c mese

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
pipari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 25.02.2008 20:23
Paikkakunta: Joensuu

c mese

Viesti Kirjoittaja pipari »

voiskohan joku kertoa jolla on kokemusta c 280 mesestä. onko kestävät koneet/ laatikot? ja muut sellaset pienet jutut mitkä kannattaa huomioida jos meinaa moisen hankkia? vuosmallista 93- ylöspäin :)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mylly on varmaan luja ottaen huomioon kannentiivistettä.
Eli vissiin sama vaiva vaivaa tätä uudempaa kun vanhempiakin m104:sia.

Niin olen ymmärtänyt?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Ihan kiva auto on.Kuten manu tossa puhui niin kannentiiviste voi mennä.olikohan ennen vuotta 95 valmistetut niin voi mennä moottorin johtosarja(hapertuu).keitto kelpaa jos on raskas kaasujalka ei mua ainakaan haittaa.Huolto-osat ei ole loppujen lopuks kovin kalliita.

Lisätkää joilla on samanlainen niin tuntemuksia ja asiantuntevaa palautetta!! :)
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Niissäkinkö on niitä biologisesti hajoovia johtoja?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Manu300cea24 kirjoitti:Niissäkinkö on niitä biologisesti hajoovia johtoja?
Ainakin jostain muistelisin lukeneeni että tulppien ja puolien päälle menevät johdot murentuu kuulemma erittäin helposti ennen v95 tehdyt,muista en ole ihan 100%varma.Itellä on tossa 96 mallissa ku tulpat vaihdoin niin suojatut johdot ja olivat vielä hyvässä hapessa.

Mutta hyviä puolia löytyy kyllä kans oikein kiitettävästi.Esim hyvä vääntö,peltipakosarjat
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Jep jep vuonna-96 vaihtuu johdotukset paremmin kestäviin,mutta kannentiiviste ongelmille ei valitettavasti tullut parannusta.
Muuten luja mylly,menee kohtuu pienellä syönnillä ja voimaa on ihan mukavasti, ja ah..se suoran kuutosen käyntiääni on musiikkia korville. :D
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Sitten on tuosta 5/1997 ja 6/1997 (farmari) on tullut V6 moottori ja jatkeena jos automaatti niin aina 5-vaihteinen. Itselläni tuo 2,8 V6 ja 5-vaihteinen automaatti. Mielestäni ihan toimiva kokoonpano. Ei kai sitä omaakaan silti voi paljoa haukkua :D

Anturi vikoja voi olla ja tulla kuten MAF, nokka-askelin asentotunnistin anturi ja jotain muuta. Nuo molemmat olen omastani vaihtanut. Todennäkösesti MAFin vaihdan vielä aitoon boschiin koska tuntuu että toi kiinan malli ei toimi ihan täysin oikein. Mielestäni "hidas" tai mittaa ehkä väärin. Tutkin vielä asiaa..

Kulutus on siinä maantiellä 7,9-8,6 kaasujalasta riippuen. Seka-ajossa menee siinä 9,8-11. Talvella lyhkäsessä ajossa (alla 4km) sai menemään 13-14 litraa.

Alkavaa ruostetta oli kuskinovessa sivulistan yläpuolella. Ilmeisesti kiinnikkeet oli vähän kuolleentuneet ja oli elänyt sen verran että oli hinkannut maalit pois siitä listan ylärajalta. Toinen paikka oli takaluukun avauskahvan vieressä. Pieni peukalonpään kokoinen kupla. Muuta ruostetta en ole vielä löytänyt.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Heitän nyt kommenttini tähänkin kun jotain asiasta tiedän.

Kokemusta on vanhemmasta M104 koneisesta C280 mallista kertynyt. Hyvä maku edelleen suussa. Järjen saa unohtaa heti kun kyseistä mallia lähdet katsomaan. Hankinta päätös syntyy aivojen tunnepuolella ja syinä napakasti kaasuun vastaava tasaisesti vääntävä kone, hyvät kuutosen murinat ja charmi. Kunnossa ollessaan kone käy täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla ja vetää vahvasti jo tyhjäkäynniltä alkaen. Tämän päivän mittapuun mukaan C280 ei ole kovinkaan nopea eikä se luonteellaankaan houkuttuttele hurjastelemaan. Voima riittää hyvin hampaita kiristelemmättä joka tilanteessa ja ohikin pääsee muista suurimmalla pykälällä vähän oikeaa jalkaa suoristamalla. 8)

Perus viat on C-sarjalle tyypilliset ruoste, puslien kulumiset ja sähköviat. Isolohko keulalla lisää vielä mahdollisen kannentiivisteen vaihdon, öljyvuodot, koneen johtosarjan uusimisen, venttiilikoneiston uusimista ja oikein hyvin kun menee niin puolat ja koneen ohjausyksikönkin pääsee uusimaan oikosulkuun menevien koneen johtosarjan piuhojen ansiosta. Osilla on sitten tähtitieteellinen hinta (yleensä 4 numeroinen luku).

Täällä on käyty jo aikaisemmin tiukkaa vääntöä C-sarjasta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58480
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Noname kirjoitti:Heitän nyt kommenttini tähänkin kun jotain asiasta tiedän.

