Heidi L kirjoitti:Kierrokset hyytyvät 3000 kohdalla ja auto ikäänkuin tukehtuu....
Juuri soitin huoltoon.... Vasen lohko on kuulemma kokonaan pimeänä!
Palaan asiaan päivällä!!!
Onkait tuo jo vitsi,autoa korjattu yli kaksi viikkoa,eikä ole saatu kuntoon.Kyllä ne Veholla ois varmaan saanut sen lyhyemmässä ajassa kuntoon,ja jos ei olisi saanut eikait siitä tarvi maksaakkaan.
Se on kyllä hieno teko kun huoltoliike hyvittää virheensä ja ottaa vastuun tietty myös, täytyy nostaa hattua! Joskus nuorempana ja äksympänä asiakkaana olen vienyt toisaalle kun on auton korjaus epäonnistunut ja likimain pakottanut virheentekijän maksamaan tehdyn virheen korjaamisen, muttei varmaan onnistu aina se. Joskus on joku tehnyt ilman veloitusta tyrityn työn uudestaan, mutta harvinaista sekin, kyllä ne pyrkii ensiksi ajattelemaan laskutusta ja sitten sitä, tuliko työ kunnolla tehdyksi mistä on laskutettu. Onhan sekin totta että ei elä pelkällä puheella, mutta pidemmän päälle jos tarjoaa huolto- ja korjauspalveluita, pitäisi olla resurssit myös tehdä.
Tämä tapaus alkaa kuulostaa melko ihmeelliseltä tarinalta, mitenkä se moottorin toinen puoli voi olla kokonaan pimeä jos se on ollut testereissä ym. Ei kuulosta todennäköiseltä... Ja käsitin että jollain kierrosnopeudella ja jossain vaiheessa se kuitenkin on käynyt kaikillakin?
No ei se VEHO mikään autuus ole
Sinne en tuota enää vie!
Auto on siis MB ML 320 V6 koneella....
3 sylinteriä toimii ja kolme ei....
Jos jollainkulla on yhtään realistista tietoa mikä tota koslaa vaivaa niin apu on enemmän kuin tarpeen...
Uusin epäily on että sylinterien ajoitus on sieltä itsestään....
Mulla loppuu jo tieto taito ymmärryksessä... Mutta onneksi on fiksuja foorumilla
Heidi L kirjoitti:No ei se VEHO mikään autuus ole
Sinne en tuota enää vie!
Auto on siis MB ML 320 V6 koneella....
3 sylinteriä toimii ja kolme ei....
Jos jollainkulla on yhtään realistista tietoa mikä tota koslaa vaivaa niin apu on enemmän kuin tarpeen...
Uusin epäily on että sylinterien ajoitus on sieltä itsestään....
Mulla loppuu jo tieto taito ymmärryksessä... Mutta onneksi on fiksuja foorumilla
No ei ole joensuussa ei... vaikka siellä on huollettukin.
Asustellaan heinävedellä.
Huollosta olivat soitelleet äsken miehelle....
Nyt on kaksi mahdollisuutta jossa vika on (olen kuullut ton viimeisen kahden kuukauden aikana jo turhan monta kertaa )
Vika on kuulemma joko jakoketjussa tai mikähän se toinen oli.... Bensa menee tulpille mutta liikaa?? Olikohan se noin??
En enää tiedä mistään mitään
Vika löytyi Rihaaaaaaaa!
Vika on siis katalysaattorin jälkeisessä "pöntössä"....
Auto toimii normaalisti kun sen jonkun tunnistimen irroittaa...
Voikohan ton vian korjata tai ohittaa??
Hieno homma, että vika löytyi lopulta. Tai ainakin sen paikka suurinpiirtein. Tosin vian olisit varmaan löytänyt aiemminkin, mutta uskonpuute vaivannee vieläkin?
Merkillistä että jos vika on vain lambdassa ja useampikin autohuolto ja kaiken kukkuraksi merkkihuolloksi itseään kutsuva on sen tiimoilla turaillut...
Luulisi testerissä paljastuvan vaan kai sitä sattuu kaikenlaista.
Jep
Uskonpuute... mikä se on
Olen moneen otteeseen puhunut katalysaattorista, kiitos teidän....
Mutta naisena, blondina sellaisena minua ei ole kuunneltu
Meinaatteko että pelkkä lambda olisi mennyt... Kun puhuivat jostain pöntöstä??
Taas kyselee tää tyhmiä
Testeri on herjannut koko ajan puolia....
Elikkä tarkka vian paikka on : Katalysaattorin ja äänenvaimentimen välissä oleva pönttö on paskana!
Eikä maksa kuin vaivaiset 600 egee uusi ja toimitusaika on 3 vko!!!
Voiko sen paskan rälläköidä irti ja ohittaa sen jollain normi pakoputken pätkällä???
Nyt on hermot NIIN tiukalla etei enää jaksa!
Lisätietoa ja ehkä hieman selvennystä!
Katalysaattori ei ole tukossa.
Vaan se seuraava pönttö! Mikä ikinä se on nimeltään??
Siitä kun ottaa Lambda anturin irti niin pakokaasu tulee siitä reiästä ulos ja auto toimii normaalisti!
no jos se on tuo äänenvaimennin, ni toki sen voi korvata suoralla putkella, kun vaihtaa myös toisenpuolen putkeen samalla lailla, pakoäänet kovenee tietysti
Ei siis ole äänenvaimennin, vaan sen ja katalysaattorin välissä oleva pönttö!
Äänistä viis, koliskoon vaikka kunhan kulkee ja saisin sen auton jo kotiin!!!
Se ei ole tosiaankaan äänenvaimennin, vaan yllätys, yllätys: sinulla on mennyt katti tukkoon! SE pönttö on osa katalysaattorikokonaisuutta, jonka voit ostaa "katalysaattori" -nimikkeellä - A 163 490 97 14 - mm. oheisesta paikasta. Osa maksaa n. 700 euroa postimaksuineen. Saat sen muutamassa päivässä kotiin. http://mbspecialist.se/mercedes_webcata ... 634909714/
Katti tilattu, on tietenkin mennyt vasemmalta puolelta!
Hintaa katille jäi 723 juuroo sis. kuljetuksen, kuljetus vakuutuksen ja alv:n ja toimitus jo ensi viikolla
Jos sen joku huoltosetä vielä vaihtaa osaa
Erityiskiitos Chilille, olisi pitänyt tempperamenttisemmin ukolle ja huoltomiehille sitä kattia ehdottaa alusta alkaen kuten sinä olet tehnyt
Ihmetyttää mersun sunnittelijoiden ajatus maailma
V-kone ja putket yhtyy noin kaukana koneesta vasta kattien jälkeen sehän ei ole kannattavaa sylinterien hengityksen kannalta
Itselläni on aina tapana epäillä niitä kaikkein halvimpia osia, joten katti ei tullut edes mieleen. optimisti luulee pääsevänsä halvalla, Chili taitaa olla realisti
Prkele!!!!!
Soitto tänään ja ikäviä uutisia!!!
Mun katti pitää tilata kaliforniasta asti ja toimitus on vasta kuukauden päästä!!!
Nyt ketuttaa..... eikä kukaan tunnu ymmärtävän täällä mun kiukkua
^
Kaikkein inhottavinta tai hauskinta.... ihan miten vaan jokainen haluaa asian käsitellä, on se että laitoin auton myyntiin kun sen piti olla valmis tällä viikolla
Rihaaaaaaa
Heidi L kirjoitti:^
Kaikkein inhottavinta tai hauskinta.... ihan miten vaan jokainen haluaa asian käsitellä, on se että laitoin auton myyntiin kun sen piti olla valmis tällä viikolla
Rihaaaaaaa
Tätä toimintaa en ymmärrä
Ensin laitetaan auto isolla rahalla kuntoon, sitten kun se vihdoin on kunnossa ja siitä voitaisiin nauttia, niin se myydään pois.
No seuraava omistaja hymyilee