alavääntö hukassa ja savuttaa...
alavääntö hukassa ja savuttaa...
Elikkäs lyhyesti mulla on 220 cdi vm2000 c sarjalainen ja alavääntö on hukassa ja pöllyyttää mustaa... Auto on ollu mulla 6kk ja se on tän ajan ollu tehojensa puoleen tuommonen. luulin sitä normaaliksi kunnes ajoin kaverin 220 saman vuos mallin cdi:tä ja ero oli aikamoinen.
Tein äsken pieniä testejä ite.. otin ilmanmäärä mittarista piuhan irti ja menohalut ei ainakaan huonontuna eli ei vaikutusta..miten on jos mittari toimii ni onko eroa ajossa?? Sillä siihen vaihdettiin uusi mittari tuolloin kun ostin ja liike sano et on ok... Seuraavaks otin irti imusarjan läppiä ohjaavan alipaine letkun ja menohalut pysy samana.Mikä vaikutus niilla on tuntuu et ne menee kiinni ku on tyhjäkäynnillä tms. Ja viimosena otin imu ilman lämpötila anturilta piuhan irti ja samana pysy meno halut. lopux ajoin ilmanmäärä,imuilman lämpö ja läppien alipaine letkut irti ni meno halut oli saman moiset ku normaalisti... auto kiertäää normaalisti eli ei ole vika tilassa. onko toi mun vehe jollain oletus ohjelmalla tms. Pitää käyttää T Savolaisella mikkelissä ku ennätän mut ajattelin et onko täällä jtn mutua noitten perusteella. Ja ainiin käytiin lapissa ni kulutus oli jtn 7-8 matka ajossa ni on minusta aika paljon 220 vai??
Kiitos vaivan näöstä olen viel ihan käsi näitten cdi koneitten kaa mut jos se tästä..
Antti
Tein äsken pieniä testejä ite.. otin ilmanmäärä mittarista piuhan irti ja menohalut ei ainakaan huonontuna eli ei vaikutusta..miten on jos mittari toimii ni onko eroa ajossa?? Sillä siihen vaihdettiin uusi mittari tuolloin kun ostin ja liike sano et on ok... Seuraavaks otin irti imusarjan läppiä ohjaavan alipaine letkun ja menohalut pysy samana.Mikä vaikutus niilla on tuntuu et ne menee kiinni ku on tyhjäkäynnillä tms. Ja viimosena otin imu ilman lämpötila anturilta piuhan irti ja samana pysy meno halut. lopux ajoin ilmanmäärä,imuilman lämpö ja läppien alipaine letkut irti ni meno halut oli saman moiset ku normaalisti... auto kiertäää normaalisti eli ei ole vika tilassa. onko toi mun vehe jollain oletus ohjelmalla tms. Pitää käyttää T Savolaisella mikkelissä ku ennätän mut ajattelin et onko täällä jtn mutua noitten perusteella. Ja ainiin käytiin lapissa ni kulutus oli jtn 7-8 matka ajossa ni on minusta aika paljon 220 vai??
Kiitos vaivan näöstä olen viel ihan käsi näitten cdi koneitten kaa mut jos se tästä..
Antti
Mulla vaikuttui nokka-akselin asentotunnistimen anturin vaihto paljon alavääntöön. Auton ostin niin varmaan ollut rikki koko ajan.
Alakierroksilla ei tapahtuntu oikein mitään ja sitten kun pääsi kierrokset siihen 3000 pintaan niin lähti oikein kunnolla. Siis tämä tuolla bensa mersulla C 280 T..
Vikakoodia en saanut omalla mittarilla siitä lainkaan. Yleismittarilla sitten vain tarkastin sen. Uusi anturi maksoi 57€. Ei ollut aito bosch mutta rupesi auto käyttäytymään eritavalla.
Alakierroksilla ei tapahtuntu oikein mitään ja sitten kun pääsi kierrokset siihen 3000 pintaan niin lähti oikein kunnolla. Siis tämä tuolla bensa mersulla C 280 T..
Vikakoodia en saanut omalla mittarilla siitä lainkaan. Yleismittarilla sitten vain tarkastin sen. Uusi anturi maksoi 57€. Ei ollut aito bosch mutta rupesi auto käyttäytymään eritavalla.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
No niin vikakoodit luettu ja ei mitään... ilmanmassa mittari vaihdettiin uuteen ihan varmuuden vuoksi..EGR puhistettiin. jako katottiin et on kohdallaan.. jos kampi akselin asentotunnisti on sökö ni ei kuulema lähde edes käyntiin...
Ja se vika... hmm?? on ja pysyy ei vedä oikein alhaalla ja savuttaa onko ideoita imusarja näytti ihan ok:lta ku katto ja turbossa oli himppu välystä pitkittäin tosin hyvin vähän just että tuntu kunhan saan ahto mittarin katon miten ahto paineet käyttäytyy.. ja miten on jos pako putki on tukossa ni eikö se pöhise sillei veikeesti..
