Ylivuotoputket?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Ylivuotoputket?

Viesti Kirjoittaja PK »

En ole tuosta otsikosta niin varma, mutta kuitenkin W124 -dieselissä suuttimen välissä olevat putkenpätkät alkavat vuotaa parin vuoden jälkeen, jos ne uusii tuolla alkuperäistä materiaalia olevalla putkella (jotain kangaspunosta).

Minkälaisella tuo kannattaisi korvata, ettei tarvitsisi olla yhtenään vaihtamassa?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Ylivuotoputket?

Viesti Kirjoittaja epk »

peekoo kirjoitti:En ole tuosta otsikosta niin varma, mutta kuitenkin W124 -dieselissä suuttimen välissä olevat putkenpätkät alkavat vuotaa parin vuoden jälkeen, jos ne uusii tuolla alkuperäistä materiaalia olevalla putkella (jotain kangaspunosta).

Minkälaisella tuo kannattaisi korvata, ettei tarvitsisi olla yhtenään vaihtamassa?
no laita sitä samaa, kumppaletku missä kangas päällys, itse ostin motonetistä tuota ihan metritavarana, kyllä pysyy dieselit putkissa sen jälkeen 8)
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:29

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Itse kyllä ostin lähimmältä teboililta metri tavarana, tavallista kumiletkua. Tosi hyvin on kestänyt jo kolmisen vuotta...
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

Niin, ne on uusittu pari vuotta sitten ja niiden ympäristö on taas kostea. Onko suuttimissa o-renkaita tai muita mahdollisia vuotopaikkoja?
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Nii mitens tää oikein on kun ei vuoda noista letkuliitoksista vaan niiden liittin-nippelien juuresta. Joku on niitä jollain araldit-tyyppisellä liimalla korjaillut, yks heiluu ja lähti oikein irti, toinen tuurnalla kopautettuna pysyy hetken paikallaan. Vuotaa nimittäin oikein huolella, tulee tipoittain maahan ö-pohjan kautta :x
Kovajuotos olisi vissiin paras vaihtoehto?
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

Todennäköisesti nippelit vuotaa sieltä juuresta, ei letkut. Ite korjautin sataysikymppisestä riisselistä paikallisella Raskoneella.
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
Henkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 12.07.2006 22:35
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja Henkka »

jallujiipee kirjoitti:Todennäköisesti nippelit vuotaa sieltä juuresta, ei letkut. Ite korjautin sataysikymppisestä riisselistä paikallisella Raskoneella.
Miten ne korjattiin?
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

Henkka kirjoitti:
jallujiipee kirjoitti:Todennäköisesti nippelit vuotaa sieltä juuresta, ei letkut. Ite korjautin sataysikymppisestä riisselistä paikallisella Raskoneella.
Miten ne korjattiin?
PERHANA KU EN MUISTANNU SITÄ ASIAA KYSÄSTÄ :oops:
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
Avatar
JMT84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 20.05.2008 21:39
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja JMT84 »

Henkka kirjoitti:
jallujiipee kirjoitti:Todennäköisesti nippelit vuotaa sieltä juuresta, ei letkut. Ite korjautin sataysikymppisestä riisselistä paikallisella Raskoneella.
Miten ne korjattiin?
Minulta korjasivat 2-komponentti liimalla kun nippa oli huonosti kiinni.
Siellä nipan juuressa se vuoto varmaan on. Itekki vaihtelin letkuja kun niitä epäilin mutta tarkemmin katsottuna huomasin että nippa ei ollut kunnolla kiinni.
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD

Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Näin on. Eilen illalla viimeiksi tutkiskelin asiaa, täytyy pistää araldiitilla tms. sauma liittimen juureen. Onhan se helpoin konsti näin alkuun, ja kun kerran sitä on todettu toimivaksi.
Eipä siitä letkusta tullu kun pientä tupsutusta kun pistin koneen käyntiin letkun ollessa irti. Täytyy vaan bräkleenillä huolella putsata ja antaa liiman kuivaa rauhassa.
Vastaa Viestiin