c mese
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ihan kiva auto on.Kuten manu tossa puhui niin kannentiiviste voi mennä.olikohan ennen vuotta 95 valmistetut niin voi mennä moottorin johtosarja(hapertuu).keitto kelpaa jos on raskas kaasujalka ei mua ainakaan haittaa.Huolto-osat ei ole loppujen lopuks kovin kalliita.
Lisätkää joilla on samanlainen niin tuntemuksia ja asiantuntevaa palautetta!!
Lisätkää joilla on samanlainen niin tuntemuksia ja asiantuntevaa palautetta!!

Mercedes benz C280 vm1996 elegance
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ainakin jostain muistelisin lukeneeni että tulppien ja puolien päälle menevät johdot murentuu kuulemma erittäin helposti ennen v95 tehdyt,muista en ole ihan 100%varma.Itellä on tossa 96 mallissa ku tulpat vaihdoin niin suojatut johdot ja olivat vielä hyvässä hapessa.Manu300cea24 kirjoitti:Niissäkinkö on niitä biologisesti hajoovia johtoja?
Mutta hyviä puolia löytyy kyllä kans oikein kiitettävästi.Esim hyvä vääntö,peltipakosarjat
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Sitten on tuosta 5/1997 ja 6/1997 (farmari) on tullut V6 moottori ja jatkeena jos automaatti niin aina 5-vaihteinen. Itselläni tuo 2,8 V6 ja 5-vaihteinen automaatti. Mielestäni ihan toimiva kokoonpano. Ei kai sitä omaakaan silti voi paljoa haukkua
Anturi vikoja voi olla ja tulla kuten MAF, nokka-askelin asentotunnistin anturi ja jotain muuta. Nuo molemmat olen omastani vaihtanut. Todennäkösesti MAFin vaihdan vielä aitoon boschiin koska tuntuu että toi kiinan malli ei toimi ihan täysin oikein. Mielestäni "hidas" tai mittaa ehkä väärin. Tutkin vielä asiaa..
Kulutus on siinä maantiellä 7,9-8,6 kaasujalasta riippuen. Seka-ajossa menee siinä 9,8-11. Talvella lyhkäsessä ajossa (alla 4km) sai menemään 13-14 litraa.
Alkavaa ruostetta oli kuskinovessa sivulistan yläpuolella. Ilmeisesti kiinnikkeet oli vähän kuolleentuneet ja oli elänyt sen verran että oli hinkannut maalit pois siitä listan ylärajalta. Toinen paikka oli takaluukun avauskahvan vieressä. Pieni peukalonpään kokoinen kupla. Muuta ruostetta en ole vielä löytänyt.

Anturi vikoja voi olla ja tulla kuten MAF, nokka-askelin asentotunnistin anturi ja jotain muuta. Nuo molemmat olen omastani vaihtanut. Todennäkösesti MAFin vaihdan vielä aitoon boschiin koska tuntuu että toi kiinan malli ei toimi ihan täysin oikein. Mielestäni "hidas" tai mittaa ehkä väärin. Tutkin vielä asiaa..
Kulutus on siinä maantiellä 7,9-8,6 kaasujalasta riippuen. Seka-ajossa menee siinä 9,8-11. Talvella lyhkäsessä ajossa (alla 4km) sai menemään 13-14 litraa.
Alkavaa ruostetta oli kuskinovessa sivulistan yläpuolella. Ilmeisesti kiinnikkeet oli vähän kuolleentuneet ja oli elänyt sen verran että oli hinkannut maalit pois siitä listan ylärajalta. Toinen paikka oli takaluukun avauskahvan vieressä. Pieni peukalonpään kokoinen kupla. Muuta ruostetta en ole vielä löytänyt.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Heitän nyt kommenttini tähänkin kun jotain asiasta tiedän.
Kokemusta on vanhemmasta M104 koneisesta C280 mallista kertynyt. Hyvä maku edelleen suussa. Järjen saa unohtaa heti kun kyseistä mallia lähdet katsomaan. Hankinta päätös syntyy aivojen tunnepuolella ja syinä napakasti kaasuun vastaava tasaisesti vääntävä kone, hyvät kuutosen murinat ja charmi. Kunnossa ollessaan kone käy täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla ja vetää vahvasti jo tyhjäkäynniltä alkaen. Tämän päivän mittapuun mukaan C280 ei ole kovinkaan nopea eikä se luonteellaankaan houkuttuttele hurjastelemaan. Voima riittää hyvin hampaita kiristelemmättä joka tilanteessa ja ohikin pääsee muista suurimmalla pykälällä vähän oikeaa jalkaa suoristamalla.
Perus viat on C-sarjalle tyypilliset ruoste, puslien kulumiset ja sähköviat. Isolohko keulalla lisää vielä mahdollisen kannentiivisteen vaihdon, öljyvuodot, koneen johtosarjan uusimisen, venttiilikoneiston uusimista ja oikein hyvin kun menee niin puolat ja koneen ohjausyksikönkin pääsee uusimaan oikosulkuun menevien koneen johtosarjan piuhojen ansiosta. Osilla on sitten tähtitieteellinen hinta (yleensä 4 numeroinen luku).
Täällä on käyty jo aikaisemmin tiukkaa vääntöä C-sarjasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58480
Kokemusta on vanhemmasta M104 koneisesta C280 mallista kertynyt. Hyvä maku edelleen suussa. Järjen saa unohtaa heti kun kyseistä mallia lähdet katsomaan. Hankinta päätös syntyy aivojen tunnepuolella ja syinä napakasti kaasuun vastaava tasaisesti vääntävä kone, hyvät kuutosen murinat ja charmi. Kunnossa ollessaan kone käy täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla ja vetää vahvasti jo tyhjäkäynniltä alkaen. Tämän päivän mittapuun mukaan C280 ei ole kovinkaan nopea eikä se luonteellaankaan houkuttuttele hurjastelemaan. Voima riittää hyvin hampaita kiristelemmättä joka tilanteessa ja ohikin pääsee muista suurimmalla pykälällä vähän oikeaa jalkaa suoristamalla.

Perus viat on C-sarjalle tyypilliset ruoste, puslien kulumiset ja sähköviat. Isolohko keulalla lisää vielä mahdollisen kannentiivisteen vaihdon, öljyvuodot, koneen johtosarjan uusimisen, venttiilikoneiston uusimista ja oikein hyvin kun menee niin puolat ja koneen ohjausyksikönkin pääsee uusimaan oikosulkuun menevien koneen johtosarjan piuhojen ansiosta. Osilla on sitten tähtitieteellinen hinta (yleensä 4 numeroinen luku).
Täällä on käyty jo aikaisemmin tiukkaa vääntöä C-sarjasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58480
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Ei sitä enää ton paremmin voi sanoa.Noname kirjoitti:Heitän nyt kommenttini tähänkin kun jotain asiasta tiedän.
Kokemusta on vanhemmasta M104 koneisesta C280 mallista kertynyt. Hyvä maku edelleen suussa. Järjen saa unohtaa heti kun kyseistä mallia lähdet katsomaan. Hankinta päätös syntyy aivojen tunnepuolella ja syinä napakasti kaasuun vastaava tasaisesti vääntävä kone, hyvät kuutosen murinat ja charmi. Kunnossa ollessaan kone käy täysin värinättömästi kaikilla kierroksilla ja vetää vahvasti jo tyhjäkäynniltä alkaen. Tämän päivän mittapuun mukaan C280 ei ole kovinkaan nopea eikä se luonteellaankaan houkuttuttele hurjastelemaan. Voima riittää hyvin hampaita kiristelemmättä joka tilanteessa ja ohikin pääsee muista suurimmalla pykälällä vähän oikeaa jalkaa suoristamalla.
Perus viat on C-sarjalle tyypilliset ruoste, puslien kulumiset ja sähköviat. Isolohko keulalla lisää vielä mahdollisen kannentiivisteen vaihdon, öljyvuodot, koneen johtosarjan uusimisen, venttiilikoneiston uusimista ja oikein hyvin kun menee niin puolat ja koneen ohjausyksikönkin pääsee uusimaan oikosulkuun menevien koneen johtosarjan piuhojen ansiosta. Osilla on sitten tähtitieteellinen hinta (yleensä 4 numeroinen luku).
Täällä on käyty jo aikaisemmin tiukkaa vääntöä C-sarjasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58480


Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Eiköhän ne kestä siinä missä vanhemmatkin bensa mersut, kun muistaa öljyt vaihtaa niin aika pitkälle pärjää. Varmaan n. 400tkm. asti saa ajaa ilman isompia murheita.Kestääkö nuo W202 meset (kyseessä vuosimalli -96 2.0 pensiini) ajaa miten paljon? Kiikarissa ois tommonen 240-250tkm ajettu malli.

