Minulla on 350SL vm. -71. Ajelen 400 - 500 km kesässä, eli tankillisen. Kuusi vuotta sitten kone alkoi röpöttää eikä tahtonut jaksaa tuoda takaisin kotiin tori keikalta. Seuraavana päivänä vika oli poistunut. Tänä kesänä se tuli uudestaan sillä erolla ettei ole "korjaantunut" itsestään. Tuntuu amatöörin korvaan, että kahdeksasta sylinteristä on kaksi poissa pelistä. Minulle kerrottiin että tässä mallissa on jokin puolimekaaninen ja elektroninen polttoaineen ruiskutusjärjestelmä (???).
Missähän mahtaisi olla kokemusta ja taitoa vian paikallistamiseen ja korjaamiseen? Olen kiitollinen hyvistä vinkeistä. Auto on lähellä Turkua.
Tämä teksti on ollut suomi24 viikon verran. Nyt vasta löysin tämän palstan.
MB350 vm -71
Kannattaa tieten lukea oltimersia mutta luulisin että vaihda tai puhdista tulpat niin alkaa pelata.Vika viittaa piikkiin joka tipahtaa kun kone jäähtyy.Eli karsta seisonnan jälkeen lähtee liikkeelle ja tulppaan kerääntyessään kipinä katoaa.Suosittelisin laittamaan tankkiin ennen seisonnan alkamista ja moottorin läpi ajettavaksi ja sinne jäämiseksi niin kausi säilytys ainetta polttoaineen sekaan niin ei ruisku systeemi mene täysin paskaksi.Yksi vaihto ehto olis ajaa forte läpi joka kerta kun lähtee ajelee keväällä.