Mikä turbo?? (kuva)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
blury
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mikä turbo?? (kuva)

Viesti Kirjoittaja blury »

Sain käsiini ahtimen,mikä myytiin mulla eaton m62:sena,mutta mikähän ja mistähän tämä oikeasti on. Tyyppikilvessä tekstit: Supercharges eaton (logo)

assy 10080d amg
S/N 2294 6 6.6.99

ja kuvia http://www.pixbox.fi/pic_show_id29082883.html

Voi olla ettei tämä sovellu tulevaan projektiin,niin jos joku tuntee piston sydämmessäin,että tämän tarvisi niin voi rohkeasti tarjota..

-Pasi

0405870230
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se näyttäs olevan MP62. M62 on kolmatta sukupolvee ja MP on kolmannen ja neljännen hybridi :) , eli jyrkempi toi roottorin kierre. Taitaa olla C ja SLK 230 kompurassa ja SLK 32 AMG pellin alla tollanen.

Minä en tiedä varmaksi ku en tiiä miltä mesen ahdin näyttää, mutta tuo on mun veikkaus. Siitä olen kuvien perusteella varma että se on 62 kokoa ja yhtähyvä tai "parempi" kuin M62...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mä väittäisin, ettei tuo ole ihan normaali mp62 :roll: eikös ne eatonit ole vielä yleensä roots ahtimia ja tuo näyttäis olevan ruuvi...

eikös amg:n koneissa ole juuri ne ruuvi malliset ahtimet ja normaalit eatonit sitten on niitä roots ahtimia... tai ihi:n tekemiä ne amg:n remmit tais muuten olla, eikä tuo edes näytä eatonilta...

hyvä tuon pitäis olla, jos vain kokonsa puolesta sopii...
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Äääh siellähä oli kaks lisäkuvaa! Eilen hokasin vaa tuon joka aukee oletuksena... eli päädystä näkee että roottorit on selkeesti Lysholm tyyppisestä ruuviahtimesta. Suoraan päältä ei näitä kunnolla tahdo erottaa kun uudet TVS eatonit on yhtä jyrkällä kierteellä, ja silti ne o roots-ahtimia. Mutta Eatoneissa on vastakkaisissa roottoreissa aina yhtämonta jotakuinkin symmetristä lapaa, Lysholmissa on epäsymmetriset uros ja naaras lavat (kuten tästä kuvasta näkee ihan selkeesti). Kyllä, tuo on erittäin hyvä, paljon parempi ku mikää eaton.

Lysholm:
Kuva

IHI Lysholm Mazdasta:
Kuva

Eaton Roots Gen 1-5:
Kuva

Eaton Roots TVS:
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
blury
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja blury »

Mukavaa,että löytyy näinkin paljon asiantuntemusta.

Vasemmassa yläkulmassa on tosiaan tyyppikilpi (niitattuna kieroon) tekstit super charger ja eaton

Seinäjoen käyttöauton varaosa myyjät oli myös yhtä hämillään ahtimesta kuin mä,sanoivat kyllä sen olevan luultavasti mersusta,mutta siitä ei ollu tietoa että mistä. Sen osasivat kertoa,että mustalla mangeettiventiilillä ohjataan paineet ohikierrolle tarpeen vaatiessa. :)
Viimeksi muokannut blury, Ke 26.08.2009 12:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ei tuo ainakaan nykypäivän AMG:stä ole, M112K ja M113K ahdin on ihan eri näköinen. Voihan nuo AMG merkinnät tyyppikilvessä tarkoittaa myös jotakin aivan muuta. Aika kärsineeltäkin näyttää että olisi aivan tuoreesta autosta.

No oli miten oli niin voikohan noiden ahtimien ruuveja vaihdella isompiin/parempiin? ja jos voi niin saattaisin jopa harkita kokeilevani noita ruuveja omaan ahtimeen, jos niistä vaikka jotakin hyötyä olisi.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
da_vipa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja da_vipa »

kleemannin ahtimissa on ainakin tuollaset sisukset.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

vanha juttu, eikä tämä varmaan enää auta ketään, mutta on jäänyt häiritsemään...

tuo "outo" ahdin voi olla 2.6 litraisen Mercury verado perämoottorin ruuviahdin, se on ihi:n valmistama ja kierrostilavuudeltaan myös n. 1.6 litraa, kuten esim. C32 AMG:n vakio ahdin ja lysholmin 1600... ihan täydellistä kuvaa en löytänyt tuollaisen mercuryn ahtimesta, mutta muutamista kuvista voi pääätellä, että tiettyä yhtäläisyyttä löytyy...

jos tuossa ahtimessa olis imupuoli ollut mukana, niin asia olis helpompi varmistaa, mutta itse pidän tuota 99% varmuudellla juuri tuollaisen perämoottorin ahtimena...

eli ahtimen virallinen nimi/typpi on S105 AB2, mutta sillä ei löydy netistä mitään "dataa" :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin