Mb 613 D jarru ongelma
Mb 613 D jarru ongelma
eli auto on vm1980 ja kyseessä on paineilma jarrut.toisen paine piirin paine nousee ihan ok mutta toinen ei tahdo nousta millään.ainut tapa millä saan sen nousemaan on että sammutan auton ja annan olla.sitten se pikku hiljaa tasaa sitä painetta.osaisiko joku sanoa missä vika
-
- Vakiokalustoa
Itse asiassa siinä lienee paineilmatehostetut nestejarrut? Omassa oli just melkein vastaava vika, tosin jumissa oli käsijarrupiiri.
Äänestän sitä taaemman ilmasäiliön takana olevaa venttiilihässäkkää, omasta oli sieltä ne jouset ihan jumissa. Kansi vaan varovasti pois, sen kannen takana on itse venttiilit, ja kannessa on 4 kpl jousikupit ja jouset.
Sen verran vielä, etten myönnä juuri ymmärtäväni ko. venttiilistä enempää. Mutta ilmeisesti niiden jousien sijoituksella on jotain merkitystä, ainakin nyt kun jouset ovat osin kuoleentuneet. Ne ovat myös säädettävät. Siinä kannessa on reijät, joiden takaa löytyy säätöruuvit.
Äänestän sitä taaemman ilmasäiliön takana olevaa venttiilihässäkkää, omasta oli sieltä ne jouset ihan jumissa. Kansi vaan varovasti pois, sen kannen takana on itse venttiilit, ja kannessa on 4 kpl jousikupit ja jouset.
Sen verran vielä, etten myönnä juuri ymmärtäväni ko. venttiilistä enempää. Mutta ilmeisesti niiden jousien sijoituksella on jotain merkitystä, ainakin nyt kun jouset ovat osin kuoleentuneet. Ne ovat myös säädettävät. Siinä kannessa on reijät, joiden takaa löytyy säätöruuvit.
KIITOS!!!!!
kiitos paljon avusta.vika oli juurikin niissä.avasin ne kaikki ja puhdistin.takaisin laitto oli hieman työläs mutta nyt toimii hienosti.oli kyllä paljon paskaa siellä jousien välissä.