Mittarissa siis 259 tkm ja huoltovalo näyttää jo -6800km. Öljyt ja ilmansuodatin on jo vaihdettu ja tulpat vaihtuu viikonloppuna. Ensiviikolla nostetaan auto ylös ja katsotaan tarviiko jotain vaihtaa.
Mitä kaikkea muuta pitäisi vielä tehdä? Ja onko alustassa jotain erityistä kohdetta joka kannattaisi tarkistaa huolella? Samalla jos löytyisi ohjeita huoltovalon nollaukseen, olisin hyvin kiitollinen!!
CLK Huolto
Moro!
Huollon kohteista en osaa sanoa muuta kuin, että alustastahan voi kattoa missä kunnossa on esim alapallonivelet ja ylätukivarret... Toinen minkä voi tehdä niin on vaihtaa kallistuksenvakaajan kumipuslat, maksavat vehollakin vain sen muutaman euron kpl ja jämäköittää kuulemma ohjausta melkoisesti, mikäli vanhat ovat jo kuluneet tai kumin puolelta väsyneet.
Vaihteiston öljynhän vois kans vaihtaa, mikäli sitä ei oo hetkeen tehty... Itsehän en osaa suurinta osaa hommista osaa edes tehdä, Ensimmäisen minun omistuksissa suomessa tehdyn huollon halusinkin huoltokirjaan vehon leimalla. (auto tuotu luxembourgista, ostin sen 1000km suomessa ajettuna - nyt 57000 mittarissa
) tämän jälkeen olen pikkuhuoltotoimenpiteet teettänyt kaverillani, (veholla töissä) ja muut hommat erinäisissä muissa liikkeissä (madallus, vanteet ym..) Seuraavan huollon suoritan varmaankin Rollen tähtihuollossa tai esim Vallilan CityPitstopissa.
Netistähän varmasti saisi selville viel tarkemmin mitä kohteita esim B-huollossa tai vielä kattavammassa C-huollossa huolletaan, omassa huoltokirjassakin lukee ainakin b-huollon tarkistettavat kohteet ja toimenpiteet... Voisit esim hakea uuden huoltokirjan veholta, ei varmasti maksa hirveitä...??
Mulla on vuoden 2000 clk 320, siinä toi nollaus onnistuu suoraan ajotietokoneen kautta ja ohjeet siihen löytyy ohjekirjasta. En tiedä miten sitten tossa 97-99 malleissa... Lukisko tuurilla ohjekirjassa?
Kokeile niitä jenkkisivuja mitä laitoin linkkiin...
Tollane ainaki löyty nopeella ettimisellä:
1 -Get in the car and close all the doors
2 -Put the key in the ignition and turn it to position #2
3 -Press the odometer reset button (O) 2 times so that the FSS countdown appears
4 -Turn the key back to position 0 (off)
5 -Press and hold the reset button (O) while turning the key back to the #2 position. Keep holding the reset button until you hear a beep.
Everything should be reset.
En tiedä sitte toimiiko...
Huollon kohteista en osaa sanoa muuta kuin, että alustastahan voi kattoa missä kunnossa on esim alapallonivelet ja ylätukivarret... Toinen minkä voi tehdä niin on vaihtaa kallistuksenvakaajan kumipuslat, maksavat vehollakin vain sen muutaman euron kpl ja jämäköittää kuulemma ohjausta melkoisesti, mikäli vanhat ovat jo kuluneet tai kumin puolelta väsyneet.
Vaihteiston öljynhän vois kans vaihtaa, mikäli sitä ei oo hetkeen tehty... Itsehän en osaa suurinta osaa hommista osaa edes tehdä, Ensimmäisen minun omistuksissa suomessa tehdyn huollon halusinkin huoltokirjaan vehon leimalla. (auto tuotu luxembourgista, ostin sen 1000km suomessa ajettuna - nyt 57000 mittarissa

Netistähän varmasti saisi selville viel tarkemmin mitä kohteita esim B-huollossa tai vielä kattavammassa C-huollossa huolletaan, omassa huoltokirjassakin lukee ainakin b-huollon tarkistettavat kohteet ja toimenpiteet... Voisit esim hakea uuden huoltokirjan veholta, ei varmasti maksa hirveitä...??

Mulla on vuoden 2000 clk 320, siinä toi nollaus onnistuu suoraan ajotietokoneen kautta ja ohjeet siihen löytyy ohjekirjasta. En tiedä miten sitten tossa 97-99 malleissa... Lukisko tuurilla ohjekirjassa?
Kokeile niitä jenkkisivuja mitä laitoin linkkiin...
Tollane ainaki löyty nopeella ettimisellä:
1 -Get in the car and close all the doors
2 -Put the key in the ignition and turn it to position #2
3 -Press the odometer reset button (O) 2 times so that the FSS countdown appears
4 -Turn the key back to position 0 (off)
5 -Press and hold the reset button (O) while turning the key back to the #2 position. Keep holding the reset button until you hear a beep.
Everything should be reset.
En tiedä sitte toimiiko...