E 320CDI vm.04 akkuko sökö?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
E 320CDI vm.04 akkuko sökö?
Moi! Elikkä mittaristosa näyttelee nykyään aika usiasti punasta akun kuvvaa, onko laturi sökö vai akku? Laturista tullee 13.8V ja akusta mittasin 12.1V! Voiko näistä tehä jotaki päätöksiä? Nykyisen akun iästä ei tietua, minkälainen akku kannattas laittaa jos uusii akun? Paikallaan oleva akku on vartan mersun merkeillä varustettu akku 12V 70Ah 760Aen!?
Re: E 320CDI vm.04 akkuko sökö?
Mulla on samanlainen auto ja akku reistaili joten vaihdatin uuden. Uusi maksoi 120e asennuksineen. Pienen mokan tein kun en antanut varavirtaa kun akku oli irti joten Jouduin koodaamaan radiosta ne koodit mitä radio kysyi. Myös kaikki hälyytysvalot paloi taulussa kun eka kerran starttasin auton. Siitä ne häipyivät kun tein ne temput mitä ohjekirjassa neuvotaan. Jos ei olisi ollut radioon niitä koodeja tallella niin radio olisi mennyt vaihtoon.Snakerock kirjoitti:Moi! Elikkä mittaristosa näyttelee nykyään aika usiasti punasta akun kuvvaa, onko laturi sökö vai akku? Laturista tullee 13.8V ja akusta mittasin 12.1V! Voiko näistä tehä jotaki päätöksiä? Nykyisen akun iästä ei tietua, minkälainen akku kannattas laittaa jos uusii akun? Paikallaan oleva akku on vartan mersun merkeillä varustettu akku 12V 70Ah 760Aen!?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Ei oo vielä meinannu hyytyä mutta alakanu tihiämmin herijaileen akusta! Aluksi vaan näytteli akun kuvvaa startatessa ku oli seisonu muutaman päivän nyt melekeen joka reissulla ku aijaa vaikkei ois väliä ku muutama tunti! täytyy varmaan hommata uus akku! Minkälaisia akkuja teillä on/ootteko ollu tyytyväisiä niihin? Sanovat mersun huollosa että ei välttämättä oo mittään vikkaa jos auto on seissy jonku päivän ja sillon näyttää akun kuvvaa!
Seun kuule sillai jotta saahan se jonniinverran varotella akusta, seun vielä normaalia, vaan jos se alakaa yhtenään punasena loistaan se näyttö nii jottai pittää tehä.
Enste kannattas testata kumpanenki akku, toinen o peräkontisa ja toinen konetilasa sisäilimasuotattimen alla.
Usseinki se pikkuakku on oikosesa ja siks varottellee.
Uus maksaa semmoset sataviiskytä euroo alakuperäsenä ja viiskytä euroo tarvikkeena, se pikkuakku, niison sitte tehosaki eroja kyllä.
Seun sitte keeliakku se mikon kontisa ja mieluusti pitäs laittaa samallainen tilalle ja ko sullon tuo pienempi sielä niin voisit kyllä laittaa isomman jos jouvut sen ostaan.
Jos akut on testerin mukkaan kunnosa pitäs kahtua Starilla onko akkuohojainlaitteen päivitys uusin.
Enste kannattas testata kumpanenki akku, toinen o peräkontisa ja toinen konetilasa sisäilimasuotattimen alla.
Usseinki se pikkuakku on oikosesa ja siks varottellee.
Uus maksaa semmoset sataviiskytä euroo alakuperäsenä ja viiskytä euroo tarvikkeena, se pikkuakku, niison sitte tehosaki eroja kyllä.
Seun sitte keeliakku se mikon kontisa ja mieluusti pitäs laittaa samallainen tilalle ja ko sullon tuo pienempi sielä niin voisit kyllä laittaa isomman jos jouvut sen ostaan.
Jos akut on testerin mukkaan kunnosa pitäs kahtua Starilla onko akkuohojainlaitteen päivitys uusin.
MB 320 CDIn akku on takapenkin alla oikealla ja maksoi ainakin mulla 120e. Toista akkua näissä autoissa ei ole!Snakerock kirjoitti:No Ehän mää tiennykkään että sielä on toinenki akku! Täytyypä alakaa tutkiin seki! Kiitos palijo vastauksista!
