Ylivuotoputket?
Ylivuotoputket?
En ole tuosta otsikosta niin varma, mutta kuitenkin W124 -dieselissä suuttimen välissä olevat putkenpätkät alkavat vuotaa parin vuoden jälkeen, jos ne uusii tuolla alkuperäistä materiaalia olevalla putkella (jotain kangaspunosta).
Minkälaisella tuo kannattaisi korvata, ettei tarvitsisi olla yhtenään vaihtamassa?
Minkälaisella tuo kannattaisi korvata, ettei tarvitsisi olla yhtenään vaihtamassa?
Re: Ylivuotoputket?
no laita sitä samaa, kumppaletku missä kangas päällys, itse ostin motonetistä tuota ihan metritavarana, kyllä pysyy dieselit putkissa sen jälkeenpeekoo kirjoitti:En ole tuosta otsikosta niin varma, mutta kuitenkin W124 -dieselissä suuttimen välissä olevat putkenpätkät alkavat vuotaa parin vuoden jälkeen, jos ne uusii tuolla alkuperäistä materiaalia olevalla putkella (jotain kangaspunosta).
Minkälaisella tuo kannattaisi korvata, ettei tarvitsisi olla yhtenään vaihtamassa?

Nii mitens tää oikein on kun ei vuoda noista letkuliitoksista vaan niiden liittin-nippelien juuresta. Joku on niitä jollain araldit-tyyppisellä liimalla korjaillut, yks heiluu ja lähti oikein irti, toinen tuurnalla kopautettuna pysyy hetken paikallaan. Vuotaa nimittäin oikein huolella, tulee tipoittain maahan ö-pohjan kautta
Kovajuotos olisi vissiin paras vaihtoehto?

Kovajuotos olisi vissiin paras vaihtoehto?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
- Paikkakunta: Kuusankoski
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
- Paikkakunta: Kuusankoski
Minulta korjasivat 2-komponentti liimalla kun nippa oli huonosti kiinni.Henkka kirjoitti:Miten ne korjattiin?jallujiipee kirjoitti:Todennäköisesti nippelit vuotaa sieltä juuresta, ei letkut. Ite korjautin sataysikymppisestä riisselistä paikallisella Raskoneella.
Siellä nipan juuressa se vuoto varmaan on. Itekki vaihtelin letkuja kun niitä epäilin mutta tarkemmin katsottuna huomasin että nippa ei ollut kunnolla kiinni.
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
Näin on. Eilen illalla viimeiksi tutkiskelin asiaa, täytyy pistää araldiitilla tms. sauma liittimen juureen. Onhan se helpoin konsti näin alkuun, ja kun kerran sitä on todettu toimivaksi.
Eipä siitä letkusta tullu kun pientä tupsutusta kun pistin koneen käyntiin letkun ollessa irti. Täytyy vaan bräkleenillä huolella putsata ja antaa liiman kuivaa rauhassa.
Eipä siitä letkusta tullu kun pientä tupsutusta kun pistin koneen käyntiin letkun ollessa irti. Täytyy vaan bräkleenillä huolella putsata ja antaa liiman kuivaa rauhassa.