Moi,
Käytössä MB Vito 110 CDI vm 2002. Sisälämmittimen ohjausyksikkö temppuilee sillä tavalla, että valinnoissa toimii enää molemma ääripäät eli se puhaltaa joko kylmää tai kuumaa. Toinen oire on se, että ilmastointi ei mielestäni toimi normaalillta tavalla(kylmää ei tule aina normaalisti) Ilmastointi huolto tehtiin kesän alussa ja siihen lisättiin silloin aineita.
Onko kyseessä yleinen vika tuossa mallissa ja mistä saisi helpoiten osanumeron varaosalle? Uusi osa maksaa 600 euroa ja kun ei ole varmuutta, että onko vika oikeasti siinä, niin ei tee mieli tilata vielä. Kuinka paljon jäähdytinnestetettä häviää normaalisti huollon välillä?
Kiitos avusta
Tapsa
MB Vito 110 CDI sisälämmön ohjausyksikkö oikkuilee
Moi,
mulla taas oireilee siten, että kun säädin on täysin kylmällä ja ajaa tienpinnassa olevasta töyssystä tms. tai kaartaa jyrkkään vasempaan, niin rupeaa puhaltamaan täysin kuumaa. Hetken kuluttua palaa takaisin viileälle. "Väliasennot" säädössä toimivat kyllä, mutta odottaa saa todella pitkään(melkein usko loppuu), että lämpötila asettuu kohdilleen. (Eli kun täysin kylmä-asennosta kääntää hiemankin lämpöisen puolelle, alkaa puhaltamaan täysin kuumaa, joka taas sitten asettuu minuuttien kuluttua.) Vikaa(muita vikoja kyllä
) en ole vielä ehtinyt yrittääkään paikantamaan, mutta kieltämättä kiusallinen ongelma. Jos keksit ratkaisun, niin valaise minuakin.
Jäähdytysnestettä ei ole kadonnut multa vielä huoltovälien aikana oikeastaan lainkaan.
mulla taas oireilee siten, että kun säädin on täysin kylmällä ja ajaa tienpinnassa olevasta töyssystä tms. tai kaartaa jyrkkään vasempaan, niin rupeaa puhaltamaan täysin kuumaa. Hetken kuluttua palaa takaisin viileälle. "Väliasennot" säädössä toimivat kyllä, mutta odottaa saa todella pitkään(melkein usko loppuu), että lämpötila asettuu kohdilleen. (Eli kun täysin kylmä-asennosta kääntää hiemankin lämpöisen puolelle, alkaa puhaltamaan täysin kuumaa, joka taas sitten asettuu minuuttien kuluttua.) Vikaa(muita vikoja kyllä

Jäähdytysnestettä ei ole kadonnut multa vielä huoltovälien aikana oikeastaan lainkaan.
Ainakin tuo jälkimmäinen on ihan haluttu ominaisuus. Jos vaikka ohjaamon lämpötila on 18 astetta, käännetään asentoon joka vastaa 20 astetta, se puhaltaa "täysillä" lämmintä kunnes 20 astetta on saavutettu sen termostaatin mielestä ja sitten se hidastuu. Se termostaatti ja siihen liitetty pikkupuhallin kannattaa putsata pölystä, jos semmoista sattuu olemaan. On jossain siinä kojelaudassa.
Tämä nimenomaan ilmastoiduissa Vitoissa.
Kuoppahommelit lienee kontaktivikoja jossakin
Tämä nimenomaan ilmastoiduissa Vitoissa.
Kuoppahommelit lienee kontaktivikoja jossakin

Lisää tietoa: www.skg.fi