722.4 luistaa 3 -> 4

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

722.4 luistaa 3 -> 4

Viesti Kirjoittaja petrus »

W124 250D -87, 710 tkm.

Laatikko luistaa vaihdoissa kolmoselta neloselle. Kaikki muut vaihdot toimii ok, myös alaspäin 4 -> 3.

Öljyt kunnossa ja määrä oikein. Alipaineet säädetty niin että 1 -> 2 ja 2 -> 3 rytkäsee jo niin että niskanivelet on kovilla. Tuntuu siltä että kolmoselta neloselle vaihtaessa vaihto tapahtuu jostain syystä liian hitaasti. Täyskaasukiihdytyksessä vaihtaa nätisti ja luistamatta; silloin on kierroksia yli 4000.

Mitäs pitäisi seuraavaksi tutkia? Tämä kolmoselta neloselle vaihtaessa tapahtuva luistaminen taitaa olla harvinaisempi vaiva eikä haulla löytynyt vinkkiä...
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Jos kevennyspaineiden lasku ei auta, niin eipä taida olla muita helppoja konsteja olemassa. Joku vaihteiston elvytys jousi on olemassa, mutta tietääkseni se vaikuttaa vain kolmosvaihteen kytkeytymiseen.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Juh4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 23.07.2009 17:47

Viesti Kirjoittaja Juh4 »

Voiskohan kitkapannat olla jo kuluneet? :shock:
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

Viesti Kirjoittaja petrus »

Juh4 kirjoitti:Voiskohan kitkapannat olla jo kuluneet? :shock:
Ehkä. Mun mielestä sitä vastaan on kuitenkin se että täyskaasulla kiihdyttäessä vaihtaa nätisti eikä luista.

Onkohan nyt sitten niin ettei auta kuin avata laatikko ja katsoa miltä pannat näyttää?
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Pannat ei vaan oo pelissä mukana nelosella....etu-tai takakytkimen tiivisteet luultavasti tiensä päässä, seurauksena levyt kypsät.

Ehjässä laatikossa muuten levyt ja pannat ei juuri kulu, syynä on aina paineen puutos syystä tai toisesta.
JariN
Vastaa Viestiin