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 13.11.2007 20:10
- Paikkakunta: Kausala
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Viäläku oijotaan pikkasen nih tiilerin tarinat tosia mutta 211 isompi akku ei ole keeliakku vuan AGM lasihuopa akkumulaattori, vai mikä se oli:)
Agm akun löytää sopivammin motonetistä 190+- eur.
Jouduin ite uusiin viimetalvena vaikka akku ei ollutkaan sökö vaan autostani puuttui webasto pohjolan päivityspaketti ja herjaili silloin virroista.
Nyt päivitetty ohjelma.
Snakerockin kärryssä luultavammin pikkuakku pa****a.
Agm akun löytää sopivammin motonetistä 190+- eur.
Jouduin ite uusiin viimetalvena vaikka akku ei ollutkaan sökö vaan autostani puuttui webasto pohjolan päivityspaketti ja herjaili silloin virroista.
Nyt päivitetty ohjelma.
Snakerockin kärryssä luultavammin pikkuakku pa****a.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Sökö on pikkuakku juu.9,8 volttia
Tieten pieni mahollisuus että ohjainlaite ois vialla eikä lattaile tuota mutta ylleesä se on ollu akku vaan kuollu.
Sen voi vaihtaa tuosta vaan, ei tartte apuvirtaa, ei mee mikkään sekasi.
On laitettu sekä alakuperäsiä että tarvikkeita, ampeeritunteja emmuista mutta kylymäkäynnistysvirrat oli ilimotettu orkkis 170 / tarvike 100.
Seleväjytäkkä kirjoitti:AGM lasihuopa akkumulaattori

Eikös joku ohje ollut kuitenkin, että virta-avain ei saa olla akkua vaihdettaessa virtalukossa. EI EDES 0-ASENNOSSA, muuten voi jotain kärähtää (kuulemma SAM) tjsp. Vaihdoin omaani Motonetin 95 Ah agm akun viime talvena noilla ohjeilla ilman mitään apuvirtoja, ja hyvin onnistui. Orkkis akku näytti sähköhärpäkkeiden määrään nähden onnettoman pieneltä.dealer kirjoitti:Sökö on pikkuakku juu.9,8 volttia
Tieten pieni mahollisuus että ohjainlaite ois vialla eikä lattaile tuota mutta ylleesä se on ollu akku vaan kuollu.
Sen voi vaihtaa tuosta vaan, ei tartte apuvirtaa, ei mee mikkään sekasi.
On laitettu sekä alakuperäsiä että tarvikkeita, ampeeritunteja emmuista mutta kylymäkäynnistysvirrat oli ilimotettu orkkis 170 / tarvike 100.
Seleväjytäkkä kirjoitti:AGM lasihuopa akkumulaattori
Viimeksi muokannut Tavis, Ke 02.09.2009 21:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W211 E 270 CDI T manuaali -04
Tuolle pikkuakun käynnistysteholle on ihan se ja sama mitä se on kun eihän sillä moottoria startata.
Eipä mutta tarvittaessa sitä käytetään apuna - ei varmaan ole haitaksi vaikka se on tehokas.
Voisi olettaa että pikkuakku kytketään startatessakin apuun tarvittaessa ?
Viallisissa pikkuakuissa on ollut jännitteet reilu 9 volttia ja testeri on ilmittanut myös "kenno-oikosulku".Pikkuakusta kannattaisi mitata latausjännite ku auto käy. Sillä selviää sen lataus systeemin toimivuus että ohjain on varmasti kunnossa ja lataa molempia akkuja.
En ole mitannut yrittääkö järjestelmä ladata akkua kun se on oikosulussa.
Pikkuakku ei ole kytkeytyneenä kun auto on sammuksissa.Eikös joku ohje ollut kuitenkin, että virta-avain ei saa olla akkua vaihdettaessa virtalukossa. EI EDES 0-ASENNOSSA, muuten voi jotain kärähtää (kuulemma SAM) tjsp.
Itse otan virta-avaimen aina pois paikaltaan kun irrottelen johtoja ja huomautus on kyllä aiheellinen.
Pitää vielä muistuttaa että itsehän näihin uudehkoihin autoihin ei kannata tehdä juuri mitään ellei osaaminen ole varmaa, aiheutettu vahinko saattaa olla kohtuuttoman suuri säästettyyn rahasummaan nähden

Huoh. Voi prkl. Väykky on sitte se viimenen kunnon Mese. Siittä alkaen on jo akku murheetkin tuplat. Oijoi. Puhumatta ees glykoli-laatikoista ja mitä kaikkee nyt onkaan...dealer kirjoitti:Tuolle pikkuakun käynnistysteholle on ihan se ja sama mitä se on kun eihän sillä moottoria startata.
Eipä mutta tarvittaessa sitä käytetään apuna - ei varmaan ole haitaksi vaikka se on tehokas.
Voisi olettaa että pikkuakku kytketään startatessakin apuun tarvittaessa ?Viallisissa pikkuakuissa on ollut jännitteet reilu 9 volttia ja testeri on ilmittanut myös "kenno-oikosulku".Pikkuakusta kannattaisi mitata latausjännite ku auto käy. Sillä selviää sen lataus systeemin toimivuus että ohjain on varmasti kunnossa ja lataa molempia akkuja.
En ole mitannut yrittääkö järjestelmä ladata akkua kun se on oikosulussa.Pikkuakku ei ole kytkeytyneenä kun auto on sammuksissa.Eikös joku ohje ollut kuitenkin, että virta-avain ei saa olla akkua vaihdettaessa virtalukossa. EI EDES 0-ASENNOSSA, muuten voi jotain kärähtää (kuulemma SAM) tjsp.
Itse otan virta-avaimen aina pois paikaltaan kun irrottelen johtoja ja huomautus on kyllä aiheellinen.
Pitää vielä muistuttaa että itsehän näihin uudehkoihin autoihin ei kannata tehdä juuri mitään ellei osaaminen ole varmaa, aiheutettu vahinko saattaa olla kohtuuttoman suuri säästettyyn rahasummaan nähden
Näin se menee.
Kellä on 123 300D, niin se on viimenen oikea.
Kellä on 124 300D, niin se on viimenen oikea.
Mulla on 210 320CDI ja
TÄMÄ ON SE OIKEASTI VIIMENEN OIKEA. SE TOIMII YHDELLÄ AKULLA JA MOITTEETTA.
JA KONE ON KUNNOLLINEN RIVI-6 EIKÄ MIKÄÄN JUOPPO VINKKELI.
JA LOOTASSA EI OO KLYKOOLIT.
EIKÄ OO SÄHKÖJARRUT, JOKKA KEKSII OLLA JARRUTTAMATTA SILLON TÄLLÖN.
PRKL. NIH.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jukka-tre kirjoitti:Huoh. Voi prkl. Väykky on sitte se viimenen kunnon Mese. Siittä alkaen on jo akku murheetkin tuplat. Oijoi. Puhumatta ees glykoli-laatikoista ja mitä kaikkee nyt onkaan...dealer kirjoitti:Tuolle pikkuakun käynnistysteholle on ihan se ja sama mitä se on kun eihän sillä moottoria startata.
Eipä mutta tarvittaessa sitä käytetään apuna - ei varmaan ole haitaksi vaikka se on tehokas.
Voisi olettaa että pikkuakku kytketään startatessakin apuun tarvittaessa ?Viallisissa pikkuakuissa on ollut jännitteet reilu 9 volttia ja testeri on ilmittanut myös "kenno-oikosulku".Pikkuakusta kannattaisi mitata latausjännite ku auto käy. Sillä selviää sen lataus systeemin toimivuus että ohjain on varmasti kunnossa ja lataa molempia akkuja.
En ole mitannut yrittääkö järjestelmä ladata akkua kun se on oikosulussa.Pikkuakku ei ole kytkeytyneenä kun auto on sammuksissa.Eikös joku ohje ollut kuitenkin, että virta-avain ei saa olla akkua vaihdettaessa virtalukossa. EI EDES 0-ASENNOSSA, muuten voi jotain kärähtää (kuulemma SAM) tjsp.
Itse otan virta-avaimen aina pois paikaltaan kun irrottelen johtoja ja huomautus on kyllä aiheellinen.
Pitää vielä muistuttaa että itsehän näihin uudehkoihin autoihin ei kannata tehdä juuri mitään ellei osaaminen ole varmaa, aiheutettu vahinko saattaa olla kohtuuttoman suuri säästettyyn rahasummaan nähden
Näin se menee.
Kellä on 123 300D, niin se on viimenen oikea.
Kellä on 124 300D, niin se on viimenen oikea.
Mulla on 210 320CDI ja
TÄMÄ ON SE OIKEASTI VIIMENEN OIKEA. SE TOIMII YHDELLÄ AKULLA JA MOITTEETTA.
