS anturin likaisuus tähän jos se ei saa tervettä signaalia?? :?
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kyllä ABS-n täristyksen erottaa aika herkästi kieron levyn aiheuttamasta runksutuksesta. Tulee mieleen, että eihän sinne jäänyt mitään kökköä väliin kun uuden levyn asensit?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Teräsharjan kanssa putsasin...vanhakin levy oli kulunut epätasasesti, sillä navan kieroutta epäilin...jos vaihtaa vielä taakse uudet levyt ja iskarit eteen niin luulis että jos vielä täristää niin heittokelloo kehiin...
Paskamainen ajaa kun ei viitti voimakkasti jarrutella :evil:
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
grossermercedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
Paikkakunta: Varsinainen-Suomi

Viesti Kirjoittaja grossermercedes »

Sanoisin että vika voi olla myös pyöränlaakerissa. Ainakin itselläni kerran kulunut pyöränlaakeri kulutti toisen puolen jarrulevyn/palat ihan epätasaiseksi.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Ja taas yritetty epätoivon vimmalla ja pienellä aikataululla paikantaa vikaa. Kiristin etupyöränlaakerit molemmilta puolilta, oli siis klappia. JA ihmeekseni huomasin että laakerikupissa ei ollut pisaraakaan rasvaa...
Laitoin uudet vaseliinit ja kuppi täyteen myös ja koeajolle...Ei huomattavaa eroa...täristää
Seuraavaksi etsimään lainaks heittokelloo ja mittaamaan ensin levystä heitto ja sitten navasta... :roll:
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
grossermercedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
Paikkakunta: Varsinainen-Suomi

Viesti Kirjoittaja grossermercedes »

Jos laakeri oli kuiva niin sanoisin että se on entinen. Eli kannattaisi harkita ensin laakerin vaihtoa. Vaikka saisitkin sitä kiristettyä niin ei se välttämättä auta enää mitään jos laakeri on pyörinyt kuivana niin ei kiristäminen välttämättä auta enää yhtään mitään.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Siis ei laakeri ja liukupinnat olleet kuivat vain kuppi oli tyhjä rasvasta. Laakerit oli ihan ok, kun ne putsasin ja rasvasin uudelleen, ei liukupinnassa eikä laakerin lieriöissä mitään reikiä eikä kulumaa...Kyllä laakerivian huomaa viimeistään pyörittäessä ja sopivaa kireyttä säädettäessä.
Pyöränlaakerin välys kyllä häipyi, mutta ei se tärinä. Taidan seuraavaksi vaihtaa taakse uudet levyt niin saa senkin suljettua pois tärinän mahd. aiheuttajaksi. vaikkakin levyt näyttää olevan ok, mut voi olla kierot/halki
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin