Timo L. kirjoitti:Eli orkkikset ovat sellaiset pitkulaiset, joissa toinen pääty on korkeampi kuin toinen. W201:ssä näkee toisinaan myös sellaisia tosi isoja sivuvilkkuja. Luulen, että ne ovat olleet ihan alkupään autoissa, koskaan niitä ei ole näkynyt pahvikylkisissä tms.
Ihan ensimmäisissä W201:ssä noita on näkynyt. Nuo taisi olla ihan tehtaan kädestä asennettu? Muistaakseni yhdessä 80-luvun alkupuolen TM:ssä oli koeajossa tuollainen massiivisilla sivuvilkuilla varustettu W201. Aikasta rumat ovat niihin uudempiin sirompiin verrattuna. W123:han sai jonkun erivapauden sivuvilkuista, kun ne joskus 80-luvun alussa tulivat Suomessa pakollisiksi ja hyvä näin
perttu_n kirjoitti:Tarkoitus olisi, jos niitä ovaalin muotoisia tarkoitat? Jousetkin olisivat autotallissa odottelemassa asennusta ja puskuri odottelisi pientä paikkailua ja liimailua.
Tässä on orggismuotoiset vilkut (kylläkin eri värisinä)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noniin, nyt ois asennettuna vahvistin, erkkasarja ja basso. Tosin basso on rumassa kuution mallisessa kotelossa, vahvistin heikosti ruuveilla muovissa kiinni ja erkkasarja orkkispaikoilla _huonosti_ kiinni. Omat rakennuspuuhat tuppaa venymään niin pitkiksi että piti jotain väliaikaista kehitellä että voi musiikkia kuunnella. Kuvia tuonnenpana.
-83 ja -84 malleissa oli ne suojan kokoiset vilkut...
Itsellä lipsahti noi 202/210 mallin vilkut maalauksen yhteydessä paikoilleen, ku piti muutenki uusia suojia porata.
On siitä apua yllättävänkin paljon.. ei tosin yhtä tehokasta kuin bitumi, mutta saa laitettua hankalempiin paikkoihin. Takakontiin sitä meni n.5 litraa..
T-mu kirjoitti:On siitä apua yllättävänkin paljon.. ei tosin yhtä tehokasta kuin bitumi, mutta saa laitettua hankalempiin paikkoihin. Takakontiin sitä meni n.5 litraa..
Arvatenkin seuravat kysymykset, että mistäs moista saa ja minkähintaista mämmiä on?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Würthilla on jotain mömmöä mikä on suht samanlaista kuin Noxudol, Sound Killer ynnä muut vaimennusaineet, mutta on huomattavan paljon halvempaa.
Vielä kun muistaisi mitä se oli..
Bitumilla on vanhetessaa tapana kovettua jolloin vaimennuskyky heikkenee,
myös talvella oli mulla ainakin onkelmaa kontinkannen räminän kanssa vaikka sitä mattoa "jonkin verran" on siinä kannessa
Sitä saa hyvinvarustetuista hifisti liikkeistä (kai?) ja maksaa 27E / litran purkki.
Aivan 100%:sen varamsti sitä saa Audiohellmannilta (www.audiohellman.fi) ja
WasaHifi:ltä.
Noxudolin levitys onnistuu pensselillä, mutta massaruiskulla tulee tietenkin paras tulos. Massaa kannattaa levittää / ruiskuttaa 3-4 kerrosta, elikkäs yhteensä noin 1,5-2,5mm kerroksen. Muistaaksen toi toimii vielä jonkinasteisena ruostesuojanakin..