Ja se vika... hmm?? on ja pysyy ei vedä oikein alhaalla ja savuttaa onko ideoita imusarja näytti ihan ok:lta ku katto ja turbossa oli himppu välystä pitkittäin tosin hyvin vähän just että tuntu kunhan saan ahto mittarin katon miten ahto paineet käyttäytyy.. ja miten on jos pako putki on tukossa ni eikö se pöhise sillei veikeesti..
.
Jos pakoputki on tukossa, niin ahtimen pitäisi kuitenkin herätä, eli eli alavääntöä pitäisi jonkun verran olla, mutta savu tulisi kuvioon mukaan sitten korkeammilla kierroksilla, kun tukkeentunut putki alkaa ahdistamaan.
Jos kaikki normaalit jutut, eli ahtovuodot, alipaineletkut, alipaineventtiilit, ahtimen vivut on katseltu, niin alkaa menemään suutinvaurion, tai ahdinvaurion puolelle.
Millä vikakoodit on luettu, pitäis olla Boshin KTSsä, staari, tai vastaava, ennenkuin mersusta alkaa "oikeaa" dataa saada ulos.
Jos pakoputki on tukossa, niin ahtimen pitäisi kuitenkin herätä, eli eli alavääntöä pitäisi jonkun verran olla, mutta savu tulisi kuvioon mukaan sitten korkeammilla kierroksilla, kun tukkeentunut putki alkaa ahdistamaan.
Jos kaikki normaalit jutut, eli ahtovuodot, alipaineletkut, alipaineventtiilit, ahtimen vivut on katseltu, niin alkaa menemään suutinvaurion, tai ahdinvaurion puolelle.
Millä vikakoodit on luettu, pitäis olla Boshin KTSsä, staari, tai vastaava, ennenkuin mersusta alkaa "oikeaa" dataa saada ulos.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
En tiedä millä vikakoodit on luettu T.Savolaisella käytin... Mut näyttää siltä että kun kansi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta..et joku on vetäny vaihdon yhteydessä teräs harjalla suuttimen päät puhtaix ja tästä johtuen suihku ei ole täydellinen.. onko tämä edes teoriassa mahdollista??? miten jos joudun suuttimen päät vaihtamaan ni kannataako laittaa vakiot vai jotkut muut?? ku talven aikana tod näk vaihtuu isompi turbo ja välijäähy + ohjelmointi.. Ja autonahan oli W202 220 cdi eli matalemmat paineet löpö linjassa ku w203 olenko ymmärtänyt oikein?
Sit toinen juttu asensin ahto mittarin ja auto nostaa vasta 2300 jälkeen ahtot piikki 1,5 sit tasaantuu 1,2 1800rpm ni on jtn 0,5.. autossa on hukkaportillinen turbo jossa hukkis toimii alipaineella onko tämä normaalia? tuntuu et lähtee aika myöhään ahtamaan?
tulipa epäselvästi mut toivottavasti joku ymmärtää..
Antti
Sit toinen juttu asensin ahto mittarin ja auto nostaa vasta 2300 jälkeen ahtot piikki 1,5 sit tasaantuu 1,2 1800rpm ni on jtn 0,5.. autossa on hukkaportillinen turbo jossa hukkis toimii alipaineella onko tämä normaalia? tuntuu et lähtee aika myöhään ahtamaan?
tulipa epäselvästi mut toivottavasti joku ymmärtää..
Antti
No nyt se sen teki aamulla lähti ihan normaalisti käyntiin mut ku sammutin koti pihaan ni lähti käyntiin ja kun pistin kepin D:lle ni sammu ja ei lähteny enään uudestaan. Hankuutin 3krt eikä ees luvannu... sit tein tos päivän töitä ja koitin ni vähän aikaa hankuutti ja sit hörähti käymään.. Ei jaksa ymmärtää mikä on.. Onko kenellekkään käyny vastaavaa tai onko ehdotuksia mikä oli löpöä oli yli puol tankki et ei siitä pitäs johtua. miten jos on ajon esto päällä??
Kaverilla oli vastaavat ongelmat saman mallin autossa ja vika oli ,että kaks niistä imusarjan läpistä oli irti ja toinen oli jo matkalla kanteen ,eli kun imusarja poistettin niin sen pystyi vielä noukkimaan meisselillä pois.täältä palstalta ostettiin yheltä asialliselta kaverilta käytetty imusarja ja sen vaihdon jälkeen ei ole ollu ongelmia.
2300rpm alkaa vetämään eli matka ajossa auto vetää hyvin mut kaupunki ajossa ei mtn.. Se on kyllä mahdollista et imusarjan läpät olis irti ku ei olla vielä irrotettu sarjaa mut tapit ainakin liikkuu joka niitä ohjaa.. mut ens viikolla lähtee suuttimet huoltoon ja katotaan toi imu sarja. sit jos vikaa ei korjaannu ni ainut on turbo ja jos sen joutuu hommaamaan ni se ei ole ainakaan vakio kokoa
Antti


Antti