Kokemusta on vanhemmasta M104 koneisesta C280 mallista kertynyt. Hyvä maku edelleen suussa. Järjen saa unohtaa heti kun kyseistä mallia lähdet katsomaan. Hankinta päätös syntyy aivojen tunnepuolella ja syinä napakasti kaasuun vastaava tasaisesti vääntävä kone, hyvät kuutosen murinat ja charmi. Kunnossa ollessaan kone käy täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla ja vetää vahvasti jo tyhjäkäynniltä alkaen. Tämän päivän mittapuun mukaan C280 ei ole kovinkaan nopea eikä se luonteellaankaan houkuttuttele hurjastelemaan. Voima riittää hyvin hampaita kiristelemmättä joka tilanteessa ja ohikin pääsee muista suurimmalla pykälällä vähän oikeaa jalkaa suoristamalla. 8)

Perus viat on C-sarjalle tyypilliset ruoste, puslien kulumiset ja sähköviat. Isolohko keulalla lisää vielä mahdollisen kannentiivisteen vaihdon, öljyvuodot, koneen johtosarjan uusimisen, venttiilikoneiston uusimista ja oikein hyvin kun menee niin puolat ja koneen ohjausyksikönkin pääsee uusimaan oikosulkuun menevien koneen johtosarjan piuhojen ansiosta. Osilla on sitten tähtitieteellinen hinta (yleensä 4 numeroinen luku).

Täällä on käyty jo aikaisemmin tiukkaa vääntöä C-sarjasta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58480
Ei sitä enää ton paremmin voi sanoa. :D Jos vielä viestiketjun aloittaja lukee tätä niin tämän perusteella varmaan osaat päättää ostatko tällä koneella olevan vai pienemmällä koneella :!:
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Anzzi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 31.07.2009 20:06

Viesti Kirjoittaja Anzzi »

Kestääkö nuo W202 meset (kyseessä vuosimalli -96 2.0 pensiini) ajaa miten paljon? Kiikarissa ois tommonen 240-250tkm ajettu malli.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kestääkö nuo W202 meset (kyseessä vuosimalli -96 2.0 pensiini) ajaa miten paljon? Kiikarissa ois tommonen 240-250tkm ajettu malli.
Eiköhän ne kestä siinä missä vanhemmatkin bensa mersut, kun muistaa öljyt vaihtaa niin aika pitkälle pärjää. Varmaan n. 400tkm. asti saa ajaa ilman isompia murheita. :)
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Mulla on kanssa ollut c280, -94 tosin automaattina. Pidin autosta kovasti ja mitään ihmevikoja siinä ei ollut. Vaikka sanotaan että kuluttaa paljon, niin vrt esim. w203 200kompura niin vähemmällä meni 280 ja tehoa on enemmän. Kone kyllä kestää jos on hyvin huollettu, joten huoltokirja on must jos noilla kilometreillä meinaat pelin ostaa.
Talvella on ongelma kevyt perä ja ESP:n puuttuminen joten voi olla tosi v*ttumainen ajaa pääkallokeleillä kovalla sivutuulella.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Cmeli kirjoitti:Mulla on kanssa ollut c280, -94 tosin automaattina. Pidin autosta kovasti ja mitään ihmevikoja siinä ei ollut. Vaikka sanotaan että kuluttaa paljon, niin vrt esim. w203 200kompura niin vähemmällä meni 280 ja tehoa on enemmän. Kone kyllä kestää jos on hyvin huollettu, joten huoltokirja on must jos noilla kilometreillä meinaat pelin ostaa.
Talvella on ongelma kevyt perä ja ESP:n puuttuminen joten voi olla tosi v*ttumainen ajaa pääkallokeleillä kovalla sivutuulella.
Ei mun mielestä tossa kovin kevyt perä ole.Ainakin talvella kun on hyvät nastarenkaat niin on helkkarin hyvä ajaa.Mulla itellä manuaali niin omasta mielestä hyvä.Automaatista ei ole kokemusta.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2632942

mitähän vikaa tossa on kun on muihin verrattuna halpa kun katsoo kilometrejä ja vertaa muihin samanhintasiin. on ollut meinaan myynnis jonku aikaa. Luulis että olis menny jo jos vaan on hyväkuntoinen. On varmaan tuotu jostain kun on kilometrejä noin vähän ??
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

mikzaa kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2632942

mitähän vikaa tossa on kun on muihin verrattuna halpa kun katsoo kilometrejä ja vertaa muihin samanhintasiin. on ollut meinaan myynnis jonku aikaa. Luulis että olis menny jo jos vaan on hyväkuntoinen. On varmaan tuotu jostain kun on kilometrejä noin vähän ??
Taisit vastatakin omaan kysymykseesi, jos pidät sitä liian halpana myynnissä oleviin vastaaviin verrattuna. Näin se toimii. Pyskolokiaa vai mitäs se nyt oikein oli... :wink:
evilHR
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 31.08.2009 16:00
Paikkakunta: HKI

C 280T -06

Viesti Kirjoittaja evilHR »

Moro.

Tällä hetkellä alla on X-type 3.0 Excecutive, joka on ollut ihan kiva peli varsinkin sen nelivedon ja tehon ansiosta. Nyt tosin voisin vaihtaa Mezeen. Olen katsellut netissä C230T ja C280T malleja (2006).

Mitäs miinoja näissä uudemmissa on (ja ihan turha sanoo ettei ole 8) )? Onko jakohihnoilla vai ketjulla? ja Paljonkos näiden huoltoväli on ja tietenkin mitä ne huollot näihin PK seudulla maksaa?

Mitäs mun kannattais erityisesti tiirailla ja huomioida, kun käyn katsomassa / koeajolla?

Kiitos jo etukäteen!
Vastaa Viestiin