Sain käsiini ahtimen,mikä myytiin mulla eaton m62:sena,mutta mikähän ja mistähän tämä oikeasti on. Tyyppikilvessä tekstit: Supercharges eaton (logo)
assy 10080d amg
S/N 2294 6 6.6.99
ja kuvia http://www.pixbox.fi/pic_show_id29082883.html
Voi olla ettei tämä sovellu tulevaan projektiin,niin jos joku tuntee piston sydämmessäin,että tämän tarvisi niin voi rohkeasti tarjota..
-Pasi
0405870230
Mikä turbo?? (kuva)
se näyttäs olevan MP62. M62 on kolmatta sukupolvee ja MP on kolmannen ja neljännen hybridi
, eli jyrkempi toi roottorin kierre. Taitaa olla C ja SLK 230 kompurassa ja SLK 32 AMG pellin alla tollanen.
Minä en tiedä varmaksi ku en tiiä miltä mesen ahdin näyttää, mutta tuo on mun veikkaus. Siitä olen kuvien perusteella varma että se on 62 kokoa ja yhtähyvä tai "parempi" kuin M62...

Minä en tiedä varmaksi ku en tiiä miltä mesen ahdin näyttää, mutta tuo on mun veikkaus. Siitä olen kuvien perusteella varma että se on 62 kokoa ja yhtähyvä tai "parempi" kuin M62...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mä väittäisin, ettei tuo ole ihan normaali mp62
eikös ne eatonit ole vielä yleensä roots ahtimia ja tuo näyttäis olevan ruuvi...
eikös amg:n koneissa ole juuri ne ruuvi malliset ahtimet ja normaalit eatonit sitten on niitä roots ahtimia... tai ihi:n tekemiä ne amg:n remmit tais muuten olla, eikä tuo edes näytä eatonilta...
hyvä tuon pitäis olla, jos vain kokonsa puolesta sopii...

eikös amg:n koneissa ole juuri ne ruuvi malliset ahtimet ja normaalit eatonit sitten on niitä roots ahtimia... tai ihi:n tekemiä ne amg:n remmit tais muuten olla, eikä tuo edes näytä eatonilta...
hyvä tuon pitäis olla, jos vain kokonsa puolesta sopii...
Äääh siellähä oli kaks lisäkuvaa! Eilen hokasin vaa tuon joka aukee oletuksena... eli päädystä näkee että roottorit on selkeesti Lysholm tyyppisestä ruuviahtimesta. Suoraan päältä ei näitä kunnolla tahdo erottaa kun uudet TVS eatonit on yhtä jyrkällä kierteellä, ja silti ne o roots-ahtimia. Mutta Eatoneissa on vastakkaisissa roottoreissa aina yhtämonta jotakuinkin symmetristä lapaa, Lysholmissa on epäsymmetriset uros ja naaras lavat (kuten tästä kuvasta näkee ihan selkeesti). Kyllä, tuo on erittäin hyvä, paljon parempi ku mikää eaton.
Lysholm:

IHI Lysholm Mazdasta:

Eaton Roots Gen 1-5:

Eaton Roots TVS:

Lysholm:

IHI Lysholm Mazdasta:

Eaton Roots Gen 1-5:

Eaton Roots TVS:

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mukavaa,että löytyy näinkin paljon asiantuntemusta.
Vasemmassa yläkulmassa on tosiaan tyyppikilpi (niitattuna kieroon) tekstit super charger ja eaton
Seinäjoen käyttöauton varaosa myyjät oli myös yhtä hämillään ahtimesta kuin mä,sanoivat kyllä sen olevan luultavasti mersusta,mutta siitä ei ollu tietoa että mistä. Sen osasivat kertoa,että mustalla mangeettiventiilillä ohjataan paineet ohikierrolle tarpeen vaatiessa.
Vasemmassa yläkulmassa on tosiaan tyyppikilpi (niitattuna kieroon) tekstit super charger ja eaton
Seinäjoen käyttöauton varaosa myyjät oli myös yhtä hämillään ahtimesta kuin mä,sanoivat kyllä sen olevan luultavasti mersusta,mutta siitä ei ollu tietoa että mistä. Sen osasivat kertoa,että mustalla mangeettiventiilillä ohjataan paineet ohikierrolle tarpeen vaatiessa.

Viimeksi muokannut blury, Ke 26.08.2009 12:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ei tuo ainakaan nykypäivän AMG:stä ole, M112K ja M113K ahdin on ihan eri näköinen. Voihan nuo AMG merkinnät tyyppikilvessä tarkoittaa myös jotakin aivan muuta. Aika kärsineeltäkin näyttää että olisi aivan tuoreesta autosta.
No oli miten oli niin voikohan noiden ahtimien ruuveja vaihdella isompiin/parempiin? ja jos voi niin saattaisin jopa harkita kokeilevani noita ruuveja omaan ahtimeen, jos niistä vaikka jotakin hyötyä olisi.
No oli miten oli niin voikohan noiden ahtimien ruuveja vaihdella isompiin/parempiin? ja jos voi niin saattaisin jopa harkita kokeilevani noita ruuveja omaan ahtimeen, jos niistä vaikka jotakin hyötyä olisi.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
vanha juttu, eikä tämä varmaan enää auta ketään, mutta on jäänyt häiritsemään...
tuo "outo" ahdin voi olla 2.6 litraisen Mercury verado perämoottorin ruuviahdin, se on ihi:n valmistama ja kierrostilavuudeltaan myös n. 1.6 litraa, kuten esim. C32 AMG:n vakio ahdin ja lysholmin 1600... ihan täydellistä kuvaa en löytänyt tuollaisen mercuryn ahtimesta, mutta muutamista kuvista voi pääätellä, että tiettyä yhtäläisyyttä löytyy...
jos tuossa ahtimessa olis imupuoli ollut mukana, niin asia olis helpompi varmistaa, mutta itse pidän tuota 99% varmuudellla juuri tuollaisen perämoottorin ahtimena...
eli ahtimen virallinen nimi/typpi on S105 AB2, mutta sillä ei löydy netistä mitään "dataa"
tuo "outo" ahdin voi olla 2.6 litraisen Mercury verado perämoottorin ruuviahdin, se on ihi:n valmistama ja kierrostilavuudeltaan myös n. 1.6 litraa, kuten esim. C32 AMG:n vakio ahdin ja lysholmin 1600... ihan täydellistä kuvaa en löytänyt tuollaisen mercuryn ahtimesta, mutta muutamista kuvista voi pääätellä, että tiettyä yhtäläisyyttä löytyy...
jos tuossa ahtimessa olis imupuoli ollut mukana, niin asia olis helpompi varmistaa, mutta itse pidän tuota 99% varmuudellla juuri tuollaisen perämoottorin ahtimena...
eli ahtimen virallinen nimi/typpi on S105 AB2, mutta sillä ei löydy netistä mitään "dataa"

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."