w203 cdi hätäkäytöllä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

w203 cdi hätäkäytöllä?

Viesti Kirjoittaja viheik »

Eli tapaus meni niin että aamulla otin auton tallista ulos jolloin starttasi normaalisti ja ulos saatuani sammutin heti. Parin tunnin seisonnan jälkeen starttuutti normaalia pidempään jonka jälkeen moottoritien rampista noustessa ei ollut vetoja ollenkaan. En saanut kulkemaan lujempaa kuin 100km/h ja vaikka kuin läpytin polinta niin ei sano mitään. No auto parkkiin sammuksiin ja uudelleen starttaus niin taas toimii normaalisti. Koje laudassa ei syttynyt mitään valoja.

Oliko auto hätäkäytöllä vai mitä ihmettä. Jos tuo toistuu jossain jumalan selän takana niin uskaltaako tuolla ajaa?
Pitänee käyttää piuhan nokassa.

Auto
220cdi -05 aj.70000km
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w203 cdi hätäkäytöllä?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

viheik kirjoitti:Eli tapaus meni niin että aamulla otin auton tallista ulos jolloin starttasi normaalisti ja ulos saatuani sammutin heti. Parin tunnin seisonnan jälkeen starttuutti normaalia pidempään jonka jälkeen moottoritien rampista noustessa ei ollut vetoja ollenkaan. En saanut kulkemaan lujempaa kuin 100km/h ja vaikka kuin läpytin polinta niin ei sano mitään. No auto parkkiin sammuksiin ja uudelleen starttaus niin taas toimii normaalisti. Koje laudassa ei syttynyt mitään valoja.

Oliko auto hätäkäytöllä vai mitä ihmettä. Jos tuo toistuu jossain jumalan selän takana niin uskaltaako tuolla ajaa?
Pitänee käyttää piuhan nokassa.

Auto
220cdi -05 aj.70000km
Taisipas olla hätäkäytöllä ja maksimi 3000rpm. Ei sytytä valoja tauluun. Piuha kertoo missä vika ollut. Mulla tollanen tuli esim. ahtopaineen ylityksestä. Alituksessa ilmeisesti sama vika ilmenee? Aika vähäisillä kilometreilä mersu vikoo.. :shock:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w203 cdi hätäkäytöllä?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

viheik kirjoitti:Eli tapaus meni niin että aamulla otin auton tallista ulos jolloin starttasi normaalisti ja ulos saatuani sammutin heti. Parin tunnin seisonnan jälkeen starttuutti normaalia pidempään jonka jälkeen moottoritien rampista noustessa ei ollut vetoja ollenkaan. En saanut kulkemaan lujempaa kuin 100km/h ja vaikka kuin läpytin polinta niin ei sano mitään. No auto parkkiin sammuksiin ja uudelleen starttaus niin taas toimii normaalisti. Koje laudassa ei syttynyt mitään valoja.

Oliko auto hätäkäytöllä vai mitä ihmettä. Jos tuo toistuu jossain jumalan selän takana niin uskaltaako tuolla ajaa?
Pitänee käyttää piuhan nokassa.

Auto
220cdi -05 aj.70000km
Vikamuistin luku.
Kaikki on arvuuttelua ennen sitä.
Ja voi olla senkin jälkeen, mutta syy kuitenkin kohdentuu lähemmäs.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Re: w203 cdi hätäkäytöllä?

Viesti Kirjoittaja viheik »

[quote="tuikku"][quote="viheik"]Eli tapaus meni niin että aamulla otin auton tallista ulos jolloin starttasi normaalisti ja ulos saatuani sammutin heti. Parin tunnin seisonnan jälkeen starttuutti normaalia pidempään jonka jälkeen moottoritien rampista noustessa ei ollut vetoja ollenkaan. En saanut kulkemaan lujempaa kuin 100km/h ja vaikka kuin läpytin polinta niin ei sano mitään. No auto parkkiin sammuksiin ja uudelleen starttaus niin taas toimii normaalisti. Koje laudassa ei syttynyt mitään valoja.

Oliko auto hätäkäytöllä vai mitä ihmettä. Jos tuo toistuu jossain jumalan selän takana niin uskaltaako tuolla ajaa?
Pitänee käyttää piuhan nokassa.

Auto
220cdi -05 aj.70000km[/quote]

Vikamuistin luku.
Kaikki on arvuuttelua ennen sitä.
Ja voi olla senkin jälkeen, mutta syy kuitenkin kohdentuu lähemmäs.[/quote]

Pakokaasun takaisinkierrätyksen säädin ilmoittaa viasta egr. Se todennäköisesti menee vaihtoonko?
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No
En ehken ihan ensimmäiseksi lähtisi ostamaan sitä.
Voi olla, ettei vaiva uusi koskaan, kattele ensin rauhassa.
Onko autossa dpf ?
Kyllä siinä varmaankin on, mikäli auto on uitettu saksasta.
Voi johtua siitäkin.

Alunperi suomalasiessa tod. näköisesti ei, kun se on maksanut lisää.

Voisi yrittää ihan lastuttamista, jolloin kierrätys laitetaan poikkeen.
Olipa hiukkaskiihdytin, tai ei, ei sen kokeileminen ainakaan haita mitään.
Jos toimii, olet saanut "halvemman korjauksen ja lisää tehoa", nolottaahan se, mutta kyllä sen kanssa saa jotenkin elettyä. :lol:
Voit ottaa yv.llä yhteyttä, jos kiinnostaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja viheik »

[quote="tuikku"].
No
En ehken ihan ensimmäiseksi lähtisi ostamaan sitä.
Voi olla, ettei vaiva uusi koskaan, kattele ensin rauhassa.
Onko autossa dpf ?
Kyllä siinä varmaankin on, mikäli auto on uitettu saksasta.
Voi johtua siitäkin.

Alunperi suomalasiessa tod. näköisesti ei, kun se on maksanut lisää.

Voisi yrittää ihan lastuttamista, jolloin kierrätys laitetaan poikkeen.
Olipa hiukkaskiihdytin, tai ei, ei sen kokeileminen ainakaan haita mitään.
Jos toimii, olet saanut "halvemman korjauksen ja lisää tehoa", nolottaahan se, mutta kyllä sen kanssa saa jotenkin elettyä. :lol:
Voit ottaa yv.llä yhteyttä, jos kiinnostaa.[/quote]

Partikkelifiltterihän siitä löytyy mutta koska autossa on eurooppatakuu vielä voimassa niin voisi yrittää saada sieltä uuden venttiilin. Kustannus arvio oli 510€.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
juha2005
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 06.01.2008 14:31
Paikkakunta: Lohja

egr venttiili

Viesti Kirjoittaja juha2005 »

otat egr johdon pois egr venttiilistä.. vika valo tosin palaa mutta itsellä auto ainakin toimii normaalisti ! tämän jälkeen alko vielä viottelemaan niin katti oli tukossa...
Vastaa Viestiin