Katsastuskonttoreilta saa kahdenlaista tietoa, eli mikä on totta ja mikä ei?
Auto on saksantuonti 190 E vm. 88. Rekisteriotteeseen ei ole merkitty vähäpäästöiseksi, tuulilasissa on saksanajoilta tarra "G-kat".
Katalysaattorin alumiinikuoret on rapistuneet niin pahoin että jotakin on tehtävä.
Toisella konttorilla sanotaan, että vaikka katalysaattori ei toimisi, sen on oltava paikallaan.
Toisella taas sanotaan, että katalysaattorin saa korvata äänenvaimentajalla, mutta päästöt eivät saa ylittyä.
Kumpi on oikeaa tietoa, ja toisaalta, jos katin ottaa pois niin tuleeko ongelmia päästöjen saamisessa kohdalleen?
W201 katalysaattorin poistaminen ja päästöt
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 17.09.2008 21:50
Moro!
Jos rekisteriotteessa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin mistä katsastusinssi voisi tietää, että olet poistanut siitä katin tai että siinä pitää olla katti?
Itse poistaisin katin ja ikkunassa olevan G-kat -teipin.
Autoon on varmaan saksassa asennettu jälkiasennnuskatti vuosimaksujen (päästö) pienentämiseksi.
Jos rekisteriotteessa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin mistä katsastusinssi voisi tietää, että olet poistanut siitä katin tai että siinä pitää olla katti?
Itse poistaisin katin ja ikkunassa olevan G-kat -teipin.
Autoon on varmaan saksassa asennettu jälkiasennnuskatti vuosimaksujen (päästö) pienentämiseksi.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Minulla on 190E vuosimallia 1990 ja siinä on ollut tehtaalta asti katalysaattori ja lambda-ohjaus. Auto on tuotu maahan 2000-luvun puolella eikä sitä ole merkitty vähäpäästöiseksi. Kattia ei tarvittu katsastuksessa vapoaastihengittävänä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020