JA KONE ON KUNNOLLINEN RIVI-6 EIKÄ MIKÄÄN JUOPPO VINKKELI.
JA LOOTASSA EI OO KLYKOOLIT.
EIKÄ OO SÄHKÖJARRUT, JOKKA KEKSII OLLA JARRUTTAMATTA SILLON TÄLLÖN.
PRKL. NIH.
Varmaan hyvä peli 210 ,jos ruosteen kanssa pärjää ja kehtaa patja pussilla ajella,tummatkin niitä jo karttaa, 50 luvulla oli Skodallakin tuo patjapussi malli,muttei varmaan pärjää nyky Skodille,mutta toista voi olla Mersuissa,kuitenkin 210 sai huonoimman mahdollisen arvosanan hurrien ruoste testissä eli ykkösen ja 211 toiseksi parhaan eli nelosen.
211, pikku akku saa kokoajan virrat,takakontissa olevalta 100 ampeerin akulta,ja toimii varaakkuna jos onnettomuudessa tuhoutuu oikea takakontissa oleva akku,että jarrut saa virtaa.
Jos akun vaihto on kuitenkin ajankohtainen kannattaa laittaa se isompi muistaakseni 100 ampeerituntia,en kyllä ole kuullut että kenenkään ois tarvinnu vaihtaa nuita jarrujen varaakkuja.Sähköjarruissa on kyllä hyvät puolensa kun valoissa painaa reippaamin jarrua niin ne lukkiintuu,eikä tarvi automaatilla seistä jarrulla,ja kun painaa kaasua jarrut poistuu.
Kuulemma ollut liijan kallis järjestelmä,varsinkin kun kaikki on näihin päiviin asti takuukorjattu,saapa nähdä kuinka kauvan korjataan.
Tosiasia että 211 ollut automaateissa glykoolivikoja,vuotanut nesteet vaihteistoon eikä puhuta varmaan mistään harvinaisista tapauksista,eikä esim.211 320 CDI:n ole saatavana mitään Bher syyläriä vaikka täällä paskaa puhuvat,ainoastaan Valeo ja Nissens!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Taitaa olla välijäähdytin.Snakerock kirjoitti:Mulla on siinä pienemmäsä jäähyttimesä Behrin ja mersun tarrat!? Kait siihen on sitte joskus saanu nuita Behrin jäähyttimiä? Mikä jäähytin se muuten on, onko se moottoriölijyn lauhutin?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Snakerock kirjoitti:Mulla on siinä pienemmäsä jäähyttimesä Behrin ja mersun tarrat!? Kait siihen on sitte joskus saanu nuita Behrin jäähyttimiä? Mikä jäähytin se muuten on, onko se moottoriölijyn lauhutin?
Tarkoitat varmaan sitä alumiininväristä,alhaalla olevaa kennoa,jossa lukee Bher,on imuilman jäähdytin,
mutta syyläri jossa myös vaihteisto öljyn kenno sisällä ja joita on korkannu on varmasti Valeo!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Voithan purkaa sen kennon päällä olevan pellin pois,mutta voin sanoa että aivan turhaa työtä,siellä lukee Valeo,ei siihen ole Bher syyläriä,ikinä valmistettu,muuta kuin piirustukset ja varaosa numero,olen yrittänyt sitä aikoinani saada.Snakerock kirjoitti:Jep sitä tarkoitin! syylärin merkistä en tiiä, pitäs varmaan purkaa jonku verran että tietäs minkä merkkinen se on?!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Snakerock kirjoitti:Elikkä syylärin kestoiästä ei tietoa voi tulla millon vaan vaihelaatikkoremppa etteen! nyt autolla ajettu 187tkm.
Voihan sulla olla se uudemman numeron Valeo A211 500 32 02,en kyllä tiedä mikä muutos siihen on tehty kun aivan samanlainen ja niitäkin on särkynyt (kirjoittaja Kttopar),yleensä ne särkyy jo alle 100000km,sen kyllä huomaa kun rupeaa täristään koko autoa kiihdytettäessä,ja sitten kannattaa kyllä ajot lopettaa ja äkkiä Veholle!
Toinen vaihtoehto mitä Jäähdytinpalvelu M.Vuorinen on kuulemma tehnyt ,vaihtaa Nissensin syyläri,vielä kun vaihteisto on ehyt,maksaa töineen alle 1000 euroa!
Mulla makso veholla glykoolivaurion korjaus ja syylärin vaihto muistaakseni jotain 1300 vaikka tehdas maksoi 50% osista ja työstä,ja kesti ajaa 5000km ja meni vaihteistosta turbiini,jota glykooli oli jo ehtinyt vaurioittaa.
Nyt asia kuluttajariitalautakunnassa kuka maksaa turbiinin vaihdon,lasku 2400euroa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
OFFTOPICcina:
Pakko W210-kuskina kuitata takas kun keskustelu kerran siihen meni jussilammen toimesta, kun jukka-treelle kuittaili "jos vaan ruosteen kanssa pärjää", että kyllä taitaa sen glykolin ja vaihteistovikasen W211:n kanssa olla enempi pärjäämistä
Sillä 3700 €:lla ois maalaillut ruostekohtiakin jo aika moneen kertaan tai kerran koko auton täydellisesti.
Kyllä mä olen monesti harkinnut jo W211:n ostoa, mutta oon tullu siihen tulokseen, että hyväkuntosella Väykyllä on ihan yhtä hyvä ja jopa paljon halvempi ajaa ja ei tarvi ajaa vaippa päällä ja pelätä että koska leviää vaihteisto tai joku kallis osa (koska sellasia ei oikeestaan enää ole W210:ssä). En tajua, että minkä helvetin takia W211 320cdi:hin on pitäny laittaa eri vaihteisto ku W210 320cdi:ssä. Toisaalta onhan siinä ainakin 4 hevosvoimaa enemmän ja varmaan taas säästösyistä on pistetty vähän halvempi loota. Ja jos W211 ostat, niin ei ole mitään takeita leviämättömyydestä, vaikka ois jo glykoliongelmat korjattu / syylari vaihettu - liikkuu nimittäin foorumeilla stooria, että on korjaamisenkin jälkeen levinnyt toiseenkin otteeseen. Ja tosiaan vaikka korjataankin, niin voi olla jo myöhäistä ja sen jälkeen voi levitä ihan koska vaan ja sekös marmoritiskillä ilahduttaa.
Miten jengi jaksaa vaan kiltisti viedä romunsa Veholle huoltoon ja tyytyä siihen, että tehdas korvaa 50 % selkeästä valmistusviasta / suunnitteluvirheestä? Tommosta ei pidä todellakaan suvaita. Itsekin olen (Suomessa, Veholla, silloin kun vielä sielä asioin joskus muinoin) tarpeeksi valittamalla saanut 7 vuotta vanhasta joskin silloin vähän ajetusta A-mersusta takuuseen koko pakokaasunkierrätyssysteemin ja sitä ympäröivät palikat + painesäätimen. Siinä oli kyllä keskusteluissa puhe jo koko brandin uskottavuudesta ja laatuvaikutelmasta, ilmeisesti tehdas halusi kuitenkin pitää minut merkkiuskollisena ja suostui korvaamaan kaiken jokaikistä menetettyä euroa myöten + silloin uuden Citroen C1:n siksi aikaa kun ongelmat pistettiin kuntoon.
Pakko W210-kuskina kuitata takas kun keskustelu kerran siihen meni jussilammen toimesta, kun jukka-treelle kuittaili "jos vaan ruosteen kanssa pärjää", että kyllä taitaa sen glykolin ja vaihteistovikasen W211:n kanssa olla enempi pärjäämistä

Kyllä mä olen monesti harkinnut jo W211:n ostoa, mutta oon tullu siihen tulokseen, että hyväkuntosella Väykyllä on ihan yhtä hyvä ja jopa paljon halvempi ajaa ja ei tarvi ajaa vaippa päällä ja pelätä että koska leviää vaihteisto tai joku kallis osa (koska sellasia ei oikeestaan enää ole W210:ssä). En tajua, että minkä helvetin takia W211 320cdi:hin on pitäny laittaa eri vaihteisto ku W210 320cdi:ssä. Toisaalta onhan siinä ainakin 4 hevosvoimaa enemmän ja varmaan taas säästösyistä on pistetty vähän halvempi loota. Ja jos W211 ostat, niin ei ole mitään takeita leviämättömyydestä, vaikka ois jo glykoliongelmat korjattu / syylari vaihettu - liikkuu nimittäin foorumeilla stooria, että on korjaamisenkin jälkeen levinnyt toiseenkin otteeseen. Ja tosiaan vaikka korjataankin, niin voi olla jo myöhäistä ja sen jälkeen voi levitä ihan koska vaan ja sekös marmoritiskillä ilahduttaa.
Miten jengi jaksaa vaan kiltisti viedä romunsa Veholle huoltoon ja tyytyä siihen, että tehdas korvaa 50 % selkeästä valmistusviasta / suunnitteluvirheestä? Tommosta ei pidä todellakaan suvaita. Itsekin olen (Suomessa, Veholla, silloin kun vielä sielä asioin joskus muinoin) tarpeeksi valittamalla saanut 7 vuotta vanhasta joskin silloin vähän ajetusta A-mersusta takuuseen koko pakokaasunkierrätyssysteemin ja sitä ympäröivät palikat + painesäätimen. Siinä oli kyllä keskusteluissa puhe jo koko brandin uskottavuudesta ja laatuvaikutelmasta, ilmeisesti tehdas halusi kuitenkin pitää minut merkkiuskollisena ja suostui korvaamaan kaiken jokaikistä menetettyä euroa myöten + silloin uuden Citroen C1:n siksi aikaa kun ongelmat pistettiin kuntoon.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
masaf1 kirjoitti:OFFTOPICcina:
Pakko W210-kuskina kuitata takas kun keskustelu kerran siihen meni jussilammen toimesta, kun jukka-treelle kuittaili "jos vaan ruosteen kanssa pärjää", että kyllä taitaa sen glykolin ja vaihteistovikasen W211:n kanssa olla enempi pärjäämistäSillä 3700 €:lla ois maalaillut ruostekohtiakin jo aika moneen kertaan tai kerran koko auton täydellisesti.
Kyllä mä olen monesti harkinnut jo W211:n ostoa, mutta oon tullu siihen tulokseen, että hyväkuntosella Väykyllä on ihan yhtä hyvä ja jopa paljon halvempi ajaa ja ei tarvi ajaa vaippa päällä ja pelätä että koska leviää vaihteisto tai joku kallis osa (koska sellasia ei oikeestaan enää ole W210:ssä). En tajua, että minkä helvetin takia W211 320cdi:hin on pitäny laittaa eri vaihteisto ku W210 320cdi:ssä. Toisaalta onhan siinä ainakin 4 hevosvoimaa enemmän ja varmaan taas säästösyistä on pistetty vähän halvempi loota. Ja jos W211 ostat, niin ei ole mitään takeita leviämättömyydestä, vaikka ois jo glykoliongelmat korjattu / syylari vaihettu - liikkuu nimittäin foorumeilla stooria, että on korjaamisenkin jälkeen levinnyt toiseenkin otteeseen. Ja tosiaan vaikka korjataankin, niin voi olla jo myöhäistä ja sen jälkeen voi levitä ihan koska vaan ja sekös marmoritiskillä ilahduttaa.
Miten jengi jaksaa vaan kiltisti viedä romunsa Veholle huoltoon ja tyytyä siihen, että tehdas korvaa 50 % selkeästä valmistusviasta / suunnitteluvirheestä? Tommosta ei pidä todellakaan suvaita. Itsekin olen (Suomessa, Veholla, silloin kun vielä sielä asioin joskus muinoin) tarpeeksi valittamalla saanut 7 vuotta vanhasta joskin silloin vähän ajetusta A-mersusta takuuseen koko pakokaasunkierrätyssysteemin ja sitä ympäröivät palikat + painesäätimen. Siinä oli kyllä keskusteluissa puhe jo koko brandin uskottavuudesta ja laatuvaikutelmasta, ilmeisesti tehdas halusi kuitenkin pitää minut merkkiuskollisena ja suostui korvaamaan kaiken jokaikistä menetettyä euroa myöten + silloin uuden Citroen C1:n siksi aikaa kun ongelmat pistettiin kuntoon.
Kyllä se 211 on sama laatikko kuin 210:ssa,se öljyn lauhdutus syylärissä on vaan eri kuin 210 ja sehän on 211 perseestä,kyllä se sillä Nissensin syylärillä poistuis tuo glykooliongelma,nyt asi on kuluttajariitalautakunnassa,ja katsotaan miten käy turbiinirempan suhteen,jonka glykooli ehti tuhota,joo kyllä tosi että väyrynen varmasti halvempi ylläpitää,ja keppivaihteinen 211 myös!
Taas poristaan väärän otsikon alla,mutta minkäs teet kun kysellään.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D