w204 220CDI TWINTURBO MYÖS ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 30.05.2006 14:46

w204 220CDI TWINTURBO MYÖS ?

Viesti Kirjoittaja JTM »

[bewerken] Versies
De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:

200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 330 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo)

eli onkos tosiaankin niinkuin borgwarnerin aikanaan julkaisemassa tiedotteessa luki, mersun 220cdi myös tuplaturbo, mutta vain matalaviritteisempi ?
nämä tiedot otin wikistä :roll:


http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... iesel.html

tuolla mersun sivustollakin mainitaan 220cdin olevan superdiesel .. :roll:
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

220cdi:ssä ei ole ku yks turbo uudessakin W204:ssa...
JTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 30.05.2006 14:46

Viesti Kirjoittaja JTM »

eli vain GLK sai tuon tuplaturbo 170hv koneen :cry:
JTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 30.05.2006 14:46

Viesti Kirjoittaja JTM »

millä perusteella muuten mersun 2.2 170hv cdi sitten on superdiesel, jossei se ole tuo "mahtikoneeseen" perustuva, borgwarnerin suunnittelemilla R2s vai miten se meni tupla ahtimilla oleva mylly ?
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

JTM kirjoitti:millä perusteella muuten mersun 2.2 170hv cdi sitten on superdiesel, jossei se ole tuo "mahtikoneeseen" perustuva, borgwarnerin suunnittelemilla R2s vai miten se meni tupla ahtimilla oleva mylly ?
Eikös se "superdiesel" nimitys ole Mersun oma keksintö ja tulee ainoastaan siitä, että tehot on kovat ja päästöt sekä kulutus pienet tuosta perinteisestä 2.2L koneesta. Haluavat diesel-edelläkävijänä keulia tuolla teho/kulutus/päästö -suhteella, joka itse asiassa omasta mielestäni on ihan perusteltuakin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
JTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 30.05.2006 14:46

Viesti Kirjoittaja JTM »

no mutta onhan noita :

vw 2.0 170hv/ 350nm
mazda 2.2 185 hv / 400nm

alfa jtd 1.9 q2 170hv / 330nm

bmw 123d 2.0 204hv / 400nm

lancia/saab 1.9 180-190hv / 400nm

kaikki pieniruokaisia, ja tässä vaan murto-osa .
JTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 30.05.2006 14:46

Viesti Kirjoittaja JTM »

220cdi on tuplaturbo kesäkuusta 2009 alkaen.

asiaan sain virallisen vastauksen, pääkallopaikalta 8)
Avatar
Wäinämöinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 15.04.2009 13:54
Paikkakunta: Joensuu/Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Wäinämöinen »

Juu. Ja Uuen eemelin 220CDI on tuplaturbo myös.
220CDI ja 250CDI ovat samalla mottorilla, mutta eritehoisina versioina..
C 280 Elegance W202
BMW 520 DA F10
Vastaa Viestiin