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Mulla on kanssa ollut c280, -94 tosin automaattina. Pidin autosta kovasti ja mitään ihmevikoja siinä ei ollut. Vaikka sanotaan että kuluttaa paljon, niin vrt esim. w203 200kompura niin vähemmällä meni 280 ja tehoa on enemmän. Kone kyllä kestää jos on hyvin huollettu, joten huoltokirja on must jos noilla kilometreillä meinaat pelin ostaa.
Talvella on ongelma kevyt perä ja ESP:n puuttuminen joten voi olla tosi v*ttumainen ajaa pääkallokeleillä kovalla sivutuulella.
Talvella on ongelma kevyt perä ja ESP:n puuttuminen joten voi olla tosi v*ttumainen ajaa pääkallokeleillä kovalla sivutuulella.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Ei mun mielestä tossa kovin kevyt perä ole.Ainakin talvella kun on hyvät nastarenkaat niin on helkkarin hyvä ajaa.Mulla itellä manuaali niin omasta mielestä hyvä.Automaatista ei ole kokemusta.Cmeli kirjoitti:Mulla on kanssa ollut c280, -94 tosin automaattina. Pidin autosta kovasti ja mitään ihmevikoja siinä ei ollut. Vaikka sanotaan että kuluttaa paljon, niin vrt esim. w203 200kompura niin vähemmällä meni 280 ja tehoa on enemmän. Kone kyllä kestää jos on hyvin huollettu, joten huoltokirja on must jos noilla kilometreillä meinaat pelin ostaa.
Talvella on ongelma kevyt perä ja ESP:n puuttuminen joten voi olla tosi v*ttumainen ajaa pääkallokeleillä kovalla sivutuulella.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2632942
mitähän vikaa tossa on kun on muihin verrattuna halpa kun katsoo kilometrejä ja vertaa muihin samanhintasiin. on ollut meinaan myynnis jonku aikaa. Luulis että olis menny jo jos vaan on hyväkuntoinen. On varmaan tuotu jostain kun on kilometrejä noin vähän ??
mitähän vikaa tossa on kun on muihin verrattuna halpa kun katsoo kilometrejä ja vertaa muihin samanhintasiin. on ollut meinaan myynnis jonku aikaa. Luulis että olis menny jo jos vaan on hyväkuntoinen. On varmaan tuotu jostain kun on kilometrejä noin vähän ??
Taisit vastatakin omaan kysymykseesi, jos pidät sitä liian halpana myynnissä oleviin vastaaviin verrattuna. Näin se toimii. Pyskolokiaa vai mitäs se nyt oikein oli...mikzaa kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2632942
mitähän vikaa tossa on kun on muihin verrattuna halpa kun katsoo kilometrejä ja vertaa muihin samanhintasiin. on ollut meinaan myynnis jonku aikaa. Luulis että olis menny jo jos vaan on hyväkuntoinen. On varmaan tuotu jostain kun on kilometrejä noin vähän ??

C 280T -06
Moro.
Tällä hetkellä alla on X-type 3.0 Excecutive, joka on ollut ihan kiva peli varsinkin sen nelivedon ja tehon ansiosta. Nyt tosin voisin vaihtaa Mezeen. Olen katsellut netissä C230T ja C280T malleja (2006).
Mitäs miinoja näissä uudemmissa on (ja ihan turha sanoo ettei ole
)? Onko jakohihnoilla vai ketjulla? ja Paljonkos näiden huoltoväli on ja tietenkin mitä ne huollot näihin PK seudulla maksaa?
Mitäs mun kannattais erityisesti tiirailla ja huomioida, kun käyn katsomassa / koeajolla?
Kiitos jo etukäteen!
Tällä hetkellä alla on X-type 3.0 Excecutive, joka on ollut ihan kiva peli varsinkin sen nelivedon ja tehon ansiosta. Nyt tosin voisin vaihtaa Mezeen. Olen katsellut netissä C230T ja C280T malleja (2006).
Mitäs miinoja näissä uudemmissa on (ja ihan turha sanoo ettei ole

Mitäs mun kannattais erityisesti tiirailla ja huomioida, kun käyn katsomassa / koeajolla?
Kiitos jo etukäteen!