Viritetyn dieselin polttoaine linjat?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1162
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viritetyn dieselin polttoaine linjat?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

On joskus tullut mietittyä, että miten on näissä diisselivehkeissä tartteeko polttoainelinja tehdä suuremmaksi kun tehot kasvavat? Niin kun bensa autoissa? Vai vaikuttaako mitään suurennella?

Muistelin että joskus v8 magazinessa olis polttoainelinjoista jotain juttua että kun ne putket uusii niin jos on mielessä virittää moottoria, niin kanattaa suosiolla tehdä isommasta putkesta...
IG: @pyrytakkunen
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

kiinnostava aihe, samoin kiinnostaisi tietää mihin asti vakio siirtopumppu riittää?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Käsittääkseni vakiot polttoaineputket ja siirtopumppu ovat riittäneet vielä luokkaa 500 heppaa laitteissa. Tosin aika kiire naftalla alkaa jo olemaan tuossa vaiheessa.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

tuossa 24 v superiturbossa on suuremmat linjat ja kuorma-auton suodattimet kaksin kappalein , taitaa olla kyllä pari bensapumppuakin ... :twisted:
-alle 500 riittää nipin napin siirtopumpulla .... kokeiltu on
ammatt1m13s
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 11.11.2006 00:03

Viesti Kirjoittaja ammatt1m13s »

Itellä on kans 24v turbo-diesel.
Mynän 169 kuution pumppu ja selvästi loppuu veto ja savu yläkierroksilla.
Ahtopainetta on 1.8-2bar.
Pitää laittaa coupen bensapumput käyttöön, jotka on vielä pohjassa kiinni...

Paljonko uskaltaa laittaa syöttöpumpulle peruspainetta?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

ammatt1m13s kirjoitti:Paljonko uskaltaa laittaa syöttöpumpulle peruspainetta?
Painetta ei kannata paljoa laittaa. Mynän suositus olis luokkaa max 1bar. Siirtomäärän pitää olla kyllä suuri joten bensakoneen ruiskupumpuista ei oikien ole tähän käyttöön. Vakio polttoainelinja ei oikein riitä yli 500 hepan, mutta jo parimilliä suurempi putken sisähalkaisija lisää tilavuutta reilusti.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kyllä niitä pumppuja löytyy st käyttöön. Pienellä paineella suuri tuotto. Testit käynnisä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jeemu kirjoitti:Kyllä niitä pumppuja löytyy st käyttöön. Pienellä paineella suuri tuotto. Testit käynnisä.
Löytyy juu, mutta mersun bensakoneen vakiopumppu ei sovellu tuohon käyttöön, kun sitä yläpuolella ehdotettiin.
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 26.08.2009 01:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Petehri kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Kyllä niitä pumppuja löytyy st käyttöön. Pienellä paineella suuri tuotto. Testit käynnisä.
Löytyy juu, mutta mersun bensakoneen vakiopumppu ei sovellu tuohon käyttöön, kun sitä ehdotettiin.
Juu eisovi. Enkä puhunukkaan mistään Mersun pumpuista/niihin tarkotetuista.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Minkäs tyyppinen pumppu sulla on testikäytössä?? Mulle tuli tommonen Carterin kaasari V8 pataan tarkoitettu pumppu, kun sopivasti sain. Muistaakseni siirtää 300 litraa tunnissa alle 0.6bar paineella.

Saas nähdä riittääkö.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Meni eilen vähän hermot sen vakiosiirtopumpun kanssa, tai oikeastaan sen liitosten. Ne kun sattuvat olemaan niitä homoMuoviPikaliittimiä ja lopulta kun niitä siinä oli tarpeeksi irroitellut, niin hajosi se ohkanen muovirunkula, joka pitää liittimen paikallaan. Luojan kiitos oli vielä yksi liitin jäljellä.

Kun/jos laitetaan sähköinen pumppu niin otetaanko alkuperäinen siirtopumppu pois ja tulpataan reikä umpeen ? Vai jätetäänkö se siihen kuluttamaan tehoa ja lopulta hajoamaan kun se pumppaa ilmaa ?

Onko siirtopumpun vaihtaminen, mun tapauksessa banjolähdöillä olevaksi, hankalaa koneen/pumpun ollessa paikallaan ? Onko uusi "alkuperäinen" banjoliitossiirtopumppu kallis ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

sen alkuperäisen pumpun voi otta pois siitä ja tehdä siihen sopivan lätkän
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

pumppu

Viesti Kirjoittaja esko »

käytössä on 2 kpl n. 200 litran tuottoista pumppua vajaan 4 bar paineella ...

paras aika ajettiin sattumoisin kun yksi pumppu oli käytös ja säädetty 2 bar ... soppa loppuu suurin piirtein 300 m kohdalla varttimaililla joka on huomattavissa videolla ahtopaineen ja pakopaineen laskiessa : :wink:

nykyään ei pitäis kahdella pumpulla tätä tapahtua

pumppua myös myytävä ....
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Petehri kirjoitti:Minkäs tyyppinen pumppu sulla on testikäytössä?? Mulle tuli tommonen Carterin kaasari V8 pataan tarkoitettu pumppu, kun sopivasti sain. Muistaakseni siirtää 300 litraa tunnissa alle 0.6bar paineella.

Saas nähdä riittääkö.
Ei oo omasa käytösä, vaan asiakkaalle hommattu. Muistaakseen speksit oli, liki 600ltr/h 0.5bar
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: pumppu

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti: pumppua myös myytävä ....
Tuotto esim 1bar? Paljo maksaa kpl?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Miks esko päätynyt 4bar paineeseen, onko sillä kuitenki merkitystä verrattuna 1 bar paineeseen esimerkiksi?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin