Joo eli siis juuri tuli ostettua w201 2.3 8v ruiskulla oleva mesetin... pienen pyrähdyksen kotkasta mikkeliin laite toimi oikein maukkaasti... mutta näin pienen tutustumisen jälkee mesetin alko reistailla.. kyseinen laite nääs tuppaa sammumaan ilkeästi kun olisi tarkoitus hidastaa.. eli siis kun painan kytkimen pohjaan ja vaihdan pienempää ja pysähdyn valoihin niin kierrokset putoavat hyvin lähelle nollaa=sammuu(ainakin kone lämpimänä) ja tyhjäkäyntikin on vähän heikonlaista (n. 500kiekkaa).. joten siis olisi kiva jos foorumilta jollain olisi jokin haisu mikä mättää...
Ilmavuodot kannattaa tarkistaa ensimmäisenä. Tuossa on melko paljon alipaineletkuja ym. Ilmanputsari pois ja pannu käyntiin, sitten ruutailee vaikka starttipilottia kaikkiin letkuihin ja imusarjan osiin. Jos kierrokset nousee, niin sit vuotaa joku paikka...
tuota pitääkin kokeilla kuhan pääsee johoki tutkimaan kyseistä propleemaa... oon kuullu juttua että antureissa vois piillä propleeman vastaus kanssa ja tässä oon miettiny että josko tuossa olisi ongelman ydin... edellyttäen että nuo jonkin sortin antureita on...
Kannattaa tarkistaa se "kaasuttimen"alla oleva kuminen laippa jottei ole murtumia! otat ilmanpuhdistimen kotelon poikkeen ja kääntelet siitä mötikästä auton käydessä ja tarkkailet muuttuuko käynti
toinen hyvä apu ilmavuotojen etsimiseen on starttipilotti,sumuttelee vaan sitä kaikkiin alipaine vermeisiin ja "kaasarin kumilaippaan"tyhjäkäynnillä ja tarkkailet nouseeko kierrokset
Noniin nyt on asiaa haisteltu ja ei vieläkään tietoa mikä mättää edistystä tullut sen verran että laite tekee kyseistä sammumista vain lämpimänä ~80+ selssiusta...
olen pirun huono selittään tämän mut yrittänyttä ei laiteta Se vivusto joka löytyy ilmanputsarikotelon vierestä.. siitä oli yks palautin jousi napsahtanu irti ja sen laitto takas ni bueno... siinä vivustossa on vissii se tyhjäkäyntimoottorin katkasija (tjsp en ole varma mikä seon) toivottavasti jotai apua on
korde kirjoitti:tuota pitääkin kokeilla kuhan pääsee johoki tutkimaan kyseistä propleemaa... oon kuullu juttua että antureissa vois piillä propleeman vastaus kanssa ja tässä oon miettiny että [ http://img4.imageshack.us/img4/364/p9033197.jpg ] josko tuossa olisi ongelman ydin... edellyttäen että nuo jonkin sortin antureita on...
Nostetaas vanhaa aihetta sen verran, että osaiskohan joku kertoa tietämättömälle, että mikä tuo anturi on viralliselta nimeltään tuo siis mihin tulee noi kaksi letkua kuvassa ?
Taitaapi olla ilmaventtiili joka ohjailee polttoainetankin pensahöyryjen talteenotto-ja hävitysjärjestelmää. En osaa aivan tarkalleen selittää mutta homma menee jotenkin näin: pensahöyryt imeytyvät vasemman lokasuojan alla olevaan aktiivihiilisäiliöön ja kun tämä puheenaoleva kytkin tunnistaa oikean moottorilämmön (?) niin tämä säiliö tuuletetaan imuilman mukana. Käytännössä ei näin yksinkertainen systeemi, on siinä jotain venttiilihässäkkää mukana.
Mistäköhän tommosta palikkaa voisi lähteä kysymään uutta ? En oo oikeen mistään näistä perus varaosakaupoista löytäny. Vai lieköhän sitte kyselly vaan hyvinki väärillä nimillä... Sain tosta kyllä yhestä toisesta mersusta samanlaisen palikan mutta sen kylessä olevat numerot eroavat hieman alkuperäsestä ; toisessa 50 AN 61 M0T ja toisessa 50 AK 34 R9T. Eli onkohan mitään käytännön eroa noilla vaikka on eri numerosarjat ?
Vielä en pääse kokeilemaankaan toimiiko kun ei mersu ole vielä kasassa, mutta mielelläni haluisin kyllä tuohon täysin vastaavan osan kun alkuperäinen.
Juuri tuollanen. En kehtaa vaan lähteä ebayn kautta tilailemaan kun ei sitten tiedä kauan menee postituksessa.. Ja tarkoituksena olis ens viikonloppuun mennessä tuo hommata.
W201 1.8L bensa alkanut oireilemaan kun tulee risteykseen ja laittaa kytkimen pohjaan niin saattaa sammua siihen. Lähtee kuitenkin taas käyntiin avaimesta. Tyhjäkäynti myös hieman ontuu.
Ilmavuoto tai joku alipaineletku antautunut? Onko jotain muuta epäiltävää kohtaa suoraan?